Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] Wielki HELP przed wyjazdem:( Nie odpala...

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Wajcheuszy

[ AFB 2.5 150 KM] Wielki HELP przed wyjazdem:( Nie odpala...

Post autor: Wajcheuszy » 27 kwie 2013, 17:18

Witam Panowie

Szukałem czegoś o moim problemie na forum, ale narazie nie znalazłem. Temat jest mega pilny, więc najpierw piszę, a potem przekopię gruntownie forum. Do rzeczy:

Jutro rano wyjeżdżam na długi weekend a moja Niunia od wczoraj ma problemy z rozruchem - odpala tylko na Plaku, gdy już zapali to jeÂździ normalnie.
W najwyższym miejscu węża zasilającego była bańka powietrza, więc dzisiaj rano kupiłem węże paliwowe, zbudowałem osprzęt do odpowietrzania i do dzieła. Co zrobiłem:

- wymieniłem filtr paliwa
- wymieniłem obydwa węże między filtrem a silnikiem (zasilanie i powrót)
- gdy dmuchałem w zaworek (ten na filtrze) to przepuszczał w obie strony, zaślepiłem go z obu stron, a powrót puściłem bezpośrednio do baku
- sprawdziłem przelewy pod kątem przetarć i nieszczelności

następnie zalałem filtr paliwem i odpowietrzyłem tak, jak to się robi w 2,5 tdi z tą różnicą, że wąż ssący miałem podłączony do głównego przewodu powrotnego. Następnie popuściłem wtryski na jednej głowicy i zapaliłem na plaku, potem odpowietrzyłem drugą głowice.
W wężu zasilającym nie ma powietrza, w powrotnym też po chwili się straciło. Uśmiech mi się wymalował na gębie i zgasiłem. Próbuję odpalić i to samo... Rozruch tylko ze sprayem:( Nawet po kilku sekundach ponowny rozruch nie ma szans bez wspomagania. PojeÂździłem troche, dałem mu ok 4 tyś. obrotów z nadzieją przepchnięcia ewentualnej bańki powietrza, ale nic z tego.
Przestawiłem kąt wyprzedzenia wtrysku max do przodu ale też nic.

I teraz pytanie do kogoś, kto może znać temat:

- czy możliwe jest, że nadal gdzieś jest powietrze?
- co jeszcze mogę sprawdzić żeby wyeliminować jakieś możliwe przyczyny?
- czy to oznacza koniec pompy?
- jeżeli nic nie zdziałam, to mogę tak jechać na urlop? (250 km)

Mój VAGnie działa, a od niedawna mieszkam w okolicach Piekar ÂŚl i nie mam tu nikogo, kto mógłby mi pomóc w diagnostyce:(
Z góry wielkie dzięki za podpowiedzi.

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 27 kwie 2013, 22:22

A świece żarowe są dobre (sprawdź je)
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

Wajcheuszy

Post autor: Wajcheuszy » 27 kwie 2013, 22:33

A świece żarowe są dobre (sprawdź je)
Daniel1555, ale przygwiazdorzyłeś... Zjedz Snickersa. Nasze silniki odpalają nawet z odłączonymi świecami żarowymi. Zresztą po przejażdżce z kręceniem do 4 tyś. obrotów ciepła raczej nie brakowało...

Jest tu ktoś, kto miał podobny problem, albo zna te pompy na tyle, żeby coś wywnioskować po moim opisie? Piotruś, chyba w Tobie najwięcej nadziei;)

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 27 kwie 2013, 22:42

Wajcheusz, podejście masz do kolegów na poziomie <mysli> a może kolega nie lubi batonów.

Wajcheuszy

Post autor: Wajcheuszy » 27 kwie 2013, 22:54

Może potrzebuje;) Sorry ale poirytował mnie ten problem, a tu jeszcze taka błyskotliwa podpowiedÂź... <nerwus> A pomysłu nadal nie ma :( Jeśli dojadę, to w Kudowie popytam znachorów...

swirek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 22 kwie 2013, 18:03
Lokalizacja: tipperary/irlandia

Post autor: swirek » 28 kwie 2013, 01:15

odłącz czujnik temp i sprawdÂź czy zapali normalnie.. to na początek

Wajcheuszy

Post autor: Wajcheuszy » 28 kwie 2013, 06:49

Oooo, no to może mieć coś do rzeczy... Który czujnik masz na myśli? Ten w okolicy pompy wtryskowej i filtra oleju?

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 28 kwie 2013, 08:38

Wajcheusz, tak o ten chodzi <okok> a i jeszcze bym zatankowal ropy do pelna :) pomaga to przy niesprawnosci pompki w baku :]
zobacz jeszcze te przewody paliwowe u siebie
Obrazek
Obrazek

Wajcheuszy

Post autor: Wajcheuszy » 28 kwie 2013, 19:37

Dzięki, ale jednak tylko myślałem, że jest dobrze odpowietrzony... Przejechałem dzisiaj 250 km i problem bardzo się pogłębił, po godzinie postoju miałem prawie samo powietrze w przezroczystym przewodzie przed pompą... Jutro odkręce go od pompy i zassam, będe widział czy przepuszcza oryginalne połączenie przezroczystego węża z tym gumowym czarnym. Przelewy wyglądają obiecująco.

Sama pompa może też przepuszczać? Masakra, ręce opadają. Jestem na urlopie i naprawiam auto...

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 28 kwie 2013, 21:11

Wajcheusz, moze tez byc ten zaworek zwrotny na filtrze paliwa :( podwiniety stary oring lub kiepskiej jakosci sam filtr :]
Mi osobiscie tak sie stalo jak bylem na urlopie w Zakopanem :> gdzies tu pisalem o tym :> i o tym jak sobie naprawilem :p ale tak dla przypomnienia to kupilem z 2 metry weza paliwowego i obeszlem filtr paliwa ale zamontowalem filtr taki jak w Maluchach sie montowalo <okok> a powrot z pompy VP44 poprostu kawalek rurki i polaczylem oba weze omijajac zaworek zwrotny ;)
A co do Twojego pytania to pisano na forum ze sama pompa tez moze przepuszczac powietrze :(


ps. znalazlem poczytaj -a6-c5-25-tdi-a8-d2-25tdi-zapowietrzony ... ht=jarecki

swirek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 22 kwie 2013, 18:03
Lokalizacja: tipperary/irlandia

Post autor: swirek » 30 kwie 2013, 09:31

Wajcheusz pisze:Oooo, no to może mieć coś do rzeczy... Który czujnik masz na myśli? Ten w okolicy pompy wtryskowej i filtra oleju?
Ten koło pompy miałem na myśli. Ale skoro twierdzisz ze masz powietrze w układzie to moja teorja nie ma sensu. Pod autem na kolanku lubi się pocić.
Ale uważam, że jeżeli masz gdzieś niewielką nieszczelność to powinno bez plaka odpalać, bo z filtra paliwo ci niezleci. Duża nieszczelność spowoduje, że będzie paliwo nieustannie mieszać się z powietrzem i będzie ubytek mocy i inny dźwięk pracującego silnika. Powodzenia

Wajcheuszy

Post autor: Wajcheuszy » 06 maja 2013, 16:55

No i po długim weekendzie:)

Mój problem nadal istnieje. Na próbę wykonałem układ paliwowy w wersji mini - kanister z paliwem umieszczony powyżej pompy wtryskowej, a wąż z kanistra założyłem bezpośrednio na króciec przy pompie, nowe podkładki miedziane itd...
Niestety silnik nadal nie potrafi odpalić samodzielnie. Czasami zatrybi przy odpiętym czujniku temperatury, ale generalnie potrzebuje Plaka:(
I tu moje pytanie: czy to może być skutek uszkodzeĂą spowodowanych zaciąganiem powietrza wraz z paliwem? Od tego się zaczyna zacieranie pompy? Czy raczej pompa od razu by klękła na amen?
Narazie co 100 km dotankowuję do pełna, dodałem też mixolu i staram się parkować z górki:)

Po próbach z kanistrem podłączyłem pompę wtryskową z filtrem paliwa przezroczystym, cienkościennym wężem, żeby móc obserwować ilość powietrza wewnątrz. Dałem po dwa zaciski dla lepszej szczelności, a mimo to cały czas widać pęcherz powietrza w wężu przy połączeniu z filtrem. Nie widać nigdzie gdzie dostaje się powietrze, jak dam mu 3 tyś obrotów to przegoni ten pęcherz, a po niedługim postoju pojawia się kolejny:( Ma ok 5 cm długości, a paliwo płynie strumykiem po dnie węża. Gdzie jeszcze szukać dziury??

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 06 maja 2013, 21:44

Wajcheusz pisze:No i po długim weekendzie:)

Mój problem nadal istnieje. Na próbę wykonałem układ paliwowy w wersji mini - kanister z paliwem umieszczony powyżej pompy wtryskowej, a wąż z kanistra założyłem bezpośrednio na króciec przy pompie, nowe podkładki miedziane itd...
Niestety silnik nadal nie potrafi odpalić samodzielnie. Czasami zatrybi przy odpiętym czujniku temperatury, ale generalnie potrzebuje Plaka:(
I tu moje pytanie: czy to może być skutek uszkodzeń spowodowanych zaciąganiem powietrza wraz z paliwem? Od tego się zaczyna zacieranie pompy? Czy raczej pompa od razu by klękła na amen?
Narazie co 100 km dotankowuję do pełna, dodałem też mixolu i staram się parkować z górki:)

Po próbach z kanistrem podłączyłem pompę wtryskową z filtrem paliwa przezroczystym, cienkościennym wężem, żeby móc obserwować ilość powietrza wewnątrz. Dałem po dwa zaciski dla lepszej szczelności, a mimo to cały czas widać pęcherz powietrza w wężu przy połączeniu z filtrem. Nie widać nigdzie gdzie dostaje się powietrze, jak dam mu 3 tyś obrotów to przegoni ten pęcherz, a po niedługim postoju pojawia się kolejny:( Ma ok 5 cm długości, a paliwo płynie strumykiem po dnie węża. Gdzie jeszcze szukać dziury??
Moze moja teoria okaze sie glupia ale zrob jeszcze jeden test. Podlacz butelke z ropa bezposrednio do pompy i zostaw tak na cala nocke rano sprawdz czy nie ma bombla. Jezeli puszcza zawor zwrotny w pompie to juz bedziesz znal przyczyne czy szukac za pompa czy przed.

Taka jest moja rada... Czasami weze przelewowe leja ale czy to ma jakis zwiazek z tym bablem? nie mam pojecia. A gdy ci zapali na tego plaka to puszcza ogromna czarna chmure dymu z rur?

Wajcheuszy

Post autor: Wajcheuszy » 07 maja 2013, 21:41

No planuje jeszcze pobawić się w tego typu testy. Przelewy są suche, w zeszłym roku wymieniałem je na Gatesa FuelMaster 3,2:)

Jeżeli chodzi o dymienie, to po rozruchu jest większe niż kiedyś. A jak odpalę z odpiętym czujnikiem to już wogóle;) Ale dym jest biały...

Wie ktoś, czy to że pompa przeciągnęła dużo powietrza mogło spowodować te pproblemy z rozruchem? Mogło to jakoś wpłynąć na dawkę rozruchową? Jeśli tak, to w jaki sposób można ją zwiększyć? Z kompa, czy jak? Drogi to interes? Nie wiem czy chcę w nią tyle inwestować, może warto oszczędzić i włożyć 1,9...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja