[A6 C5 2.4] Spadek temperatury na silniku
[A6 C5 2.4] Spadek temperatury na silniku
Witam, ostatnio mam takie objawy w moim A6, że jak się silnik rozgrzeje i wskaźnik temp. pokazuje 90 stopni i jak nie włącze ogrzewania to normalnie trzyma temperature. Natomiast jak włącze ogrzewanie to temperatura spada do 80 czasem do 70 stopni (zalezy jak zimno jest). Po ponownym wylaczeniu ogrzewania znowu rosnie do 90 i trzyma. Podejrzewam, ze jest to wina termostatu, no chyba ze cos innego, moze czujnik temp. (ale raczej malo prawdopodobne). Czy ktos moze cos podpowiedziec ?
Drugie pytanko jest takie, ze w sklepie jak chcialem kupic termostat to koleszka za ladą mówił ze moim typie występują rodzaje: 87 stopni celsjusza i 92 stopnie. Jak sprawdzic bez rozkrecania, ktory powinienem kupic ?
Moj model:
Audi A6 rok prod. 1998 limuzyna
V6 2.4 benzyna 165KM
skrzynia manual
Pozdrawiam.
Drugie pytanko jest takie, ze w sklepie jak chcialem kupic termostat to koleszka za ladą mówił ze moim typie występują rodzaje: 87 stopni celsjusza i 92 stopnie. Jak sprawdzic bez rozkrecania, ktory powinienem kupic ?
Moj model:
Audi A6 rok prod. 1998 limuzyna
V6 2.4 benzyna 165KM
skrzynia manual
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2009, 00:30 przez tony822, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 paź 2008, 21:10
- Imię: Józef
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: BARYCZKA
Mam podobnie ale ostatecznie wraca na 90 stopni w B4 plywa temperatura w zaleznosci od warunkow zewnetrznych. Pamietajmy ze przyszly niezle mrozy jak jechalem ostatnio przy -15 to dlugo nagrzewal sie silnik. Pamietajmy ze dmuchawa wciaga takie zimne powietrze np -15 i wali nim w nagrzewnice powodujaca moim zdaniem niezle wychlodzenie. Dzis bylo tylko -4 i nie bylo problemow z nagrzaniem. Gdyby byl problem z termostatem temperatura spadala by niezaleznie od dmuchawy bo otwieralby sie on niepotrzebnie. Zasłanianie chłodnicy to moim zdaniem przesada w koncu 70 stopni to nie jest niedogrzany silnik.
W niektórych autach nie ma temp na wskazniku tylko pole normal i wskazowka po nim sobie smiga w zaleznosci od warunków, mialem tak w Camry i Fordzie.
Pytanie jak dlugo jezdziles z tym zanaczy sie w koncu kabina sie nagrzewa i wentylator spada do minimalnych obrotow czy wtedy temperatura nie rosnie.
W niektórych autach nie ma temp na wskazniku tylko pole normal i wskazowka po nim sobie smiga w zaleznosci od warunków, mialem tak w Camry i Fordzie.
Pytanie jak dlugo jezdziles z tym zanaczy sie w koncu kabina sie nagrzewa i wentylator spada do minimalnych obrotow czy wtedy temperatura nie rosnie.
Mam ten sam problem. Na 100% to wina termostatu tylko nie mam czasu się za wymianę zabrać. Jeżeli chodzi o to który termostat wybrać to znajomy mechanik podpowiedział mi że do zasilania lpg należałoby wybrać ten z większa temperaturą. A tymczasem zasłoniłem chłodnicę i jest ok ale to tylko półśrodek na kilka dni
Kod silnika zaczyna się od ALF.
Mi się też wydaje, że to termostat, ponieważ nawet przy temp. zaledwie -5 stopni tak się dzieje. Zresztą miałem kiedyś Meganke Coupe i tam nawet przy ok. -27 stopniach było git, tzn. bez względu na szybkość dmuchawy i prędkość jazdy trzymał równo 90 stopni, no ale to nie jest zasada do której muszą się stosować inni producenci.
Byłbym wdzięczny za pomoc w określeniu (tak na 100%) typu termostatu czy 87 stopni czy 92 stopnie. Thx za podpowiedzi. Pozdrawiam.
Mi się też wydaje, że to termostat, ponieważ nawet przy temp. zaledwie -5 stopni tak się dzieje. Zresztą miałem kiedyś Meganke Coupe i tam nawet przy ok. -27 stopniach było git, tzn. bez względu na szybkość dmuchawy i prędkość jazdy trzymał równo 90 stopni, no ale to nie jest zasada do której muszą się stosować inni producenci.
Byłbym wdzięczny za pomoc w określeniu (tak na 100%) typu termostatu czy 87 stopni czy 92 stopnie. Thx za podpowiedzi. Pozdrawiam.
Aha, ale czy to by oznaczało, że wskazówka nie dojdzie nawet do 90 stopni ? No chyba, że przyjąć jeszcze do tego pewną zwłokę czasową, na to zmieszanie się płynów z dużego obiegu i małego i w ten sposób na wskaźniku będę zawsze widział ok. 90 stopni.
Tak czy siak jeśli dwa programy tak podają to znaczy, że to musi być to. Thx.
Tak czy siak jeśli dwa programy tak podają to znaczy, że to musi być to. Thx.
Ja równiez mam problem z niedogrzanym silnikiem. Przy tych mrozacz nawet po przejechaniu 15-20 km wskazówka nie wskazuje nawet 70st. Co prawda ogrzewanie mam na maxa ale tak czy siak powinien troszke tej temp złapac.Zasłoniecie chłodnicy troche pomogło ale nieznacznie. Mój termostat chyba musi byc cały czas otwarty ze tak sie dzieje lub moze wskaznik sie zepsuł. Wie ktos moze jak to sprawdzic?
- dziq111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bieruń
sasza, Masz LPG a lpg wychładza też silnik!! sprbój pojechać na samej benzynce.
Arek_R, Nie widziałem jeszcze mechanika który przy rozrządzie wymieniał termostat......... jedno z drugim niema nic wspolnego.
nastepna rada dla wszystkich kolegów. poszukajcie na forum kody klimatronika.
przy przytrzymaniu przycisku recyrkulacji i wcisnięciu przycisku nadmuchu na szybe włączamy tryb wyboru i wybierzcie numer 51 za pomoca regulacji temp. powietrza. potem wciskacie przycisk recyrkulacji i pokazuje temp. w obiegu małym. jeśli bedzie skakać to do wymiany termostat. i to wsystko.
Arek_R, Nie widziałem jeszcze mechanika który przy rozrządzie wymieniał termostat......... jedno z drugim niema nic wspolnego.
nastepna rada dla wszystkich kolegów. poszukajcie na forum kody klimatronika.
przy przytrzymaniu przycisku recyrkulacji i wcisnięciu przycisku nadmuchu na szybe włączamy tryb wyboru i wybierzcie numer 51 za pomoca regulacji temp. powietrza. potem wciskacie przycisk recyrkulacji i pokazuje temp. w obiegu małym. jeśli bedzie skakać to do wymiany termostat. i to wsystko.
Forum https://a8team.pl
Kolego dziq111, moze mało widziales, w V6 termostat jest za rozrzadadem wiec zeby go wymienic powinno rozebrac sie calość czyli rozrzad. Wprawdzie slyszalem ze co nie ktorzy magicy robia to bez no ale magikow u nas zawsze bylo duzo.
Ja osobiscie znam 3 mechanikow ktorzy wymieniaja z rozrzadem masz wtedy pewnosc ze nie strzeli ci stary termostat to nie trzeba bedzie rozbierac rozrzadu i robic kosztow.
Poszukaj sobie na forum jak w ASO krzycza za wymiene termostatu tyle co rozrzad.
W innych silnikach termostat jest w innym miejscu wiec problemu nie ma.
Co do tego ze jedno nie ma z drugim wspolnego , to tylko nadmienilem ze jesli to jest termostat to jakby zostal wymieniony przy rozrzadzie to pewnie by nie strzelil.
Jeszcze troche zmieniajac temat nasluchalem sie juz o oszednosci przy wymianie rozrzadu na przyklad na pompie wody albo jakims pasku i potem problemy i wydatki.
Ja osobiscie znam 3 mechanikow ktorzy wymieniaja z rozrzadem masz wtedy pewnosc ze nie strzeli ci stary termostat to nie trzeba bedzie rozbierac rozrzadu i robic kosztow.
Poszukaj sobie na forum jak w ASO krzycza za wymiene termostatu tyle co rozrzad.
W innych silnikach termostat jest w innym miejscu wiec problemu nie ma.
Co do tego ze jedno nie ma z drugim wspolnego , to tylko nadmienilem ze jesli to jest termostat to jakby zostal wymieniony przy rozrzadzie to pewnie by nie strzelil.
Jeszcze troche zmieniajac temat nasluchalem sie juz o oszednosci przy wymianie rozrzadu na przyklad na pompie wody albo jakims pasku i potem problemy i wydatki.
- dziq111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bieruń
no tak panowie zgadza sie że w silnikach v6 termostat jest umieszczony pod paskiem.
nie wiem ilu z was wie jak sie wymienia rorząd itd. ja wiem bo to robie....... wymiana termostatu w v6 ne wiąże sie z rozbieraniem rozrządu.. tam sie nic nie rusza tylko pasek na chwile zrzucamy .........
pozatym znam przypadek że nowy termostat był spieprzony..... i znam na forum jest też przypadek żę powymianie gościu lata z temp. 120 stopni....
co ciekawe pompe wody wymieniaja tylko wtedy jak jest na pasku rozrzadu.. a jak nie jest to co??
nie wiem ilu z was wie jak sie wymienia rorząd itd. ja wiem bo to robie....... wymiana termostatu w v6 ne wiąże sie z rozbieraniem rozrządu.. tam sie nic nie rusza tylko pasek na chwile zrzucamy .........
pozatym znam przypadek że nowy termostat był spieprzony..... i znam na forum jest też przypadek żę powymianie gościu lata z temp. 120 stopni....
co ciekawe pompe wody wymieniaja tylko wtedy jak jest na pasku rozrzadu.. a jak nie jest to co??
Forum https://a8team.pl
Moze masz racje , tyle ze nikt nie chce tak tego robic. Mysle ze jesli mozna by to zrobic prościej to kazdy by to robil. A ja mam doswiadczenia takie ze ASO nie i 5 innych mechaników też nie, faktycznie przeczytałem na forum ze gdzieś pan Władek komuś na forum w 2.4 wymienil termostat bez sciagania przodu.
Ale jesli można to zrobić inaczej chyle czoło.
Ale jesli można to zrobić inaczej chyle czoło.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 paź 2008, 15:06
- Lokalizacja: Katowice
witam u mnie powoli sie teraz nagrzewa ale stoji w miejscu ale czasem spada to tez moze byc ten termostat??
co do tego to mam inne pytanie dzisiaj rano po mrozach uruchomilem samochod i na komputerze wyswietlil sie znaczek chlodzenia te takie kulko z czyms tam postalem chwile na wlonczonym silniku wylonczylem i znow wlaczylem i problem minol potem przejechalem z 5 km i na chwile sie to wlonczylo i wylaczylo. Co to moze byc
co do tego to mam inne pytanie dzisiaj rano po mrozach uruchomilem samochod i na komputerze wyswietlil sie znaczek chlodzenia te takie kulko z czyms tam postalem chwile na wlonczonym silniku wylonczylem i znow wlaczylem i problem minol potem przejechalem z 5 km i na chwile sie to wlonczylo i wylaczylo. Co to moze byc
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga