[ ASN 3.0 220 KM] Wypadanie zapłonów na cylindrach
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
314TeR, witaj.Kiedyś walczylśmy z jednym ASN i bez rezultatu -asn-30-220-km-dusi-sie-przy-dodawaniu- ... t44146.htm poczytaj tu... Jedynego czgo nie zrobił użytkownik nie wymienił modułu sterujacego zapłonem,na próbę.Ja już pisałem kiedyś nie wierzę sterownikom BOSCH bezgranicznie ! Warto się przyjrzeć.Czytałem o sterownikach i cewkach BOSCH/BERU/BREMI.Cechują się wzajemnym uzależnieniem od podzespołów.Kiedy jest padnięta świeca i wymaga większego prądu do poprawnego działania to cewka jest bardziej obciążona aby zapewnić jej optymalne właśćiwośći ztym że wtedy wszystkie cewki pracują z tym samym natężeniem ( pomimo tego że 4 z 6 świec są dobre a reszta padnięta) i moduł sterujacy w jakiś sposób na tym cierpi (tak opisują książki BOSCH).Dlatego zaleca się wymiane wszystkich świec na raz,to samo dotyczy cewek (mówimy o wiarygodnym żródle,ASO).Wtedy ma się miarodajny rezultat.Moja rada,jeżeli masz dostep to podmień moduł sterujący cewkami,ECU,aby wykluczyć błędy sterownika.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir
Thia, czytałem ten wątek szukając pomysłów co u mnie może być nie tak, niestety właściciel zamiast znaleÂźć problem, to się go pozbył...Bilskirnir pisze:314TeR, witaj.Kiedyś walczylśmy z jednym ASN i bez rezultatu
Dziś powinienem mieć komplet nowych świec, oraz mogę wymienić pozostałem dwie stare cewki na nowe, aby był komplet 6-ściu nowych. Czy jak walnę fotkę to mi powiecie jakiej firmy jest ona, czy nie kombinować, tylko pojechać do ASO po dwa oryginały.Bilskirnir pisze:Dlatego zaleca się wymiane wszystkich świec na raz,to samo dotyczy cewek
I tu problem, dostępu do czegoś na wymianę niestety nie mam, chyba że znajdzie się jakaś dobra dusza z 100licy lub okolic co by mi udostępniła ów moduł/moduły na test.Bilskirnir pisze:Moja rada,jeżeli masz dostep to podmień moduł sterujący cewkami,ECU,aby wykluczyć błędy sterownika.
EDIT:
ÂŚwiece dotarły, więc postanowiłem pojechać do ASO po dwie pozostałe cewki, aby wieczorem zmienić już komplet na cacy... Niestety w trasie auto coraz gorzej zaczęło pracować, check engine już się zapalał nawet przy delikatnym ruszaniu, aż w końcu zaczął świecić się na stałe i przy przegazówce mrugać. W sumie ucieszyłem się, bo może wypluje wreszcie co mu dolega, ale żeby nie było piknie, to interface mi odmówił posłuszeństwa i (_|_) z odczytów... ponad dwa lata działał bez zająknięcia a kiedy był najbardziej potrzebny to zdechł... Jak żona wróci drugim autkiem, to sprawdzę w nim czy to wina kompa/interface'u czy np nie wysypał się ECU w AUDI i odmówił gadania.
EDIT2:
ÂŚwiece nowe, wszystkie cewki nowe z tej samej partii prosto z ASO. Niestety wymiany nic nie zmieniły, a wręcz kondycja się drastycznie pogarsza... Silnik praktycznie już przestał się zupełnie wkręcać i właściwie auto przestało już przyśpieszać, a check engine mruga non-stop, nawet przy najlżejszym dodaniu gazu, a do tego interface mi zmarł, więc dopiero po świętach nabędę nowy i będę mógł po męsku pogadać z audiolą.
Na 99% nie jest to wina zapłonu, raczej efekt halo za ubogiej/bogatej mieszanki... Jak macie sugestie co sprawdzać w następnej kolejności to chętnie wysłucham.
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
Te logi dobrze by było zobaczyć.Kiedyś ojciec dzwoni do mnie przerażony że autko (golf 1.9TDI) kicha prycha i jest tylko coraz gorzej...Po przyjeżdzie na miejsce,faktycznie już nie chciał wogóle współpracować.Spytałem się go,jak to się stało ? A on mi odpowiedział,że po zatankowaniu ujechał może z 4km no i meksyk....A więc to była podpowiedż.Po odkręceniu separatora na filtrze jechało paliwem na kilometr.Okazało się że młodzy brat zalał paliwo zamiast Diesela,przez pomyłkę,tak poprostu.Wymiana filtra,zalanie dieslem,odpowietrzenie,odpalił od strzała,po problemie.Wiem że to może się ciebie nie tyczyć,ale warto wspomnieć o tym,mały psikus a tyle zachodu.Z tym że u ciebie sytuacja byłaby odwrotna,diesla zamiast beny.Szkoda że tych logów nie ma...
Poczytałem o tym problemie na forum w Stanach.Kilka osób miało podobny problem i okazało się że korek zbiornika paliwa jest nie szczelny (piszą żeby dociągać na 3 kliknięcia.Brzmi to dla mnie śmiesznie ale tak pisali.Inni pisali że winowajcą były wtryski,jeszcze inni że przpływka (to akurat możesz sprawdzić odłączając ją/je i zobaczyć jak silnik pracuje),świece i cewki, czujnik temperatury cieczy,podciśnienie z pompy wtórnej,jakość paliwa-tu było sporo o tym,po zalaniu paliwa na innej stacji problemy znikały,sondy.Bez logów ciężko będzie zgadywać.Pozdro i Wesołych
Poczytałem o tym problemie na forum w Stanach.Kilka osób miało podobny problem i okazało się że korek zbiornika paliwa jest nie szczelny (piszą żeby dociągać na 3 kliknięcia.Brzmi to dla mnie śmiesznie ale tak pisali.Inni pisali że winowajcą były wtryski,jeszcze inni że przpływka (to akurat możesz sprawdzić odłączając ją/je i zobaczyć jak silnik pracuje),świece i cewki, czujnik temperatury cieczy,podciśnienie z pompy wtórnej,jakość paliwa-tu było sporo o tym,po zalaniu paliwa na innej stacji problemy znikały,sondy.Bez logów ciężko będzie zgadywać.Pozdro i Wesołych
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir
Tu akurat nie da rady w tę stronę... pistoletu nie wciśniesz. Paliwo leję zawsze na jednej stacji którą znam i do której nie mam obiekcji na przestrzeni blisko 10 lat tankowań innych moich aut.Bilskirnir pisze:Z tym że u ciebie sytuacja byłaby odwrotna,diesla zamiast beny.
To akurat jakaś bzdura, chociażby dla tego że jakby faktycznie był szczelny, to daleko żadne auto by nie pojechało...Bilskirnir pisze:okazało się że korek zbiornika paliwa jest nie szczelny (piszą żeby dociągać na 3 kliknięcia.
Będą, będą... niespodziewane problemy techniczne... interface nowy kupię w wtorek, to pewnie w środę będę miał...Bilskirnir pisze:Szkoda że tych logów nie ma...
Osobiście stawiam na zapchany filtr paliwa, lub np przepływkę... w sumie była już 3 razy demontowana, raz w aso i dwa razy przeze mnie, może coś jej dolega, aczkolwiek wygląda wręcz referencyjnie, jak reszta osprzętu pod maską. Sondy tak szybko się nie zepsują, i nie z obu stron jednocześnie, a tu degradacja kultury pracy nastąpiła gwałtownie, dosłownie na przestrzenie 30-50km auto przestało w ogóle jeÂździć.
M iałem podobny problem314TeR pisze:Thia, czytałem ten wątek szukając pomysłów co u mnie może być nie tak, niestety właściciel zamiast znaleÂźć problem, to się go pozbył...Bilskirnir pisze:314TeR, witaj.Kiedyś walczylśmy z jednym ASN i bez rezultatuDziś powinienem mieć komplet nowych świec, oraz mogę wymienić pozostałem dwie stare cewki na nowe, aby był komplet 6-ściu nowych. Czy jak walnę fotkę to mi powiecie jakiej firmy jest ona, czy nie kombinować, tylko pojechać do ASO po dwa oryginały.Bilskirnir pisze:Dlatego zaleca się wymiane wszystkich świec na raz,to samo dotyczy cewekI tu problem, dostępu do czegoś na wymianę niestety nie mam, chyba że znajdzie się jakaś dobra dusza z 100licy lub okolic co by mi udostępniła ów moduł/moduły na test.Bilskirnir pisze:Moja rada,jeżeli masz dostep to podmień moduł sterujący cewkami,ECU,aby wykluczyć błędy sterownika.
EDIT:
ÂŚwiece dotarły, więc postanowiłem pojechać do ASO po dwie pozostałe cewki, aby wieczorem zmienić już komplet na cacy... Niestety w trasie auto coraz gorzej zaczęło pracować, check engine już się zapalał nawet przy delikatnym ruszaniu, aż w końcu zaczął świecić się na stałe i przy przegazówce mrugać. W sumie ucieszyłem się, bo może wypluje wreszcie co mu dolega, ale żeby nie było piknie, to interface mi odmówił posłuszeństwa i (_|_) z odczytów... ponad dwa lata działał bez zająknięcia a kiedy był najbardziej potrzebny to zdechł... Jak żona wróci drugim autkiem, to sprawdzę w nim czy to wina kompa/interface'u czy np nie wysypał się ECU w AUDI i odmówił gadania.
EDIT2:
ÂŚwiece nowe, wszystkie cewki nowe z tej samej partii prosto z ASO. Niestety wymiany nic nie zmieniły, a wręcz kondycja się drastycznie pogarsza... Silnik praktycznie już przestał się zupełnie wkręcać i właściwie auto przestało już przyśpieszać, a check engine mruga non-stop, nawet przy najlżejszym dodaniu gazu, a do tego interface mi zmarł, więc dopiero po świętach nabędę nowy i będę mógł po męsku pogadać z audiolą.
Na 99% nie jest to wina zapłonu, raczej efekt halo za ubogiej/bogatej mieszanki... Jak macie sugestie co sprawdzać w następnej kolejności to chętnie wysłucham.
Okazało się że winny był katalizator ten drugi
Pierwszy sie posypał i zapchał drugi
Mozna to sprawdzić odkręcając sonde na katalizatorze
U mnie doszło juz do tego ze ledwo zapalał
Stawiał bym na to w Twoim przypadku.
Wysłany: 2013-04-05, 13:56
Trudno/fajnie - trzeba zmienić katy...
EDIT 2013-04-23:
Mało osób opisuje zakończenie historii problemów, więc przynajmniej ja zerwę z tą niechlubną tendencją.
Objaw, był jak wcześniej opisywałem, wypadanie zapłonów, nierówna praca silnika, wibracje, wysokie spalanie ~300km na pełnym baku, duszenie się silnika i brak mocy, aż do tego stopnia, że silnik nie chciał się wkręcać powyżej 3k rpm, błędy w kompie o wypadaniu zapłonu, braku dogrzania drugiego kat'a bank 2 i inne które wcześniej opisywałem.
Winowajcą okazał się, jak dobrze zasugerował foti, wysypany katalizator wstępny z lewej strony BANK2, który zapchał drugi, przez co sonda 2 bank 2 podawała wciąż informację o za ubogiej mieszance, przez co ECU dowalał tyle benzyny że zalewał cały silnik. Nowe świece zrobiły się czarne od nieprzepalonej benzyny.
Kupiłem zamiennik całą sekcję z dwoma katami w UK za 220GBP + 40GBP transport, bo w naszym kochanym kraju czegoś takiego kupić nie sposób. Owszem mają w cennikach ze dwie firmy handlujące tym w internecie, ale jak tylko mają w cenniku, bo na stanie zero. Nie mniej nawet kupno w UK z transportem do PL wyszło taniej niż zakup tego samego w PL, więc jak ktoś ma problem z katami to warto rozważyć taką opcję zamiast rzeÂźbić z wspawywaniem kombinowaniem itp itd a finalnie i tak wyjdzie drożej i nie ma się pewności czy będzie działać.
Przy okazji zmienione wiele innych rzeczy, wszystkie filtry, oleje, komplet wahaczy przód na oryginał lamforder'a, tarcze i klocki na zimmermana i wiele wiele innych... Jednym słowem auto wreszcie ogarnięte i mam nadzieję to zły dobrego początek i będę miał spokój na jakiś czas...
Bingo - zgadłeś. Wszystkie znaki na ziemi i niebie, łącznie z podglądem pracy sond w VCDS wskazywały na uwalony katalizator lub "mooooooże" samą sondę. Odstawiłem auto do diagnostyki i dziś dzwonili że lewa strona katów (kierowcy) jest niesprawna.foti pisze:M iałem podobny problem
Okazało się że winny był katalizator ten drugi
Pierwszy sie posypał i zapchał drugi
Mozna to sprawdzić odkręcając sonde na katalizatorze
U mnie doszło juz do tego ze ledwo zapalał
Stawiał bym na to w Twoim przypadku.
Trudno/fajnie - trzeba zmienić katy...
EDIT 2013-04-23:
Mało osób opisuje zakończenie historii problemów, więc przynajmniej ja zerwę z tą niechlubną tendencją.
Objaw, był jak wcześniej opisywałem, wypadanie zapłonów, nierówna praca silnika, wibracje, wysokie spalanie ~300km na pełnym baku, duszenie się silnika i brak mocy, aż do tego stopnia, że silnik nie chciał się wkręcać powyżej 3k rpm, błędy w kompie o wypadaniu zapłonu, braku dogrzania drugiego kat'a bank 2 i inne które wcześniej opisywałem.
Winowajcą okazał się, jak dobrze zasugerował foti, wysypany katalizator wstępny z lewej strony BANK2, który zapchał drugi, przez co sonda 2 bank 2 podawała wciąż informację o za ubogiej mieszance, przez co ECU dowalał tyle benzyny że zalewał cały silnik. Nowe świece zrobiły się czarne od nieprzepalonej benzyny.
Kupiłem zamiennik całą sekcję z dwoma katami w UK za 220GBP + 40GBP transport, bo w naszym kochanym kraju czegoś takiego kupić nie sposób. Owszem mają w cennikach ze dwie firmy handlujące tym w internecie, ale jak tylko mają w cenniku, bo na stanie zero. Nie mniej nawet kupno w UK z transportem do PL wyszło taniej niż zakup tego samego w PL, więc jak ktoś ma problem z katami to warto rozważyć taką opcję zamiast rzeÂźbić z wspawywaniem kombinowaniem itp itd a finalnie i tak wyjdzie drożej i nie ma się pewności czy będzie działać.
Przy okazji zmienione wiele innych rzeczy, wszystkie filtry, oleje, komplet wahaczy przód na oryginał lamforder'a, tarcze i klocki na zimmermana i wiele wiele innych... Jednym słowem auto wreszcie ogarnięte i mam nadzieję to zły dobrego początek i będę miał spokój na jakiś czas...
Cześć Panowie!
Podpinając się pod temat, czy 2.7T też ma układ podwójnego kata na stronę <szok> ?
Wczoraj zaczęło telepać silnikiem, wywala błąd P0300 i P0303 (wcześniej jeszcze P0306) i oczywiście padaczka z jazdy.
Nie jestem skłonny wyważać otwartych drzwi, więc proszę o info
pozdrowionka
Podpinając się pod temat, czy 2.7T też ma układ podwójnego kata na stronę <szok> ?
Wczoraj zaczęło telepać silnikiem, wywala błąd P0300 i P0303 (wcześniej jeszcze P0306) i oczywiście padaczka z jazdy.
Nie jestem skłonny wyważać otwartych drzwi, więc proszę o info
pozdrowionka
Ostatnio zmieniony 24 maja 2013, 19:43 przez Raphael, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 14 sie 2013, 19:46
- Lokalizacja: Warszawa
Czesc mam 2.4 V6 i mam calkiem podobne objawy do opisanych tutaj wypadajace zaplony, drgania silnika i na koniec wrecz odcicnanie jakiegos cylindra mruga wtedy kontrolka silnika. Jak mam sprawdzic czy katalizatory sa zapchane?. Dodam ze inne sa objawy takie ze umnie okresowo nastepuja te drgania czy wrecz wypadania zaplonow a czasami jest idelanie. Czasami silnik odpalam i pracuje normalnie a czasami sie kolebie itd. Wiem ze moze byc tysiac problemow ale kuzwa.... widze ze wszyscy wrecz maja identyczny prblem tutaj na forum i sa ich setki wiekszosc nierozwiazana. Podasz mi przykaldowa aukcje aebayu na te katy ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Panowie a co jak czasami pojawiają się błędy o wypadaniu zapłonów na cylindrze 1,2,3 ale tylko jak wkręcę silnik do końca obrotów? Silnik chodzi normalnie, ciągnie do końca, nie czuć żadnych szarpnięć itp. a kontrolka czasami mignie parę razy na wysokich obrotach i gaśnie. Zjawisko jest to samo na LPG i na benz.
Niedawno wymieniłem 4 katalizatory na ściągnięte z USA Magnaflow dedykowane do tego silnika, wymieniłem świece ori VW/Audi, wszystkie cewki były wymienione na akcji ASO 40tyś temu. Wyczyszczona przepustnica + adaptacja, wyczyszczone przewody i pompka odmy.
Czy to jakaś cewka niedomaga i zaczyna sypać na cały blok?
Niedawno wymieniłem 4 katalizatory na ściągnięte z USA Magnaflow dedykowane do tego silnika, wymieniłem świece ori VW/Audi, wszystkie cewki były wymienione na akcji ASO 40tyś temu. Wyczyszczona przepustnica + adaptacja, wyczyszczone przewody i pompka odmy.
Czy to jakaś cewka niedomaga i zaczyna sypać na cały blok?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
fabryczny rozrząd wymieniałem przy przebiegu 116tyś teraz mam ~152tyś. Po wymianie mój znajomy mechanik pokazał mi przesunięcia na pracującym silniku i na każdym wałku było 0% ale ja się tam nie znam więc przyjąłem, że jest ok ale sprawdzę ten kanał tylko w sumie nie wiem jakie wartości są tam oczekiwane.
Cześć Wszystkim.
Sorki za odgrzanie kotleta, ale
Od dziś jestem posiadaczem A6 ASN Q+TIP. Przebieg 220 tkm 100% pewny sprawdzony.
Lpg założone w 2013 roku w renomowanym warsztacie w naszej okolicy, od tamtej pory przejechane 50 tkm bez problemów.
Poprzedni właściciel poinformował mnie, że na zimnym silniku (tylko na benzynie) przy wkręceniu powyżej 4500 obrotów pojawia się check.
Sprawdziłem dziś kompem. Wypadanie zapłonów cyl. 1,2,3,4,6 + kat 1 + kat 2.
Auto nie dusi się wkręca się do prawie 7 tyś obrotów jednak problem istnieje.
Macie jakiś pomysł co z tym fantem zrobić?
W poniedziałek dzwonię do ASO czy auto zgłosiło się na akcji serwisowej odnośnie cewek.
Bardziej bolesny będzie temat gdy okaże się, że to obydwa katy.
Są jakieś możliwości, aby w 100% zlokalizować problem czy lecieć do ASO, a w między czasie kombinować katy?
[ Dodano: 2016-10-04, 23:06 ]
Jestem świeżo po wymianie dwóch przednich katów w swojej Audi.
Doszło już do tego, że samochód ledwo jeździł.
Aktualnie samochód jeździ na benzynie jak i LPG, ale na zimnym silniku na benzynie jak mu chcę depnąć to jeszcze wyskakuje wypadanie zapłonów na cylindrach 1, 3, 5.
Ma ktoś pomysł gdzie szukać? Czy wymieniać wszystkie cewki, świece, przewody?
Z góry dzięki za pomoc w rozwiązaniu problemu (mam nadzieję, że katy z tego były najdroższe
Sorki za odgrzanie kotleta, ale
Od dziś jestem posiadaczem A6 ASN Q+TIP. Przebieg 220 tkm 100% pewny sprawdzony.
Lpg założone w 2013 roku w renomowanym warsztacie w naszej okolicy, od tamtej pory przejechane 50 tkm bez problemów.
Poprzedni właściciel poinformował mnie, że na zimnym silniku (tylko na benzynie) przy wkręceniu powyżej 4500 obrotów pojawia się check.
Sprawdziłem dziś kompem. Wypadanie zapłonów cyl. 1,2,3,4,6 + kat 1 + kat 2.
Auto nie dusi się wkręca się do prawie 7 tyś obrotów jednak problem istnieje.
Macie jakiś pomysł co z tym fantem zrobić?
W poniedziałek dzwonię do ASO czy auto zgłosiło się na akcji serwisowej odnośnie cewek.
Bardziej bolesny będzie temat gdy okaże się, że to obydwa katy.
Są jakieś możliwości, aby w 100% zlokalizować problem czy lecieć do ASO, a w między czasie kombinować katy?
[ Dodano: 2016-10-04, 23:06 ]
Jestem świeżo po wymianie dwóch przednich katów w swojej Audi.
Doszło już do tego, że samochód ledwo jeździł.
Aktualnie samochód jeździ na benzynie jak i LPG, ale na zimnym silniku na benzynie jak mu chcę depnąć to jeszcze wyskakuje wypadanie zapłonów na cylindrach 1, 3, 5.
Ma ktoś pomysł gdzie szukać? Czy wymieniać wszystkie cewki, świece, przewody?
Z góry dzięki za pomoc w rozwiązaniu problemu (mam nadzieję, że katy z tego były najdroższe
Pozdrawiam,
Grado
Grado
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga