[A6 C6 3.0 TDI 2006] pomarańczowa kontrolka silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 kwie 2013, 20:58
- Lokalizacja: Kraków/małopolskie
Prośba o pomoc egr
Witam,
proszę o pomoc w sprawie wielokrotnie poruszanej, a mianowicie egr.
Auto kupiłem z przebiegiem 56 tyś z Włoch. Po przejechaniu ok 1 000 km zapaliła się wspomniana pomarańczowa kontrolka silnika. Diagnoza egr.
Udało się mi załapać na bezpłatną akcję serwisową w aso w krk.
Po przejechaniu 14 tyś problem wrócił. Po skasowaniu błędu przejechałem 70km i znów świeci.
A6 niby ma oryginalny przebieg więc nie bardzo rozumiem w czym jest problem?
Autem pomykam ok. 120km dziennie głównie na trasie.
Czy to normalne, że przy tak małym przebiegu występuje ta uciążliwa usterka?
Proszę o pomoc.
proszę o pomoc w sprawie wielokrotnie poruszanej, a mianowicie egr.
Auto kupiłem z przebiegiem 56 tyś z Włoch. Po przejechaniu ok 1 000 km zapaliła się wspomniana pomarańczowa kontrolka silnika. Diagnoza egr.
Udało się mi załapać na bezpłatną akcję serwisową w aso w krk.
Po przejechaniu 14 tyś problem wrócił. Po skasowaniu błędu przejechałem 70km i znów świeci.
A6 niby ma oryginalny przebieg więc nie bardzo rozumiem w czym jest problem?
Autem pomykam ok. 120km dziennie głównie na trasie.
Czy to normalne, że przy tak małym przebiegu występuje ta uciążliwa usterka?
Proszę o pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 kwie 2013, 20:58
- Lokalizacja: Kraków/małopolskie
Ok. Na czwartek mam też umówione czyszczenie egr. Ale już nie w aso ponieważ z kodów, które są wpisane w książkę po akcji fabrycznej wynika, że zostało zmienione tylko oprogramowanie silnika i to jeszcze wersja "start and stop" czego w moim aucie nie ma.
Zobaczymy na ile to pomoże. Jeżeli dalej sytuacja się będzie powtarzać to prawdopodobnie fura na sprzedaż, bo jak dla mnie auto z takim przebiem ( obecnie 71 tyś km ) za nie małe pieniązki powinno tylko cieszyć.
Dodam, że od początku tankuję tylko na shell tą v-power, ale nie wiem co było lane poprzednio i ile auto stało na placu we włoszech zanim stało sie moją własnością. Z historii wyszło np., że po 31 tyś km był wymieniany wtrysk. Wiem, że to nie musi wcale oznaczać nic złego - może był wadliwy. Szkoda, bo autko naprawdę przyjemne. Ale cóż jeżeli mam być stałym bywalcem warsztatu to będę musiał wrócić do benzynki
Zobaczymy na ile to pomoże. Jeżeli dalej sytuacja się będzie powtarzać to prawdopodobnie fura na sprzedaż, bo jak dla mnie auto z takim przebiem ( obecnie 71 tyś km ) za nie małe pieniązki powinno tylko cieszyć.
Dodam, że od początku tankuję tylko na shell tą v-power, ale nie wiem co było lane poprzednio i ile auto stało na placu we włoszech zanim stało sie moją własnością. Z historii wyszło np., że po 31 tyś km był wymieniany wtrysk. Wiem, że to nie musi wcale oznaczać nic złego - może był wadliwy. Szkoda, bo autko naprawdę przyjemne. Ale cóż jeżeli mam być stałym bywalcem warsztatu to będę musiał wrócić do benzynki

tak jak radzik pisze nie ma co od razu auta sprzedawac bo jedna usterka wyskoczyla.
z drugiej strony C6tki maja to do siebie iz nalezy do nich dokladac.
jesli myslales ze kupies bezawaryjna fure i bedziesz smigał lata i nic nie dokladał to jestes w błedzie. jesli a to liczysz to od razu sprzedaj autko. teraz wyskoczył egr, za chwile wtryski, kolektory itd itp.
różnie moze być ... zycze cierpliwosci
z drugiej strony C6tki maja to do siebie iz nalezy do nich dokladac.
jesli myslales ze kupies bezawaryjna fure i bedziesz smigał lata i nic nie dokladał to jestes w błedzie. jesli a to liczysz to od razu sprzedaj autko. teraz wyskoczył egr, za chwile wtryski, kolektory itd itp.
różnie moze być ... zycze cierpliwosci
- radzik81
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 399
- Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
- Imię: Radek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
Teraz nie robia bezawaryjnych samochodow.Zawsze jest cos nie tak z jakims modelem !Nieraz widzialem stojace na trasie nowe samochody <szok> <szok> .Audi czy BMW zawsze sa jakies fabryczne usterki!Ja juz zainwestowalem w ciagu roku w nowy kolektor i kolo pasowe mam nadzieje ze to sie skonczy na moich przygodach 

- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
akurat nie zgodze sie z Tobaszy18 pisze:...
jesli myslales ze kupies bezawaryjna fure i bedziesz smigał lata i nic nie dokladał to jestes w błedzie. jesli a to liczysz to od razu sprzedaj autko. teraz wyskoczył egr, za chwile wtryski, kolektory itd itp.
różnie moze być ... zycze cierpliwosci

Dokladac zawsze trzeba.
Sztuka jest kupic taka, do ktorej bedzie sie najmniej i najrzadziej dokladac

Ja ze swojej jestem zadowolony i nigdy nikomu nie bede zyczyl zeby sprzedawal swoja.. no chyba, ze ktos kupil okazje to winny jest sam sobie, choc i teg obym nie demonizowal.. bo nigdy nie wiadomo, jak ktos poprzednio jezdzil.

witam tez mi sporadycznie wyskakuje blad jak koledze
001025 - Układ recyrkulacji spalin: natężenie przepływu za małe
P0401 - 002 - Dolna wartość skrajna przekroczona
ale jak od czasu do czasu skanuje sobie vagcom i tylko raz mi sie zapalila kontrolka silnika
po skasowaniu bledu jak narazie nic sie nie dzieje .Na poczatek przeczyszcze sobie "kolanko". .
001025 - Układ recyrkulacji spalin: natężenie przepływu za małe
P0401 - 002 - Dolna wartość skrajna przekroczona
ale jak od czasu do czasu skanuje sobie vagcom i tylko raz mi sie zapalila kontrolka silnika
po skasowaniu bledu jak narazie nic sie nie dzieje .Na poczatek przeczyszcze sobie "kolanko". .
te gusta conducir
U mnie chyba się w końcy wyjasniło - podjechałem do kolegi mechanika, jazda samochodem, on obserwował zachowanie wartości powietrza otrzymywanego i żądanego- okazało się, że ( tutaj mogę błędy popełnić) wartość żądana powietrza jest prawie 2 razy niższa od tego co niby dostawał... A więc przepływka. Wzieliśmy się jeszcze za EGR, posprawdzaliśmy, pracował poprawnie. Wężyki od podciśnienia pościągaliśmy ( te co sterują EGR), potem przy zakładaniu jednego nagle się rozerwał. A więc kawałek nowego załozyliśmy, bierzemy się za odczyty i.. wszystko w normie. Wcześniej sam sprawdzałem czy aby wężyk ktróryś nie jest pęknięty - nic nie zauważyłem... Wiem, że niektórzy wymieniali przepływomierz z tego powodu ( odczyty na to niby wskazują) - ale jeśli nie pomogło wymieńcie te wężyki ... Tez nic nie widziałem, a okazalo się, że to tu był pies pogrzebany... Od wczoraj się nie pali, zobaczymy 
Edit: Kontrolka zapalała się bez ładu i składu, zdarzało się, że zrobiłem 30km, zdarzało się, że 100...

Edit: Kontrolka zapalała się bez ładu i składu, zdarzało się, że zrobiłem 30km, zdarzało się, że 100...