Witam,
Zmagam się ostatnio z następującym problem. Podczas deszczowych dni tak jak dzisiaj auto przełącza się w tryb awaryjny. Czasami jest tak że autem mogę jeÂździć, ale kręci się tylko do 2000 obr, po czym nie reaguje na gaz w ogóle. Zapala się lampka od ESP i ABS. Jednym z 7 błędów, z których pamiętam to czujnik pedału gazu zwarcie na plus. Ostatnio nawet auto po prostu stało, napadało deszczu i po starcie przejechałem dosłownie parę metrów i wyrzuciło cała choinkę lampek.. Po wyschnięciu auto jeÂździ bez problemu. Słyszałem, że w tych modelach jest to dość często spotykane.. Dodam, że nie jest to zawsze ale w 100% przypadków podczas pory deszczowej.
Czy zmagał się już ktoś z Was z takim problemem?
Pozdrawiam
Dawid
C5, 2,7 BiT, Tryb awaryjny podczas deszczu
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: C5, 2,7 BiT, Tryb awaryjny podczas deszczu
Ja z własnego doświadczenia wiem, że błędy ESP oraz ABS mogą wyskoczyć z wielu powodów - u mnie na przykład była nieszczelność w wężu sterującym pracą turbiny. Po przekroczeniu pewnych obrotów odcinało moc z silnika i wywalało szereg kontrolek (z tego co kojarzę gdzieś przy prędkości 90-100km/h). Dlatego też polecam przyjrzeć się każdemu z wyświetlonych błędów.D4V3113 pisze:Witam,
Zmagam się ostatnio z następującym problem. Podczas deszczowych dni tak jak dzisiaj auto przełącza się w tryb awaryjny. Czasami jest tak że autem mogę jeÂździć, ale kręci się tylko do 2000 obr, po czym nie reaguje na gaz w ogóle. Zapala się lampka od ESP i ABS. Jednym z 7 błędów, z których pamiętam to czujnik pedału gazu zwarcie na plus. Ostatnio nawet auto po prostu stało, napadało deszczu i po starcie przejechałem dosłownie parę metrów i wyrzuciło cała choinkę lampek.. Po wyschnięciu auto jeÂździ bez problemu. Słyszałem, że w tych modelach jest to dość często spotykane.. Dodam, że nie jest to zawsze ale w 100% przypadków podczas pory deszczowej.
Czy zmagał się już ktoś z Was z takim problemem?
Pozdrawiam
Dawid
Nieoceniona jest strona http://www.ross-tech.com/ gdzie znajdziesz opisy błędów, ze wskazówkami jak je rozwiązać (w ten sposób usunąłem niesprawność swojego silnika)
Co do przypadków niedomagania w deszczowe dni specyficznych dla tego modelu nigdy nie słyszałem, a co najważniejsze nigdy nie zaobserwowałem, jednakże może to sugerować, że gdzieś do wiązek, bądÂź wtyczek dostaje się wilgoć, która albo zwiera, albo fałszuje pomiary. Po błędach powinieneś mieć możliwość zlokalizowania winowajcy, choć wcale nie musi być to proste.
Powodzenia w szukaniu.