Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ALG 2.8 193 KM] Zmiana oleju z syntetyka na półsyntetyk -

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
heaton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 26 sie 2008, 20:30
Lokalizacja: 3city

[ ALG 2.8 193 KM] Zmiana oleju z syntetyka na półsyntetyk -

Post autor: heaton » 19 kwie 2013, 07:30

Hej wszystkim,

Pojawił mi się taki problem:

JeÂździłem cały czas na oleju syntetycznym i od czasu do czasu dolewałem ubytki ( plus minus ok 1 litr raz w roku ),
wiem ,że mieści się to w granicach normy dla tych silników ale i tak mnie troszkę to irytowało więc po konsultacji z mechanikiem doszedłem do wniosku ,że zmienię olej na półsyntetyk by te ubytki były troszkę mniejsze i tutaj zaczął się problem. W dwa miesiące zniknęło mi prawie 2 litry oleju ( przejechane ok 2,5 tys KM ) dolałem znowu do max w zeszłym tyg w sobotę i dziś z rana sprawdzam stan na bagnecie już mam połowę :( . Silnik suchy nic nie spierdziela i niech mi ktoś powie o co chodzi bo zwariowałem.

Mechanik powiedział ,że na bank pali olej i silnik do remontu. Pojechałem na stację DEKRA - na analizę spalin chłopaki się na wąchali tych spalin do tego z 15 min analizy i stwierdzili ,że nie śmierdzi palonym olejem ani na analizie nie wychodzi by miał go palić. Ale za to powiedzieli coś ciekawego mianowicie ,że przejście z synt na semi było głupotą przy gazie ponieważ gaz ma większą temp spalania a semi ma niższą temp spalania i to może być przyczyna.

Miał ktoś z was taki przypadek lub wiedzę co mam zrobić , czy remont silnika i nie ma zmiłuj czy zlać ten olej i wrócić do syntetyka ?

Dzięki każdemu za pomoc :)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 19 kwie 2013, 09:02

Wylej, to co wlałeś, zawieÂź to temu "mechanikowi" i niech to przy tobie wypije ;)
Te silniki zostały zaprojektowane do pracy na FS, i taki olej należy lać.
Co do znikania oleju - spójrz na wartość, choć nie wielu producentów nie podaje wskaÂźnika NOACKA tego co wlałeś, a ten wskaÂźnik decyduje o ilości znikającego oleju.
Wlej coś z LM, Millers'a, Amsoil'a - polecam tego ostatniego - zmieniłem sam z LM na Amsoil, i jest duuużo lepiej :) Również w kwesti odparowywania oleju.

mart73301

Post autor: mart73301 » 21 kwie 2013, 20:49

Mechanika bym zabił. Mimo, iż mam inny silnik też miałem problem ze znikającym olejem. Też znikało mi 1 litr od wymiany do wymiany czyli teoretycznie nie musiałem nic dolewać. Ale, że mnie to wkurzało to pojechałem do mechanika gdzie wymyli mi ładnie silnik i po myciu pojeÂździłem kilka dni. Potem wróciłem i ujawniły się drobne nieszczelności. Wymiana uszczelek w pewnych miejscach prawie załatwiła problem. Teraz znika 0,5 litra na 10000 km. Podejrzewam, że po regeneracji głowicy a zwłaszcza popychaczy i uszczelniaczy zaworowych problem zniknąłby zupełnie. Zmień mechanika. W większości przypadków ubywanie oleju spowodowane jest wyeksploatowaniem pewnych części a nie poważną awarią silnika. Mam najeżdżone 280 tys. km, jeżdżę na ful syntetyku cały czas. Ostatnio właśnie jeÂździłem na AMSOIL'u ale wróciłem do MOTUL'a bo na tym pierwszym miałem wyższą temp. oleju w warunkach zwykłej eksploatacji niż na MOTULU. LM oraz VALVOLINE też są zaj.... Pozdrawiam i powodzenia w leczeniu autka <luzik>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja