[ AEL 2.5 140 KM] Kopci na niebiesko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
- Lokalizacja: Katowice
[ AEL 2.5 140 KM] Kopci na niebiesko
Witam! Mam problem ze swoim autem, kopci mi na niebiesko/biało. Uszczelniacze na zaworach robiłem wczoraj, zauważyłem że odma jest pęknieta ale to chyba nie ma wpływu na kopcenie? Co może być przyczyną? Nie wiem jakie to ma znaczenie ale silnik od środka wygląda bardzo dobrze, panewki wyglądają jak nowe, mechanik dziwil sie ze bierze mi olej ten silnik, wymienione wszystkie uszczelniacze na wale i wałku bo troche ciekło z nich.
Jakieś pomysły? Czy to uszczelka pod głowicą? Silnik nie był przegrzany nigdy, nie ubywa ani nie przybywa wody, nie ma nic w wodzie żadnego oleju ani nic z tych rzeczy...
Jakieś pomysły? Czy to uszczelka pod głowicą? Silnik nie był przegrzany nigdy, nie ubywa ani nie przybywa wody, nie ma nic w wodzie żadnego oleju ani nic z tych rzeczy...
- leszek90_1990
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
- Lokalizacja: Frampol
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
- Lokalizacja: Katowice
Wydaje mi się że gdyby to był rozrząd czy wtryski to kopciło by na czarno, a tutaj kopci na biało albo biało-niebiesko, ciężko stwierdzić jako to kolor;Pleszek90_1990 pisze:Może coś z układem wtryskowym jest nie tak? albo rozrząd lekko przestawiony? Podepnij się pod kompa może coś wiecej Ci to powie:) a może faktycznie ta odma ma coś wspólnego z dymieniem?
Pozdrawiam
Jeszcze jedno, zmieniłem olej z mineralnego na którym to auto jeździło z 20tys km na 10W40 Valvoline Maxlife, czy moglo cos sie rozszczelnic tak ze teraz bierze olej? Jak tak to co?
- leszek90_1990
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
- Lokalizacja: Frampol
jeżeli silnik jest już trochę wyjeżdzony to może przez pierścienie brać olej? dlatego mówie o rozrządzie bo sam miałem ten problem w c5, po wymianie rozrządu zaczał dymić na niebiesko... dużo było podejrzeń i dopiero ponownie ustawiony rozrząd pomógł:) ale trwało to dość dużo czasu:P
<<<Samochód który daje radość z jazdy>>>
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
- Lokalizacja: Katowice
Z tego co wiem to przy 370tys(realnego przebiegu) raczej pierscienie nie będą wyjechane... ale nie wiem moze ktos sie wypowie kto zna sie na AELachleszek90_1990 pisze:jeżeli silnik jest już trochę wyjeżdzony to może przez pierścienie brać olej? dlatego mówie o rozrządzie bo sam miałem ten problem w c5, po wymianie rozrządu zaczał dymić na niebiesko... dużo było podejrzeń i dopiero ponownie ustawiony rozrząd pomógł:) ale trwało to dość dużo czasu:P
- leszek90_1990
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
- Lokalizacja: Frampol
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
- Lokalizacja: Katowice
Hmm komputera nie podpieliśmy bo nie było już na to czasu, ustawiał pompę według jakiegoś takiego zegara.Andi 2.5 tdi pisze:rafal149135, Uklad wtryskowy nie ma nic wpolnego z kopceniem na niebiesko ,
Uszczelka pod glowica nie ma tu nic wspolnego sam przyznales ze plynu nie ubywa .
jak juz sam wsomniales : silnik bral olej wymieniales co nieco - wymien i odme - w koncu to ona separuje olej od oparow . Jezeli po wymianie odmy problemy nie ustana - pozostaje zmienic olej na mineralny w celu weryfikacji.
Choc ja bym zajrzal jeszcze do intercoolera - czy tam nie ma oleju,po odkreceniu dolnego weza juz powinno byc cos widac.
Rozumiem , ze rozrzad i kat ustawiony prawidlowo, zweryfikowane na komputerze .
Wymienie tą odmę jeszcze bo jest połamana lekko... doleje valvoline maxlife i zobacze ile teraz ubedzie na 1000km
Co do intercoolera, mielismy zdjęty wąż z turba od strony czoła i był niemalże suchy (podobno każde leciutko jest upaprany olejem) w każdym razie turbo było suche a łopatki w porządku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Sprawdz IC bo moze turbo olej przepuszcza. Na dolocie turbiny nie zawsze bedzie mokro.
Uszczelka pod głowica, bedzie dymił na niebiesko i biało, jak dodajesz gazu zobacz czy w zbiorniku wody nie gotuje sie.
Moga tez byc zużyte pierscienie...
Uszczelka pod głowica, bedzie dymił na niebiesko i biało, jak dodajesz gazu zobacz czy w zbiorniku wody nie gotuje sie.
Moga tez byc zużyte pierscienie...
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G
Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G
Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 sie 2012, 19:01
- Lokalizacja: wieliczka
w moim AEL-u ok. 400 tys. km nibieski mocny dym przy głębszym wciśnięciu gazu a było go naprawdę dużo czasami nawet wstyd było depnąć mocniej spod świateł , niestety pomiar kompresji dał jasność że pierścienie mają dość po ich wymianie i remoncie głowicy jak ręką odjął niestety koszty tej kapitalki z wymianą końcówek wtrysków to 4,5 tys zł ale warto było same uszczelniacze na zaworach w moim przypadku niewiele by dały
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
- Lokalizacja: Katowice
Póki co nie bierze mi oleju z tego co zaobserwowałem, co do kopcenia to jest niewielkie, nie mam chmury niebieskiej za sobą. Muszę ustawić pompe bo na bank jest przestawiona bo po ostatnim remoncie duzo gorzej pali, wczesniej przy -5 palił od strzała.pawelone28 pisze:w moim AEL-u ok. 400 tys. km nibieski mocny dym przy głębszym wciśnięciu gazu a było go naprawdę dużo czasami nawet wstyd było depnąć mocniej spod świateł , niestety pomiar kompresji dał jasność że pierścienie mają dość po ich wymianie i remoncie głowicy jak ręką odjął niestety koszty tej kapitalki z wymianą końcówek wtrysków to 4,5 tys zł ale warto było same uszczelniacze na zaworach w moim przypadku niewiele by dały
Gdzie i ile kosztuje pomiar kompresji? A może robi się to VCDSem?
[ Dodano: 2013-03-15, 20:18 ]
Mogłby ktoś przeanalizować moje logi w dziale VAG?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 sie 2012, 19:01
- Lokalizacja: wieliczka
DO pomiaru kompresji wyciągane były świece pomiar robiony był na letnim silniku ok.50C
u mnie wszystki piece miały niżej od nominału o 7-9bar najmniej było 20 bar także lipa po tym remoncie pali na dotyk przy -15 i chodzi równo z czym był problem od początku oleju brał ok. 1litra na 2tys. teraz wogóle nie dolewam także jestem bardzo zadowolony ale twój przypadek może nie być tak ciężki jak u mnie , ustaw pompe na 65-70 i zobacz co będzie napewno dużo też dały wtryski bo lały i ciśnienia otwarcia były niskie
[ Dodano: 2013-03-15, 21:44 ]
na ten pomiar kompresji to najlepiej podjeć do jakiegoś pompiarza oni mają takie końcówki do pomiaru cena ok.40zł odrazu Ci doradzą co i jak
u mnie wszystki piece miały niżej od nominału o 7-9bar najmniej było 20 bar także lipa po tym remoncie pali na dotyk przy -15 i chodzi równo z czym był problem od początku oleju brał ok. 1litra na 2tys. teraz wogóle nie dolewam także jestem bardzo zadowolony ale twój przypadek może nie być tak ciężki jak u mnie , ustaw pompe na 65-70 i zobacz co będzie napewno dużo też dały wtryski bo lały i ciśnienia otwarcia były niskie
[ Dodano: 2013-03-15, 21:44 ]
na ten pomiar kompresji to najlepiej podjeć do jakiegoś pompiarza oni mają takie końcówki do pomiaru cena ok.40zł odrazu Ci doradzą co i jak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 lut 2014, 13:02
- Lokalizacja: Elbląg
Witam mam identyczny problem z tym ze u mnie kopci jak puszczam gaz jak dusze pedal to nawet chmurki nie widac dopiero jak puszcze gaz i zatrzymam sie np jak do swiatel dojezdzam to wtedy swiata za mna i kolo mnie nie widac.Jestem z elblaga moze doradzili byscie gdzie udezyc na pomiar cisnienia dodam ze autko dosc ciezko kreci kupilem nowy akumulator i jest to samo zadko odpali od kopa podejzewam cos z pompa ale nie mam zaufania do mechanikow i dlatego prosze o polecenie kogos z elbląga kto poprostu sie zna na tych silnikach.