[ AFB 2.5 150 KM] Pilne Potrzebny Mechanik
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Tak naprawdę olej wyciekający spod "nakrętki" obudowy filtra może przenosić się aż na spód silnika. To standardowo spotykane zjawisko że obudowa filtra jest cała mokra od oleju a on sam zbiera się w wyprofilowaniu głowicy roznosząc się potem po całym silniku. Wymień oring na grubszy na zakrętce filtra, lepiej doszczelni i będzie po kłopocie. U mnie ten zabieg przyniósł rozwiązanie a już myślałem że miska puszcza bo cała w oleju była.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Roman ok, u ciebie jest akurat sucho i żeby było tak dalej m ile kiedyś nie trafisz na słabej jakości oring, ewentualnie zbyt cienki to wtedy daj znać czy jest sucho.
To chyba normalne że każdy razem z filtrem wymienia oring, uważasz że ja tak dla przykładu nie wymieniałem. U mnie też było sucho aż z czasem zobaczyłem że miska mokra, zacząłem szukać i obudowa filtra była mokra więc wyczyściłem miske i resztę silnika i dałem grubszy oring i problem zniknął i jest sucho. Podpowiadam tylko koledze bo ten wariant próby to koszt oringa czyli jakieś 5 zł
To chyba normalne że każdy razem z filtrem wymienia oring, uważasz że ja tak dla przykładu nie wymieniałem. U mnie też było sucho aż z czasem zobaczyłem że miska mokra, zacząłem szukać i obudowa filtra była mokra więc wyczyściłem miske i resztę silnika i dałem grubszy oring i problem zniknął i jest sucho. Podpowiadam tylko koledze bo ten wariant próby to koszt oringa czyli jakieś 5 zł
RomanS napisał/a:
Potwierdzam,że to raczej niestandardowe,bo u mnie też susza.
Jak narazie Ale od tego może zacząć.
Lub zerknąć na rurkę od turbiny na dole,tą od spływu oleju.Kolega pisał że turbo było wymieniane może oring się podwinął przy montażu.
Chyba nie bardzo standardowe, bo u mnie wszystko suche jak pieprz
Oring wymieniam każdorazowo z filtrem, jest w komplecie
Potwierdzam,że to raczej niestandardowe,bo u mnie też susza.
Jak narazie Ale od tego może zacząć.
Lub zerknąć na rurkę od turbiny na dole,tą od spływu oleju.Kolega pisał że turbo było wymieniane może oring się podwinął przy montażu.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
gelu79, a jakie filtry stosujesz, że Ci się trafił ten za cienki oring ?
Ja przejechałem moim autem 100 000 km, wymiana oleju co 10 000 km, więc dokładnie 10 razy i przeważnie filtr ori z ASO lub Knecht (no był 2xMann i 1x Bosch)i nigdy żadnej niespodzianki nie było
Nie można pisać, że wyciek standardowy skoro założyłeś niewłaściwy oring (Wiem, ze nie specjalnie, ale to nie wina konstrukcji silnika).
Standardowe to sa padające napędy pompy oleju (imbus) czy pękające głowice w 2,0 TDI
Tak czy siak nie ma co zgadywać bo dopóki się tego nie wyczyści i potem nie poobserwuje to bedzie zgaduj -zgadula.
A moze jakiemuś mechanikowi się łapy trzęsły i rozlał olej ?
Ja przejechałem moim autem 100 000 km, wymiana oleju co 10 000 km, więc dokładnie 10 razy i przeważnie filtr ori z ASO lub Knecht (no był 2xMann i 1x Bosch)i nigdy żadnej niespodzianki nie było
Nie można pisać, że wyciek standardowy skoro założyłeś niewłaściwy oring (Wiem, ze nie specjalnie, ale to nie wina konstrukcji silnika).
Standardowe to sa padające napędy pompy oleju (imbus) czy pękające głowice w 2,0 TDI
Tak czy siak nie ma co zgadywać bo dopóki się tego nie wyczyści i potem nie poobserwuje to bedzie zgaduj -zgadula.
A moze jakiemuś mechanikowi się łapy trzęsły i rozlał olej ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
Roman, jezeli o mnie chodzi to olej wymieniam sam. Wrzuciłem ostatnio filtr Filtrona i ewidentnie oring był do niczego,chociaż jakoś wcześniej też miałem Filtrona i było ok. Jak pisałem wcześniej już nawet myślałem że to miska bo była cała w oleju ale po umyciu i wyczyszczeniu wszystkiego olej pokazał się na obudowie filtra. Dokręcałem bo myślałem że może za słabo było, zamówiłem nawet nową zakrętkę z ASO a pomógł tak naprawdę grubszy oring więc moje stwierdzenie że oring w komplecie z filtrem jest marny i teraz wyrzucam go odrazu i zakładam grubszy oring kupiony odrębnie w sklepie i mam spokój.
Poddaje koledze jak również innym tylko i wyłącznie myśl że można sprawdzić ten trop i to tylko tyle z mojej strony
Poddaje koledze jak również innym tylko i wyłącznie myśl że można sprawdzić ten trop i to tylko tyle z mojej strony
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
gregor88, Czekamy na wieści.
Tylko kolego czemu do mechanika tak szybko.
1.Osłona silnika na bok,szmatka i jazda z czyszczeniem.
2.Po czyszczeniu wycieczka bez osłony aby silniczek się dogrzał(dobrze dogrzał)
3.Powrót do domku,maska(klapa)w górę,latareczka i szukanie na gorąco wycieku.
Jak znajdziesz wtedy,albo sam usuwasz(jak masz chęci i narzędzia). A jak nie to wtedy do mechanika.Proszę usunąć ten wyciek.
Nie usłyszysz wtedy że tu wszędzie leci.Najlepiej cały silnik uszczelnić i wtedy koszty.
Albo tak jak ja usłyszałem,że te motory to tak mają i musi lecieć.
A jak już jest u mechanika niech sprawdzi kompresję skrzyni korbowej.
Pozdrawiam Andrzej
Tylko kolego czemu do mechanika tak szybko.
1.Osłona silnika na bok,szmatka i jazda z czyszczeniem.
2.Po czyszczeniu wycieczka bez osłony aby silniczek się dogrzał(dobrze dogrzał)
3.Powrót do domku,maska(klapa)w górę,latareczka i szukanie na gorąco wycieku.
Jak znajdziesz wtedy,albo sam usuwasz(jak masz chęci i narzędzia). A jak nie to wtedy do mechanika.Proszę usunąć ten wyciek.
Nie usłyszysz wtedy że tu wszędzie leci.Najlepiej cały silnik uszczelnić i wtedy koszty.
Albo tak jak ja usłyszałem,że te motory to tak mają i musi lecieć.
A jak już jest u mechanika niech sprawdzi kompresję skrzyni korbowej.
Pozdrawiam Andrzej
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
gregor88, punktem wyjścia jest ustalenie, czy teraz Ci pobiera olej do cylindrów czy tez może masz zatłuszczony wydech i stąd ten dymek i smrodek. Dlatego powinieneś ustalic czy ten olej który dolewasz idzie do cylindrów czy też na wycieki.
Oczywiście gdyby się okazalo że wycieki są obecnie to i tak nie wiadomo czy do cylindrów tez nie idzie.
Ale gdyby wyszło, że obecnie nie cieknie (a ten olej który widzisz jest jakiś "historyczny") no to już byłaby informacja że wciąga Ci do cylindrów.
Taka stopniowa eliminacja przyczyn
Oczywiście gdyby się okazalo że wycieki są obecnie to i tak nie wiadomo czy do cylindrów tez nie idzie.
Ale gdyby wyszło, że obecnie nie cieknie (a ten olej który widzisz jest jakiś "historyczny") no to już byłaby informacja że wciąga Ci do cylindrów.
Taka stopniowa eliminacja przyczyn
Części samochodowe online - Motostacja pl
Roman oczywiście standardowe nie, aczkolwiek spotykane bo to albo oring nie doszczelnia odpowiednio albo to się podwinie i tego typu historie.
Gregor wydawało mi się że w którymś momencie przeczytałem że masz mokre i zbiera ci olej tam gdzie przychodzi filtr, no ale ok,skoro nie cieknie w tym miejscu jak pisałem to pozostaje teraz tylko wyczyścić i szukać skąd wyciek się bierze.
Gregor wydawało mi się że w którymś momencie przeczytałem że masz mokre i zbiera ci olej tam gdzie przychodzi filtr, no ale ok,skoro nie cieknie w tym miejscu jak pisałem to pozostaje teraz tylko wyczyścić i szukać skąd wyciek się bierze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:37
- Lokalizacja: Miały/Wielkopolskie
dzwoniłem dzisiaj do mechanika i powiedział mi że rozrząd jest zle ustawiony jutro wszystko po ustawia jak powinno być i da mi znać czy wszysko ok ale jest przekonany ze to dymienie z rana spowodowane jest rozrządem i poranna praca silnika jak w tyraktorze jutro tez napisze co on jeszcze powie
[ Dodano: 2013-03-27, 17:51 ]
dzwoniłem dzisiaj do mechanika i powiedział mi że rozrząd jest zle ustawiony jutro wszystko po ustawia jak powinno być i da mi znać czy wszysko ok ale jest przekonany ze to dymienie z rana spowodowane jest rozrządem i poranna praca silnika jak w tyraktorze jutro tez napisze co on jeszcze powie a ten wyciek to z tej rurki co to turbo idzie pozdro
[ Dodano: 2013-03-27, 17:51 ]
dzwoniłem dzisiaj do mechanika i powiedział mi że rozrząd jest zle ustawiony jutro wszystko po ustawia jak powinno być i da mi znać czy wszysko ok ale jest przekonany ze to dymienie z rana spowodowane jest rozrządem i poranna praca silnika jak w tyraktorze jutro tez napisze co on jeszcze powie a ten wyciek to z tej rurki co to turbo idzie pozdro
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga