Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] przepływomierz AKE 2.5TDI

Silniki wysokoprężne
adrian055

[ AKE 2.5 180 KM] przepływomierz AKE 2.5TDI

Post autor: adrian055 » 07 kwie 2013, 15:02

Witam orientuje sie ktoś jak auto powinno jechać z podłączonym przepływomierzem i odłączonym u mnie jest tak samo nie ma różnicy

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 07 kwie 2013, 16:28

W takim razie jest padnięty. U mnie w AKE odpięcie skutkuje dużym spadkiem mocy, a w 8 grupie smoke limiter sterownik ustawia na 36 :)
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

adrian055

Post autor: adrian055 » 07 kwie 2013, 17:07

właśnie nie byłem pewien dodam że jedzie ma moc ale czasem słabo reaguje na pedał gazu
i z opóÂźnieniem działa lub jade na niskich obrotach wcisne pełen gaz i powoli przyśpiesza lub brak reakcji podmienie przepływomierz i zobacze jak będzie

[ Dodano: 2013-04-07, 17:21 ]
dodam że na vag nie mam żadnych błedów

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 07 kwie 2013, 17:52

Z tego co zauwazyłem sto-osiemdziesiątki mają dość dużego laga tak do 1800 obrotów. Zanim jednoznacznie ustalimy, czy u Ciebie padł przepływomierz, i zaczniesz załatwiać nowy, proponuję zrobić dwie rzeczy:
1. Sprawdzić rurę łączącą przepływomierz z turbiną oraz
2. Zrobić logi (003S i 003D, 008D). Zobaczymy czy to wina przepływki. W sumie możesz zrobić komplet logów od razu :)

PS awaria przepływomierza nie zawsze powoduje ewidentny "błąd" w sterowniku.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

adrian055

Post autor: adrian055 » 07 kwie 2013, 18:24

ok ale dzisiaj nie dam rady tego zrobic powiedz mi jak twoje auto zbiera sie na pierwszym i drugim biegu???

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 07 kwie 2013, 18:56

A tak sobie. Rewelacji nie czuć - szczególnie do 1800 obr. Potem jest ok.
Waży toto 1,8 tony i ma na 4 buty napęd, dodatkowo manualna skrzynia, więc 180KM to nie jest jakaś rewelacja. Ale jeÂździ dużo lepiej niż kumpla AKN.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

adrian055

Post autor: adrian055 » 07 kwie 2013, 19:03

umnie tak samo początek tak sobie póÂźniej cos zmienia dzwięk silnika na bardziej agresywny jak by coś się przełączało i leci jak byrza od 3 biegu leci już od samego dołu 1400-1500obr

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 07 kwie 2013, 19:06

No właśnie u mnie jest dokładnie to samo. Też zmienia się dÂźwięk i widać w czwartej grupie nagłe przyspieszenie kąta wtrysku - i zapewne stąd zmiana brzmienia.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

adrian055

Post autor: adrian055 » 07 kwie 2013, 19:09

tutaj masz link jak chodzi moje AKE dodam że popszedni własciciel robił wałki chydraulike sprawdzał i planował głowice ponad rok temu

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 07 kwie 2013, 20:09

Nie no u mnie nie ma tego takiego "chrrrrrmm" podczas dodawania gazu. Na postoju podczas przygazówki nie słychać zmiany "tonu". Dopiero podczas przyspieszania w okolicach 1800obrotów.
Dodatkowo u mnie przy 70 stopniach przestaje istnieć ten lag i auto rwie do przodu już od 1400 obrotów.

Bez logów się nie obejdzie :)
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

adrian055

Post autor: adrian055 » 07 kwie 2013, 20:14

miałem kiedyś allroada 2.5tdi 180 i wogóle nie było zmiany tonacji zrobie logi i zobaczymy moc napewno ma bo wciska w fotel i spalanie małe bo w miesznym 8l

Awatar użytkownika
patrosss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 20 paź 2012, 00:18
Lokalizacja: łódź

Post autor: patrosss » 07 kwie 2013, 22:49

a jak to jest z przeplywka w tiptroniku ? bo cos slyszalem i czytalem na forum ze w automacie nie dziala takie sprawdzenie przeplywki

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 08 kwie 2013, 08:27

Sprawdzić przepływkę najlepiej można za pomocą diagnostyki. 3 grupa i wszystko widać :)
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

vowo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 04 gru 2012, 12:36
Lokalizacja: Zachód

Post autor: vowo » 23 lip 2013, 21:20

Witam! Mam problem z a6 180km mianowicie klienttwierdzi że już tak ma od zawsze nigdy się tym nie zajmował tzn brak mocy.

Duzo robiłem 1,9 TDI z 2,5 mam mniejsze doświadczenie ale pierwsze co mnie zdziwiło to to że parametr na przepływce na obrotach wynosi 400 a przy pełnym bucie przy około 3tyś obr zwiększa się zaledwie do 600.

Dołączam loga.

Pozdrawiam! i z góry dzięki za odpowiedÂź.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Aldik

Post autor: Aldik » 27 paź 2013, 17:39

U mnie jest tak że jak odepnę przepływkę to jedzie lepiej - jak jest wpięta to przymula go - czy to ewidentnie wskazuje na jej awarie ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga