Zamontować się da, belka alu ma ten sam kształt oczywiście, ale wysokość kuli będzie niższa niż w oryginale FWD o jakieś 5 cm, a i belka zderzaka alu nie będzie na swoim miejscu tak jak powinna.
ja tak jak pisałem wyżej, jako że mam porządny migomat wykorzystałem go
Odkręciłem belkę alu od belki poprzecznej haka, odciąłem o belki poprzecznej dwa końce mocujące belkę do nadwozia i obracając zamieniłem stronami.
Potem ładnie przyspawałem, przykręciłem belkę zderzaka i zamontowałem całość w nadwoziu Jest idealnie
A jak patrzyłem to różnica w haku do Q a FWD nie polega na delikatnym wygięciu belki poprzecznej w Q tak jak wszyscy myślą tylko na tym że końce te co są przykręcane do auta są przyspawane w Q do belki poprzecznej trochę wyżej a do FWD są w jednej osi z belką
I to było by na tyle
odgrzeje koledzy temat:)
Mam zamiar zakupic haka do C5 Q sedan. I tu nasuwa mi sie pytanie: czy kupic uzywany oryginał za te 500zł czy kupic nowy z allegro za 250zł. Jak wyglada sprawa elektryki: czy trzeba montowac specjalne moduły czy wystarczy wpiac sie w wiązke od lamp?
Czy konieczne jest zakupienie haka z belka wzmacniajaca czy ja sie wyrzuca i zamiast niej hak jest??
vipkwiecien pisze:odgrzeje koledzy temat:)
Mam zamiar zakupic haka do C5 Q sedan. I tu nasuwa mi sie pytanie: czy kupic uzywany oryginał za te 500zł czy kupic nowy z allegro za 250zł. Jak wyglada sprawa elektryki: czy trzeba montowac specjalne moduły czy wystarczy wpiac sie w wiązke od lamp?
Czy konieczne jest zakupienie haka z belka wzmacniajaca czy ja sie wyrzuca i zamiast niej hak jest??
ja zakupilem wypinany uzywany westfalii za 500 pln bodajze
musialem dolozyc modul haka ( montaz nie jest przesadnie trudny ) moze bardziej czaslochlonny
wywalasz belke i przekladasz alu wzmocnienie zderzaka w belke haka
(na allegro udalo mi sie alu wzmocnienie kupic do belki z hakiem wiec nie musialem wycinac na glowke )
czyli to aluminiowe wzmocnienie pasuje tylko do oryginalnego haka a przy tych hakach po 250zł z allegro trzeba je wywalic zeby dało sie załozyc zderzak ?dobrze to zrozumiałem??
Za co w ogole jest odpowiedzialny moduł? wyczytałem tyle ze przy podpietej przyczepie czujniki cofania nie wariuja podczas cofaniai swiatła przeciwmieglne odłacza na tyle samochodu.
vipkwiecien pisze:czyli to aluminiowe wzmocnienie pasuje tylko do oryginalnego haka a przy tych hakach po 250zł z allegro trzeba je wywalic zeby dało sie załozyc zderzak ?dobrze to zrozumiałem??
Za co w ogole jest odpowiedzialny moduł? wyczytałem tyle ze przy podpietej przyczepie czujniki cofania nie wariuja podczas cofaniai swiatła przeciwmieglne odłacza na tyle samochodu.
nie wiem jak wyglada belka od tego haka za 250 zl moze i ma wasy ze mozna alu przykrecic w kazdym razie z westfalia nie ma problemu
u mnie modul haka powoduje to ze nie wyskakuja bledy przy wpietej przyczepie o przepalonych zarowkach, nie swieci sie przeciwmgielne w klapie tylko na koncu skladu tj przyczepie oraz podczas cofania nie dzialaja czujniki parkowania
Czyli można teoretycznie bez modułu podpiac i bedzie działac:)
A co do błędów o przepalonych żarówkach to one sie samoczynnie skasuja po odłączeniu przyczepy i ponownym uruchomieniu samochodu czy trzeba bedzie za każdym razem kasować VAGiem ? :?: :?:
vipkwiecien pisze:Czyli można teoretycznie bez modułu podpiac i bedzie działac:)
A co do błędów o przepalonych żarówkach to one sie samoczynnie skasuja po odłączeniu przyczepy i ponownym uruchomieniu samochodu czy trzeba bedzie za każdym razem kasować VAGiem ? :?: :?:
pawelk600 na allegro jest belka do <quattro> westfalia bez kuli za 200zł
znalazłem tez sama kule niby do A4 A6 za 120 ale gosc pisał ze nowe modele czyli pewnie B7 i C6. komplecik by wyszedł cos koło 360zł wiec cena optymalna z tym ze jest ryzyko ze nie bedzie pasowac. Jak ja nie znajde oryginału w rozsadnej cenie to kupie taki zwykły i bede najwyzej aluminiowe wzmocnienie rzezbic. Tak na marginesie mozna by ewentualnie skontakowac sie telefonicznie z kilkoma handlarzqami na allegro i dowiedziec sie czy haki pasuja do auta razem ze wzmocnieniem aluminiowym
censored pisze:Z Quattro nie będzie pasował do ośki czy to limuzyna czy avant i analogicznie.
Jeżeli zas chodzi o ośkę avant czy limuzyne - nie ma róznicy - podejdzie do jednego jak i do drugiego. Pisze o westfalii.
Jest z tym jednak troche roboty. Trzeba demontować cały bagażnik. Zastosowanie tylnej aluminiowej belki nie jest konieczne. Trzeba jednak pamietac , ze zderzak będzie słabszy w tym miejscu i w przypadku uderzenia szkody mogą być większe.
Na focie widac kabel idący do kratki odpowietrzającej. Tamtędy puściłem kabel do wewnątrz.
Trzeba jednak koniecznie uszczelnic wlot silikonem. Kratka nie może być uchylona bo będzie przez nia wpadał syf na zmieniarki.
Admin trochę wyrzeźbiłeś,jak byś się schylił to od spodu pod tą ktatką jest ori zaślepka do instalacji haka
A co do dyskusji ośka quattro i avant sedan,mogęz wyjaśnic wam ten temat.
Wczoraj montowałem u siebie westfalię.Mam quattro,a miałem dwa haki z koĂącówkami 170 i 174.
Bajki piszecie,że do Q jest belka wygieta...
Guzik prawda,są tak samo wygiete,a belkę alu po odkęceniu i wycieciu szlifierka małego kawałeczka mozna założyć z powrotem na hak.
Nie ma różnicy sedan czy avant,co do quattro i ośki jest mała różnica
To jest quattro
a to ośka
Widać różnice?
Poprostu Q ma belke niżej i można ją założyć do ośki,poprostu kula będzie kilka centymetrów niżej,a odwrotnie w Q by trzeba wyciąć okienko w zderzaku,co mija się z celem wypinanego haka.
Jeśli ktoś ma dobrą spawarke i talent wystarczy belke do tych wsuwanych uchwytów przyspawać odwrotnie i możesz przerobić Q na ośke i odwrotnie.
Trzeba tylko pamiętać,że to hak i jak coś spieprzysz to przyczepka może zostać ze zderzakiem,a Ty pojedziesz
Tak więc kolego z migomatem...Powodzenia
Myslę,że wyjaśniłem kwestie haka raz na zawsze,bo też miałem ten problem,a na forum jest durzo sprzecznych wypowiedzi...
panowie mam taki dylemat...
Znalazłem tylko temat montażu czujników niefabrycznych do oryginalnego haka nie odwrotnie dlatego moje pytanie.
Chce kupić audi a6c5 kombi i znalazłem fajny egzemplarz z oryginalnymi czujnikami parkowania ale bez haka... jeśli bym zamontował potem hak (na którym mi zależy) to czujniki parkowania nie będą widziały go jako przeszkody???
Będą widziały.
Ori gniazdo westfalia ma taki mikrostyk(można już kupić 7 pinowe z mikrostykiem)
Podłączasz zasilanie czujników przez mikrostyk i gdy wpinasz wtykę przyczepki rozłączasz zasilanie modułu parkowania
Jak będę zakładał to właśnie tak jak piszesz westfalia z ori mikrostykiem... Chodziło mi o sam hak a nie o przyczepkę.
Np: Będe sobie jechał bez przyczepki gdzieś tam i podczas cofania hak będzie wykrywany jako przeszkoda???(czy czujniki parkowania w wersji z hakem mają inny kąt widzenia czy taki sam jak wersja bez haka??) Chodzi mi tylko o oryginalny zestaw haka jak i czujników parkowania...
Kamil265 pisze:panowie mam taki dylemat...
Znalazłem tylko temat montażu czujników niefabrycznych do oryginalnego haka nie odwrotnie dlatego moje pytanie.
Chce kupić audi a6c5 kombi i znalazłem fajny egzemplarz z oryginalnymi czujnikami parkowania ale bez haka... jeśli bym zamontował potem hak (na którym mi zależy) to czujniki parkowania nie będą widziały go jako przeszkody???
U mnie orginalne czujniki parktronic przy cofaniu bez przyczepy i zalozonej kuli (westfalia) nie pikaja.