Swiezo nabylem S6 C5 z TIPTRONIC'iem. Chcialem auto troche doszlifowac i sie pochwalic na forum zakupem, niestety nim to uczynilem objawil sie problem z biegiem wstecznym.

Przeczytalem troche tematow i stwierdzilem, ze problemem jest prawdopodobnie kosz reversu, tj. biegu wstecznego. Do przodu auto jedzie bezproblemowo!! Na plaskim cofa bez gazu, w momencie dodania gazu obroty rosna, ale nie ma przeniesienia mocy na kola. Sporadycznie dziwnym objawem jest mocne szarpniecie (tak jakby dopiero wszedl bieg, chociaz auto wczesniej juz cofalo) i wtedy auto reaguje na gaz prawidlowo - to jednak zdarza sie rzadko, z reguly dodaje gazu, a auto na niego nie reaguje. Dodam, ze cofanie pod wzniesienie w ogole odpada - wrzucam wsteczny i w momencie wzniesienia auto staje w miejscu.
Pojechalem do serwisu ASB. Tam po zdjeciu skrzyni faktycznie okazalo sie, ze kosz jest pekniety. Zostal wymieniony wraz z tarczkami, łożyskiem jednokierunkowym, tłokiem, kompletem uszczelniaczy i olejem. Zaplacilem z fv ponad 5k. Odbierajac auto niby bylo ok, przejechalem jednak 30KM i powrot do stanu z przed naprawy. Powrot do serwisu, gosc twierdzi, ze winą moze byc jakis zawor - ktory jednak po ponownym rozebraniu skrzyni okazal sie dobry. Teraz gosc z kolei twierdzi, ze skoro nie zawor to moze jakas "karta"-czesc hydrauliczna. WTF?! Jest w skrzyni w ogole taki element jak "karta"? Czy ktos zna podobny problem i posiada wiedze, co moze byc faktycznie przyczyna? Stawiam flache jezeli ktos trafnie strzeli z opinia.

Nowy nabytek i na dzien dobry taka opowiesc. Jednak wierze, ze w koncu bedzie wszystko chodzilo i na ciesze sie eSunią

[ Dodano: 2013-04-16, 18:54 ]
Update.
Ponoć padło sterowanie hydrauliczne skrzyni biegów tj. niby owa wspomniana karta oraz elektrozawory.

Nikt widze nic w temacie nie lapie, zebym byl pierwszy z opisana usterka? <szok>
Update.
Dla borykajacych sie z podobnym problemem. Płyta sterujaca okazala sie OK, problem tkwil w obudowie skrzyni. Zostala wymieniona na inna z innym dyfrem i wszystko gra
