Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AGA 2.4 165 KM] Pytanie dotyczące odmy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

[ AGA 2.4 165 KM] Pytanie dotyczące odmy

Post autor: Slawek 100 » 24 mar 2013, 08:27

Panowie czy mogli byście mi zaznaczyć na tym zdjęciu gdzie odma ma mocowania. (zdjęcie z innego wątku więc ktoś tam zaznaczał zaślepki)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0d6 ... d2782.html

Czy da rady ją jakoś bezproblemowo wyjąć nie demontując połowy auta??

Z tego schematu wygląda jakby były tylko 3 punkty mocujące
http://imageshack.us/a/img819/3072/078103224retka.jpg

Może macie jakieś lepsze zdjęcie.
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 24 mar 2013, 12:00

Zaznaczyłem kółeczkami na żółto w których miejscach odma wchodzi do skrzyni korbowej i do pokrywy zaworów. Zółtą linią narysowałem w których miejscach odma się znajduje. Wymontowanie jej wymaga zdjęcie plastikowej obudowy silnika. A ten odcinek który idzie od (serva) ezektora do skrzyni korbowej najłatwiej wymontować bo wyjęciu przepustnicy ze względu na mają ilość miejsca. :)

Obrazek
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 24 mar 2013, 12:20

Dzięki wielkie! Właśnie o takie coś mi chodziło.

Jak zdemontować przepustnicę? Czy jej demontaż wymaga póÂźniej jakiś dodatkowych czynności??
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 24 mar 2013, 12:55

Przepustnicę najlepiej wymontujesz używając lusterka. Zerknij sobie gdzie są umiejscowione śruby (są 4), bodajże imbusowe, nie wiem czy na pewno ale nie jest to trudne. Musisz lekko także zdemontować ten plastik nad przepustnicą z wężyki od podciśnienia. Najlepiej zrób zdjęcie jak było to połączone. Przepustnica po tylu latach wymaga na pewno przeczyszczenia. Po ponownym montaży wymagana jest adaptacja przepustnicy za pomocą vaga (jest opisane na forum) w przeciwnym wypadku motor nie bedzie trzymał obrotów. Pozdrawiam.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Młotek 75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 17 mar 2013, 21:12
Lokalizacja: Wa-wa Białołęka

Post autor: Młotek 75 » 24 mar 2013, 13:50

piotrek24dm pisze:Przepustnicę najlepiej wymontujesz używając lusterka.
Wczoraj wyciągałem przepustnice bo wyjmowałem eżektor i całą odmę :] jest przykręcona na cztery śrubki łby typu ampul (imbus) jak kto woli najpierw odkręcasz dolot potem przepustnice moja ręka się zmieściła bez problemu i klucz na grzechotce też zostaje jeszcze linka gazu i cięgło od jakiegoś podciśnienia schodzi łatwo <okok>
piotrek24dm pisze:Po ponownym montaży wymagana jest adaptacja przepustnicy za pomocą vaga (jest opisane na forum) w przeciwnym wypadku motor nie bedzie trzymał obrotów. Pozdrawiam.


Ja wyjmowałem wczoraj przepustnice i po złożeniu i odpaleniu wsio okey <szok> nie robiłem żadnej adaptacji bo o tym nie wiedziałem ?

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 24 mar 2013, 19:52

Jak wygląda sprawa linki od gazu? Jeśli ją odepne tylko od przepustnicy to ona nie uciknie mi gdzieś pod auto ( w sensie czy jest jakoś napięta)?
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 24 mar 2013, 20:09

Slawek 100 pisze:Jeśli ją odepne tylko od przepustnicy to ona nie uciknie mi gdzieś pod auto
Spokojnie możesz odpiąć, nie ucieknie <okok> , a jak już to nie daleko :>

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 25 mar 2013, 00:25

Czyli podsumowując odma ma 4 punkty mocujące. Przepustnica to 4 śruby imbusy. ÂŚciągam linkę plus przewody o których pisał Piotrek. Czyścimy montujemy, adaptujemy i gra gitara :)

Jeszcze jedno pytanie co do tej linki bo nie wiem czemu ale obawiam się że już jej spowrotem nie założe. Jak ona jest zamocowana tylko jakiś haczyk czy jest śrubka albo coś w tym stylu.

Wielkie dzięki za pomoc
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

Młotek 75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 17 mar 2013, 21:12
Lokalizacja: Wa-wa Białołęka

Post autor: Młotek 75 » 25 mar 2013, 06:27

Końcówka linki jest włożona w takie zagłębienie a potem linka idzie przez takie ala zaczepy które trzymają łatwa sprawa dasz sobie rade <okok>

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 25 mar 2013, 10:27

Dobra wszystko jasne. Jak tylko temperatura na zewnątrz zrobi się wiosenna to biorę się za robotę.

Jeszcze raz dzięki za pomoc!
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja