Witam
Jakiś czas temu zauważyłem że podczas postoju oraz jazdy wydziela się dym z tyłu silnika, po prawej. Wówczas wyczytałem na forum aby wymienić odmę, ezektor oraz uszczelki pod deklami i napinaczem łańcucha rozrządu, znalazłem nawet bardzo fany opis na tym forum, i oczywiście skorzystałam z niego i wymieniłem wszystkie te części prócz odmy poniewaz kosztuje 375 zł i brakło mi funduszy. Więc odmę przeczyściłem ale nie wiem czy działa poprawnie (może ktoś ma jakiś schemat jak powinno "latać" w niej powietrze.
Przechodząc do sedna, po wymianie wszystkich uszczelek, wymianie ezektora i przeczyszczeniu odmy, nadal mam wyciek z tyłu (niestety dostęp jest tak utrudniony że nie mogę sprawdzić skąd dokładnie leje).
Może mi poradzicie co jeszcze możne tam ciec
Pozdrawiam i z góry dziękuję
[ AML 2.4 165 KM] Cieknący olej i dym z prawej strony
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Zdemontuj dolot przepustnicy i za pomocą małego lusterka powinieneś zdiagnozować wyciek, możliwe że może zaślepka, mimo że nowa to puszcza.fander pisze:A właśnie przepraszam zapomniałem wspomnieć że te koreczki (zaślepki wałka) również wymieniłem
Co do odmy. Jeśli dałeś nowy ezektor i wszystkie rurki drożne, to najważniejsze aby były całe, bez żadnych pęknięć.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Olej kapie na kolektor wydechowy i z palącego się oleju dym z za silnika.
Odma do póki nie jest pęknięta i jest drożna to nie ma sensu jej wymieniać,
to jest tylko rurka. Jeszcze jedna odma (rurka) jest podłączona pod przepustnicą
więc dojście jest bardzo utrudnione. Można zdemontować przepustnicę ale trzeba pamiętać żeby odłączyć od niej węże wodne podpięte pod spodem.
Odma do póki nie jest pęknięta i jest drożna to nie ma sensu jej wymieniać,
to jest tylko rurka. Jeszcze jedna odma (rurka) jest podłączona pod przepustnicą
więc dojście jest bardzo utrudnione. Można zdemontować przepustnicę ale trzeba pamiętać żeby odłączyć od niej węże wodne podpięte pod spodem.
Dzisiaj sobota, więc mam chwilę czasu, sprawdzę wyciek jak radzi grzemo oraz zobaczę co z tą rurką pod przepustnicą.
Na forum wyczytałem również że jeśli mam sprawny ezektor i drożną odmę to przy odkręconym wlewie oleju powinno być zasysane powietrze. U mnie natomiast z wlewu oleju nie "dmucha" i również nie "zasysa" powietrza, czy to jest normalne po tych wymianach ?
Na forum wyczytałem również że jeśli mam sprawny ezektor i drożną odmę to przy odkręconym wlewie oleju powinno być zasysane powietrze. U mnie natomiast z wlewu oleju nie "dmucha" i również nie "zasysa" powietrza, czy to jest normalne po tych wymianach ?
fander pisze:Dzisiaj sobota, więc mam chwilę czasu, sprawdzę wyciek jak radzi grzemo oraz zobaczę co z tą rurką pod przepustnicą.
Na forum wyczytałem również że jeśli mam sprawny ezektor i drożną odmę to przy odkręconym wlewie oleju powinno być zasysane powietrze. U mnie natomiast z wlewu oleju nie "dmucha" i również nie "zasysa" powietrza, czy to jest normalne po tych wymianach ?
sprawdÂź dwie śruby panewki czy nie są luÂźne - gdzie jest zaślepka wałka i sprawdÂź jeszcze pokrywę zaworów czy nie jest pęknięta na środkowych śrubach
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga