[ TIP] Tiptronic lekko szarpie przy redukcji z 3 na 2 bieg
- siwsko1991
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 lut 2013, 19:30
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią/Bladel
[ TIP] Tiptronic lekko szarpie przy redukcji z 3 na 2 bieg
Witam. Mam pytnaie bo problem to jeszcze nie jest i mam nadzieje ze nie bedzie ;D przy spokojnej jezdzie biegi sie zmieniaja płynnie i nieodczuwalnie ale przy osterj jezdzie "czuć" ze biegi sie zmieniaja :D a szczególnie przy redukcji z 3 na 2gi bieg nie jest to dokuczajace ale nie wiem czy jestem przeczulony czy co.. Moj brat ma A4 B6 ze skrzynia multitronic i tam biegów naprawde nie czuć i duzo jedzilem tym multi i sie przyzwyczaiłem moze. Moją A6 mam od ponad tygodnia i nie znam jeszcze skrzyni tip.. Za wszystko odpowiedzi z góry dziekuje pozdrawiam
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- siwsko1991
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 lut 2013, 19:30
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią/Bladel
Witam. Mam dokładnie takie samo auto jak Ty i u mnie wszystko chodziło OK nie było czuć zmiany biegów przy spokojnej jeździe i dynamicznej wszystko chodziło super, potem tak jak u Ciebie zacząłem wyczuwać jak skrzynia zmieniała biegi głównie przy redukcjach czuć i słychać było szarpnięcia, potem doszły wibracje podczas szybkiej jazdy , przeciąganie biegów (szczególnie w zimne dni) no i.......autko jest teraz w warsztacie na wymianie sprzęgła hydrokinetycznego, jak powiedział mi doświadczony mechanik wszystko to co zauważyłem wcześniej to były objawy zużycia tego sprzęgła, samochód odbieram we wtorek i zobaczymy czy te dziwne objawy znikną.
- robert2642
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
- Lokalizacja: warszawa
koledzy mam pytanie... jak np.jade na 5 biegu i chce przyśpieszyc to wciskam powoli gaz i nie ma prawie zadnej reakcji, wciskam ok 50% i tez nic...auto powoli na tym biegu przyspiesza...dopiero jak wcisne ok 70% gazu to redukuje 2 biegi nizej i kreci na 6tyś obrotów...wkurzające. póÂźniej dojezdzam do świateł, zatrzymuje sie i musze mocniej trzymac hamulec bo troche rwie go do przodu, takie dwa szarpniecia bo ewidentnie auto zatrzymało sie na 3 biegu i juz na postoju zmienił na 2 i potem na 1....stad te szarpniecia. miał ktoś już tak? ....aaa i błedów żadnych, nowe kable, swiece, cewka...
jestem po wymianie sprzęgła hydrokinetycznego.....nic nie szarpie, zmienia i redukuje biegi cicho i bezboleśnie bez różnicy czy jest to jazda dynamiczna czy spokojna, a więc jak macie jakieś problemy lub zauważaliście dziwne objawy to hydrokinetyk się kończy.......lepiej naprawić to wcześniej bo potem koszty będą większe
- robert2642
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
- Lokalizacja: warszawa
właśnie miałem takie przeciąganie biegów jakby chciał zmienić a coś mu przeszkadzało (ślizganie się sprzęgła) i po ostrej jeÂździe dojeżdżając np. do skrzyżowania odczuwałem wyraÂźnie zmianę biegu na niższy (jakby jakieś uderzenie w skrzyni), do tego przy lekkim przyspieszaniu czułem poszarpywania a w trasie jak się wszystko rozgrzało telepało całym autem, zaufany i doświadczony w naprawie tiptroników mechanik od razu zdiagnozował problem (sugerował mi to już nawet w rozmowie telefonicznej). Wymiana hydrokinetyka wraz z całkowitym przeglądem skrzyni i ewentualną wymianą łożysk i dynamiczna wymianą oleju 2200pln...robert2642 pisze:a ile cie wyniosła wymiana? nie wiem czy "przeciąganie" było u ciebie tak jakby wciskac gaz i sprzegło jednoczesnie czyli takowe slizganie sie sprzegła czy krecenie zbyt wysoko (moim zdaniem). a miałes te szarpania co ja po zatrzymaniu sie?
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Czarny snenariusz już ustaliłeś, teraz może coś lżejszego dla odmiany Pojeździj trochę, niech skrzynia się nauczy od nowa - domyślając się, że akku przy wymienionych problemach był odłączony...borussia_CK pisze:No, cos u mnie przeciaga, jakby z 1 na 2 i czuc szarpniecie. Objaw pojawil sie nagle, po klopotach z akumulatorem. Czy to cos ma wspolnego jedno z drugim czy niestety wlasnie konczace sie sprzeglo hydrokinetyczne? O bosh wizja ... 2200PLN .... masakra.
tomekkk1, No lepiej nastawic sie psychicznie na to najgorsze hehhe no oczywiscie, ze cicha nadzieja na problem lzejszego kalibru. Skrzynia dzialala bez zarzutu do wlasnie momentu calkowitego niemalze rozladowania aku. Aku padl bo po odpaleniu z kabli pojezdzilem z dobre 50 km a rano juz nawet kontrolki ledwo zaswiecily. Trzeba zainwestowac w porzadna baterie.
Tez licze na Twoja wersje wydarzen Poki co auto uziemione brakiem pradu.
PS. Jak sie jezdzi S80?? Zadowolony jestes? Jest to auto godne polecenia?
Tez licze na Twoja wersje wydarzen Poki co auto uziemione brakiem pradu.
PS. Jak sie jezdzi S80?? Zadowolony jestes? Jest to auto godne polecenia?
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dopóki nie pozbędziesz się problemu z magazynem prądu to wrażliwa elektronika może świrować. Do wymiany akku spodziewaj się kilku możliwych błędów, które nie będą nawet wyglądały na powiązane z rozładowaną baterią - ma to związek z niskim napięciem. Po wymianie należy je wykasować i dopiero po kilku kilometrach sprawdzić pod kątem ich powrotu - jeżeli były właśnie z takiej przyczyny, to nie wracają Myślę, że wtedy sama praca skrzyni - zwłaszcza jej sterownika wróci do stanu wyjściowegoborussia_CK pisze:tomekkk1, No lepiej nastawic sie psychicznie na to najgorsze hehhe no oczywiscie, ze cicha nadzieja na problem lzejszego kalibru. Skrzynia dzialala bez zarzutu do wlasnie momentu calkowitego niemalze rozladowania aku. Aku padl bo po odpaleniu z kabli pojezdzilem z dobre 50 km a rano juz nawet kontrolki ledwo zaswiecily. Trzeba zainwestowac w porzadna baterie.
Tez licze na Twoja wersje wydarzen Poki co auto uziemione brakiem pradu.
PS. Jak sie jezdzi S80?? Zadowolony jestes? Jest to auto godne polecenia?
Trochę OT, za co przepraszam - ale skoro pytasz:
kanapowóz - wygodny kawał kloca, bardzo precyzyjnie wykonany w kabinie - w końcu to flagowiec Volvo
ASB pracuje wyśmienicie. Nie obyło się bez usterek, ale nic dobijającego portfel. Słaby punkt pod maską w przypadku tej jednostki to jedynie alternator - jak nie sprzęgło w rolce, to regulator... Czuję, że powoli kończy się pompa wspomagania, ale jej samodzielna wymiana to "bułka z masłem" - podobnie było z Alternatorem (dokładnie taka sama procedura wymiany) Każdy włącznik działa, elementy podgumowane jak w A6C5 po lifcie nie mają takiej tendencji do ścierania. Tak moje S80 wygląda: viewtopic.php?t=47566
Był też problem z pompą oleju - skutek wymiany oleju za czasów poprzedniego właściciela z pominięciem filtra oleju Płukanka i oczywiście nowa oliwa załatwiły temat - pompa przeżyła, choć w większości przypadków raz szwankująca oznaczała koniec jeżdżenia
Głośniki Dynaudio, końcówka mocy i radio Alpine rzucają Bose w A6C5 na kolana
Uważam, że gdy się chociaż trochę o Volvo dba to jest to bardzo wdzięczne i godne polecenia auto - rok już dawno minął i nadal mam taką samą radość z jazdy - nawet na bardzo krótkich odcinkach
Â
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Witam, Panowie pojawił się u mnie podobny problem do sytuacji opisanej w temacie. Skrzynia [tiptronic] chodziła pięknie i ładnie, w wakacje zrobiłem dynamiczne 20 tys. km. i coś się zmieniło .
W trasie jest wszystko dobrze, dobrze zmienia biegi zarówno w górę jak i w dół. W mieście jest również dobrze, nie przeciąga przy zianie biegów, nie szarpie.
Problem pojawia się przy gwałtowniejszym hamowaniu z wyższej prędkości. Dla zobrazowania: jadę 110 km/h, wciskam hamulec, auto zwalnia. Przy 50km/h zmienia na 4, potem 3, 2, 1. Problem polega na tym, że kiedy zatrzymuje samochód (zwalniając szybko z dużej prędkości) poprzez gwałtowne wciśnięcie hamulca, auto się zatrzymuje - okej, ale puszczam hamulec i auto nie rusza. Dopiero po sekundzie, czasem dwóch czuje jak wrzuca pierwszy bieg i jedziemy dalej.
Objaw nie występuje kiedy zwalniam powoli, wtedy redukuje poprawnie.
Byłem u jedynego (chyba?) mechanika w Lublinie i niestety zrezygnowałem z jego usług. Uznał, że coś jest nie tak, ale to nie ma sensu się rozdrabniać, on ma taki ruch, że robi tylko generalne remonty i to kosztuje 7000,00PLN.
Generalnie samochód jeździ tak od jakiegoś czasu, z przypadłością radze sobie w ten sposób, że jeżdze powoli lub redukuje biegi manualnie i wtedy problem nie występuje. Remont skrzyni za 7k wydaje mi się absurdem, zważywszy na fakt, że kolega wyżej pisał, iż koszt wymiany sprzęgła to niewiele ponad 2000.
Będę wdzięczny za namiary do mechaników w Lublinie lub okolicach, no i wszystkie inne diagnozy
W trasie jest wszystko dobrze, dobrze zmienia biegi zarówno w górę jak i w dół. W mieście jest również dobrze, nie przeciąga przy zianie biegów, nie szarpie.
Problem pojawia się przy gwałtowniejszym hamowaniu z wyższej prędkości. Dla zobrazowania: jadę 110 km/h, wciskam hamulec, auto zwalnia. Przy 50km/h zmienia na 4, potem 3, 2, 1. Problem polega na tym, że kiedy zatrzymuje samochód (zwalniając szybko z dużej prędkości) poprzez gwałtowne wciśnięcie hamulca, auto się zatrzymuje - okej, ale puszczam hamulec i auto nie rusza. Dopiero po sekundzie, czasem dwóch czuje jak wrzuca pierwszy bieg i jedziemy dalej.
Objaw nie występuje kiedy zwalniam powoli, wtedy redukuje poprawnie.
Byłem u jedynego (chyba?) mechanika w Lublinie i niestety zrezygnowałem z jego usług. Uznał, że coś jest nie tak, ale to nie ma sensu się rozdrabniać, on ma taki ruch, że robi tylko generalne remonty i to kosztuje 7000,00PLN.
Generalnie samochód jeździ tak od jakiegoś czasu, z przypadłością radze sobie w ten sposób, że jeżdze powoli lub redukuje biegi manualnie i wtedy problem nie występuje. Remont skrzyni za 7k wydaje mi się absurdem, zważywszy na fakt, że kolega wyżej pisał, iż koszt wymiany sprzęgła to niewiele ponad 2000.
Będę wdzięczny za namiary do mechaników w Lublinie lub okolicach, no i wszystkie inne diagnozy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga