Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AVF 1.9 131 KM] wyłączająca się turbina

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Lokiszta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 15 sty 2012, 13:28
Lokalizacja: KATOWICE

[ AVF 1.9 131 KM] wyłączająca się turbina

Post autor: Lokiszta » 17 kwie 2013, 21:22

witam od kilku dni mam kłopoty z wyłączająca się turbina sprawa wygląda tak,że załącza się rożnie dopiero jak wcisnę mocno gaz przeważnie na niskim biegu czasami się załączy przy wyższych obrotach zacznie ciągnąc i nagle znów jakby tryb awaryjny miałem tak dziś z 20 razy.Zauważyłem,że przeważnie jak się go załączy po postoju wtedy jedzie no ale za chwile znów mól i tak w kółko.Proszę o poradę co się dzieje jest to niebezpieczne bo czasami np. na dwójce jest mół do 3 tys.obr..i nagle zaczyna ciągnąć.

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 18 kwie 2013, 12:04

Lokiszta, Wydaje mi się że trzeba przejrzeć forum, bo było o tym setki razy ... <uoee>
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

KissEK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 10 lis 2011, 23:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: KissEK » 18 kwie 2013, 14:37

Wsiadasz do auta, powoli rozpędzasz na 4 tym biegu, od biedy może byc 3ci bieg. I Ciągniesz go parę kilometrów na wysokich obrotach, na przykład 3800.
Jak nie pomoże to turbinka do czyszczenia.
I przeszukaj forum bo takich porad jak moja i inne jest sporo ;)

Lokiszta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 15 sty 2012, 13:28
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Lokiszta » 19 kwie 2013, 18:51

no jest coraz gorzej jak wchodzę do auta zawsze muł daje mu dwójkę i dopiero przy 4 tys.obr.turbo zaczyna ruszać bardzo to denerwuje czy ktoś próbował czyścić to na zapalonym silniku wstrzykując preparat do czyszczenia turbiny np.firmy valvoline.

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 19 kwie 2013, 20:08

Pewnie pozapiekała się zmienna geometria przez mułowatą jazdę. Tak jak kolega wyżej pisał jak silnik złapie 90 stopni trzeba go przedmuchać, dać mu po garach ze 4 tys. obrotów.
Najlepiej zrób tak: swobodnie rozgrzej do 90 stopni, potem np na 3 biegu jedz 4 tys obrotów z pare minut. Następnie zwolnij tak do 1500 obrotów (dalej na 3 biegu) i gaz w podłogę, potrzymaj parę minut na 4 tys i znów od 1500 do 4000 obrotów i tak parę razy. Myślę że to rozrusza zmienną geometrię. Tylko po takiej jezdzie nie zapomnij schłodzić turbiny.

sebaal123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:59
Lokalizacja: Pcim

Post autor: sebaal123 » 19 kwie 2013, 21:24

Dymił Ci przy ruszaniu i rozpędzaniu? Jeśli tak to już za późno na "gaz do dechy" bo grucha już sztangą nie ruszy. U mnie na początku szarpało przy rozpędzaniu, a potem finito - zapiekła się na maksymalnym doładowaniu i przy 3tyś obrotów wpadał tryb awaryjny. Objaw identycznie jak u mnie. Mój przypadek to zużyte łożyska wirnika + olej = zapieczona geometra.
Tutaj masz po kolei co się działo z samochodem aż doszedłem do ładu. Teraz po takim czasie jest wszystko super.

Najpierw to:
https://a6klub.pl/-avf-19-131-km-mul-i-dymi-naprawione-vt51363.htm

A później to:
https://a6klub.pl/-avf-19-131-km-problem-z-silnikiem-naprawione-vt51988.htm
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2013, 21:52 przez sebaal123, łącznie zmieniany 1 raz.

Lokiszta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 15 sty 2012, 13:28
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Lokiszta » 19 kwie 2013, 21:44

właśnie pisze wszędzie,że przeważnie zapieka się przez mułowatą jazdę, ale mi się to zaczęło dziać dokładnie jak przyszła piękna pogoda zmieniłem oponki i trochę go goniłem nawet bardzo trochę bo lubię pojeździć w zimę raczej jeżdżę normalnie więc tu nie widzę jakieś prawidłowości chyba,że mocno cisnąłem i zdarzyło się zgasić go jak był po ostrej jeździe.Czy może to być też problem z N75 lub z wężykami podciśnienia.

sebaal123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:59
Lokalizacja: Pcim

Post autor: sebaal123 » 19 kwie 2013, 21:54

To nie jest prawdą, że przez mułowatą jazdę. Co tydzień jeździłem jakieś 150km autostradą przy prędkości 150-160km/h. Mam ciężką nogę ale i tak mnie to dopadło.
Może być jak najbardziej problem zaworka N75 lub zapadających się węży podciśnienia. Ja wymieniłem na nowe (ok 50zł). Co do sprawdzenia zaworka N75 to trzeba go sprawdzić VAGiem na BSach.

A jeszcze jedno. Cały dolot miałem zasyfiony olejem, który zniknął po wymianie turbiny.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2013, 22:03 przez sebaal123, łącznie zmieniany 2 razy.

Lokiszta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 15 sty 2012, 13:28
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Lokiszta » 19 kwie 2013, 21:57

i zastosuje się do wskazówek egr też mam trochę zasyfiony ale będę go zaślepiał i czyścił więc powinno być dobrze wtedy zobaczę też czy sztanga działa jak należy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja