Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Przeciągnięcie przewodu z kabiny do silnika

Nadwozie
Awatar użytkownika
Damiano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 20 sty 2011, 15:59
Lokalizacja: Łódzkie

[A6 C5] Przeciągnięcie przewodu z kabiny do silnika

Post autor: Damiano » 28 lut 2013, 19:56

Witam
Zacznę od samego początku. Otóż z racji tego że idzie lato zmierzam założyć sobie światła dzienne, nie chce żadnych świateł dodatkowych w kratki, rezanie itp... Chce zrobić żeby to było w oryginalnych lampach, sa dostępne mocne pozycje t10:

http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Zarowka- ... -Zimny/494

Fakt że cena jest nie mała, ale gdy weźmiemy pod uwagę że przez jakiś czas można również zaoszczędzić na paliwie i odciążyć soczewkę to być może gra warta zachodu.

A teraz o montażu: na pewno potrzeba jest nam zasilanie z bezpieczników, najlepiej takie kiedy prąd (plus) pojawia się p przekręceniu stacyjki. A więc kiedy znajdziemy taki, to zaraz po wyjściu z bezpieczników robimy gdzieś po drodze wyłącznik, tak na wypadek gdyby nam się znudziła ta opcja. Dalej zostaje kwestia przeciągnięcia kabla gdzieś do silnika. I tu jest właśnie moje pytanie którędy tam zmieszczę wepchnąć przewód? Bo jak na razie nie mam pojęcia, jest tam tyle przewodów i wygłuszenia że nic nie widać.
Gdy już przewód będziemy mieli przy silniku zostaje tylko podłączyć go pod oprawkę pozycji, i wtedy można się cieszyć światłami dziennymi bez wiochy ;)
Pozdrawiam
Damiano

Awatar użytkownika
Mariusz-MN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 296
Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mariusz-MN » 28 lut 2013, 23:45

Jak zdjemiesz oslone pod ktora jest aku to z lewj strony jest komputer,zdejmujesz pokrywe i masz dostep do przejscia do kabiny. przewod pojawi sie nad plytka przekaznikow nad pedalami.
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...

Awatar użytkownika
Damiano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 20 sty 2011, 15:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Damiano » 01 mar 2013, 08:31

O z tej strony się do tego nie zabierałem, zabierałem się od strony kabiny. Ale to zaraz idę zobaczyć jak sprawa wygląda;) Dzięki

[ Dodano: 2013-03-01, 09:16 ]
No i dzisiaj zrodziła się nowa niezgodność pomysłu. Tu proszę o pomoc elektroników, elektryków. Jeżeli podłączę to wszystko pod jakieś źródło napięcia gdzie napięcie pojawia się po przekręceniu stacyjki i połączeniu to z przewodem od pozycji (plusowym) będzie dawać prąd na żarówkę pozycyjną po przekręceniu stacyjki. Tu jest wszystko ok, światło będzie działać jak dzienne. Natomiast gdy stacyjka będzie wyłączona i będziemy chcieli załączyć światła pozycyjne, to wtedy prąd cofnie się do bezpieczników i pojawi się tam gdzie go być nie powinno, bo w danej chwili stacyjka jest nie przekręcona. I czy to będzie powodowało zwarcie? Czy będzie powodować działanie urządzeń które działają po przekręceniu stacyjki?(a przypominam że wtedy stacyjka nie będzie przekręcona). Czy może nie będzie to robić żadnego problemu i tak być może? Bardzo proszę o waszą pomoc. Dzisiaj miałem właśnie zabrać się za realizację tego ale po rozrysowaniu schematu na kartce dało mi to właśnie oto taką wątpliwość
Damiano

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 02 mar 2013, 17:28

Odseparować napięcia diodą.
Obrazek
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

Awatar użytkownika
Damiano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 20 sty 2011, 15:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Damiano » 02 mar 2013, 17:50

Podobno dioda może spowodować jakieś zwarcie w elektryce i takie rozwiązania są zabronione. Ale niestety w ten sposób nie wypali. Wczoraj problem dokładnie zidentyfikowany, czyli skoro nawet udało by się założyć przekaźnik aby prąd się nie wracał, tam gdzie w danym momencie nie powinien być. To i tak niema sensu tego robić ponieważ światła postojowe są połączone na stałę z tyłem stronami. Tzn jak doprowadzimy prąd do lewej postojówki to świecić tez będzie światło pozycyjne z tyłu, to samo z drugiej strony. A więc jedynym rozwiązaniem jest odciąć postojówkę przód od zdalnego przełącznika co mamy w środku i po prostu zrobić zasilanie po stacyjce np z pompy;)
Pozdrawiam
Damiano

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 02 mar 2013, 19:28

Damiano pisze:Podobno dioda może spowodować jakieś zwarcie w elektryce i takie rozwiązania są zabronione.
<hahaha> <hahaha> <hahaha> <hahaha> <hahaha> <hahaha> <hahaha>

To jedyny sensowny komentarz.

Pomiędzy zasilanie żarówki z postoju wpinamy diodę (np 2A ) w kierunku przewodzenia (żeby zaświeciła żarówka, a nie cały postój), a do żarówki również przez diodę w kierunku przewodzenia (żeby postój nie załączał zapłonu) prąd po zapłonie.
Jedynym problemem jest "system kontroli oświetlenia" (możliwy błąd żarówki).
Obrazek
Ostatnio zmieniony 03 mar 2013, 15:15 przez lol72, łącznie zmieniany 1 raz.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

Awatar użytkownika
Damiano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 20 sty 2011, 15:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Damiano » 03 mar 2013, 13:50

No tu muszę zostawić to bez komentarza, bo nigdy bym sam na to nie wpadł;) Po prostu czytałem gdzieś na forum że to jest zabronione. Dzięki bardzo za trafną odpowiedz;)
A powiedz mi jeszcze ten "system kontroli oświetlenia" to jest tylko w nowszych A6? bo u mnie na chwilę obecną mam spalone obydwie postojówki z przodu i nie świeci żadna kontrolka, a więc jak tak zrobię na ta diodę to też nie powinien się wyświetlać żaden błąd?
Damiano

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 03 mar 2013, 13:57

Raczej tak.
Dioda zasadniczo jest używana w wielu urządzeniach w samochodzie począwszy od alternatora (9-12), poprzez radio, aż do ECU.
Dwie diody na lampę rozwiążą problem separacji napięć.
U mnie na FISie wyświetla błąd, ale tylko reflektorowa (jeśli chodzi o przód), bo miałem LEDy zamiast postoju i nie sygnalizował problemu.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

Awatar użytkownika
Damiano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 20 sty 2011, 15:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Damiano » 03 mar 2013, 14:05

A widziałeś tą żarówkę co mam zamiar włożyć w postój? ciekawe czy naprawdę będzie to mocno świecić. No zobaczymy jak przyjdą:) A te diody prostownicze to kupić dokładnie o tych parametrach co dałeś linka?? Jak dobrze rozumiem kupić mam 4
Damiano

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 03 mar 2013, 14:14

Może być 1N4007 - DIODA PROSTOWNICZA 1A/1000V; 1N5400; każda dioda prostownicza o pradzie nie mniejszym niż 1A

Tak CZTERY.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 06 mar 2013, 09:46

a nie lepiej zainwestowac np w cos takiego ?

http://allegro.pl/swiatla-dzienne-drl-m ... 90719.html

to nasz forumowy kolega , ja mam juz ok roku i smigam az milo :)

wszystko wyglada na oryginal i jedynie wpinasz sie w przewody od lapmy pr/lw i do zasilania od przelacnzika swiatel.

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 06 mar 2013, 10:44

matelek pisze:a nie lepiej zainwestowac np w cos takiego ?

http://allegro.pl/swiatla-dzienne-drl-m ... 90719.html

to nasz forumowy kolega , ja mam juz ok roku i smigam az milo :)

wszystko wyglada na oryginal i jedynie wpinasz sie w przewody od lapmy pr/lw i do zasilania od przelacnzika swiatel.
Jeśli mam być szczery to z tymi modułami średnio to wygląda.
Jest ciekawa opcja ale jak ktoś ma bixenon i nie potrzebuje do długich H7. wtedy w miejsce długich montujemy takie http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Zarowka- ... orBialy/95 żarówki ledowe, na 2 przekaÂźnikach robimy starowanie i mamy dzienne.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 07 mar 2013, 14:38

srednio tzn chodzi o wyglad ?
Bo nie wiem czym sie podpierasz stosujac taki argument.

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 07 mar 2013, 14:40

matelek pisze:srednio tzn chodzi o wyglad ?
Bo nie wiem czym sie podpierasz stosujac taki argument.
No mam na mysli wygląd i blade żółte światło, pozatym nie jest to jakoś super widoczne mimo to że lepsze niż paski ledowe.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 07 mar 2013, 14:48

jest to rozwiazanie stosowane we wszelakich masciach autach , pozatym fabrycznie a6 c5 mialo cos takiego montowane wiec nie widze problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga