[A6 C5 1.8t] Olej w chłodziwie
[A6 C5 1.8t] Olej w chłodziwie
Witam,
Tydzien temu zaswiecila mi sie kontrolka czujnika poziomu chlodziwa. Po otwarciu korka ze zbiorniczka wyplynela kremowa maz i w krotkim czasie potem zaswiecila sie kontrolka poziomu oleju.
Diagnoza mechanika - uszczelka pod glowica.
Uszczelka zostala wymieniona, glowica splanowana, uklad chlodniczy wyplukany, zakladam ze wszystko zostalo zrobione dobrze.
Jednakze po 10km temp chlodziwa (90stopni) zaczela spadac w miare jazdy (nastepne 5km) do 70stopni.
Odkrecilem korek ponownie i ta sama historia - znowu kremowa zupa, a poziom oleju na koncowce bagnetu.
Wnioskuje wiec ze to nie uszczelka..
Wiec gdzie jeszcze moze byc przeciek?
pozdrawiam
Tydzien temu zaswiecila mi sie kontrolka czujnika poziomu chlodziwa. Po otwarciu korka ze zbiorniczka wyplynela kremowa maz i w krotkim czasie potem zaswiecila sie kontrolka poziomu oleju.
Diagnoza mechanika - uszczelka pod glowica.
Uszczelka zostala wymieniona, glowica splanowana, uklad chlodniczy wyplukany, zakladam ze wszystko zostalo zrobione dobrze.
Jednakze po 10km temp chlodziwa (90stopni) zaczela spadac w miare jazdy (nastepne 5km) do 70stopni.
Odkrecilem korek ponownie i ta sama historia - znowu kremowa zupa, a poziom oleju na koncowce bagnetu.
Wnioskuje wiec ze to nie uszczelka..
Wiec gdzie jeszcze moze byc przeciek?
pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No właśnie, może jednak nie wszystko zostalo zrobione dobrze ?filak pisze:Uszczelka zostala wymieniona, glowica splanowana, uklad chlodniczy wyplukany, zakladam ze wszystko zostalo zrobione dobrze.
Czy poza planowaniem głowica została sprawdzona na szczelność ?
Poza tym VW nie przewiduje planowania, tym niemniej jest to do zrobienia ale w pewnych granicach i z jednoczesnym doborem odpowiedniej uszczelki.
Zdarzył mi sie kiedyś przypadek (nie w aucie VAG), że po planowaniu glowicy było jeszcze gorzej, okazało sie, że kadłub wymagal planowania.
Nastepna rzecz, czy sruby głowicy dokręcone odpowiednim momentem i czy trzymają obecnie ? Może uszczelka "siadła" (skoro było po planowaniu głowicy to uszczelka raczej nie była oryginalna).
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Tego nie wiem, może termostat uszkodzony albo np oklejony oleistym osadem ?Camel- pisze:Ale czemu temperatura wody spadała?
A może wszystko jest dobrze tylko w ukadzie chlodzenia pozostała jeszcze jakaś ilość tłustej zupy z tego pierwszego razu i obecnie po wymieszaniu zabarwilo cały płyn ?
No, też może być :roll:Camel- pisze:Poza tym jak na pewno uszczelka została dobrze wymieniona to może to być pęknia głowica albo nawet blok...
filak, a oleju Ci obecnie ubywa ? Albo w oleju masz jakies ślady plynu chłodniczego ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
RomanS, jak sobie tak analizuje problem, to przede wszystkim nasuwa mi się pytanie:
Czy po wymienie uszczelki układ chłodzenia został wypłukany?
U mnie to było tak, że oleju było coraz więcej w zbironiku wyrównawczym do tego stopnia, że wyciąganie masła paluchem nie dawało rezultatu nawet na wolnych obrotach. Dokładnie rok wcześniej (i 20 tys kilometrów) wymieniłem termostat na nowy. Pół roku później wypłukałem dokładnie układ chłodzenia z myślą, że to tylko chwilowy syf w wodzie. Mój problem to jedynie mocne grzanie silnika.
Po wymianie uszczelki został wymieniony tylko płyn, ale bez płukania. Obecnie w zbiorniczku dalej mi pływa nieco zółtej mazi, ale jest to niewielka ilośc i zupelnie nie przeszkadza w procesie chłodzenia silnika. Po wymianie było tylko wymagane wlanie nowego płynu chłodniczego, żeby na nowej uszczelce osiadly inhibitory. Zatem kolejne pytanie: Czy po wymienie uszczelki do układu chlodzenia został nalany świeży płyn chłodniczy zawierający inhibitory? (Każdy lepszy płyn).
Problem z nagłym spadkiem temperatury może być spowodowany źle funkcjonującym termostatem. Może po tym jak olej go zakleił, otwiera się on za mocno? Zauważyłem, że wskaźniki temperatury w VAGach są bardzo... hmm... lubią być przyklejone do kreski 90*C. Termostat nie otwiera się na zasadzie 1-0, raczej zaczyna się otwierać już przy 80*C, może nawet wcześniej w zależności od silnika. Także jeśli jest łatwy dostęp do termostatu, to zalecam go wyciągąć i sprawdzić jego funkcjonowanie, wygląd itp.
Jeszcze mały teścik - zwiększone ciśnienie oleju, w przypadku efektu uszkodzonej uszczelki, powinno nasilić pojawianie się mazi w układzie chłodzenia. Czy po krótkim pałowaniu w silniku w zbiorniku pojawia się tej mazi zdecydowanie więcej?
Pamiętajmy - zaczynajmy od najprostrzych rzeczy
Czy po wymienie uszczelki układ chłodzenia został wypłukany?
U mnie to było tak, że oleju było coraz więcej w zbironiku wyrównawczym do tego stopnia, że wyciąganie masła paluchem nie dawało rezultatu nawet na wolnych obrotach. Dokładnie rok wcześniej (i 20 tys kilometrów) wymieniłem termostat na nowy. Pół roku później wypłukałem dokładnie układ chłodzenia z myślą, że to tylko chwilowy syf w wodzie. Mój problem to jedynie mocne grzanie silnika.
Po wymianie uszczelki został wymieniony tylko płyn, ale bez płukania. Obecnie w zbiorniczku dalej mi pływa nieco zółtej mazi, ale jest to niewielka ilośc i zupelnie nie przeszkadza w procesie chłodzenia silnika. Po wymianie było tylko wymagane wlanie nowego płynu chłodniczego, żeby na nowej uszczelce osiadly inhibitory. Zatem kolejne pytanie: Czy po wymienie uszczelki do układu chlodzenia został nalany świeży płyn chłodniczy zawierający inhibitory? (Każdy lepszy płyn).
Problem z nagłym spadkiem temperatury może być spowodowany źle funkcjonującym termostatem. Może po tym jak olej go zakleił, otwiera się on za mocno? Zauważyłem, że wskaźniki temperatury w VAGach są bardzo... hmm... lubią być przyklejone do kreski 90*C. Termostat nie otwiera się na zasadzie 1-0, raczej zaczyna się otwierać już przy 80*C, może nawet wcześniej w zależności od silnika. Także jeśli jest łatwy dostęp do termostatu, to zalecam go wyciągąć i sprawdzić jego funkcjonowanie, wygląd itp.
Jeszcze mały teścik - zwiększone ciśnienie oleju, w przypadku efektu uszkodzonej uszczelki, powinno nasilić pojawianie się mazi w układzie chłodzenia. Czy po krótkim pałowaniu w silniku w zbiorniku pojawia się tej mazi zdecydowanie więcej?
Pamiętajmy - zaczynajmy od najprostrzych rzeczy
Kiedyś miałem podobny przypadek w audi 80 2.0l. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, splantowałem i niestety po jakimś czasie (b. krótkim) problem ten sam. okazało się że puściła chłodnica oleju i tamtędy szedł olej do układu chłodzenie.
Tu masz zdjęcie z 1.8
Tu masz zdjęcie z 1.8
Ostatnio zmieniony 11 mar 2010, 21:54 przez Oxygen, łącznie zmieniany 2 razy.
Skoro spada poziom oleju a płyn zmienia się w ''maź'' to gdzieś jest przeciek , o to że spada temperatura może być spowodowane ,,oklejaniem,, czujnika temperatury tą mazią i błąd wskazania , pozostaje jeszcze samo wykonanie tej naprawy ,gdyż mechanicy różnie wykonują swoją pracę , pozdrawiam
Legio patra nostra
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
witam,
Tak, poziom oleju spadl, raptem na koncu bagnetu mi pokazuje czyli ewidentnie olej cieknie do chlodziwa.
Tak, uklad zostal wyplukany, po wymnianie, prawdopodobnie resztki oleju zostaly jeszcze w srodku gdyz byly przewidziane 2 dodatkowe plukania, ale sadze ze bym zauwazyl roznice i nie bylo by wzrostu cisnienia w zbiorniczku.
Nie wiem jaki plyn zostal wlany do chlodnicy.
Nie jestem na chwile obecna sprawdzic jak szybko olej przenika do chlodziwa.
Nie wiem gdzie jest zlokalizowany termostat, ale wnioskuje ze temp zaczynala spadac, wraz z nasilajacym sie wyciekiem oleju tj. gdy olej przemieszczal sie w ukladzie chlodzenia i dotarl do termostatu poskutkowalo to spadkiem temp na wskazniku. Generalnie zrownala sie ona z temp oleju pokazana na drugim wskazniku, czyli ok 70 stopni.
Chcialbym zaznaczyc ze z mechanika samochodowa mam niewiele do czynienia :roll:
Piszecie ze moze glowica lub blok pekniety, co jeszcze moze byc przyczyna?
Oxygen sugeruje chlodnice oleju. Czy istnieje jeszcze jakis inny newralgiczny punkt w ktorym moglo by dojsc do przecieku, nie wiem np turbo?
pozdrawiam
[ Dodano: 2010-04-15, 19:57 ]
problemem byla chlodniczka oleju, wymieniona i wszystko ok.
ale jest inny problem, weze napuchly od oleju, sa do wymiany, gdyz jeden po drugim puszczaja lub pekaja itd
chcialbym kupic caly komplet i wymienic za jednym podejsciem, czy ktos orientuje sie ile kosztuje caly zestaw i ile tych wezy jest?
moze ktos jest w stanie podac jakas lista numerow seryjnych,
Na ebayu widzialem sporo roznych wezy lecz numery seryjne niewiele mi mowia, sprawdzalem na wezach u mnie w aucie ale wiekszosc jest wytarta i nic nie przeczytam.
pozdrawiam
[ Dodano: 2010-07-01, 12:29 ]
kolejny problem z ukladem chlodzenia,
Otoz kiedy startuje silnik po chwili zapala sie czerwona kontrolka od poziomu chlodziwa sugerujac niewlasciwy poziom plynu.
Po otwarciu zbiornika okazuje sie ze poziom plynu jest dokladnie taki jaki powinien byc.
Niemniej jednak, czasem choc nie zawsze, po kilkunastu kilometrach jazdy kontrolka gasnie.
Zapala sie ponownie po wylaczeniu i wlaczeniu zaplonu.
jakies sugestie?
pozdrawiam
Tak, poziom oleju spadl, raptem na koncu bagnetu mi pokazuje czyli ewidentnie olej cieknie do chlodziwa.
Tak, uklad zostal wyplukany, po wymnianie, prawdopodobnie resztki oleju zostaly jeszcze w srodku gdyz byly przewidziane 2 dodatkowe plukania, ale sadze ze bym zauwazyl roznice i nie bylo by wzrostu cisnienia w zbiorniczku.
Nie wiem jaki plyn zostal wlany do chlodnicy.
Nie jestem na chwile obecna sprawdzic jak szybko olej przenika do chlodziwa.
Nie wiem gdzie jest zlokalizowany termostat, ale wnioskuje ze temp zaczynala spadac, wraz z nasilajacym sie wyciekiem oleju tj. gdy olej przemieszczal sie w ukladzie chlodzenia i dotarl do termostatu poskutkowalo to spadkiem temp na wskazniku. Generalnie zrownala sie ona z temp oleju pokazana na drugim wskazniku, czyli ok 70 stopni.
Chcialbym zaznaczyc ze z mechanika samochodowa mam niewiele do czynienia :roll:
Piszecie ze moze glowica lub blok pekniety, co jeszcze moze byc przyczyna?
Oxygen sugeruje chlodnice oleju. Czy istnieje jeszcze jakis inny newralgiczny punkt w ktorym moglo by dojsc do przecieku, nie wiem np turbo?
pozdrawiam
[ Dodano: 2010-04-15, 19:57 ]
problemem byla chlodniczka oleju, wymieniona i wszystko ok.
ale jest inny problem, weze napuchly od oleju, sa do wymiany, gdyz jeden po drugim puszczaja lub pekaja itd
chcialbym kupic caly komplet i wymienic za jednym podejsciem, czy ktos orientuje sie ile kosztuje caly zestaw i ile tych wezy jest?
moze ktos jest w stanie podac jakas lista numerow seryjnych,
Na ebayu widzialem sporo roznych wezy lecz numery seryjne niewiele mi mowia, sprawdzalem na wezach u mnie w aucie ale wiekszosc jest wytarta i nic nie przeczytam.
pozdrawiam
[ Dodano: 2010-07-01, 12:29 ]
kolejny problem z ukladem chlodzenia,
Otoz kiedy startuje silnik po chwili zapala sie czerwona kontrolka od poziomu chlodziwa sugerujac niewlasciwy poziom plynu.
Po otwarciu zbiornika okazuje sie ze poziom plynu jest dokladnie taki jaki powinien byc.
Niemniej jednak, czasem choc nie zawsze, po kilkunastu kilometrach jazdy kontrolka gasnie.
Zapala sie ponownie po wylaczeniu i wlaczeniu zaplonu.
jakies sugestie?
pozdrawiam
Odkopie.
Trzeba przeczyscic styki czujnika poziomu wody w zbiorniczku.filak pisze:Otoz kiedy startuje silnik po chwili zapala sie czerwona kontrolka od poziomu chlodziwa sugerujac niewlasciwy poziom plynu.
Po otwarciu zbiornika okazuje sie ze poziom plynu jest dokladnie taki jaki powinien byc.
Niemniej jednak, czasem choc nie zawsze, po kilkunastu kilometrach jazdy kontrolka gasnie.
Zapala sie ponownie po wylaczeniu i wlaczeniu zaplonu.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga