Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AJK 2.7 230 KM] Ezektor (zdjęcia)

Silniki benzynowe
SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

[ AJK 2.7 230 KM] Ezektor (zdjęcia)

Post autor: SoloZiP » 12 lut 2013, 23:10

Witam,

postanowiłem wziąć się za wymiane odm i ezektora, no więc spisałem numer części z ezektora (numer ten to 058 133 753 B) żeby na bank pasował, dzwonie do aso - koszt 118pln, kupiłem go (z tym że numer to 058 133 753 D) no i wziąłem się za wymiane no i pojawiła się mała przeszkoda, mianowice chodzi o przewody założone na kroćce ezektora, są zgrzane na stałe i nie ma opcji żeby je zdjąc bez ich uszkodzenia (no chyba że któryś z forumowiczów zna jakiś sposób ja próbowałem gorąca woda i nagrzewnica i nic)


a o to te przewody

Obrazek


skoro już wymontowałem ezektor który okazał się zapchany nie pozostało mi nic innego jak pojechać do aso z ezektorem i tymi przewodami oraz spytać o ich dostępność.

W aso spisali numer z mojego starego ezektora (058 133 753 B) i stwierdzili że ten ezektor nie jest do mojego samochodu, mówił że pasuje do 1,8t (i chyba jeszcze do 2,4 2,6 i 2,8) natomiast po numerze vin doszli że do mojego silnika (AJK 2,7T 230km) powinien być inny ezektor, nie pamiętam jego numeru ale różnica jest taka że ezektor do 2,7t jest w komplecie jeszcze z jakimiś przewodami itp, na dodatek nie występuje osobno i nie kosztuje już 118 pln ale 427 pln! Gość z aso powiedział mi też że być może jest to taki sam ezektor jak ten mój stary, tylko że ma zamontowane przewody na stałe ale przecież ten mój też tak miał :|

Kompletny ezektor widać na tym schemacie:

Obrazek

ÂŻe czekać na ten ezektor muszę czekać około tygodnia bo trzeba go sprowadzić z niemiec już nie wspomne, no i nie wiem czy przyjmą mi spowrotem sam ezektor który kupiłem wcześniej (o numerze 058 133 753 D) i niby nie jest do mojego samochodu


No i teraz pytanie:

Czy to możliwe że praktycznie do każdego silnika ezektor występuje osobno prócz 2,7t? Przecież ten ezektor który mu pokazałem niby do 1,8t też ma zgrzane przewody a można go kupić oddzielnie.

Czy jest możliwość zastąpienia tych przewodów jakimiś innymi? Z tego co wiem to działa tam podciśnienie więc raczej muszą być to sztywne przewody.

No i czy ten ezektór który kupiłem o numerze: 058 133 753 D (jeszcze go nie zwróciłem) można założyć do mojego silnika skoro taki siedział i było ok.


Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2013, 14:59 przez SoloZiP, łącznie zmieniany 1 raz.

Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 13 lut 2013, 10:02

Poczytaj w temacie o wymianie ezektora.
Niektórzy zakładali gumowe przewody o podobnej średnicy i piszą że wszystko jest ok. Jeżeli zamówiłeś ezektor taki jak miałeś to spróbuj go zamontować z przewodami nieorginalnymi, ale o podobnej średnicy. Może wszystko być w porządku - wtedy zaoszczędzisz trochę kasy.
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 13 lut 2013, 12:59

Przeczytałem setki tematów o ezektorze i nikt nie napisał czym zastąpił przewody od ezektora, była mowa tylko o przewodach odmy, a co do ezektora to boje się ze jak założe nieoryginalne gumowe przewody to może powstać zator ponieważ trzeba by je było powykręcać mniej więcej tak jak na zdjęciu które zamieściłem to po pierwsze a po drugie w układzie działa podciśnienie co zwiększa ryzyko zaciśnięcia się przewodów co da taki sam efekt jak zapchany ezektor...

może ktoś kto wymieniał ezektor w 2,7T się wypowie

Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 13 lut 2013, 14:23

Nie wyświetlają mi się zdjęcia które zamieściłeś. Widzę tylko nawias kwadratowy.

Masz rację to ja nie doczytałem w postach o ezektorze i myślałem, że dotyczyło to również i tych przewodów.
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 13 lut 2013, 15:00

czy teraz widać zdjęcia?

Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 13 lut 2013, 15:32

Ja nadal nie widzę. Około 19tej sprawdzę na domowym komputerze.

Zdjęcia są jak najbardziej widoczne.
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 26 lut 2013, 20:10

PO WYMIANIE ODMY I PRZECZYSZCZENIU EZEKTORA (jest sprawny, puszcza na dwoch kroccach w obie strony i na trzecim kroccu w jedna strone) dalej są problemy: falowanie obrotow na biegu jałowym, czasem (nie zawsze) kapie mi olej gdzies od strony pasażera kapie na coś gorącego bo wydobywa sie dymek spod maski.

Zauważyłem też że czasem coś piszczy w okolicach ezektora i wtedy wlasnie olej zaczyna mi kapac i wydobywa sie dymek i wtedy też samochód zaczyna bardziej kopcić wydechem wygląda to jakby dalej coś sie przytykało no i wciąż czasem czuć palony olej w kabinie.

Dodam że po wymianie odm i przeczyszczeniu ezektora robiłem test na kartkę, czasem nie utrzymuje sie na wlewie ale generalnie to troche ją zasysa, przed wymiana robiłem test i wogóle nie zasysało....

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 26 lut 2013, 21:56

To co przecieka to najprawdopodobniej uszczelka wałka rozrządu. Umiejscowiona jest z tyłu głowicy. Kiedy przepuszcza, olej kapie na kolektor wydechowy i stąd ten dymek, który pewnie czuć również w środku-typowa przypadłość V6 Audi. Co do falowania obrotów to sugeruję dogłębne sprawdzenie układu podciśnieniowego.

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 28 lut 2013, 12:41

A czy to nie jest że może dalej mi się coś przytyka, bo z tym kapaniem oleju to wygląda tak:

odpalam samochod jest wszystko ok jezdze jezdze, nagle słysze że coś w okolicach od ezektora do blotnika od strony pasazera piszczy i wtedy wlasnie zaczyna sie wydobywac ten dymek prawdopodobnie wlasnie z oleju kapiacego na kolektor wydechowy

A co do sprawdzenia układu podciśnieniowego to jak się za to zabrać? Mógłbyś rozwinąć myśl

Zapomniałem dodać jeszcze że wydaje mi się że auto nie ma tyle mocy co powinno...

Dodam jeszcze że czasem jak mi kopci z tłumika (wtedy gdy słychać ten pisk) to dym jest jakiś taki biały a przed wymiana odm i ezektora był czarny <mysli>

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 28 lut 2013, 17:28

To co piszczy to najprawdopodobniej silniczek systemu SAI, który pomaga dogrzać katalizaztory...

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 28 lut 2013, 19:32

metyoo, AJK nie ma silniczka SAI. SoloZiP, Ten dzwięk to piszczenie czy syczenie?Dobrze by było jak by udało Ci się nagrać filmik z dzwiękiem i dymem.
340KM i 500NM :)

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 06 mar 2013, 16:13

Raczej piszczenie o dość wysokiej częstotliwości, i jak np auto jest na luzie i dodaje gazu to zmienia się częstotliwość tego dÂźwięku

postaram się upolować ten objaw i nagrać filmik


No więc udało mi się upolować ten pisk ale niestety miałem przy sobie tylko telefon więc jakość filmiku nie jest rewelacyjna i klekot wtryskiwaczy od gazu trochę go przygłusza


PISK

oli12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 01 lut 2013, 11:53
Lokalizacja: Łuków

Post autor: oli12 » 06 mar 2013, 18:54

<mysli> ja bym stawiał na wiatrak od klimy ---lecz mogę się mylić <milczek> sprawdż na wyłączonej klimie <okok>
B4 2.8 V6
A6 2.8 V6 Quattro
MERCEDES A-klasa 1.6
A6-C5 2.4 ośka :( jest
KIA RIO 2015

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 07 mar 2013, 16:24

nie to na bank nie to, dzieje się to nawet gdy klima i nawiewy są wyłączone

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 11 mar 2013, 16:56

SoloZiP, posłuchałem tego pisku i uważam że masz gdzieś nieszczelny układ dolotowy lub podciśnieniowy.Sprawdz harmonijkę łączącą filtr powietrza z rurą Y.Sprawdz czy rurki odmy nie popękały,one są z nieciekawego plastiku i od temperatury kruszeje.Przy ezektorze idą też cienkie wężyki podciśnieniowe i są łączone trójnikami.One też kruszeją.Proponuję ściągnąć rurę Y i przejrzeć dokładnie wszystkie podciśnienia które idą z tyłu silnika między głowicami,odmę z rurkami,i rurę łączącą filtr z rurą Y.Innej przyczyny tam nie widzę.Pozdrawiam:)
Ps.wyciągając odmę z rurkami uważaj zeby ich nie połamać, bo nowa kosztuje w serwisie ok 450pln.
340KM i 500NM :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga