[ AKN 2.5 150 KM] Ciśnienie w przewodzie dolotowym...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 15 lip 2012, 10:09
- Lokalizacja: Wizna
[ AKN 2.5 150 KM] Ciśnienie w przewodzie dolotowym...
Witam. Wiem że na forum ciągle wałkuje się o błędzie 00575 ale nie moge uzyskać jednoznacznej odpowiedzi bo wiem że błąd odpowiada za wiele rzeczy ale mam cos takiego jak 00575-cisnienie w przewodzie dolotowym przekroczona wartość kontrolna czy istnieje może jakaś jednoznaczna diagnoza przyczyny dlaczego ten błąd się pojawia i gdy jadę autem czasami nagle trace moc np. dzis 140 pedał w podłodze a auto jakby w trybie awaryjnym. Dodam że ostatnio włożyłem nowy przepływomierz przewody całe nie poprzecierane... Jeżeli ktoś orientuje sie w temacie bardzo bym prosił o pomoc...
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 15 lip 2012, 10:09
- Lokalizacja: Wizna
samochód raz jezdzi dobrze a raz nie bardzo przyśpiech normalnie jest problem zaczyna sie powyżej 120km/h wczoraj np rozpędziłem sie do 200(w ramach testu :))i było ok a dzis 140 i koniec mocy odpusciłem gaz wcisnałem na nowo i znowy szła dobrze do 170 potem znowy to samo...
[ Dodano: 2013-04-06, 12:28 ]
bo jeżeli kierownice byłyby zapieczone to chyba byłby problem z przyśpieszeniem i wogóle? Moge się mylić oczywiście bo mam mało pojęcia o tym
[ Dodano: 2013-04-06, 12:28 ]
bo jeżeli kierownice byłyby zapieczone to chyba byłby problem z przyśpieszeniem i wogóle? Moge się mylić oczywiście bo mam mało pojęcia o tym
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Mariusz777, ja nie twierdzę, że to zapieczone kierownice (w ogóle nie wiem co to jest, bo na podstawie 3 zdan które napisałeś postawić właściwą diagnozę to raczej mało prawdopodobne ).
Napisałeś jaki masz błąd i stad mój wniosek. Jak sprawdzisz, że łopatki działają Ci w pełnym zakresie bez oporów to będziemy dumać dalej
Zanim kierownice zatrą się na amen to istnieje duzo stanów posrednich, raz działają lepiej raz gorzej.
SprawdÂź ruch sztangi, za pomocą VAGA lub nawet bardziej "prostacko" , ściągając i zakładając wężyk z gruszki turbiny gdy silnik pracuje na biegu jałowym. Zobacz jaki masz skok tej sztangi i jak to sie odbywa, tzn. czy szybko i czy płynnie w całym zakresie.
Jak bedziesz to wiedział to napisz jak było. Będziemy radzić co dalej
Napisałeś jaki masz błąd i stad mój wniosek. Jak sprawdzisz, że łopatki działają Ci w pełnym zakresie bez oporów to będziemy dumać dalej
Zanim kierownice zatrą się na amen to istnieje duzo stanów posrednich, raz działają lepiej raz gorzej.
SprawdÂź ruch sztangi, za pomocą VAGA lub nawet bardziej "prostacko" , ściągając i zakładając wężyk z gruszki turbiny gdy silnik pracuje na biegu jałowym. Zobacz jaki masz skok tej sztangi i jak to sie odbywa, tzn. czy szybko i czy płynnie w całym zakresie.
Jak bedziesz to wiedział to napisz jak było. Będziemy radzić co dalej
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 15 lip 2012, 10:09
- Lokalizacja: Wizna
ok dziękuje za radę. zaraz zobacze:)
[ Dodano: 2013-04-06, 13:15 ]
gdy odepne wężyk sztanka bardzo szybko idzie w dół a gdy go podepne mozolnym ale płynnym ruchem idzie do góry.
[ Dodano: 2013-04-06, 13:21 ]
moge zamieścić filmik ale nie bardzo wiem jak:)
[ Dodano: 2013-04-06, 13:55 ]
oto filmik który przedstawia jak pracuje sztanga. Perfekcyjny nie jest ale coś tam widać:)
[ Dodano: 2013-04-06, 13:15 ]
gdy odepne wężyk sztanka bardzo szybko idzie w dół a gdy go podepne mozolnym ale płynnym ruchem idzie do góry.
[ Dodano: 2013-04-06, 13:21 ]
moge zamieścić filmik ale nie bardzo wiem jak:)
[ Dodano: 2013-04-06, 13:55 ]
oto filmik który przedstawia jak pracuje sztanga. Perfekcyjny nie jest ale coś tam widać:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 15 lip 2012, 10:09
- Lokalizacja: Wizna
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 15 lip 2012, 10:09
- Lokalizacja: Wizna
Mariusz777, Wszystko znajdziesz tytaj:
allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm
Pozdrawiam Andrzej.
allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm
Pozdrawiam Andrzej.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Mariusz777, widać, że sztanga chodzi. Trochę niemrawo ale chodzi. Nastepny do sprawdzenia to elektrozawór N75. Wstepną diagnozę można zrobić poprzez zamianę N75 z sąsiednim N18 (tym co steruje EGRem. Zamieniasz wtyczki i zamieniasz wężyki (ten z EGR na turbinę i odwrotnie). Potem jazda próbna. Jak będzie różnica na plus to nalezy drążyć w kierunku N75 (najlepiej podmienić na próbę sprawny i jak bedzie efekt to przedmuchać, przeczyścić lub wymienić.
Te elektrozawory nie sa identyczne w działaniu i po próbie podepnij z powrotem jak było. Problem, że u Ciebie objawy wystepują czasami Wyraxniej można obserwować zmiany gdy coś jest uwalone na stałe
Nie zaszkodzi posprawdzać szczelność połączeń wszystkich węzyków podciśnienia. Super byłoby zmierzyć jego wartość.
Ale może warto zrobić jeszcze jedną próbę. WeÂź podciśnienie z jakiegoś miejsca przed tymi elektrozaworami i zrób taka próbę jak poprzednio. Jesli ruch sztangi będzie wyraÂźnie żwawszy to wskazywaloby na przytkany N75.
Logi. Robi się 3 rodzaje logów, wszystko opisane na forum. 1. Logi statyczne , 2. tzw BS-y (Basic Settings), 3. Logi dynamiczne.
Pierwsze 2 robi się na postoju, silnik pracuje na biegu jałowym i od tego sie zawsze zaczyna. Jesli jest w nich wszystko OK to robi sie dynamiczne.
Poza tym jeśli masz w pobliżu kawałek autostrady albo czegoś w tym stylu to na pewno nie zaszkodzi przegonić auto z prędkością autostradową. Spowoduje to wypalenie sadzy z mechanizmu przestawiania łopatek turbiny, na pewno nie zaszkodzi.
Te elektrozawory nie sa identyczne w działaniu i po próbie podepnij z powrotem jak było. Problem, że u Ciebie objawy wystepują czasami Wyraxniej można obserwować zmiany gdy coś jest uwalone na stałe
Nie zaszkodzi posprawdzać szczelność połączeń wszystkich węzyków podciśnienia. Super byłoby zmierzyć jego wartość.
Ale może warto zrobić jeszcze jedną próbę. WeÂź podciśnienie z jakiegoś miejsca przed tymi elektrozaworami i zrób taka próbę jak poprzednio. Jesli ruch sztangi będzie wyraÂźnie żwawszy to wskazywaloby na przytkany N75.
Logi. Robi się 3 rodzaje logów, wszystko opisane na forum. 1. Logi statyczne , 2. tzw BS-y (Basic Settings), 3. Logi dynamiczne.
Pierwsze 2 robi się na postoju, silnik pracuje na biegu jałowym i od tego sie zawsze zaczyna. Jesli jest w nich wszystko OK to robi sie dynamiczne.
Poza tym jeśli masz w pobliżu kawałek autostrady albo czegoś w tym stylu to na pewno nie zaszkodzi przegonić auto z prędkością autostradową. Spowoduje to wypalenie sadzy z mechanizmu przestawiania łopatek turbiny, na pewno nie zaszkodzi.
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 15 lip 2012, 10:09
- Lokalizacja: Wizna
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 15 lip 2012, 10:09
- Lokalizacja: Wizna
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga