Koledzy potrzebuje pomocy, bo już nie wiem co z tym robić a nie chcę na darmo wydawać pieniędzy.
Przy zmianie biegów trochę szarpało. Przy odpalaniu i gaszeniu auta nadwozie trochę bujało się. Okazało się że poduszki pod skrzynią są do wymiany.
Po wymianie poduszek pod skrzynią przestało szarpać, przy gaszeniu i odpaleniu auto delikatnie zafaluje (wiadomo to diesel), jedzie się znacznie lepiej ale na wolnych obrotach trzęsie w aucie (w hotelu czuć trochę mrowienie, gdy kładę rękę na deskę rozdzielczą też są wyczuwalne drgania i "lata" kierownica najbardziej przy zimnym silniku (drgania kierownicy widoczne są gołym okiem). Gdy złapie temperatury drgania są mniej odczuwalne. Na starych poduszkach nie było tych drgań (jedna była zerwana, druga była w miarę dobra). Dodatkowo przy ok. 1800 obrotów czuć taki rezonans spod auta (rezonans było słychać też przed wymianą poduszek ale znacznie więcej - dÂźwięk "drrryyy"). Przy większych obrotach on staje się mniejszy. Powyżej 2000 tys obrotów autem jedzie się komfortowo, ale troszkę słychać takie "drrryy". Poduszki nowe były założone z firm SWAG i HANS PRIES, ceny 145zł SWAG i 80zł HANS PRIES. Czy te objawy mogą być spowodowane złej jakości poduszkami? Mechanicy twierdza że poduszki są bardzo dobrej firmy i musi drgać trochę bo wszystko sztywno chodzi. Czy może to być wina zużywającego się koła dwumasowego, co mechanicy twierdzą że jest do wymiany.
Dodatkowo jak wciśnie się sprzęgło i delikatnie słychać takie "tuk, tuk, tuk".
Samochód: AUDI A6 1,9TDI 1998r, 110KM
Jak wiecie coś na ten temat to proszę o pomoc. Chcę to w miare szybko zdiagnozować i wymienić bo znając życie coś innego może się rozlecieć.
Będę wdzięczny za każdą pomoc i z góry dziękuję
[ MANUAL] Drgania po wymianie poduszek pod skrzynią biegów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 29 sty 2013, 19:29
- Lokalizacja: Masłowice
Zacznijmy od poduszek. Swag ok Hans pries do swojej szóstki żadnej części z tej firmy bym nie założył, poduszki zawsze zakładaj lemfordera bo inne mogą być zbyt twarde i pozbędziesz się jednego problemu a nabawisz drugiego. A jeśli o ta dwu masę to wygląda na zużyta. Proponuje Ci założyć zwykle koło zamachowe będzie tańsze i pozbędziesz się problemu raz na zawsze, przy tym musisz założyć zwykle sprzęgło czyli tarcza z tlumikami drgań skrętnych (tymi sprezynkami) według mnie to najlepsze rozwiązanie.
tu może być przyczyna..dammbel pisze:Na starych poduszkach nie było tych drgaĂą (jedna była zerwana, druga była w miarę dobra)
co do koła zamachowego jednomasowego tu opisałem swoje wrażenia -> -manual-kpl-sprzeglo-luk-reklamacja-itd-vt57139.htm
hmm czyli jednak roznica co do sprzegla jest odczuwalna, kolego co do tych poduszek to moze byc tak ze czesniej miales wieksze zuzycie poduszek i nie bylo osiagalne dostrzec wszystkich drgan, teraz jak poduszki sa sztywne mozna przyjzec sie innym rzeczom, a czy przy gaszeniu lub odpalaniu masz drgania auta? czy przy zmianie biegow ciezko plynnie zmienic bieg i jest szarpniecie? o to mogly bybyc przyczyny uszkodzonej dwumasy... co do poduszek to nie mialem jeszcze okazji ich wymieniac ale slyszalem ze lepiej wsadzic cos pozadnego bo pozniej moga dziac sie cyrki, jak uporasz sie z tym to daj znac bo u siebie tez szykuje mi sie wymiana jednej-dwoch poduszek bo mam drgania ale nie mam czasu podjechac na kanal. pozdro
Re: Drgania po wymianie poduszek pod skrzynią biegów
dammbel pisze:Koledzy potrzebuje pomocy, bo już nie wiem co z tym robić a nie chcę na darmo wydawać pieniędzy.
... jedzie się znacznie lepiej ale na wolnych obrotach trzęsie w aucie (w hotelu czuć trochę mrowienie, gdy kładę rękę na deskę rozdzielczą też są wyczuwalne drgania i "lata" kierownica najbardziej przy zimnym silniku (drgania kierownicy widoczne są gołym okiem). Gdy złapie temperatury drgania są mniej odczuwalne. Na starych poduszkach nie było tych drgań (jedna była zerwana, druga była w miarę dobra). Dodatkowo przy ok. 1800 obrotów czuć taki rezonans spod auta (rezonans było słychać też przed wymianą poduszek ale znacznie więcej - dÂźwięk "drrryyy"). Przy większych obrotach on staje się mniejszy. Powyżej 2000 tys obrotów autem jedzie się komfortowo, ale troszkę słychać takie "drrryy". Poduszki nowe były założone z firm SWAG i HANS PRIES, ceny 145zł SWAG i 80zł HANS PRIES. Czy te objawy mogą być spowodowane złej jakości poduszkami? Mechanicy twierdza że poduszki są bardzo dobrej firmy i musi drgać trochę bo wszystko sztywno chodzi. Czy może to być wina zużywającego się koła dwumasowego, co mechanicy twierdzą że jest do wymiany.
Dodatkowo jak wciśnie się sprzęgło i delikatnie słychać takie "tuk, tuk, tuk".
Samochód: AUDI A6 1,9TDI 1998r, 110KM
Jak wiecie coś na ten temat to proszę o pomoc. Chcę to w miare szybko zdiagnozować i wymienić bo znając życie coś innego może się rozlecieć.
Będę wdzięczny za każdą pomoc i z góry dziękuję
czy drgania masz odczuwalne w trakcie jazdy czy na postoju?? Jeśli w trakcie jazdy sprawdziłbym przeguby wewnętrzne, jeśli na wolnych sprawdÂź poduszki pod silnikiem (usztywniłeś skrzynie za to silnik który powoduje większe drgania zrobił się zbyt miękki względem tyłu) dwumasa nie powodowałaby takich dużych drgań, bardziej doznanie słuchowe i odczuwalne skoki na pedale sprzęgła. Jakby co dysponuję podnośnikiem możemy poszukać. Pisz na PW
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga