Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BPP 2.7 179 KM] Problem z benzyną w baku

Silniki wysokoprężne
Brayker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 27 lut 2013, 13:57
Lokalizacja: Ldz

Post autor: Brayker » 01 mar 2013, 13:49

Piotruś,
bardzo Ci dziękuję za fachową poradę !

Ale mam kilka pytań propos Twojego proponowanego rozwiązania z wyciągnięciem przewodów od pompy paliwa i podłączenia osobnego zasilania.

Mianowicie..
ten głowny filtr paliwa znajduje się gdzieś pod maską, muszę odpiąć przewody paliwowe od niego i do zasilania przyczepić te nowe długie przewody i na końcu podłączyć je do baniaka z nowym Olejem Napędowym (tutaj mam pytanie, skoro pompa paliwa teraz bedzie wypompowywać paliwo z baku do osobnego baniaka to jaka siła wpompuje paliwo z baniaka z nowym ON do silnika?
Samo zassie to paliwo? czy muszę zrobić tak by z tego baniaka który ma zasilać mi silnik paliwo samo ciekło jak bym odczepił wężyk od tych przewodów idących do zasilania silnika? Czyli jak mam pojemnik z ON to nie mogę włożyć do niego węzyka od góry tylko od dołu? czyli musiałbym zrobić coś na zasadzie kraniku ? tak jak było na w komarkach?

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 02 mar 2013, 00:43

Panowie to, że kiedyś się dolewało benzyny do diesla to nie znaczy, że teraz też tak można i nie szkodzi to "silnikowi". Kiedyś za przeproszeniem można było nasikać do baku i też przepalił. Do obecnych diesli na PD a już zwłaszcza common rail nie wlewamy nawet grama benzyny. To są układy cholernie czułe. Znam osobiście dwa przypadki gdzie nalanie benzyny wykończyło takiego diesla. Pierwszy przypadek dotyczył 2.0tdi CR po kilkuset metrach stanał i skończyło się na wymianię szyny CR. Drugi to mondeo tdci CR. Laska z pracy do zastępczego samochodu włała benzynę zamiast diesla i tez padł CR.

PS. ÂŻeby nie było, że tylko straszę. Ojciec do Reni Magnum wlał ok 80l benzyny do zbiornika ~400l i nic się nie stało. Mówił, że nabrał mocy na prostych ale pod górki słabo się zbierał ;)
Mody:
185@218PS, 395@450NM
Tempomat
Końcówki RS
Środek S-Line
Będzie:
Kamera cofania
TV
Bluetooth
Shadow Line

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 10 mar 2013, 09:53

wczoraj sobie tak sam problem zafundowalem na szelu i zatankowalem zamiast diesla benzyne. w proporocji 60/40 masakra.przejechalem jakies 40km na tym.paliwo oczywiscie wypomporwalem z baku i wlalem nowe.najelpeszym sposobem i wedluyg mnie jedynym szybkim i relatwywnie bezpiecznym jest wymonotwanie zasilania i powrotu z flitra paliwa jeden przewod do zbiornika z czystym paliwem drugi z felernym do wypompowania tak jak opisuje kolega Piotrus.wymontowywanie wieka z pod kanapy czy proby zaciagania wezykiem moga skonczyc sie fiaskiem lub uszkodzeniem delikatnych elementow.pzdr

albert75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 24 mar 2013, 22:09
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: albert75 » 24 mar 2013, 22:27

Witam.
Ja przez roztargnienie do 8 ltr. ropy dolałem 40 litrów benzyny ( 98 verva), zrobiłem w trasie na tej mieszance 80 km.
Zorientowałem się dopiero jak silnik zaczął tracić moc i kopcić na biało.
Wrócilem oczywiście na lawecie.Aby wypompować benzynę zastosowałem sposób Piotrka.
I teraz najciekawsze, wszystko ok, silnik nic nie ucierpiał, latam 3 dzień i wszystko wydaje się być w porządku.
Nie wiem czy miałem szczęście, czy ta konstrukcja motoru jest tak wytrzymała.
Pozdrawiam. <okok>

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 24 mar 2013, 23:10

dolej do do zbiornika jakies 200ml oleju do paliwa stihla to ci nasmaruje wtrystki.pzdr

albert75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 24 mar 2013, 22:09
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: albert75 » 25 mar 2013, 10:45

tak zrobię, benzyna pewnie już je nieÂźle wysuszyła. pzdr

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 25 mar 2013, 12:53

Uważam że miałeś bardzo duże szczęście. Kolega wlał do pasata 2,0 tdi 40 lit etyliny do niecałych 10 lit ropy i dojechał 500m. do skrzyżowania laweta i wtyski do wymiany. :(
pozdr <luzik>

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 26 mar 2013, 00:51

lechu168 pisze:dolej do do zbiornika jakies 200ml oleju do paliwa stihla to ci nasmaruje wtrystki.pzdr
Jeśli kolega ma DPFa, to niech stosuje tylko dedykowane preparaty ... taka mała uwaga ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja