Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MANUAL] Wyciągniecie i wsadzenie skrzyni ;)

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

[ MANUAL] Wyciągniecie i wsadzenie skrzyni ;)

Post autor: 19Maaarcin89 » 22 mar 2013, 17:18

Witam mam taki maly problem. Wczoraj zabralem sie za wymiane kola dwumasowego. Odkrecilem skrzynie i z trudnosciami jakos wydostalem ją na zewnątrz ale dzisiaj zabralem sie do skladania wszystkiego i za nic nie moge jej włozyc. 4 godziny wkladalem i nie dalem rady. Wiadomo ze jak wyszla to musi wejsc ale bardzo ciezko to ide.
Moze macie jakies doświadczenie w tym temacie?/
Co trzeba zdemontować zeby to ladtwiej włożyć?
Tłumik trzeba sciagnac?? Bo wlasnie najbardziej mi tłumik przeszkadza ale bardzo ciezko go bedzie sciagnac bo jest łaczony tylko w jednum miejscu i raczej niema opcji zeby go wyciagnac
Prosil bym o rady

Fontesen

Post autor: Fontesen » 22 mar 2013, 18:54

kolego, odepnij wydech za katalizatorami. są tam metalowe obejmy. Pewnie nie obędzie się bez ich wymiany bo będą pordzewiałe. wtedy bez problemu powinieneś wsadzić skrzynię.
P.S czemu zmieniałeś dwumas?? proszę napissz mi nawet na PW.
P

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 22 mar 2013, 19:02

Odkrecic od kolektora wydechowego i pozniej obejme za katalizatorem?? Nie mam pojecia jak to zrobic bo w zadna strone niema jak tej rury wyciagnac. W strone silnika nie pojdzie bo przeciez silnik przeszkadza a w druga strone to wogole opcji niema bo rura jest tak nalozona ze mozna tylko ewnetualnie wyciagac w strone silnika

Fontesen

Post autor: Fontesen » 22 mar 2013, 19:06

tak jak Ci pisałem. za katalizatorami w kierunku tyłu masz dwie obejmy po 12 cm długości. Rozepnij je i wydech wyciągniesz ku tyłowi.Da radę sam to nie dawno przerabiałem bo te obejmy mi pordzewiały i puszczały. Swoją drogą jak odepniesz wydech to odpal autko (oczywiście po zamintowaniu skrzyni) i zobacz jak chodzi v6 bez tłumików:D:D masakra:D:D przez pół godziny zastanawiałem się czy spowrotem montować wydech :D

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 22 mar 2013, 19:13

Pewnie strasznie ciezko to sciagnac?? bo napewno zapieczone jak nie wiem.
Heh dÂźwięk napewno dobry ale mysle ze pierwszy radiowóz by sie zatrzymal i pakowal samochod na lawete ;)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 22 mar 2013, 19:27

nie ma tragedii. odkręcisz albo urwiesz te sruby, popuksz młotkiem, sadze odejdą i poluzują ci się obejmy. Luzik:)

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 22 mar 2013, 21:04

ty masz pewnie troche lepszy dostep bo masz quatro i tam gdzies jest pomiedzy tlumnikami wepchniety wal. Jutro od rana bede z tym walczyl bo samochod na poniedzialek potrzebny

Fontesen

Post autor: Fontesen » 22 mar 2013, 22:10

Przemcio pisze:
19Maaarcin89 pisze:ty masz pewnie troche lepszy dostep bo masz quatro i tam gdzies jest pomiedzy tlumnikami wepchniety wal. Jutro od rana bede z tym walczyl bo samochod na poniedzialek potrzebny
Jakbyś miał Quattro to miałbyś 2x więcej roboty wał kompletne tłumiki <olaboga>
Jak dla mnie to ta sama robota, tylko dochodzi odłączenie wału od skrzyni. Reszta jest praktycznie taka sama do środkowego tłumika.

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 22 mar 2013, 22:55

Nastepnym razem jak bede wyciagal skrzynie to sciagne cale sanki tak jak mi radzil moj mechanik ale nie posluchalem i sie teraz mecze ale jutro opanuje

Fontesen

Post autor: Fontesen » 23 mar 2013, 09:55

sanki do wyciągania skrzyni? co za bzdura. to jest tak jakbyś chciał zdjąć majtki przez głowę. nic ci to nie da a będziesz musiał jechać na geometrie. zmienić mechanika

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 24 mar 2013, 08:49

Z tego co wiem bardzo duzo osob tak robi ze sciaga sanki. Poniżej wysylam linka i tam tez widac ze maja sanki ściągnięte (troche tych filmikow obejrzalem i na wiekszosci sanki byly sciagniete)
Skrzynie juz włozylem na swoje miejsce, oczywiscie bardzo duzo dalo sciagniecie tlumnikow, prawy nawet odlaczylem od kolektora i wtedy bylo super dojscie. Przy okazji złamałem wysprzeglik i musialem wymieniac na inny ;/


Fontesen

Post autor: Fontesen » 24 mar 2013, 13:52

19Maaarcin89 pisze:Z tego co wiem bardzo duzo osob tak robi ze sciaga sanki. Poniżej wysylam linka i tam tez widac ze maja sanki ściągnięte (troche tych filmikow obejrzalem i na wiekszosci sanki byly sciagniete)
Skrzynie juz włozylem na swoje miejsce, oczywiscie bardzo duzo dalo sciagniecie tlumnikow, prawy nawet odlaczylem od kolektora i wtedy bylo super dojscie. Przy okazji złamałem wysprzeglik i musialem wymieniac na inny ;/


nigdy nie widziałem takiej praktyki, ale pomijam. jak tam po wymianie dwumasu?? Jakie wrażenia? Silnikiem już nie buja??

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 26 mar 2013, 22:31

Silnikiem buja juz duzo mniej ale moim zdaniem to nie przez wymieniony dwumas tylko przez poduszki silnika i skrzyni ktore mialem calkiem rozwalone. Teraz drganie silnika jest bardzo male ale musze jeszcze weregulowac instalacje lpg i bedzie git.
Dwumas wymienilem na uzywany (wedlug sprzedawcy w bardzo dobrym stanie) po moich ogledzinach tego kupionego i tego co mialem zamontowany to wedlug mnie moj jest w lepszym stanie bo ma mniejszy luz ale zalozylem juz ten co kupilem.
Dwumas wymienilem z dwuch powodow jeden to przez te drgania a drugi ze cos walilo mi przy zmianie biegow.
Drgania prawie znikly ( według mnie dzieki wymianie poduszek) ale puka dalej przy zmianie biegow.
Zakładam jeszcze jeden temat i moze ktos mi pomoze co mam zrobic zeby znikło te pukanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga