Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AVF 1.9 131 KM] szarpnięcia,brak mocy, wtryski?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
bigisss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 wrz 2011, 22:53
Lokalizacja: pomorze

[ AVF 1.9 131 KM] szarpnięcia,brak mocy, wtryski?

Post autor: bigisss » 13 kwie 2013, 19:48

witam
mam problem z autem a mianowicie :
bardzo często jadąc jak spuszczam noge z gazu przy obrotach 1500-2000 i ponownie go dodaje to odczuwalne są dwa,trzy szarpniecia autem (jakby takie zadławienia ) , brak jest mocy auta, ruszając od zera raz na jakiś czas przy starcie pedał gazu reaguje przy wciśnieciu go do 1/4 1/3 wysokosci, ( raz na rondzie myślałem ze zdaze przed autem bo był daleko , ja gaz na maxa, a moje auto iść za bardzo nie chciało, gościu się zblizył a pedał gazu po 2 sek dopiero zareagował)
rozpedzajac auto do 120 km/h tez wyczuwalne sa takie falowania mocy w danych momentach . no i spalanie wzrosło z 6,2 do 7 l
pozmieniałem juz chyba wszystko bo skrzynia po kapitalnym, turbo po kapitalnym, przewody podciśnienia sprawdzone, egr super wyczyszczony, czujniki ciśnienia sprawne i teraz chyba zajmę się wtryskami bo juz nie wiem gdzie przyczyny szukać :o( ,
na komuterze miałem sprawdzane wtryski i wyskoczyły takie dane : 1) 0,35 2) -1,05 3) 0,70 4) 0,81 , mechanik mówi ze to moze byc wina tego drugiego wtrysku i musze sie nim zainteresowac i być moze te objawy to wina wtrysku.
co o tym sądzicie ,czy to moze byc przyczyna czy może szukać gdzieś indziej jeszcze ?

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 14 kwie 2013, 16:40

A ja bym sprawdził wyczyścił jeszcze przeplywomierz . A filtr ropy kiedy wymieniany ?.Oczywiście jeszcze niezbędne są logi to forumowicze coś napewno pomogą .
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

bigisss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 wrz 2011, 22:53
Lokalizacja: pomorze

Post autor: bigisss » 14 kwie 2013, 22:39

filtr paliwa miałem wymieniany dwukrotnie w przeciągu 4 miesięcy
jeszcze moze tak jak mówisz przepływomierz sprawdze

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 15 kwie 2013, 08:44

Możesz zerknąć jeszcze na czujnik położenia pedału gazu. SprawdÂź vagiem czy innym vcdsem powoli go wciskając od zera jakie ma odczyty.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Audi A7 3.0 BMK 224KM

Post autor: Audi A7 3.0 BMK 224KM » 15 kwie 2013, 22:33

a próbowałeś odłączać egr? Miałem podobną historie w poprzednim aucie i mimo że egr był czyszczony to jednak on był przyczyną. Zaślepiłem go i jak ręką odjął.

bigisss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 wrz 2011, 22:53
Lokalizacja: pomorze

Post autor: bigisss » 16 kwie 2013, 09:44

właśnie wczoraj sobie zaślepiłem ale wężyk wlatujacy do egr z czujnika n18 i tez już jest poprawa w aucie
okazało sie również ze jednak czujnik n18 był nie zmieniany i nie czyszczony a z tego co wiem to zawalony olejem jest aż miło
chyba pierwsze co- to wyczyszcze n18 jak bedzie bez zmian to moze podmienie go z innego auta i wtedy zobacze
myśle też o całkowitym zaślepieniu egr blaszką z allegro i pytanie czy moje auto może swobodnie jeÂździć na zaślepionym egr bo z tego co wiem to niektóre silniki nie mogą mieć zaślepionego egr

indyczes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 20 kwie 2013, 09:19
Lokalizacja: Poznań

Post autor: indyczes » 21 kwie 2013, 11:19

Po fizycznym zaślepieniu EGR-a blaszką będzie Ci wywalać błąd. W tym motorze z tego rocznika niestety nie da się zaślepić, sprawdziłem na swoim, mam taki sam motor tylko, że z 2004r.

sebaal123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:59
Lokalizacja: Pcim

Post autor: sebaal123 » 21 kwie 2013, 11:41

SprawdÂź czujnik położenia pedału gazu. Wciskając go powoli na wyłączonym silniku zobacz czy nie ma dużych przeskoków.

Prawidłowo powinno być tak:

002
na komuterze miałem sprawdzane wtryski i wyskoczyły takie dane : 1) 0,35 2) -1,05 3) 0,70 4) 0,81 , mechanik mówi ze to moze byc wina tego drugiego wtrysku i musze sie nim zainteresowac i być moze te objawy to wina wtrysku.
Przecież te parametry są prawidłowe. Po 2 te wyniki nie są jedynie badaniem sprawności wtrysku. O kondycji wtryskiwaczy może powiedzieć coś grupa 023 . Ja na jednym mam -1,40 i takich objawów nie mam.

gentelman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 14 kwie 2013, 20:34
Imię: Tomasz
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gentelman » 21 kwie 2013, 22:33

bigisss uszkodzenie pompowtryskiwacza można rozpoznać przy wyraÂźnie podwyższonej dodatniej wartości korekcji tzn. różnica pomiędzy największą wartością dodatnią oraz najbliższą jej inną wartością dodatnią nie może być większa lub równa +1mg/suw. To oczywiście nie oznacza od razu uszkodzenie pompowtrysku, najpierw należy wykluczyć usterki mechaniczne silnika.
Tak jak kolega sebal123 zasugerował sprawdÂź jeszcze gr 023 oraz gr004 pole 4(synchronizacja)

sebaal123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:59
Lokalizacja: Pcim

Post autor: sebaal123 » 22 kwie 2013, 07:59

Dokładnie. Korekcje dawek paliwa w grupie 013. Wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą)

bigisss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 wrz 2011, 22:53
Lokalizacja: pomorze

Post autor: bigisss » 22 kwie 2013, 14:52

sebaal123 pisze:Dokładnie. Korekcje dawek paliwa w grupie 013. Wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą)
bardzo dziękuję za lekcję na temat dawek paliwa pompowtrysków
czy jestem w stanie sam na vagu zrobić korekcję dawek paliwa na pompowtryskach aby to wyrównać i doprowadzić do równiejszej pracy silnika ?
jeśli uważacie ze moge to sam zrobić to prosze o instrukcję -dziękuję

[ Dodano: 2013-04-22, 14:58 ]
sebaal123 pisze:SprawdÂź czujnik położenia pedału gazu. Wciskając go powoli na wyłączonym silniku zobacz czy nie ma dużych przeskoków.
prosze o proste i wyrażne instrukcje w jaki sposób mam zrobić pomiary czujnika położenia gazu
nie za bardzo się orientuję w tym i proszę o pomoc
nie wiem czy to ma coś wspólnego ale :pedał gazu" dał mi też do myślenia ponieważ jak jade od 0 do 120 na pełnej mocy np testując auto to do 80-90 km pedał gazu idzie ładnie i następnie jest taki twardy opór na pedale (przeskok) i dalej rozpędzam się do np 120 .
taki lekki przeskok który czuje pod pedałem przy rozpędzaniu się to normalne ?

sebaal123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:59
Lokalizacja: Pcim

Post autor: sebaal123 » 22 kwie 2013, 15:10

czy jestem w stanie sam na vagu zrobić korekcję dawek paliwa na pompowtryskach aby to wyrównać i doprowadzić do równiejszej pracy silnika ?
jeśli uważacie ze moge to sam zrobić to prosze o instrukcję -dziękuję
W tych grupach masz tylko info jakie paramerty zadaje ECU. Tego nie da się zmienić gdyż to odbywa się automatycznie. Masz nierówną pracę silnika? Jak bardzo wahają się obroty?
taki lekki przeskok który czuje pod pedałem przy rozpędzaniu się to normalne ?
Taki opór nie powninien mieć miejsca. Pedał w pełnym zakresie ruchów powinien działać płynnie. Ja bym tutaj szukał rozwiązania.

bigisss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 wrz 2011, 22:53
Lokalizacja: pomorze

Post autor: bigisss » 22 kwie 2013, 18:30

sebaal123 pisze:Taki opór nie powninien mieć miejsca. Pedał w pełnym zakresie ruchów powinien działać płynnie. Ja bym tutaj szukał rozwiązania.
w takim razie musze sie tym zająć tylko od czego mam zacząć?

[ Dodano: 2013-04-22, 18:32 ]
sebaal123 pisze:W tych grupach masz tylko info jakie paramerty zadaje ECU. Tego nie da się zmienić gdyż to odbywa się automatycznie. Masz nierówną pracę silnika? Jak bardzo wahają się obroty?
silnik pracuje równo , obroty tez wydaje mi sie że są ok

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja