Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.4] cewka,trzeci cylinder brak iskry

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C5 2.4] cewka,trzeci cylinder brak iskry

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 sty 2009, 00:12

Witam. Mam pytanie odnośnie cewki. Czy w 2.4 są 3 cewki i każda zasila 3 świece czy jest to poprostu jedna część w której wyróżniają się 3 i zasilają odpowiednio po 2 świece. Chodzi mi poprostu o to czy mógłbym którąś z nich podmienić bo chyba mam problem ze spalaniem na 3 tłoku(vag pokazał brak iskry) a świece mam nowe i nie wiem co jest powodem. Chcę sprawdzić czy to kabel czy to cewka i nie wiem zabardzo jak?

Awatar użytkownika
boluss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: boluss » 02 sty 2009, 10:44

Kolego w tych silnikach sa trzy podwójne cewki tzn kazda zasila dwa cylindry. Obrazek
a jesli cewka by padła to prawdopodobnie nie było by iskry na dwóch cylindrach.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 sty 2009, 14:09

Ale czy mozna je podmienic? w serwisie mi powiedzial ze te 3 cewki to jest calosc, ze to nie sa 3 oddzielne i jak chcesz kupic to musisz kupic calosc czyli 3. A co ile powinno sie mniej wiecej wymieniac przewody bo moze ktorys z przewodow szwankuje?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 sty 2009, 15:24

dzieki, sprawdze

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 02 sty 2009, 18:15

ÂŚwiece w tym motorze wymienia się co 60 tys. Oczywiście wskazane(dla świętego spokoju) wymienić troszkę wcześniej, bo jak wiadomo lepiej zapobiegać niż leczyć.

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 04 sty 2009, 09:57

Sprawdz przewody , jesli beda ok to mozena wymienic cewke ale napewno nie w ASO bo oni zawsze robia po calosci. Ogolnie caly element sklada sie z modulu zaplonowego i 3 cewek. Cewki sa przykrecane srubami wiec mozna je demontowac. Znajdz dobrego mechanika albo elektryka nie sprawdza.
Jesli nie chodzi tylko jeden cylinder to raczej przewod , mozesz sprobowac zamienic jeden przewod z drugim i zobaczyc czy blad przeniesie sie na inny cilinder.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 04 sty 2009, 19:17

sam nie wiem co się z tym autem dzieje. wymienilem swiece i cały plastikowy profil odpowietrzający wraz z ezektorem bo w ASO pokazał mi to w całości razem pozgrzewane, moj był już nieźle popękany. na benzynie auto chodzi dobrze ale na gazie na wolnych obrotach czasami dostaje wariacji, obroty mu spadają i zaczyna przebierać, a przy pierwszym odpaleniu rano i zagrzaniu nie chciał chodzić na gazie a na benzynie było ok. jak go wkońcu dobrze przegazowałem to załapał ale wtryski gazu dość głośno chodziły, przy normalnej jeździe na gazie jest ok, jak tylko się zatrzymam po dłóższej jeździe to przebiera na wolnych obrotach, podłączyłem pod VAGA i komp pokazał błędy

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent

16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent

niekiedy mu przejdzie i jest ok a czasami mu odbije i jest jak opisuje.
co to może być?

Dziś znowu to samo, z rana po zagrzaniu nie chciał wogóle chodzić na gazie. na benzynie ok a na gazie przebierał i gasł. wkońcu po dłóższym przegazowywaniu załapał ale wtryski dość klekotały na samym początku. zachowuje się jakby nie dostawał gazu albo jakby ciśnienie gazu było bardzo małe. cewka ani przewody to raczej nie będą bo na benzynie żadnych problemów. komp pokazał te same błędy tylko zamiast 2 cylindra 3 cylinder. odkręciłem pierwszy filter gazu i jest czysty, 2 tyg temu założony nowy. czy można spokojnie zamienić przewody WN z innych cylindrów dla sprawdzenia, czy można jakoś sprawdzic i przczyścić wtryski gazu?

[ Dodano: 2009-01-06, 23:05 ]
chyba problem minal, a problemem byl szajsowaty gaz mam nadzieje,jestem teraz poza polska i tam zatankowalem gaz na statoil i juz wiecej na tej stacji nie zatankuje, wyjezdzilem to do konca i dzis rano zatankowalem na innej prywatnej stacji, jk reka odjal, auto chodzi jak na benzynie, tengaz na statoil to byl chyba najgorszy szmelc jakikolwiek tankowalem a firma dostarczajaca to INTERGAZ.
Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja