[C5 2.5TDI V6 163KM] problem z ESP
[C5 2.5TDI V6 163KM] problem z ESP
Od jakiegoś czasu zauważyłem w moim aucie niepokojącą rzecz z ESP.
Jadąc nim stałą prędkością auto na ułamek sekundy traci moc i zapala się kontrolka ESP. Nie ma reguły na długość ciągłej jazdy, warunki atmosferyczne czy prędkość. Dodam że czasami jest tak, że po kilku minutach wszystko wraca do normy aby za kilka chwil znowu "świrować". Przy okazji gdy kontrolka się świeci auto dziwnie się zachowuje przy zatrzymywaniu (skrzynia multitronic) ... gdy już jest na bardzo niskich obrotach prawie że stoi potrafi zrobić delikatny zryw - taką hoopkę
o co kaman? może ktoś z Was wie?
Jadąc nim stałą prędkością auto na ułamek sekundy traci moc i zapala się kontrolka ESP. Nie ma reguły na długość ciągłej jazdy, warunki atmosferyczne czy prędkość. Dodam że czasami jest tak, że po kilku minutach wszystko wraca do normy aby za kilka chwil znowu "świrować". Przy okazji gdy kontrolka się świeci auto dziwnie się zachowuje przy zatrzymywaniu (skrzynia multitronic) ... gdy już jest na bardzo niskich obrotach prawie że stoi potrafi zrobić delikatny zryw - taką hoopkę
o co kaman? może ktoś z Was wie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 29 maja 2008, 15:11
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
skrzynia ci się rozsypuje... kumpel ma podobnie w A8 z tym samym silnikiem.
skrzynia dostaje chwilowego błędu i wysyła do kompa silnika a ten rozsyła np. do ABS i ESP.
najlepiej serwis audi i żaden domowy mechanik.
przykro mi...
ps. w tiptroniku można było wymienić olej i to pomagało czasami ale multi ma chyba inaczej. ja się od multi trzymam z daleka...
skrzynia dostaje chwilowego błędu i wysyła do kompa silnika a ten rozsyła np. do ABS i ESP.
najlepiej serwis audi i żaden domowy mechanik.
przykro mi...
ps. w tiptroniku można było wymienić olej i to pomagało czasami ale multi ma chyba inaczej. ja się od multi trzymam z daleka...
Quattro
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
- Lokalizacja: iława
Witam, mam podobny problemik z automatycznym zwalnianiem auta ale tylko podczas predkości powyżej ok 70 km/h, przy pełnej obsadzie czyli 5 osób i w łukach w prawą strone, jak skręcam w lewo jest ok. ma ktos jakis pomysł?? może miał ktoś cos podobnego to prosze o podpowiedź, jestem umówiony na vag-a ale dopiero za dwa tygodnie ( mechanik na urlopie ) pozdrawiam
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego tylko lampka ESP, czy razem z ABS. Dobrze byłoby podłączyć się interfejsem diagnostycznym do modułu ABS w poszukiwaniu błędów.piterm pisze:Ja mam problem taki, że puki jeÂździłem na 16" zimowych nic się nie działo, ale ja założyłem 17" 235x45 to zaczął świrować esp. Mianowicie kiedy wchodzę w zakręt przy prędkości około >70 km/h to zapala się esp. Na prostych i małych łukach problemu nie ma. Wie ktoś o co może chodzić?
Zapala się tylko lampka od esp i hamuje auto. Tak jakby wykrywało poślizg.kot919 pisze:Kolego tylko lampka ESP, czy razem z ABS. Dobrze byłoby podłączyć się interfejsem diagnostycznym do modułu ABS w poszukiwaniu błędów.piterm pisze:Ja mam problem taki, że puki jeÂździłem na 16" zimowych nic się nie działo, ale ja założyłem 17" 235x45 to zaczął świrować esp. Mianowicie kiedy wchodzę w zakręt przy prędkości około >70 km/h to zapala się esp. Na prostych i małych łukach problemu nie ma. Wie ktoś o co może chodzić?
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
piterm, problem ten może leżeć w samym kodowaniu sterownika.Kiedy koduje się sterownik to wpisuje się rozmiar kół (średnica) jaki obecnie jest zamontowany.Być może wartośći te nie pasują (nie pokrywają) do wartości jakie komputer czyta z "większych kół" i z tąd ten błąd.Bo margines błędu na pewno jakiś jest,ale w zakrętach te rozbieżności moga być dużo większe i komputer czyta lagi (działa sprawnie,tylko osprzęt nie właściwy).To jest tylko i wyłącznie moja teoria.łatwo to sprawdzić,załóż właśćiwy rozmiar kół (lub poprzedni zestaw na którym wszystko grało) zrób jazde próbna i będzie wiadomo co w trawie piszczy.
Stawiam flaszkę,że jak przekodujesz moduł z wartościami na 17tki to problem zniknie.Pozdro
Stawiam flaszkę,że jak przekodujesz moduł z wartościami na 17tki to problem zniknie.Pozdro
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego Bilskirnir mógłbyś napisać pod jaką grupą jest to kodowanie - chciałem z ciekawości zobaczyć jak jest u mnieBilskirnir pisze:piterm, problem ten może leżeć w samym kodowaniu sterownika.Kiedy koduje się sterownik to wpisuje się rozmiar kół (średnica) jaki obecnie jest zamontowany.Być może wartośći te nie pasują (nie pokrywają) do wartości jakie komputer czyta z "większych kół" i z tąd ten błąd.Bo margines błędu na pewno jakiś jest,ale w zakrętach te rozbieżności moga być dużo większe i komputer czyta lagi (działa sprawnie,tylko osprzęt nie właściwy).To jest tylko i wyłącznie moja teoria.łatwo to sprawdzić,załóż właśćiwy rozmiar kół (lub poprzedni zestaw na którym wszystko grało) zrób jazde próbna i będzie wiadomo co w trawie piszczy.
Stawiam flaszkę,że jak przekodujesz moduł z wartościami na 17tki to problem zniknie.Pozdro
[personalnie wydaje mi się, że takie kodowanie jest zbędne - wszak jest tolerancja na obwód koła która musi być zachowana inaczej będzie Ci przekłamywał licznik]. Wiem że jest możliwość ustawienia rodzaju zastosowanego układu hamulcowego (jedno tłoczkowe, dwutłoczkowe itp) gdyż może to mieć wpływ na stabilizację jazdy, ale o obwodzie koła wcześniej nie słyszałem i jak już wspomniałem chętnie to sprawdzę
Ja w moim samochodzie podobnie jak Kolega piterm latem wyposażam samochód w koła 225/45/17 a zimą w 205/50/16, i żadnego błędu ESP z tego tytułu nie mam, co nie oznacza, że może u Kolegi to właśnie jest powodem takiego a nie innego zachowania sterownika.
Ponadto popieram propozycję Kolegi Bilskirnir dotyczącą przekładki kół - w ten sposób ustalisz czy usterka nie wystąpiła np podczas wymiany kół i czy jest z nimi bezpośrednio związana
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
kot919, bardzo prosze http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Bosch_5.7) W pozycji "Brakes" jest zestawienie jaki rozmiar obręczy kodujesz do sterownika,jak widać jest w czym wybierać.Kolega piterm, może mieć zakodowane 15tki przy czym uwzgledniając margines błędu (tolerancja) po założeniu 17tek jest tak a nie inaczej,pomimo tego że na 16tkach śmigało ok.
Muszę dodać że w systemie Bosch 5.3 już tej opcji nie ma http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... .2C_Coding
Aaaa i dodam że nie do wszystkich sterowników da sie przypisać obręcz jaką obecnie dysponuje użytkownik np 18 lub 19 cali.Poprostu sterownik automatycznie odrzuca.Przynajmniej ja tak kilka razy miałem.Pozdro
Muszę dodać że w systemie Bosch 5.3 już tej opcji nie ma http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... .2C_Coding
Aaaa i dodam że nie do wszystkich sterowników da sie przypisać obręcz jaką obecnie dysponuje użytkownik np 18 lub 19 cali.Poprostu sterownik automatycznie odrzuca.Przynajmniej ja tak kilka razy miałem.Pozdro
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
A nie chodzi tu przypadkiem Kolego o rozmiar tarcz i zacisków hamulowych? (Brakes nie Wheels)Bilskirnir pisze:kot919, bardzo prosze http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... sch_5.7).W pozycji "Brakes" jest zestawienie jaki rozmiar obręczy kodujesz do sterownika,jak widać jest w czym wybierać.Kolega piterm, może mieć zakodowane 15tki przy czym uwzgledniając margines błędu (tolerancja) po założeniu 17tek jest tak a nie inaczej,pomimo tego że na 16tkach śmigało ok.Pozdro
1LJ = Hamulce tarczowe przod
1LP = Faustsattelbremse przod
1LL = Hamulce tarczowe 256x13mm
1LF = Hamulce tarczowe 14" 256x18mm
1LT = Hamulce tarczowe przod
1LX = Hamulce tarczowe przod
1LA = Faustsattelbremse przod
1LG = Hamulce tarczowe
1LB = Faustsattelbremse przod
1LE = Hamulce tarczowe 288x25mm
1LZ = Hamulce tarczowe przod
Koła same w sobie powinny mieć ten sam obwód (rozmiar felgi nie powinien stanowić problemu), natomiast powierzchnia na jakiej operuje klocek na tarczy hamulcowej ma wpływ na siłę hamowania, co w mojej opinii jest dość istotne
O ile mnie pamięć nie myli, problem kodowania był poruszany przy temacie 'upgradu' hamulców przednich do wersji 321mm
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
kot919, tak,masz 100% racji.Ja też pisałem że jest to tylko i wyłącznie moja teoria.
Nie mnie jednak,zastanawia mnie po co umieścili rozmiar obreczy przy konkretnych zaciskach.Jak widzisz np dla obręczy 16 calowej,są trzy opcje kodowania (rozumiem,inne zaciski).Być może,nowsze sterowniki Bosch 5.7 mają zaimplementowanych więcej opcji (zestawień) do kodowania co robi je bardziej uniwersalnymi.Ale minusem może być czułość na zmiany w zestawieniu kół (wielkości obręczy).Nie wiem czy dobrze kombinuję ale jakoś tak mi się to widzi.
1 = C54 (PR-1LZ)
2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)
3 = HP2 16" (PR-1LX)
3 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)
4 = FN3 16" (PR-1LF/1LT)
5 = 2FNR 42 AL 17" (PR-1LL)
6 = 2FNR 42 AL 18" (PR-1LJ/1LP)
Pozdro.
Nie mnie jednak,zastanawia mnie po co umieścili rozmiar obreczy przy konkretnych zaciskach.Jak widzisz np dla obręczy 16 calowej,są trzy opcje kodowania (rozumiem,inne zaciski).Być może,nowsze sterowniki Bosch 5.7 mają zaimplementowanych więcej opcji (zestawień) do kodowania co robi je bardziej uniwersalnymi.Ale minusem może być czułość na zmiany w zestawieniu kół (wielkości obręczy).Nie wiem czy dobrze kombinuję ale jakoś tak mi się to widzi.
1 = C54 (PR-1LZ)
2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)
3 = HP2 16" (PR-1LX)
3 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)
4 = FN3 16" (PR-1LF/1LT)
5 = 2FNR 42 AL 17" (PR-1LL)
6 = 2FNR 42 AL 18" (PR-1LJ/1LP)
Pozdro.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga