odporność opon na ząbkowanie nie wynika z rodzaju bieżnika :klasyk kierunek czy asymetryk . bardziej istotne jest rozmieszczenie klocków barku opony ,ich kształt ,rozmiar oraz to czy połączone są mostkami usztywniającymi. co do głóśności każda jest znośna dopuki nie wyząbkuje .za proces zębienia odpowiada bardziej karkas opony niż bieżnik bo to on odpowiada za równomierny rozkład sił wewnętrznychcrucer pisze:do zawieszenia wielowahaczowego nie powinno się zakładać opon kierunkowych bo się ząbkują oraz lubią być głośne
[A6 C5] Jakie letnie opony najmniej sie ząbkują?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
też to zauważyłem .wiążę się to z bardziej sztywnymi sprężynami w kombi . te co latają z ładunkiem nie mają tendencji do zębienia .np przedst handlowi a prywatne na pusto zębią .
a co robi sprytny mechanik jak ząbkuje z obu stron opony a zdarza się tak dość często?- rotacja co 5 tyś .ew chamski manewr polegający na obniżeniu ciś o ok 0.4 atm
a co robi sprytny mechanik jak ząbkuje z obu stron opony a zdarza się tak dość często?- rotacja co 5 tyś .ew chamski manewr polegający na obniżeniu ciś o ok 0.4 atm