Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BAU 2.5 179 KM] Wymiana rozrządu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wyrwiząb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 323
Rejestracja: 12 gru 2011, 11:19
Imię: Radosław
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

[ BAU 2.5 179 KM] Wymiana rozrządu

Post autor: Wyrwiząb » 15 mar 2013, 09:19

Koledzy, z przebiegu mi to nie wynika, ale w środę odstawiam auto na rozrząd. Był robiony w 2008 przy przebiegu około 120000, teraz mam jakoś 160 i ma prawie 5 lat zatem wolę zmienić niż potem szukać silnika miesiącami z takim nalotem jak mój.
Mechanik który będzie mi to robił pracował w audi, teraz ma swój zakład. Poprosiłem go o wycenę i za dobre części bosch takie jak mają być na pierwszy montaż to wyszło około 900zł, do tego pompa wody jakaś lepsza za 290zł lub chu...owa za 110zł i robota 300zł.
Wszystko wydaje się być bardzo tanie, nasłuchałem się że rozrząd powinien kosztować około 3000-3500 żeby było ok. CO o tym sądzicie? Ma ktoś doświadczenia w tym temacie?
Dodał, że jeżeli napęd osprzętu będzie słaby to pasek i inne pierdoły około 450 dodatkowo. Czyli w sumie jakieś 1800 na szybko licząc, nie jest to podejrzane?
Facet przez telefon wydawał się bardzo konkrenty, od razu pytał o kod silnika i powiedział że zna ten typ doskonale, znajomy u niego S6 naprawia i chwali.

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 15 mar 2013, 09:35

Wydaje się dość tanio, średnio wychodzi na oryginale w granicach 2 tyś. ale na alledrogo ceny są niższe.

Nie wiem też dlaczego piszesz części bosh, z reguły Ina, paski Dayco czy tam Conti.

Nie zapomnij o wymianie termostatu i kup go w oryginale - koszt ok. 100zł

Awatar użytkownika
Wyrwiząb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 323
Rejestracja: 12 gru 2011, 11:19
Imię: Radosław
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wyrwiząb » 15 mar 2013, 09:48

gelu79 pisze:Wydaje się dość tanio, średnio wychodzi na oryginale w granicach 2 tyś. ale na alledrogo ceny są niższe.

Nie wiem też dlaczego piszesz części bosh, z reguły Ina, paski Dayco czy tam Conti.

Nie zapomnij o wymianie termostatu i kup go w oryginale - koszt ok. 100zł
No kurcze nie znam się na tym wyogóle, nie wiem czy w przygotowanym cenniku był termostat ale oczywiście że wymienię jeżeli jest to zalecane skoro i tak przód będzie ściągany.
A odnośnie wymienionych przez Ciebie nazw części, to one oryginalnie siedzą w audi? W rozmowie telefonicznej powiedziałem, że wszystko ma być super. Pytał czy opcja ekonomiczna czy porządnie i wybrałem tą drugą.
A mógłbyś mi ewentualnie podać tutaj jakiś link do takich części? Muszę doczytać trochę.
Wypatrzyłem coś takiego za 1447zl:
http://moto.allegro.pl/rozrzad-audi-a4- ... 50407.html i w tym jest też zestaw do napedu osprzętu silnika.
Albo coś takiego bez napędu za 950zl:
http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-au ... 83286.html

Pytanie tylko czy wypada dzwonić do mechanika i mu zawracać tyłek, że ja sobie gdzieś tam wyczytałem :) Czy te części bosch to może być jakaś lipa?

[ Dodano: 2013-03-15, 09:53 ]
Przemcio pisze:Wyrwiząb, jakbyś doliczył jeszcze tłumik drgan, termostat przede wszystkim z płynami filtrami to bedziesz blisko
Płyny w chłodnicy mi wymienili zaraz jak auto kupiłem rok temu, chociaż był czysty i różowiutki, podobnie olej, wszystkie filrty oprócz tego w skrzyni biegów. Mam teraz zrobione około 15000 od zakupu auta, olej też drugi raz zalałem, dałem nowy filtr powietrza, kabinowy wydaje się czysty.
A ten tłumik drgań, to co to za ustrojstwo?

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 15 mar 2013, 10:12

Nawet jak kupisz części w audi to z reguły na większości pojawi się INA. Ja kupowałem całość rozrządu w Audi bo akurat dostałem bardzo dobre warunki cenowe. Oczywiście rolki INA natomiast paski Dayco.
Osprzęt czyli rolki na alternator i klimę kupiłem już odrębnie w sklepie motoryzacyjnym bo dużo taniej niż w audi, rolki INA, paski wielorowkowe Conti, tłumika drgań nie wymieniałem. Jeżeli chodzi o płyny eksploatacyjne to ich wymiana idzie w parze, aczkolwiek o ile nie wymienisz ewentualnie oleju to płyn chłodniczy i tak musisz spuścić a przy jego cenie nie widzę sensu próby jego łapania / odzyskiwania.

Odnośnie linku to tak np: http://allegro.pl/rozrzad-audi-a4-a6-sk ... 50407.html

Proponowałbym jednakże z Twojej perspektywy dowiedzieć się w ASO i porównać z jakimś dostępnym Ci sklepem motoryzacyjnym.

Awatar użytkownika
Wyrwiząb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 323
Rejestracja: 12 gru 2011, 11:19
Imię: Radosław
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wyrwiząb » 23 mar 2013, 11:23

gelu79 pisze:Nawet jak kupisz części w audi to z reguły na większości pojawi się INA. Ja kupowałem całość rozrządu w Audi bo akurat dostałem bardzo dobre warunki cenowe. Oczywiście rolki INA natomiast paski Dayco.
Osprzęt czyli rolki na alternator i klimę kupiłem już odrębnie w sklepie motoryzacyjnym bo dużo taniej niż w audi, rolki INA, paski wielorowkowe Conti, tłumika drgań nie wymieniałem. Jeżeli chodzi o płyny eksploatacyjne to ich wymiana idzie w parze, aczkolwiek o ile nie wymienisz ewentualnie oleju to płyn chłodniczy i tak musisz spuścić a przy jego cenie nie widzę sensu próby jego łapania / odzyskiwania.

Odnośnie linku to tak np: http://allegro.pl/rozrzad-audi-a4-a6-sk ... 50407.html

Proponowałbym jednakże z Twojej perspektywy dowiedzieć się w ASO i porównać z jakimś dostępnym Ci sklepem motoryzacyjnym.
Byłem dziś oglądać auto. Kolejny raz już definitywnie potwierdziło sie, że jednak sprzedający nie oszukał mnie i przebieg mam oryginalny <brawo> Na pasku nawet napisy zostały i mechanik powiedział, że właściwie to wszystko mozna było poskładać spowrotem. Jednak poleciłem wymiane wszystkiego co potrzebne bo i tak pół roku tak by wynikało z wieku, za części wyszło 2100zł bo doszło koło pasowe od klimy które powodowało lekkie zsuwanie się paska od napędu osprzętu (widziałem i rzeczywiście był ślad). Płyn też oczywiście będzie nowy zalany i tam jeszcze jakieś pierdoły dodatkowe.
Natomiast wyszła sprawa gość głosno pracującego łożyska od visco. Patrzyłem na to i luzów nie ma, ale trochę szumi jak się nim zakręci. Niestety u mnie łozysko jest integralną częścią dużego aluminiowego elementu i cały ten element ponoć 1200zl kosztuje. Nie wiem ile na nim pojeżdżę, ale ja robię od 10000 do 15000 rocznie więc na razie zostawiam jak jest. Jak się rozleci to uduszę węża w kieszeni i kupię <nerwus>
Cieszę się jak cholera, bo świeże auto mam <hura>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja