[A6 C5 1.9 TDI] AWX vs. AVF
[A6 C5 1.9 TDI] AWX vs. AVF
Witam, czy ktos moglby mi ktos nakreslic czy sa odczuwalne roznice podczas jazdy pomiedzy 1.9 TDI AWX a AVF? Chodzi mi o to czy przyspieszenie w A6 z obydwoma silnikami jest takie samo - 10.5s do 100km/h w avant? i czy 5-ty bieg w AWX ma takie samo przelozenie jak 6-ty w AVF, czy moze jest tak, ze jadac na przyklad 160km/h w AVF beda nizsze obroty dzieki skrzyni 6-biegowej (na forum passata wyczytalem, ze podobno nie gdyz przelozenia na ostatnich biegach sa takie same, ale chcialbym sie jeszcze upewnic)?
Roznice jakie znalazlem pomiedzy AWX i AVF, to ze ten pierwszy typ ma skrzynie 5-cio biegowa a ten drugi 6-cio. AWX ma nizszy moment obrotowy o 25NM ale za to osiagany przy nizszych obrotach i utrzymywany w dluzszym zakresie niz w AVF.
AWX - 285 N·m @ 1750-3000 rpm
AVF - 310 N·m @ 1900 rpm
Takze prosze o wypowiedzi czy jest wogole roznica pomiedzy jazda A6 z tymi silnikami, oprocz tego, ze w AVF trzeba wiecej wajchowac bo jest jeden bieg wiecej?
Roznice jakie znalazlem pomiedzy AWX i AVF, to ze ten pierwszy typ ma skrzynie 5-cio biegowa a ten drugi 6-cio. AWX ma nizszy moment obrotowy o 25NM ale za to osiagany przy nizszych obrotach i utrzymywany w dluzszym zakresie niz w AVF.
AWX - 285 N·m @ 1750-3000 rpm
AVF - 310 N·m @ 1900 rpm
Takze prosze o wypowiedzi czy jest wogole roznica pomiedzy jazda A6 z tymi silnikami, oprocz tego, ze w AVF trzeba wiecej wajchowac bo jest jeden bieg wiecej?
Zgadzam się z Piotruś-em w 100%. Jest różnica 25 Nm, (które tak naprawdę niewiele wnoszą do osiągów) i jednego biegu (który nie zwiększa prędkości maksymalnej - no chyba że 2-5 km/h jestna tyle miarodajne :-P ) . Jednak jeżeli chodzi o silnik to mało który trzyma równo katalogowe wartości - bez względu czy jest to diesel czy benzyna. Większość niestety ma niższe w rzeczywistości niż na kartce, ale zdarzają się też perełki z wyższymi osiągami. Ja mam AWX, ale dlatego że taki mi się trafił, a nie dlatego że szukałem tylko AWX, czy AVF.
Co do przebiegu momentu, to tak jak napisałeś:
AWX - 285 N·m @ 1750-3000 rpm
AVF - 310 N·m @ 1900 rpm
tylko że AVF ma też przy 1750 rpm dostępne 285Nm. Tylko krzywa momentu jest pociągnięta wyżej i max osiąga przy wyższych obrotach. Oba silniki są niemal stworzone do chip-tuningu - mają wzmocniony "dół" (wał korby itp.) i mają więcej kanałów olejowych w bloku, co pozwala na lepsze chłodzenie silnika w porównaniu z wersjami 115KM czy starsze modele 110KM.
Co do przebiegu momentu, to tak jak napisałeś:
AWX - 285 N·m @ 1750-3000 rpm
AVF - 310 N·m @ 1900 rpm
tylko że AVF ma też przy 1750 rpm dostępne 285Nm. Tylko krzywa momentu jest pociągnięta wyżej i max osiąga przy wyższych obrotach. Oba silniki są niemal stworzone do chip-tuningu - mają wzmocniony "dół" (wał korby itp.) i mają więcej kanałów olejowych w bloku, co pozwala na lepsze chłodzenie silnika w porównaniu z wersjami 115KM czy starsze modele 110KM.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
Witam
Jestem tu nowy na tym forum i pozwole sie podpiac do tematu
Mam takie male zapytanko co do waszego tematu
Jak wyglada sprawa gdy mam silnik AVF i zamienil bym go na AWX pozostawiajac skrzynie i ECU od silnika AVF czy to wszystko zgra sie ze soba czy moga byc z tego jakies komplikacje????
Slyszalem juz pare wersji na ten temat i teaz sam juz nie wiem znajomy ktory pracuje w Vw powiedzial ze te silnik sa na tych samych blokach wiec nie powinno byc problemu,ale chcialbym sie dowiedziec na 100%.Czy ktos z was juz kiedys takie zeczy robil????
Pozdrawiam
Jestem tu nowy na tym forum i pozwole sie podpiac do tematu
Mam takie male zapytanko co do waszego tematu
Jak wyglada sprawa gdy mam silnik AVF i zamienil bym go na AWX pozostawiajac skrzynie i ECU od silnika AVF czy to wszystko zgra sie ze soba czy moga byc z tego jakies komplikacje????
Slyszalem juz pare wersji na ten temat i teaz sam juz nie wiem znajomy ktory pracuje w Vw powiedzial ze te silnik sa na tych samych blokach wiec nie powinno byc problemu,ale chcialbym sie dowiedziec na 100%.Czy ktos z was juz kiedys takie zeczy robil????
Pozdrawiam
nie chcę źle doradzić, bo sam takiego swapa nie robiłem, ale znalazłem taki opis na forum passata:
" W moim 3bg z 2002 miałem silnik AWX ale padł,kupiłem AVFa z sześciobiegową skrzynią.W AVF jest inny rozrusznik,sprzęgło,sanki,rozrząd przeżuciłem AWX do AVF i jest ok., został stary komp.i też bangla. Jak sobie coś jeszcze przypomnę to napiszę. "
źródło:
http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 10735.html
" W moim 3bg z 2002 miałem silnik AWX ale padł,kupiłem AVFa z sześciobiegową skrzynią.W AVF jest inny rozrusznik,sprzęgło,sanki,rozrząd przeżuciłem AWX do AVF i jest ok., został stary komp.i też bangla. Jak sobie coś jeszcze przypomnę to napiszę. "
źródło:
http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 10735.html
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
Zgodnie z opisem kolegi z forum passata - można wnioskować że powinno to działać. Ale jak znam życie w A6 nikt takiej akcji nie robił i pewnie będziesz przecierał szlaki.omni81 pisze:A jakby wsadzic sam motorek AWX i od AVF zostawic rozrusznik,kolo zamachowe no i oczywiscie skrzynie to wychodzi na to ze wszystko powinno sie zgrac.Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
No to chyba trochę kłamstwo ponieważ ja ostatnio wymieniałem w serwisie dwu-masę i jeśli chodzi o koło zamachowe dwu-masowe to w AVF jest inne i AWX inne. Tak mi powiedział serwisant, który jest moim kolegą i pracuje w VW. Różni się też ceną (ok 400zł). Można sprawdzić w esklepie intercarsu.
AVF---------------------------
Maks. kąt przyłożenia [stopień]:
17
Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia):
7
maks. luz pochylenia [mm]:
1,6
------------------------------
AWX-------------------------
Maks. kąt przyłożenia [stopień]:
18
Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia):
7
maks. luz pochylenia [mm]:
1,6
-----------------------------
AVF---------------------------
Maks. kąt przyłożenia [stopień]:
17
Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia):
7
maks. luz pochylenia [mm]:
1,6
------------------------------
AWX-------------------------
Maks. kąt przyłożenia [stopień]:
18
Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia):
7
maks. luz pochylenia [mm]:
1,6
-----------------------------
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2013, 23:27 przez sebaal123, łącznie zmieniany 1 raz.
mi wiadomo że poruszony został temat z 2009 roku 
ale skoro juz jestesmy przy temacie
AVF skrzynia 6 wiekszy dwumas bo 240mm, drozszy ale duzo mocniejszy, inny rozrusznik, inne wybieraki i inne poduszki skrzyni (lewa). Skrzyń 6 było kilka rodzai, różne przełożenia
AWX skrzynia 5, mniejszy słabszy dwumas chyba 228
bloki te same

ale skoro juz jestesmy przy temacie
AVF skrzynia 6 wiekszy dwumas bo 240mm, drozszy ale duzo mocniejszy, inny rozrusznik, inne wybieraki i inne poduszki skrzyni (lewa). Skrzyń 6 było kilka rodzai, różne przełożenia
AWX skrzynia 5, mniejszy słabszy dwumas chyba 228
bloki te same
Regulamin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 06 sie 2024, 03:36
- Imię: Irek
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Katowice
Re: [A6 C5 1.9 TDI] AWX vs. AVF
Witam
Jestem tu nowy i mam pytanie.
Mianowice jestem w posiadaniu a6 c5 1.9 tdi avf, po przekładce z 3.0 V6, chciałbym podnieść moc w okolice 200 koni, (może nawet 200+), jednak jestem całkowicie zielony w tym temacie. Pytanie od czego zacząć? I jakie są koszty?
Pozdrawiam
Jestem tu nowy i mam pytanie.
Mianowice jestem w posiadaniu a6 c5 1.9 tdi avf, po przekładce z 3.0 V6, chciałbym podnieść moc w okolice 200 koni, (może nawet 200+), jednak jestem całkowicie zielony w tym temacie. Pytanie od czego zacząć? I jakie są koszty?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: [A6 C5 1.9 TDI] AWX vs. AVF
AWX ma nominalnie 131km a w rzeczywistości 140-145 .Podniesione już w fabryce.Normalnie możesz bez dodatkowych kosztów zrobić w okolice 180 a później już zaczyna się zabawa i zmiany .Intercooler,dolot ,wydech etc i można z niej wyciągnąć nawet 300 i 480NM,może wiecej. Koszty? Są nieograniczone w tej zabawie. Sam Chip ,to około 1200-1800 w zależności u kogo robisz na hamowni.A części,swapy to już w okolicach 3-6k.