[ INNY] Wyciekający olej
[ INNY] Wyciekający olej
Witam od jakiegoś czasu znika mi olaj z silnika ok 0.5l/100km. Zlokalizowałem miejsce wycieku ale nie wiem jak go usunąć. W załączniku przesyłam zdjęcie na czerwono zaznaczyłem taką "stopkę" z tego miejsca mi wycieka.
* co trzeba dokupić aby usunąć wyciek
* co trzeba rozkręcić, żeby się do tego "dobrać"
Na liście nie widzę mojego silnika mam AWT 150 kucyków 2001r
pozdrawiam
* co trzeba dokupić aby usunąć wyciek
* co trzeba rozkręcić, żeby się do tego "dobrać"
Na liście nie widzę mojego silnika mam AWT 150 kucyków 2001r
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Odma jest odpowiedzialna za odpowietrzenie skrzyni korbowej, zatkana odma powoduje że w silniku wytwarza się tak duże ciśnienie że olej może sadzić wszystkimi możliwymi miejscami takimi jak: korek wlewu oleju, bagnet, uszczelki itp.
Co do wymiany to można ją przeczyścić ale rzadko kiedy się to udaję ponieważ odma jest wykonana z cienkiego i kruchego plastiku, większości osób nie udaję się jej wyciągnąc w całości więć lepiej zaopatrz się w nową.
Odmę dostaniesz tylko w ASO koszt 350-400 pln.
Jeśli twój silnik posiada ezektor też warto go wymienić bądź próbować go przeczyścić.
Co do wymiany to można ją przeczyścić ale rzadko kiedy się to udaję ponieważ odma jest wykonana z cienkiego i kruchego plastiku, większości osób nie udaję się jej wyciągnąc w całości więć lepiej zaopatrz się w nową.
Odmę dostaniesz tylko w ASO koszt 350-400 pln.
Jeśli twój silnik posiada ezektor też warto go wymienić bądź próbować go przeczyścić.
Witam SoloZiP dzięki za wyjaśnienie. Czy jest możliwość w moim silniku sprawdzić czy u mnie jest problem z odmą bo nie chciałbym w ciemno wymieniać ?. Na forum znalazłem opisy dla silników wysokoprężnych 2.5 sprawdzenie polegało na odkręceniu korka wlewu oleju i jak podskakuje to jest zapchany. Czy w benzynie 1.8T 150km silnik AWT też tak się sprawdza ?
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Ten silnik nie ma ezektora.SoloZiP pisze:Jeśli twój silnik posiada ezektor też warto go wymienić bądź próbować go przeczyścić
darksys, ma inny silnik i nie tak kosztowny w eksploatacji . Odma jest sporo tańsza i można ją przeczyścić, a na pewno warto do niej zajrzeć czy nie zapieczona.SoloZiP pisze:Odmę dostaniesz tylko w ASO koszt 350-400 pln
darksys, jeżeli chodzi o test z kartką papieru to ja u siebie robiłem w 2,7 BT (benzyna) i też się sprawdził,ale nie znam twojego silnika więc nie wiem czy w tym przypadku ten test będzie wiarygodny, no i wydaje mi się że test z kartką papieru ukazuje raczej drożność ezektora niż odmy.
W każdym razie test wygląda tak: na odpalonym silniku odkrecasz korek wlewu oleju, no i kładziesz na nim kartkę, jeżeli wydmuchuje ją to znaczy że coś jest nie tak, jeżeli kartka się utrzyma na wlewie to znaczy że lekko ją zasysa i jest ok, można też zamiast kartki użyc papierosa i obserwować dym, czy dostaje się do środka czy na zewnątrz, ale zaznaczam że nie wiem czy w twoim silniku ten test zda egzamin ponieważ nie masz ezektora, poczekaj może ktoś bardziej ogarnięty się wypowie np grzemo czy ktoś.
A co do odmy to faktycznie przypomniało mi się że widziałem zdjęcie odmy z 1.8T i jest inna niż w większości silników V6, więc może łatwiej ją wyciągnąć.
W każdym razie test wygląda tak: na odpalonym silniku odkrecasz korek wlewu oleju, no i kładziesz na nim kartkę, jeżeli wydmuchuje ją to znaczy że coś jest nie tak, jeżeli kartka się utrzyma na wlewie to znaczy że lekko ją zasysa i jest ok, można też zamiast kartki użyc papierosa i obserwować dym, czy dostaje się do środka czy na zewnątrz, ale zaznaczam że nie wiem czy w twoim silniku ten test zda egzamin ponieważ nie masz ezektora, poczekaj może ktoś bardziej ogarnięty się wypowie np grzemo czy ktoś.
A co do odmy to faktycznie przypomniało mi się że widziałem zdjęcie odmy z 1.8T i jest inna niż w większości silników V6, więc może łatwiej ją wyciągnąć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Korek bryka bo diesel to raczej silnik którego nie można okiełznać. Strasznie drga pewnie dlatego korek podskakuje. Na benzynie w dobrym stanie to możesz sobie postawić szklankę z wodą (mowa tylko o V6 , V8 i w górę). Zrób normalny test z kartką papieru.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
Witam dzięki robertukf za odpowiedz. Czy jestem w stanie sam zrobić wymianę tego ? Co trzeba rozebrać aby sie dostać do tego książyca ? Mechanikiem nie jestem, ale jakieś pojęcie mam i lubie sobie zrobić sam. Można prosić o wskazówkirobertukf pisze:cieknie Ci spod napinacza łańcuszka rozrządu. Uszczelka + półksiężyc to koszt ok 40 zł
Obrazek
pozdrawiam
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
darksys, jest co szkubać.Musisz zrzucić całą górę-osłony,cewki,węże,pokrywę zaworów,wałki rozrządu i sam napinacz łańcuszka aby wymienić te nieszczęsne uszczelki. Po zdjęciu pokrywy zaworów musisz ustawić wałki na znaki (będą to strzałki na panewkach wałków rozrządu i wycięcia na zębatkach-muszą się pokrywać) kręcąc śrubą na kole pasowym wału korbowego zgodnie z ruchem wskazówek zegara,aby bezpiecznie je zrzucić ( zanim to zrobisz zaznacz dokładne położenie łańcuszka na obu zębatkach aby nie było problemów i wątpliwości przy składaniu)Po demontażu paska rozrządu (jak chcesz szczegóły to pisz,bo jest tego troche) przystępujesz do odkręcenia wałków rozrządu (nie pomieszaj panewek,muszą wrócić na swoje miejsce,skręcając je równolegle od łańcuszka do paska).Potrzebujesz klucz dynamometryczny do skręcenia wałków,pokrywy zaworów,dobry silikon (wszystko na 10 Nm).Kiedy będziesz miał wyciągnięty napinacz warto wyczyścić sitko na wlocie ze smarowania.
Taka mała ciekawostka-w niektórych silnikach da się wymienić napinacz bez zrzucania wałków ale czy w 2.7T tak jest NIE PAMIęTAM W każdym bądż razie w ASO robią tak jak powyżej to opisałem.Pozdro
Taka mała ciekawostka-w niektórych silnikach da się wymienić napinacz bez zrzucania wałków ale czy w 2.7T tak jest NIE PAMIęTAM W każdym bądż razie w ASO robią tak jak powyżej to opisałem.Pozdro
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga