[ AKE 2.5 180 KM] Spadek mocy po wymianie osprzętu i regener
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 kwie 2013, 08:44
- Lokalizacja: Mielec
[ AKE 2.5 180 KM] Spadek mocy po wymianie osprzętu i regener
Witam
Pozwolę sobie opisać trapiący moje auto defekt, z którym nikt w moim mieście nie potrafi sobie poradzić.
Posiadam A6 2.5 180km, w zimie zrobiłem rozrząd. Przy okazji wyczyszczona została przepustnica, dolot i wymieniony przewód EGR i uszczelniony sam EGR. Po wymianie silnik śmigał ładnie, auto jednak kopciło z rury czarną sadzą. Diagnoza: wytryski/pompa jednak postanowiłem tego nie ruszać z uwagi na koszty. Międzyczasie, zaczęła niedomagać turbina (wyraÂźny spadek mocy i charakterystyczne przytrzymanie auta na ułamek sekundy po czym się załączała).
Mają na uwadze, ze tubo się kończy, postanowiłem przy okazji zrobić i wtryski.
Turbo zregenerowane, wtryski także, dodatkowo świece żarowe wymienione oraz kopułki na nich. Po wymienie auto bardzo ciężko odpala i spadek mocy. Dodatkowo po dłuższym postoju czarny dym z rury oraz nierówna praca na niskich obrotach.
Co ciekawe: autu brakuje mocy tak do 2 tyś obrotów, gdy już załączy się turbina, auto zaczyna ciągnąć. Spadek mocy jest tak znaczny, że przy 80km/h na 5 biegu przy wciśniętnym pedale gazu w podłogę auto kompletnie nie przyspiesza.
Oddałem auto do warsztatu, diagnoza: pompa wtryskowa kaput. Zakład wysłał pompę do regeneracji, poprosiłem o ponowne sprawdzenie wtrysków, gdyż temu co wtryski regenerował już nie ufałem. Po zamontowaniu auto dalej ciężko pali, a jest jeszcze słabsze. Diagnoza: turbina.
Wyciągnąłem turbinę, turbina sprawna, diagnoza: zabite katalizatory. Całą noc męczyłem się z demontażem katalizatorów, wybiłem je całkowicie wszystkie 3, a efekt jest taki jak sprzed regeneracji pompy. Auto nie ma kompletnie mocy na niskich obrotach. Nawet ruszając z miejsca na pełnym gazie na 1 biegu nie ma "odejścia". Powoli się rozpędza, aż zacznie ciągnąć turbo.
Auto nadal kopci przy odpalaniu, a ja po inwestycji 4tyś. złotych wróciłem do punktu wyjścia czyli spadku mocy.
Proszę uprzejmie o pomoc.
Pozdrawiam
Pozwolę sobie opisać trapiący moje auto defekt, z którym nikt w moim mieście nie potrafi sobie poradzić.
Posiadam A6 2.5 180km, w zimie zrobiłem rozrząd. Przy okazji wyczyszczona została przepustnica, dolot i wymieniony przewód EGR i uszczelniony sam EGR. Po wymianie silnik śmigał ładnie, auto jednak kopciło z rury czarną sadzą. Diagnoza: wytryski/pompa jednak postanowiłem tego nie ruszać z uwagi na koszty. Międzyczasie, zaczęła niedomagać turbina (wyraÂźny spadek mocy i charakterystyczne przytrzymanie auta na ułamek sekundy po czym się załączała).
Mają na uwadze, ze tubo się kończy, postanowiłem przy okazji zrobić i wtryski.
Turbo zregenerowane, wtryski także, dodatkowo świece żarowe wymienione oraz kopułki na nich. Po wymienie auto bardzo ciężko odpala i spadek mocy. Dodatkowo po dłuższym postoju czarny dym z rury oraz nierówna praca na niskich obrotach.
Co ciekawe: autu brakuje mocy tak do 2 tyś obrotów, gdy już załączy się turbina, auto zaczyna ciągnąć. Spadek mocy jest tak znaczny, że przy 80km/h na 5 biegu przy wciśniętnym pedale gazu w podłogę auto kompletnie nie przyspiesza.
Oddałem auto do warsztatu, diagnoza: pompa wtryskowa kaput. Zakład wysłał pompę do regeneracji, poprosiłem o ponowne sprawdzenie wtrysków, gdyż temu co wtryski regenerował już nie ufałem. Po zamontowaniu auto dalej ciężko pali, a jest jeszcze słabsze. Diagnoza: turbina.
Wyciągnąłem turbinę, turbina sprawna, diagnoza: zabite katalizatory. Całą noc męczyłem się z demontażem katalizatorów, wybiłem je całkowicie wszystkie 3, a efekt jest taki jak sprzed regeneracji pompy. Auto nie ma kompletnie mocy na niskich obrotach. Nawet ruszając z miejsca na pełnym gazie na 1 biegu nie ma "odejścia". Powoli się rozpędza, aż zacznie ciągnąć turbo.
Auto nadal kopci przy odpalaniu, a ja po inwestycji 4tyś. złotych wróciłem do punktu wyjścia czyli spadku mocy.
Proszę uprzejmie o pomoc.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
Siemka
Chodziło Ci o przepływomierz? Bo przepustnicy tam nie ma raczej... Rozbierałem calą górę mojego AFB (uszczelki głowic robiłem) i przepustnicy tam nie było.
Jeżeli chodzi o przepływomierz, to łatwo go zdiagnozować odpinając wtyczke przy zgaszonym silniku - po ponownym rozruchu odzyska część mocy jeśli przepływomierz zmarł. U mnie tak właśnie było. I ktoś tu niedawno pisał o zaworku N75...
Chodziło Ci o przepływomierz? Bo przepustnicy tam nie ma raczej... Rozbierałem calą górę mojego AFB (uszczelki głowic robiłem) i przepustnicy tam nie było.
Jeżeli chodzi o przepływomierz, to łatwo go zdiagnozować odpinając wtyczke przy zgaszonym silniku - po ponownym rozruchu odzyska część mocy jeśli przepływomierz zmarł. U mnie tak właśnie było. I ktoś tu niedawno pisał o zaworku N75...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 337
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
Wajcheusz, ze info wyczytanych na forum to w poczatkowych samochodach montowali i nie to jest klapa gaszaca pomagajaca sprawnie zgasic silnik znajduje sie pomiedzy kolektorem ssacym a gumawa rura IC z prawej strony kolo zbiorniczka ze plynem wspomagania
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
A gdzie aż tyle ich znalazłes w AKE ?Inkwizytor pisze:Całą noc męczyłem się z demontażem katalizatorów, wybiłem je całkowicie wszystkie 3
Inkwizytor, na podstawie takiej luÂźnej opowiastki to dostaniesz tylko takie rady na ile cos komuś wpadnie do głowy. Mniej więcej jak robiłes to dotychczas, czyli ktos cos mówi, że może "to" i Ty juz opróżniasz katalizatory
Ja bym proponował najpierw porządnie diagnozować a potem naprawiać/wymieniać
Na początek zrób logi statyczne i BS, wrzuć na forum to moze cos się okaże
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 kwie 2013, 08:44
- Lokalizacja: Mielec
witam
katalizatory są trzy jeden tuż za turbiną, kolejne dwie puszki mniej więc na środku auta
Auto kompletnie nie szło po wymianie pompy wtryskowej, szarpało, a obrotomierz potrafił zatrzymać się na 2 obrotów i ani drgnąć. Usunięcie katalizatorów znacznie pomogło. Jeden z nich był tak zapchany, że nawet się nie nagrzewał od spalin.
Przepływomierz sprawdziłem już wcześniej, jednak w pierwszym poście zapomniałem o tym wspomnieć, jest sprawny.
Ale mniejsza z tym.
Objawy są niemal identyczne z tymi opisanymi przez kolegę Adriana: -ake-25-180-km-n75-i-moc-wrocila-vt56307.htm
Byłem wczoraj na diagnostyce komputerowej i jedyne co tam wyszło, to fakt że turbina baaardzo póÂźno się załącza. Obstawiam, że albo zakład który ją regenerował popiepszył coś ze zmienną geometrią tudzież walnięty będzie n75.
Mam takie pytanie: czy n75 z 2.5 140 km będzie pasował do 180km? pytam, gdyż okazało się że znajomy ma taką właśnie a6 i miałbym możliwość przełożenia "na próbę" n75 celem sprawdzenia. Nie wiem tylko czy te zaworki się różnią czy są identyczne w obu silnikach.
katalizatory są trzy jeden tuż za turbiną, kolejne dwie puszki mniej więc na środku auta
Auto kompletnie nie szło po wymianie pompy wtryskowej, szarpało, a obrotomierz potrafił zatrzymać się na 2 obrotów i ani drgnąć. Usunięcie katalizatorów znacznie pomogło. Jeden z nich był tak zapchany, że nawet się nie nagrzewał od spalin.
Przepływomierz sprawdziłem już wcześniej, jednak w pierwszym poście zapomniałem o tym wspomnieć, jest sprawny.
Ale mniejsza z tym.
Objawy są niemal identyczne z tymi opisanymi przez kolegę Adriana: -ake-25-180-km-n75-i-moc-wrocila-vt56307.htm
Byłem wczoraj na diagnostyce komputerowej i jedyne co tam wyszło, to fakt że turbina baaardzo póÂźno się załącza. Obstawiam, że albo zakład który ją regenerował popiepszył coś ze zmienną geometrią tudzież walnięty będzie n75.
Mam takie pytanie: czy n75 z 2.5 140 km będzie pasował do 180km? pytam, gdyż okazało się że znajomy ma taką właśnie a6 i miałbym możliwość przełożenia "na próbę" n75 celem sprawdzenia. Nie wiem tylko czy te zaworki się różnią czy są identyczne w obu silnikach.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Nie dopatrzyłem, że quattroInkwizytor pisze:katalizatory są trzy
Co do objawów to nie sugeruj sie tym, że ktoś mial podobne. Takie same objawy moga być spowodowane przez różne choroby
Jesli mozesz/umiesz to daj wyniki diagnostyki, można będzie spróbować Ci pomóc
Ale konkretnie a nie "fakt, że turbina bardzo póÂźno się załącza" (cokolwiek masz na mysli bo turbina zawsze się przecież kręci ).
Jesli nie czujesz się na siłach to znajdÂź kogoś kto się na tym zna
Zawory N75 oczywiście nie są te same
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 kwie 2013, 08:44
- Lokalizacja: Mielec
problem mam właśnie z komputerową diagnostyką
Nie mam ani programu, ani kabla i tu jest pies pogrzebany. Będę starał się to naprawić w najbliższym czasie, póki co ratuję się czym mogę.
Co tej turbiny. Diagnostyka pokazała, że zaczyna ładować dopiero przy 2.500-2.900 obrotów na minutę. Coś zatem jest nie tak, gdyż turbina ze zmienną geometrią powinna załączać się wcześniej. Problemem zatem jest albo samo turbo albo zaworek n75, gdyż jakiś powód tak póÂźnego załączania musi być.
Jeszcze jedno pytanie: czy jest jakiś sposób aby sprawdzić ten zaworek n75 bez komputera? Wczoraj go zdemnotowałem z auta ale boję się go rozbierać by jeszcze bardziej go nie zepsuć.
Nie mam ani programu, ani kabla i tu jest pies pogrzebany. Będę starał się to naprawić w najbliższym czasie, póki co ratuję się czym mogę.
Co tej turbiny. Diagnostyka pokazała, że zaczyna ładować dopiero przy 2.500-2.900 obrotów na minutę. Coś zatem jest nie tak, gdyż turbina ze zmienną geometrią powinna załączać się wcześniej. Problemem zatem jest albo samo turbo albo zaworek n75, gdyż jakiś powód tak póÂźnego załączania musi być.
Jeszcze jedno pytanie: czy jest jakiś sposób aby sprawdzić ten zaworek n75 bez komputera? Wczoraj go zdemnotowałem z auta ale boję się go rozbierać by jeszcze bardziej go nie zepsuć.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Inkwizytor, Ja bym Ci proponował poczytać forum na początek. Wielokrotnie zostało opisane sprawdzanie N75.
Skoro wyciagałeś turbo to może sztanga została źle wyregulowana ?
Na razie to domysł, może jeden z wielu
W obecnej sytuacji albo zrobisz logi (nie ma nikogo w Mielcu z forum kto mógłby Ci pomóc ?) albo oddaj do naprawy temu co diagnozował
Wszelkie gdybania moga najwyzej doprowadzić do tego, że po kolei wymienisz pół samochodu
Skoro wyciagałeś turbo to może sztanga została źle wyregulowana ?
Na razie to domysł, może jeden z wielu
W obecnej sytuacji albo zrobisz logi (nie ma nikogo w Mielcu z forum kto mógłby Ci pomóc ?) albo oddaj do naprawy temu co diagnozował
Wszelkie gdybania moga najwyzej doprowadzić do tego, że po kolei wymienisz pół samochodu
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 kwie 2013, 08:44
- Lokalizacja: Mielec
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
Witam. Poczytaj tą historię: -ake-25-180-km-brak-mocy-i-brak-pomyslo ... t50234.htm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 kwie 2013, 08:44
- Lokalizacja: Mielec
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga