Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 3.0 TDI 2006] pomarańczowa kontrolka silnika

Silniki wysokoprężne
farmer91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 05 gru 2012, 20:41
Lokalizacja: PL

Post autor: farmer91 » 04 kwie 2013, 16:32


Łukasz M
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 18 kwie 2013, 20:58
Lokalizacja: Kraków/małopolskie

Prośba o pomoc egr

Post autor: Łukasz M » 18 kwie 2013, 21:17

Witam,
proszę o pomoc w sprawie wielokrotnie poruszanej, a mianowicie egr.
Auto kupiłem z przebiegiem 56 tyś z Włoch. Po przejechaniu ok 1 000 km zapaliła się wspomniana pomarańczowa kontrolka silnika. Diagnoza egr.
Udało się mi załapać na bezpłatną akcję serwisową w aso w krk.
Po przejechaniu 14 tyś problem wrócił. Po skasowaniu błędu przejechałem 70km i znów świeci.
A6 niby ma oryginalny przebieg więc nie bardzo rozumiem w czym jest problem?
Autem pomykam ok. 120km dziennie głównie na trasie.

Czy to normalne, że przy tak małym przebiegu występuje ta uciążliwa usterka?
Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 18 kwie 2013, 22:15

Podpioles pod komputer? Jakie błędy dokładnie pokazuje? Przyczyn może być wiele wstaw dokładnie błędy na forum ktoś napewno pomoże.U mnie też się ta kontrolka paliła
i był to kolektor.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 18 kwie 2013, 22:21

ÂŁukasz M, _profil

Wybierz proszę także prawidłowy model silnika...

Łukasz M
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 18 kwie 2013, 20:58
Lokalizacja: Kraków/małopolskie

Post autor: Łukasz M » 19 kwie 2013, 21:12

Audi po diagnostyce komputerowej na chwilę naprawione. Ale egr uwalony :-(
I teraz pytanie:
1. wywalić go czy inwestować w nowy?
2. czy po ewentualnej wymianie sytuacja się szybko może powtórzyć?
Bardzo proszę o opinie.
Pozdrawiam...

Łukasz M
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 18 kwie 2013, 20:58
Lokalizacja: Kraków/małopolskie

Post autor: Łukasz M » 20 kwie 2013, 20:41

Przemcio,
"wywalić" miałem na myśli:
- wyłączyć
- usunąć
- zaślepić
Wiem, że do tego trzeba kompa też robić, żeby go nie widział.

Wymienić na nowy? - jak gwarancja, że problem nie wróci?

Pozdr

Łukasz M
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 18 kwie 2013, 20:58
Lokalizacja: Kraków/małopolskie

Post autor: Łukasz M » 20 kwie 2013, 21:00

No właśnie zmieniłem.
Mam go 6 miesięcy.
To mój pierwszy diesel.
Do tej pory wszystkie auta były benzynowe, ale spalanie za wysokie, więc zmnieniłem na diesla.

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 22 kwie 2013, 11:36

Jezeli wymienisz na nowy to sytuacja raczej niepowinna sie powturzyc.Ale warto zajzec tak jak przemcio powiedzial w kolektory i kolanko czy niema tam zbyt duzo syfu.

Łukasz M
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 18 kwie 2013, 20:58
Lokalizacja: Kraków/małopolskie

Post autor: Łukasz M » 22 kwie 2013, 17:05

Ok. Na czwartek mam też umówione czyszczenie egr. Ale już nie w aso ponieważ z kodów, które są wpisane w książkę po akcji fabrycznej wynika, że zostało zmienione tylko oprogramowanie silnika i to jeszcze wersja "start and stop" czego w moim aucie nie ma.

Zobaczymy na ile to pomoże. Jeżeli dalej sytuacja się będzie powtarzać to prawdopodobnie fura na sprzedaż, bo jak dla mnie auto z takim przebiem ( obecnie 71 tyś km ) za nie małe pieniązki powinno tylko cieszyć.

Dodam, że od początku tankuję tylko na shell tą v-power, ale nie wiem co było lane poprzednio i ile auto stało na placu we włoszech zanim stało sie moją własnością. Z historii wyszło np., że po 31 tyś km był wymieniany wtrysk. Wiem, że to nie musi wcale oznaczać nic złego - może był wadliwy. Szkoda, bo autko naprawdę przyjemne. Ale cóż jeżeli mam być stałym bywalcem warsztatu to będę musiał wrócić do benzynki :-(

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 23 kwie 2013, 16:21

Nie ma co odrazu przekreslac twojej furki.Wyczysc EGR niechy ci mechanik zajzy w kolektory i wtedy zobaczysz.Problem moze byc banalnie prosty do rozwiazania tylko zalezy od tego czy mechanikowi chce sie szukac problemu.

szy18
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 kwie 2012, 11:15
Lokalizacja: sanok

Post autor: szy18 » 23 kwie 2013, 21:49

tak jak radzik pisze nie ma co od razu auta sprzedawac bo jedna usterka wyskoczyla.
z drugiej strony C6tki maja to do siebie iz nalezy do nich dokladac.
jesli myslales ze kupies bezawaryjna fure i bedziesz smigał lata i nic nie dokladał to jestes w błedzie. jesli a to liczysz to od razu sprzedaj autko. teraz wyskoczył egr, za chwile wtryski, kolektory itd itp.
różnie moze być ... zycze cierpliwosci

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 24 kwie 2013, 08:03

Teraz nie robia bezawaryjnych samochodow.Zawsze jest cos nie tak z jakims modelem !Nieraz widzialem stojace na trasie nowe samochody <szok> <szok> .Audi czy BMW zawsze sa jakies fabryczne usterki!Ja juz zainwestowalem w ciagu roku w nowy kolektor i kolo pasowe mam nadzieje ze to sie skonczy na moich przygodach :)

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 24 kwie 2013, 09:55

szy18 pisze:...
jesli myslales ze kupies bezawaryjna fure i bedziesz smigał lata i nic nie dokladał to jestes w błedzie. jesli a to liczysz to od razu sprzedaj autko. teraz wyskoczył egr, za chwile wtryski, kolektory itd itp.
różnie moze być ... zycze cierpliwosci
akurat nie zgodze sie z Toba <glupek>

Dokladac zawsze trzeba.
Sztuka jest kupic taka, do ktorej bedzie sie najmniej i najrzadziej dokladac <okok>
Ja ze swojej jestem zadowolony i nigdy nikomu nie bede zyczyl zeby sprzedawal swoja.. no chyba, ze ktos kupil okazje to winny jest sam sobie, choc i teg obym nie demonizowal.. bo nigdy nie wiadomo, jak ktos poprzednio jezdzil.

<milczek>

kayciorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 26 lis 2010, 01:31
Lokalizacja: valencia-espana

Post autor: kayciorek » 29 kwie 2013, 19:06

witam tez mi sporadycznie wyskakuje blad jak koledze
001025 - Układ recyrkulacji spalin: natężenie przepływu za małe
P0401 - 002 - Dolna wartość skrajna przekroczona
ale jak od czasu do czasu skanuje sobie vagcom i tylko raz mi sie zapalila kontrolka silnika
po skasowaniu bledu jak narazie nic sie nie dzieje .Na poczatek przeczyszcze sobie "kolanko". .
te gusta conducir

zyzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 15 wrz 2012, 15:41
Lokalizacja: Dębica

Post autor: zyzio » 10 maja 2013, 08:17

U mnie chyba się w końcy wyjasniło - podjechałem do kolegi mechanika, jazda samochodem, on obserwował zachowanie wartości powietrza otrzymywanego i żądanego- okazało się, że ( tutaj mogę błędy popełnić) wartość żądana powietrza jest prawie 2 razy niższa od tego co niby dostawał... A więc przepływka. Wzieliśmy się jeszcze za EGR, posprawdzaliśmy, pracował poprawnie. Wężyki od podciśnienia pościągaliśmy ( te co sterują EGR), potem przy zakładaniu jednego nagle się rozerwał. A więc kawałek nowego załozyliśmy, bierzemy się za odczyty i.. wszystko w normie. Wcześniej sam sprawdzałem czy aby wężyk ktróryś nie jest pęknięty - nic nie zauważyłem... Wiem, że niektórzy wymieniali przepływomierz z tego powodu ( odczyty na to niby wskazują) - ale jeśli nie pomogło wymieńcie te wężyki ... Tez nic nie widziałem, a okazalo się, że to tu był pies pogrzebany... Od wczoraj się nie pali, zobaczymy :)

Edit: Kontrolka zapalała się bez ładu i składu, zdarzało się, że zrobiłem 30km, zdarzało się, że 100...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja