Dzień dobry,
przejechałem moją A6 już ponad 100 tys kilometrów, w sumie jest tego 350k na liczniku. Ze względu na wycieki ze skrzyni postanowiłem uzupełnić olej - a w sumie to nawet wymienić. Nic prostszego!
Problem pojawił się kiedy wkręciłem na powrót korek wlewu oleju - biegi chodzą tragicznie, w sumie to nie chodzą niemal wcale.
Nie wiem jak to możliwe, nie mam pojęcia co mogłem spierniczyć w tej operacji. Jedyne co przychodzi mi na myśl to fakt, że po wykręceniu tego korka na gwincie były wióry, wynik zapewne poprzedniej operacji wymianu oleju - ktoś wkręcił go pod kątem. Zastanawiam się czy to nie spowodowało innego ułożenia elementów skrzyni na trzpieniu korka, który wchodzi w skrzynię.
Jakieś pomysły?
Tak, wiem powinienem był zostawić to i nie ruszać...
[ MANUAL] [C4 A6 2.6 ABC] Problem po wymianie oleju w skrzyn
Nie powinieneś tego zostawiać.
Olej trzeba wymieniać nawet w skrzyniach manualnych.
Krzywe wkręcenie korka nie powinno mieć wpływu na pracę skrzyni ze względu na to iż o korek nic się nie opiera.
Może użyłeś złego oleju o większe gęstości i dla tego biegi ci wchodzą opornie.
Miałem kiedyś podobny przypadek a Audi 80. Mechanik wymienił mi olej na zbyt gęsty i były duże problemy z wbijaniem biegów, a w zimie już w ogóle nie chciały wchodzić. Zmieniłem olej na rzadszy i problem znikł.
Olej trzeba wymieniać nawet w skrzyniach manualnych.
Krzywe wkręcenie korka nie powinno mieć wpływu na pracę skrzyni ze względu na to iż o korek nic się nie opiera.
Może użyłeś złego oleju o większe gęstości i dla tego biegi ci wchodzą opornie.
Miałem kiedyś podobny przypadek a Audi 80. Mechanik wymienił mi olej na zbyt gęsty i były duże problemy z wbijaniem biegów, a w zimie już w ogóle nie chciały wchodzić. Zmieniłem olej na rzadszy i problem znikł.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga