[A6 C5] Przeciągnięcie przewodu z kabiny do silnika
[A6 C5] Przeciągnięcie przewodu z kabiny do silnika
Witam
Zacznę od samego początku. Otóż z racji tego że idzie lato zmierzam założyć sobie światła dzienne, nie chce żadnych świateł dodatkowych w kratki, rezanie itp... Chce zrobić żeby to było w oryginalnych lampach, sa dostępne mocne pozycje t10:
http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Zarowka- ... -Zimny/494
Fakt że cena jest nie mała, ale gdy weźmiemy pod uwagę że przez jakiś czas można również zaoszczędzić na paliwie i odciążyć soczewkę to być może gra warta zachodu.
A teraz o montażu: na pewno potrzeba jest nam zasilanie z bezpieczników, najlepiej takie kiedy prąd (plus) pojawia się p przekręceniu stacyjki. A więc kiedy znajdziemy taki, to zaraz po wyjściu z bezpieczników robimy gdzieś po drodze wyłącznik, tak na wypadek gdyby nam się znudziła ta opcja. Dalej zostaje kwestia przeciągnięcia kabla gdzieś do silnika. I tu jest właśnie moje pytanie którędy tam zmieszczę wepchnąć przewód? Bo jak na razie nie mam pojęcia, jest tam tyle przewodów i wygłuszenia że nic nie widać.
Gdy już przewód będziemy mieli przy silniku zostaje tylko podłączyć go pod oprawkę pozycji, i wtedy można się cieszyć światłami dziennymi bez wiochy
Pozdrawiam
Zacznę od samego początku. Otóż z racji tego że idzie lato zmierzam założyć sobie światła dzienne, nie chce żadnych świateł dodatkowych w kratki, rezanie itp... Chce zrobić żeby to było w oryginalnych lampach, sa dostępne mocne pozycje t10:
http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Zarowka- ... -Zimny/494
Fakt że cena jest nie mała, ale gdy weźmiemy pod uwagę że przez jakiś czas można również zaoszczędzić na paliwie i odciążyć soczewkę to być może gra warta zachodu.
A teraz o montażu: na pewno potrzeba jest nam zasilanie z bezpieczników, najlepiej takie kiedy prąd (plus) pojawia się p przekręceniu stacyjki. A więc kiedy znajdziemy taki, to zaraz po wyjściu z bezpieczników robimy gdzieś po drodze wyłącznik, tak na wypadek gdyby nam się znudziła ta opcja. Dalej zostaje kwestia przeciągnięcia kabla gdzieś do silnika. I tu jest właśnie moje pytanie którędy tam zmieszczę wepchnąć przewód? Bo jak na razie nie mam pojęcia, jest tam tyle przewodów i wygłuszenia że nic nie widać.
Gdy już przewód będziemy mieli przy silniku zostaje tylko podłączyć go pod oprawkę pozycji, i wtedy można się cieszyć światłami dziennymi bez wiochy
Pozdrawiam
Damiano
- Mariusz-MN
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 296
- Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
- Lokalizacja: Lublin
O z tej strony się do tego nie zabierałem, zabierałem się od strony kabiny. Ale to zaraz idę zobaczyć jak sprawa wygląda;) Dzięki
[ Dodano: 2013-03-01, 09:16 ]
No i dzisiaj zrodziła się nowa niezgodność pomysłu. Tu proszę o pomoc elektroników, elektryków. Jeżeli podłączę to wszystko pod jakieś źródło napięcia gdzie napięcie pojawia się po przekręceniu stacyjki i połączeniu to z przewodem od pozycji (plusowym) będzie dawać prąd na żarówkę pozycyjną po przekręceniu stacyjki. Tu jest wszystko ok, światło będzie działać jak dzienne. Natomiast gdy stacyjka będzie wyłączona i będziemy chcieli załączyć światła pozycyjne, to wtedy prąd cofnie się do bezpieczników i pojawi się tam gdzie go być nie powinno, bo w danej chwili stacyjka jest nie przekręcona. I czy to będzie powodowało zwarcie? Czy będzie powodować działanie urządzeń które działają po przekręceniu stacyjki?(a przypominam że wtedy stacyjka nie będzie przekręcona). Czy może nie będzie to robić żadnego problemu i tak być może? Bardzo proszę o waszą pomoc. Dzisiaj miałem właśnie zabrać się za realizację tego ale po rozrysowaniu schematu na kartce dało mi to właśnie oto taką wątpliwość
[ Dodano: 2013-03-01, 09:16 ]
No i dzisiaj zrodziła się nowa niezgodność pomysłu. Tu proszę o pomoc elektroników, elektryków. Jeżeli podłączę to wszystko pod jakieś źródło napięcia gdzie napięcie pojawia się po przekręceniu stacyjki i połączeniu to z przewodem od pozycji (plusowym) będzie dawać prąd na żarówkę pozycyjną po przekręceniu stacyjki. Tu jest wszystko ok, światło będzie działać jak dzienne. Natomiast gdy stacyjka będzie wyłączona i będziemy chcieli załączyć światła pozycyjne, to wtedy prąd cofnie się do bezpieczników i pojawi się tam gdzie go być nie powinno, bo w danej chwili stacyjka jest nie przekręcona. I czy to będzie powodowało zwarcie? Czy będzie powodować działanie urządzeń które działają po przekręceniu stacyjki?(a przypominam że wtedy stacyjka nie będzie przekręcona). Czy może nie będzie to robić żadnego problemu i tak być może? Bardzo proszę o waszą pomoc. Dzisiaj miałem właśnie zabrać się za realizację tego ale po rozrysowaniu schematu na kartce dało mi to właśnie oto taką wątpliwość
Damiano
Podobno dioda może spowodować jakieś zwarcie w elektryce i takie rozwiązania są zabronione. Ale niestety w ten sposób nie wypali. Wczoraj problem dokładnie zidentyfikowany, czyli skoro nawet udało by się założyć przekaźnik aby prąd się nie wracał, tam gdzie w danym momencie nie powinien być. To i tak niema sensu tego robić ponieważ światła postojowe są połączone na stałę z tyłem stronami. Tzn jak doprowadzimy prąd do lewej postojówki to świecić tez będzie światło pozycyjne z tyłu, to samo z drugiej strony. A więc jedynym rozwiązaniem jest odciąć postojówkę przód od zdalnego przełącznika co mamy w środku i po prostu zrobić zasilanie po stacyjce np z pompy;)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Damiano
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 248
- Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
- Imię: Włodzimierz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żory
Damiano pisze:Podobno dioda może spowodować jakieś zwarcie w elektryce i takie rozwiązania są zabronione.
To jedyny sensowny komentarz.
Pomiędzy zasilanie żarówki z postoju wpinamy diodę (np 2A ) w kierunku przewodzenia (żeby zaświeciła żarówka, a nie cały postój), a do żarówki również przez diodę w kierunku przewodzenia (żeby postój nie załączał zapłonu) prąd po zapłonie.
Jedynym problemem jest "system kontroli oświetlenia" (możliwy błąd żarówki).
Ostatnio zmieniony 03 mar 2013, 15:15 przez lol72, łącznie zmieniany 1 raz.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro
No tu muszę zostawić to bez komentarza, bo nigdy bym sam na to nie wpadł;) Po prostu czytałem gdzieś na forum że to jest zabronione. Dzięki bardzo za trafną odpowiedz;)
A powiedz mi jeszcze ten "system kontroli oświetlenia" to jest tylko w nowszych A6? bo u mnie na chwilę obecną mam spalone obydwie postojówki z przodu i nie świeci żadna kontrolka, a więc jak tak zrobię na ta diodę to też nie powinien się wyświetlać żaden błąd?
A powiedz mi jeszcze ten "system kontroli oświetlenia" to jest tylko w nowszych A6? bo u mnie na chwilę obecną mam spalone obydwie postojówki z przodu i nie świeci żadna kontrolka, a więc jak tak zrobię na ta diodę to też nie powinien się wyświetlać żaden błąd?
Damiano
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 248
- Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
- Imię: Włodzimierz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żory
Raczej tak.
Dioda zasadniczo jest używana w wielu urządzeniach w samochodzie począwszy od alternatora (9-12), poprzez radio, aż do ECU.
Dwie diody na lampę rozwiążą problem separacji napięć.
U mnie na FISie wyświetla błąd, ale tylko reflektorowa (jeśli chodzi o przód), bo miałem LEDy zamiast postoju i nie sygnalizował problemu.
Dioda zasadniczo jest używana w wielu urządzeniach w samochodzie począwszy od alternatora (9-12), poprzez radio, aż do ECU.
Dwie diody na lampę rozwiążą problem separacji napięć.
U mnie na FISie wyświetla błąd, ale tylko reflektorowa (jeśli chodzi o przód), bo miałem LEDy zamiast postoju i nie sygnalizował problemu.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
a nie lepiej zainwestowac np w cos takiego ?
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-drl-m ... 90719.html
to nasz forumowy kolega , ja mam juz ok roku i smigam az milo
wszystko wyglada na oryginal i jedynie wpinasz sie w przewody od lapmy pr/lw i do zasilania od przelacnzika swiatel.
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-drl-m ... 90719.html
to nasz forumowy kolega , ja mam juz ok roku i smigam az milo
wszystko wyglada na oryginal i jedynie wpinasz sie w przewody od lapmy pr/lw i do zasilania od przelacnzika swiatel.
- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Jeśli mam być szczery to z tymi modułami średnio to wygląda.matelek pisze:a nie lepiej zainwestowac np w cos takiego ?
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-drl-m ... 90719.html
to nasz forumowy kolega , ja mam juz ok roku i smigam az milo
wszystko wyglada na oryginal i jedynie wpinasz sie w przewody od lapmy pr/lw i do zasilania od przelacnzika swiatel.
Jest ciekawa opcja ale jak ktoś ma bixenon i nie potrzebuje do długich H7. wtedy w miejsce długich montujemy takie http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Zarowka- ... orBialy/95 żarówki ledowe, na 2 przekaÂźnikach robimy starowanie i mamy dzienne.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga