[ AEL 2.5 140 KM] Piszcząca duża górna rolka paska wieloklin
- Nuras
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 23 cze 2011, 16:52
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
[ AEL 2.5 140 KM] Piszcząca duża górna rolka paska wieloklin
Jak w temacie, sprawdziłem na smar pasek czy to nie napinająca i nie pomogło. Psiknąłem w ośkę dużego koła pasowego na górze nad alternatorem i zaczęło jeszcze bardziej popiskiwać i rzęzić. Pytanie teraz następujące jak to naprawić bo podobno jest na łożysku igiełkowym i nierozbieralne. Może ktoś ma patent na naprawę pozdrawiam.
A6 C4 Quattro Rulez i c5 Allroad;-)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
- Nuras
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 23 cze 2011, 16:52
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Tak dokładnie zapomniałem napisać, że to wspomaganie chyba zaspany byłem . Ale teraz mam inny problem, pasek pk po zmianie napinacza (tłumika drgań) owego paska przeskoczył mi o jeden ząb na kole pasowego owej pompy wspomagania w stronę pompy. Na początku sprawdziłem cały napinacz rolkę, ramie napinacza i wszystko wygląda ok. Nigdzie nie ma luzów nic nie wydaje się być krzywe rolka nie ociera o ramie. Pytanie brzmi czemu pasek idzie nie na środku rolki napinającej tylko na równo z krawędzią do silnika. Ramie by się wygięło ze starości bo jest oryginał? Patrzałem koło pasowe wału ale wydaje się być ok zmieniane było rok temu. Co by nie było jutro przychodzi zamiennik całego napinacza i nowy pasek zobaczę jak będzie i dam znać Pozdrawiam!
[ Dodano: 2013-03-19, 21:37 ]
Tak jak myślałem stary napinacz musiał być krzywy, na nowym pasku, napinaczu i amortyzatorku wszystko śmiga i jest cisza ;0
[ Dodano: 2013-03-19, 21:37 ]
Tak jak myślałem stary napinacz musiał być krzywy, na nowym pasku, napinaczu i amortyzatorku wszystko śmiga i jest cisza ;0
A6 C4 Quattro Rulez i c5 Allroad;-)
To ja się podłączę pod istniejący temat...
Miałem podobny problem z piszczeniem/brzęczeniem w okolicach paska wielorowkowego. Po rozbiórce okazało się, że napinacz jest pęknięty, więc wymieniłem - amortyzatorek też musiałem nowy założyć, bo stary był wylany. Niestety okazało się, że wszystko nadal piszczy. Do wymiany poszła więc rolka napinacza i teraz tak... po wymianie rolki na wolnych obrotach wszystko jest cichutko, nic nie brzęczy, natomiast jak przekroczę ok. 2 tys. obrotów znowu zaczyna piszczeć dziadostwo - nie za bardzo wiem dlaczego. Macie może jakieś pomysły?
Miałem podobny problem z piszczeniem/brzęczeniem w okolicach paska wielorowkowego. Po rozbiórce okazało się, że napinacz jest pęknięty, więc wymieniłem - amortyzatorek też musiałem nowy założyć, bo stary był wylany. Niestety okazało się, że wszystko nadal piszczy. Do wymiany poszła więc rolka napinacza i teraz tak... po wymianie rolki na wolnych obrotach wszystko jest cichutko, nic nie brzęczy, natomiast jak przekroczę ok. 2 tys. obrotów znowu zaczyna piszczeć dziadostwo - nie za bardzo wiem dlaczego. Macie może jakieś pomysły?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga