[ C5+LPG] prośba o interpretacje i diagnozę 2,4 165KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 maja 2012, 12:03
- Lokalizacja: mazowsze
[ C5+LPG] prośba o interpretacje i diagnozę 2,4 165KM
Witam wszystkich. Mam problem ze swoją instalacją a mianowicie spalanie jest za duże 16-18l/100 szarpie na zimnym silniku. a poza tym połówki działają nierówno. po resecie ECU benzynowego jest super różnice są niewielkie równo chodzi po przejechaniu kilku km jest to samo, po włączeniu gazu i adaptacji zaczyna się to rozjeżdżać. silnik to 2,4 165KM kod silnika APS. komputer gazu Versus, wtryski reg omvl fast (niebieskie) reduktor zavoli s. dysze są 2,2mm, wężyki do wtrysków mają 7cm (mniej się już nieda)
z góry dziękuję za pomoc bo przejechałem już 25kkm na tej instalacji i mam już trochę dość, zaraz skończy się gwarancja i zostanę na lodzie.
mam parę zrzutów z ustawień
z góry dziękuję za pomoc bo przejechałem już 25kkm na tej instalacji i mam już trochę dość, zaraz skończy się gwarancja i zostanę na lodzie.
mam parę zrzutów z ustawień
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 maja 2012, 12:03
- Lokalizacja: mazowsze
w komputerze gazowym jest najnowszy soft v214 i tam jest opcja "mapowanie automatyczne" (w wersji programu 2,21M)i podobno ma to poustawiać komputer. jeÂździłem i się testował ze 2 dni. co do korekty temperatury podobno sterownik robi to automatycznie (czy to prawda czy nie, niewiem, taką informację uzyskałem u gazownika)
w katalogu AC wyczytałem że ciśnienie reduktora proponują 140kPa i dysze 2,2mm.
w katalogu AC wyczytałem że ciśnienie reduktora proponują 140kPa i dysze 2,2mm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Brak kompensacji, czyli listwy nie są zasilane tak samo bo mają rózne długości dolotu.
I nie wierz gazownikowi że wszystko się samo poustawia, nie ma takich sterowników.
Jedyną metodą dobrej regulacji jest laptop na kolana i w trasę aby jednocześnie podglądać korekty w vagu i na bieżąco regulować lpg, z korektami od obrotów włacznie.
Ale przecież Ty masz sterownik innego producenta.jonnybravo pisze:w katalogu AC wyczytałem że ciśnienie reduktora proponują 140kPa i dysze 2,2mm.
Sterownik może mieć zaszytą korektę, ale na pewno trzeba jeszcze wprowadzić korektę ręcznie, szczególnie jak sam piszesz że szarpie na zimnym.jonnybravo pisze: co do korekty temperatury podobno sterownik robi to automatycznie (czy to prawda czy nie, niewiem, taką informację uzyskałem u gazownika)
I nie wierz gazownikowi że wszystko się samo poustawia, nie ma takich sterowników.
Jedyną metodą dobrej regulacji jest laptop na kolana i w trasę aby jednocześnie podglądać korekty w vagu i na bieżąco regulować lpg, z korektami od obrotów włacznie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 maja 2012, 12:03
- Lokalizacja: mazowsze
co do długości wężyków od listwy do kolektora są równe byłem przy przeróbce ze względu na to że były strasznie długie i kazałem poskracać (gaz został założony zaraz przed moim kupnem auta i poprzedni właściciel kazał to pochować dziwnie a mi nie przeszkadza że na wierzchu) co do tych wężyków od parownika do listew to z lewej strony jest dłuższy ale tu chyba nie jest to tak ważne bo gaz podawany jest ciągle przez parownik do listew a to one podają odpowiednie ilości do kolektora (popraw mnie jeśli źle myślę)
co do korekty ręcznej w/g temperatury to nie widzę tam takiej funkcji, ponadto pytałem o to gazowników i też twierdzą że niema, zresztą na screenie z ustawień są wszystkie opcje. komputer był kalibrowany także z komputerem na kolanach i tyle że sobie pojeździłem bo efekt marny, można zrobić różnicę korekt na każdym wtrysku co także ćwiczyłem niestety rozjeżdża się to i tak.
ogólnie to nie bardzo wiem co mam zrobić bo jestem w kropce a chciałbym cieszyć się z jazdy
co do korekty ręcznej w/g temperatury to nie widzę tam takiej funkcji, ponadto pytałem o to gazowników i też twierdzą że niema, zresztą na screenie z ustawień są wszystkie opcje. komputer był kalibrowany także z komputerem na kolanach i tyle że sobie pojeździłem bo efekt marny, można zrobić różnicę korekt na każdym wtrysku co także ćwiczyłem niestety rozjeżdża się to i tak.
ogólnie to nie bardzo wiem co mam zrobić bo jestem w kropce a chciałbym cieszyć się z jazdy

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- Piotrek KNB
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 28 sty 2012, 12:47
- Lokalizacja: Kraków / Hereford
Od reduktora do listew lecą różnej długości węże - tak, ale nie wiem jak u Ciebie jest zrobione za listwami. Czy masz połączone listwy ze sobą wężem tam pod osłoną? To jest bardzo ważne bo właśnie takie połączenie listew wtryskowych - jakby przelotowe, które tworzy pętlę zamkniętą, pozwala na wyrównanie ciśnienia na stronach. I wtedy można łatwiej ustaić instalkę. Ja miałem valteki - połączone dwie listwy szeregowo i instalacja już wogóle nie pracowała ostatnio. Zostało to zmienione na ovml niebieskie w zeszłym miesiącu z taką kompensacją. Instalka jest stara - stag300 reduktor genius mb1500 (za słaby do tego silnika). Ale teraz po przerobieniu na budżetowe Regi przez kolegę fassi1 nie ma jakiejkolwiek różnicy na czym autko śmiga. Nie wspominając o tym że jak fassi1 stroił instalkę to pod pełnym obciążeniem do końca. Instalka jest tak zestrojona że nawet Check sie nie świeci. Pasowało by reduktor zmienić ale noszę się z zamiarem sprzedaży pod koniec roku. A czy u Ciebie te Regi to tak luzem sobie leżą? Jak tak to faktycznie nieładnie. Zobacz czy masz ten wąż pod osłoną łączący listwy. A czy odmy odpowietrzające i wężyki podciśnienia są w porządku? Ja też musialem powymieniać parę plastików bo przy tym wieku i przebiegu 225tkm już trochę popękało a to też bardzo ważne. Musisz znaleźć jakiegoś dobrego gazownika też. Bo twoja instalka to za wiele przejechane nie ma
i qrrde musi się dać jakoś wystroić.
Pozdrawiam

Pozdrawiam
Było 2.4 AML quattro avant 2000r (ale zostało w rodzinie)
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 maja 2012, 12:03
- Lokalizacja: mazowsze
Piotrek KNB niestety nie mam kompensacji ale w tym tygodniu umówiłem się z gaziarzami niech kombinują bo to przecież na gwarancji a jak się nie da to przecież zostanie jeszcze demontaż bo nie działa to dobrze ale że to znajomy to daje szansę. Ewentualnie czy znacie jakiś dobry zakład niedaleko Siedlec żeby to wystroić jakby polegli?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 maja 2012, 12:03
- Lokalizacja: mazowsze
kompensacja zrobiona niestety połówki rozjeżdżają się w dalszym ciągu mapa gazowa powędrowała sporo w górę niestety spalanie też
poza tym na zimnym silniku strasznie szarpie po przełączeniu na gaz (sterownik ustawiony na temp 35stopni) jak wskazówka powędruje na ok 75-80 stopni robi się w miarę ok szarpanie jest zauważalne ale nie zalewa. nie wiem co dalej robić bo dostałem propozycję założenia na próbę valdki do których mają przyrząd do kalibracji w celu sprawdzenia czy to może listwy są wadliwe a omvl reg fast po stwierdzeniu że nie pracują poprawnie można także kalibrować ale podobno nie wielu to umie. już zastanawiam się nad hanami tylko czy watro w tym momencie to robić w końcu jeÂździcie na różnych listwach i jest ok a tu jakieś anomalia. jeśli ktoś ma jakieś pomysły proszę dajcie znać. jeśli potrzeba nowe zrzuty ekranu to zrobię je tyle że zmiany które są to czas wtrysku % powędrował o ok 10% na + a poprawka (ms) z -0.10 na 0.17. dysze dalej 2.2mmciśnienie 116kPa. w katalogu AC widziałem że zalecają przy swoim sterowniku dysze 2,2mm valdki
, reduktor zavoli s, i ciśnienie 140kPa.
ps. zrobiłem porządek z odmą bo zauważyłem że się rozjechała w prawdzie ją pokleiłem dość porządnie ale za jakiś czas chyba czeka ją wymiana. proponujecie nową oryg. czy może jakiś wężyk żeby nie pękało to tak jak oryginalna po krótkim czasie (widziałem znajomy założył jakiś podobny do gazowego i twierdzi że jest ok), a może jeśli jest szczelna i niema zadziorów itd zostawić ją jeszcze?


ps. zrobiłem porządek z odmą bo zauważyłem że się rozjechała w prawdzie ją pokleiłem dość porządnie ale za jakiś czas chyba czeka ją wymiana. proponujecie nową oryg. czy może jakiś wężyk żeby nie pękało to tak jak oryginalna po krótkim czasie (widziałem znajomy założył jakiś podobny do gazowego i twierdzi że jest ok), a może jeśli jest szczelna i niema zadziorów itd zostawić ją jeszcze?
- Piotrek KNB
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 28 sty 2012, 12:47
- Lokalizacja: Kraków / Hereford
Jeśli chodzi o odmę to oryginalna jest zupełnie jak najbardziej. Przecież obecną miałeś od nowości zapewne. Zobacz też małą odmę, która łączy się z długą i dochodzi do przepustnicy pod ezektorem. Warto powymieniać te plastiki i już. Valteków nie zakładaj bo nie ma sensu. Ja jeÂździłem na Valtekach - ogólnie autko miało około 70 tysięcy kilometrów przejechane na nich i były problemy. Jest chyba tylko jedna rada z mojej strony:
Jeśli zamierzasz użytkować swoją audiczkę dłużej niż 2 lata i się cieszyć z tego autka to naprawdę polecam zapomnieć o ratowaniu obecnych wtrysków i skupić się na konkretnej wymianie podzespołów na wtryski hana i reduktor KME Gold lub ACR01 - poczytaj na forum, jest mnóstwo wpisów od użytkowników, którzy zastosowali te komponenty w aucie i są naprawdę zadowoleni
Ja pozostałem przy niskobudżetowych gdysz noszę się z zamiarem sprzedaży - jeśli jednak zmienię zdanie to napewno przerobię na ten "pakiet"
(nie wiem tylko jak z twoim komputerem gazu - czy Versus obsłuży wtryski Hana)
Pozdrawiam
Jeśli zamierzasz użytkować swoją audiczkę dłużej niż 2 lata i się cieszyć z tego autka to naprawdę polecam zapomnieć o ratowaniu obecnych wtrysków i skupić się na konkretnej wymianie podzespołów na wtryski hana i reduktor KME Gold lub ACR01 - poczytaj na forum, jest mnóstwo wpisów od użytkowników, którzy zastosowali te komponenty w aucie i są naprawdę zadowoleni


Pozdrawiam

Było 2.4 AML quattro avant 2000r (ale zostało w rodzinie)
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!