Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] Wyciekający olej

Silniki benzynowe
darksys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 04 lip 2011, 13:54
Lokalizacja: małopolska

[ INNY] Wyciekający olej

Post autor: darksys » 17 mar 2013, 10:24

Witam od jakiegoś czasu znika mi olaj z silnika ok 0.5l/100km. Zlokalizowałem miejsce wycieku ale nie wiem jak go usunąć. W załączniku przesyłam zdjęcie na czerwono zaznaczyłem taką "stopkę" z tego miejsca mi wycieka.
* co trzeba dokupić aby usunąć wyciek
* co trzeba rozkręcić, żeby się do tego "dobrać"

Na liście nie widzę mojego silnika mam AWT 150 kucyków 2001r

Obrazek

pozdrawiam

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 17 mar 2013, 11:48

Taki ubytek oleju może świadczyćo zapchanej odmie.

darksys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 04 lip 2011, 13:54
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darksys » 17 mar 2013, 12:19

Witam grzemo co odma może mieć wspólnego z wyciekającym olejem w tym miejscu co zaznaczyłem na rysunku ? Jak sprawdzić czy odmę mam zatkaną ? Jeśli zatkana to się to czyści czy wymienia?

pozdrawiam

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 17 mar 2013, 17:56

Odma jest odpowiedzialna za odpowietrzenie skrzyni korbowej, zatkana odma powoduje że w silniku wytwarza się tak duże ciśnienie że olej może sadzić wszystkimi możliwymi miejscami takimi jak: korek wlewu oleju, bagnet, uszczelki itp.

Co do wymiany to można ją przeczyścić ale rzadko kiedy się to udaję ponieważ odma jest wykonana z cienkiego i kruchego plastiku, większości osób nie udaję się jej wyciągnąc w całości więć lepiej zaopatrz się w nową.

Odmę dostaniesz tylko w ASO koszt 350-400 pln.

Jeśli twój silnik posiada ezektor też warto go wymienić bądź próbować go przeczyścić.

darksys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 04 lip 2011, 13:54
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darksys » 17 mar 2013, 18:34

Witam SoloZiP dzięki za wyjaśnienie. Czy jest możliwość w moim silniku sprawdzić czy u mnie jest problem z odmą bo nie chciałbym w ciemno wymieniać ?. Na forum znalazłem opisy dla silników wysokoprężnych 2.5 sprawdzenie polegało na odkręceniu korka wlewu oleju i jak podskakuje to jest zapchany. Czy w benzynie 1.8T 150km silnik AWT też tak się sprawdza ?

pozdrawiam

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 17 mar 2013, 19:51

SoloZiP pisze:Jeśli twój silnik posiada ezektor też warto go wymienić bądź próbować go przeczyścić
Ten silnik nie ma ezektora.
SoloZiP pisze:Odmę dostaniesz tylko w ASO koszt 350-400 pln
darksys, ma inny silnik i nie tak kosztowny w eksploatacji <okok> . Odma jest sporo tańsza i można ją przeczyścić, a na pewno warto do niej zajrzeć czy nie zapieczona.

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 17 mar 2013, 20:28

darksys, jeżeli chodzi o test z kartką papieru to ja u siebie robiłem w 2,7 BT (benzyna) i też się sprawdził,ale nie znam twojego silnika więc nie wiem czy w tym przypadku ten test będzie wiarygodny, no i wydaje mi się że test z kartką papieru ukazuje raczej drożność ezektora niż odmy.

W każdym razie test wygląda tak: na odpalonym silniku odkrecasz korek wlewu oleju, no i kładziesz na nim kartkę, jeżeli wydmuchuje ją to znaczy że coś jest nie tak, jeżeli kartka się utrzyma na wlewie to znaczy że lekko ją zasysa i jest ok, można też zamiast kartki użyc papierosa i obserwować dym, czy dostaje się do środka czy na zewnątrz, ale zaznaczam że nie wiem czy w twoim silniku ten test zda egzamin ponieważ nie masz ezektora, poczekaj może ktoś bardziej ogarnięty się wypowie np grzemo czy ktoś.

A co do odmy to faktycznie przypomniało mi się że widziałem zdjęcie odmy z 1.8T i jest inna niż w większości silników V6, więc może łatwiej ją wyciągnąć.

darksys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 04 lip 2011, 13:54
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darksys » 30 mar 2013, 22:08

Witam odme wyczyściłem była zawalona ale po tym zabiegu korek dalej bryka tak jak u kolegi na filmiku
Czy w benzyniakach jest normalne takie brykanie korka ?
Co jeszcze mogę zrobić, bo wyciek mam z tego czegoś co w pierwszym poscie ?

Proszę o podpowiedzi
pozdrawiam

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 31 mar 2013, 07:48

Korek bryka bo diesel to raczej silnik którego nie można okiełznać. Strasznie drga pewnie dlatego korek podskakuje. Na benzynie w dobrym stanie to możesz sobie postawić szklankę z wodą (mowa tylko o V6 , V8 i w górę). Zrób normalny test z kartką papieru.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

darksys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 04 lip 2011, 13:54
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darksys » 03 kwie 2013, 21:13

Witam zrobiłem test z kartką papieru kartka byryka nieciekawie <wysmiewacz> nakręciłem filmik jest dostępny tutaj Proszę, aby ktoś się wypowiedział co z tym zrobić. Patrzyłem po wyczyszczeniu odmy i dalej olej wycieka z tego miejsca co na rysunku w pierwszym poście
pozdrawiam

Młotek 75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 17 mar 2013, 21:12
Lokalizacja: Wa-wa Białołęka

Post autor: Młotek 75 » 03 kwie 2013, 21:42

Musisz jeszcze uszczelkę wymienić samo czyszczenie nie zlikwiduje wycieku .

robertukf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:54
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: robertukf » 03 kwie 2013, 21:50

cieknie Ci spod napinacza łańcuszka rozrządu. Uszczelka + półksiężyc to koszt ok 40 zł :)
Obrazek

darksys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 04 lip 2011, 13:54
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darksys » 03 kwie 2013, 22:03

robertukf pisze:cieknie Ci spod napinacza łańcuszka rozrządu. Uszczelka + półksiężyc to koszt ok 40 zł :)
Obrazek
Witam dzięki robertukf za odpowiedz. Czy jestem w stanie sam zrobić wymianę tego ? Co trzeba rozebrać aby sie dostać do tego książyca ? Mechanikiem nie jestem, ale jakieś pojęcie mam i lubie sobie zrobić sam. Można prosić o wskazówki :)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 04 kwie 2013, 01:55

darksys, jest co szkubać.Musisz zrzucić całą górę-osłony,cewki,węże,pokrywę zaworów,wałki rozrządu i sam napinacz łańcuszka aby wymienić te nieszczęsne uszczelki. Po zdjęciu pokrywy zaworów musisz ustawić wałki na znaki (będą to strzałki na panewkach wałków rozrządu i wycięcia na zębatkach-muszą się pokrywać) kręcąc śrubą na kole pasowym wału korbowego zgodnie z ruchem wskazówek zegara,aby bezpiecznie je zrzucić ( zanim to zrobisz zaznacz dokładne położenie łańcuszka na obu zębatkach aby nie było problemów i wątpliwości przy składaniu)Po demontażu paska rozrządu (jak chcesz szczegóły to pisz,bo jest tego troche) przystępujesz do odkręcenia wałków rozrządu (nie pomieszaj panewek,muszą wrócić na swoje miejsce,skręcając je równolegle od łańcuszka do paska).Potrzebujesz klucz dynamometryczny do skręcenia wałków,pokrywy zaworów,dobry silikon (wszystko na 10 Nm).Kiedy będziesz miał wyciągnięty napinacz warto wyczyścić sitko na wlocie ze smarowania.

Taka mała ciekawostka-w niektórych silnikach da się wymienić napinacz bez zrzucania wałków <rotfl> ale czy w 2.7T tak jest NIE PAMIęTAM <zalamka> W każdym bądż razie w ASO robią tak jak powyżej to opisałem.Pozdro
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

darksys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 04 lip 2011, 13:54
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darksys » 04 kwie 2013, 09:34

Witam dzięki Bilskirnir za odpowiedz. Operacja jednak przekracza moje możliwości <szok> Muszę szukać szpeca który mi to zrobi bo sam się boje rozrządu rozbierać

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga