Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Pilne Potrzebny Mechanik

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 mar 2013, 15:26

Należałoby ustalić, czy ten olej jest tam od niewiadomo kiedy czy też coś masz nieszczelne. Nie ma innej rady jak wyczyścić to miejsce i obserwowac czu się znowu pojawi. ÂŻe śmierdzi po rozgrzaniu to nic dziwnego :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 26 mar 2013, 16:56

Tak naprawdę olej wyciekający spod "nakrętki" obudowy filtra może przenosić się aż na spód silnika. To standardowo spotykane zjawisko że obudowa filtra jest cała mokra od oleju a on sam zbiera się w wyprofilowaniu głowicy roznosząc się potem po całym silniku. Wymień oring na grubszy na zakrętce filtra, lepiej doszczelni i będzie po kłopocie. U mnie ten zabieg przyniósł rozwiązanie a już myślałem że miska puszcza bo cała w oleju była.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 mar 2013, 17:00

gelu79 pisze:To standardowo spotykane zjawisko że obudowa filtra jest cała mokra od oleju a on sam zbiera się w wyprofilowaniu głowicy.
Chyba nie bardzo standardowe, bo u mnie wszystko suche jak pieprz <okok>
Oring wymieniam każdorazowo z filtrem, jest w komplecie :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 26 mar 2013, 17:12

Roman ok, u ciebie jest akurat sucho i żeby było tak dalej m ile kiedyś nie trafisz na słabej jakości oring, ewentualnie zbyt cienki to wtedy daj znać czy jest sucho.
To chyba normalne że każdy razem z filtrem wymienia oring, uważasz że ja tak dla przykładu nie wymieniałem. U mnie też było sucho aż z czasem zobaczyłem że miska mokra, zacząłem szukać i obudowa filtra była mokra więc wyczyściłem miske i resztę silnika i dałem grubszy oring i problem zniknął i jest sucho. Podpowiadam tylko koledze bo ten wariant próby to koszt oringa czyli jakieś 5 zł

Andzin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 18 lut 2013, 21:17
Lokalizacja: Turek

Post autor: Andzin » 26 mar 2013, 17:13

RomanS napisał/a:
Chyba nie bardzo standardowe, bo u mnie wszystko suche jak pieprz <okok>
Oring wymieniam każdorazowo z filtrem, jest w komplecie :)

Potwierdzam,że to raczej niestandardowe,bo u mnie też susza.

Jak narazie <lol> Ale od tego może zacząć.

Lub zerknąć na rurkę od turbiny na dole,tą od spływu oleju.Kolega pisał że turbo było wymieniane może oring się podwinął przy montażu. <mysli>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 mar 2013, 17:25

gelu79, a jakie filtry stosujesz, że Ci się trafił ten za cienki oring ?
Ja przejechałem moim autem 100 000 km, wymiana oleju co 10 000 km, więc dokładnie 10 razy i przeważnie filtr ori z ASO lub Knecht (no był 2xMann i 1x Bosch)i nigdy żadnej niespodzianki nie było <okok>

Nie można pisać, że wyciek standardowy skoro założyłeś niewłaściwy oring :) (Wiem, ze nie specjalnie, ale to nie wina konstrukcji silnika).

Standardowe to sa padające napędy pompy oleju (imbus) czy pękające głowice w 2,0 TDI :)

Tak czy siak nie ma co zgadywać bo dopóki się tego nie wyczyści i potem nie poobserwuje to bedzie zgaduj -zgadula.
A moze jakiemuś mechanikowi się łapy trzęsły i rozlał olej ? <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 26 mar 2013, 21:07

Roman, jezeli o mnie chodzi to olej wymieniam sam. Wrzuciłem ostatnio filtr Filtrona i ewidentnie oring był do niczego,chociaż jakoś wcześniej też miałem Filtrona i było ok. Jak pisałem wcześniej już nawet myślałem że to miska bo była cała w oleju ale po umyciu i wyczyszczeniu wszystkiego olej pokazał się na obudowie filtra. Dokręcałem bo myślałem że może za słabo było, zamówiłem nawet nową zakrętkę z ASO a pomógł tak naprawdę grubszy oring więc moje stwierdzenie że oring w komplecie z filtrem jest marny i teraz wyrzucam go odrazu i zakładam grubszy oring kupiony odrębnie w sklepie i mam spokój.
Poddaje koledze jak również innym tylko i wyłącznie myśl że można sprawdzić ten trop i to tylko tyle z mojej strony

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 mar 2013, 21:47

gelu79, ja rozumiem, że tak się stało. Tylko to "standardowe" zabrzmiało mi tak jakby to była jakas typowa przypadłość, wada konstrukcyjna, czy coś... <luzik>
Części samochodowe online - Motostacja pl

gregor88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:37
Lokalizacja: Miały/Wielkopolskie

Post autor: gregor88 » 27 mar 2013, 08:31

koledzy tylko że u mnie nigdzie z pod tej uszczelki na sto procent nie leci <uoee> . Móże to być ta rurka od turbo co kolega wyżej pisał musze to sprawdzić <okok> wczoraj auto dstawiłem do takiego mechanika co ma pojęcie o dieslach dzisiaj o 17 mam dzwonic co on tam stwierdził <mysli> jak co to opisze pozdro

Andzin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 18 lut 2013, 21:17
Lokalizacja: Turek

Post autor: Andzin » 27 mar 2013, 09:35

gregor88, Czekamy na wieści.
Tylko kolego czemu do mechanika tak szybko. <mysli>


1.Osłona silnika na bok,szmatka i jazda z czyszczeniem. <lol>
2.Po czyszczeniu wycieczka bez osłony aby silniczek się dogrzał(dobrze dogrzał) :>
3.Powrót do domku,maska(klapa)w górę,latareczka i szukanie na gorąco wycieku.

Jak znajdziesz wtedy,albo sam usuwasz(jak masz chęci i narzędzia). A jak nie to wtedy do mechanika.Proszę usunąć ten wyciek.


Nie usłyszysz wtedy że tu wszędzie leci.Najlepiej cały silnik uszczelnić i wtedy koszty. <uoee>

Albo tak jak ja usłyszałem,że te motory to tak mają i musi lecieć. <mysli>


A jak już jest u mechanika niech sprawdzi kompresję skrzyni korbowej.


Pozdrawiam Andrzej

gregor88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:37
Lokalizacja: Miały/Wielkopolskie

Post autor: gregor88 » 27 mar 2013, 09:46

umnie to już chyba wszystko było wymienione odma też i nadal kobci na niebiesko przy zimnym silniku po przejechaniu 2km ustaje. Jak depne w deche na ciepłym silniku to nawet dymku nie puści tylko czuć spaliny z olejem i dlatego go odstawiłem do mechaniora :|

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 27 mar 2013, 10:15

gregor88, punktem wyjścia jest ustalenie, czy teraz Ci pobiera olej do cylindrów czy tez może masz zatłuszczony wydech i stąd ten dymek i smrodek. Dlatego powinieneś ustalic czy ten olej który dolewasz idzie do cylindrów czy też na wycieki.
Oczywiście gdyby się okazalo że wycieki są obecnie to i tak nie wiadomo czy do cylindrów tez nie idzie.
Ale gdyby wyszło, że obecnie nie cieknie (a ten olej który widzisz jest jakiś "historyczny") no to już byłaby informacja że wciąga Ci do cylindrów.

Taka stopniowa eliminacja przyczyn <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 27 mar 2013, 17:00

Roman oczywiście standardowe nie, aczkolwiek spotykane bo to albo oring nie doszczelnia odpowiednio albo to się podwinie i tego typu historie.
Gregor wydawało mi się że w którymś momencie przeczytałem że masz mokre i zbiera ci olej tam gdzie przychodzi filtr, no ale ok,skoro nie cieknie w tym miejscu jak pisałem to pozostaje teraz tylko wyczyścić i szukać skąd wyciek się bierze.

gregor88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:37
Lokalizacja: Miały/Wielkopolskie

Post autor: gregor88 » 27 mar 2013, 17:51

dzwoniłem dzisiaj do mechanika i powiedział mi że rozrząd jest zle ustawiony jutro wszystko po ustawia jak powinno być i da mi znać czy wszysko ok <okok> ale jest przekonany ze to dymienie z rana spowodowane jest rozrządem i poranna praca silnika jak w tyraktorze jutro tez napisze co on jeszcze powie :|

[ Dodano: 2013-03-27, 17:51 ]
dzwoniłem dzisiaj do mechanika i powiedział mi że rozrząd jest zle ustawiony jutro wszystko po ustawia jak powinno być i da mi znać czy wszysko ok <okok> ale jest przekonany ze to dymienie z rana spowodowane jest rozrządem i poranna praca silnika jak w tyraktorze jutro tez napisze co on jeszcze powie :| a ten wyciek to z tej rurki co to turbo idzie pozdro

Andzin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 18 lut 2013, 21:17
Lokalizacja: Turek

Post autor: Andzin » 27 mar 2013, 18:42

gregor88, Ciekawe.A mógłbyś napisać dokładnie jak ten rozrząd Âźle ustawiony? <mysli>
Czy na pompie czy wałkach.Jakoś mnie to ciekawi czy czasami nie chce na koszty Cię naciągnąć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga