Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AQJ 4.2 340 KM] Olej na minimum? Zatkany kanały powrotu cz

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Blade-Karol

[ AQJ 4.2 340 KM] Olej na minimum? Zatkany kanały powrotu cz

Post autor: Blade-Karol » 04 mar 2013, 10:42

Panowie,

Silnik od 2 lat zalewam olejem Valvoline VR1 10W-60.

CO się dzieje: jakieś pół roku temu ze 2-3 razy (w różnych odstępach czasu) wyskoczyła mi kontrolka ze stan oleju jest na minimum. Zatrzymuję się czekam parę minut. Maska do góry, a tam prawie połowa stanu.

W zeszłym tygodniu robiłem duuużą trasę Warszawa-Zakopane i podczas tej podróży przy stałej prędkości ok 120km/h ~2900rpm parę razy zapaliła mi się kontrolka ze olej jest na minimum. Przed wyjazdem sprawdzałem ze jest powyżej połowy. Droga powrotna i znowu po wyjechaniu na ekpresówkę i jeÂździe ze stałą prędkością przez ok 30-40 min wyskoczyła mi ta kontrolka. Zatrzymałem się dla świętego spokoju dolałem z 0.5L oleju i po tym zabiegu jechałem bez przeszkód ze 200km do momentu jak nie poleciałem dłużej ok 3300rpm.... Więc stawiam, że czujnik jest sprawny. Po tej wycieczce znowu zaczęło mi też śmierdzieć przypalanym olejem więc obstawiam ze jakieś naddciśnienie się pojawiło w głowicach i olej zaczął uciekać przez wymienione uszczelki.

W zeszłym roku wymianiełem elementy ODMY więc są drożne. Miska olejowa była ściągana i sitko pompy tez było czyszczone.

O CO CHODZI?!

Jest tutaj może jakiś kanał który mógł się przytkać?
Może to coś z samą pompą oleju?
Może jakaś płukanka silnika rozpuści syfy? Silikon tez?

Na pewno planuję przejść na VR1 5W-50...

Kaiser26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
Lokalizacja: Legnica/Portsmouth

Post autor: Kaiser26 » 05 mar 2013, 00:22

Napisz czy ubywa płynu chłodniczego. Czy na bagnecie coś widać "innego" niż czysty zasmolony olej jak to w aqj?
Czy podczas jazdy ze stałą prędkością i nagle jak delikatnie wciśniesz gaz czuć jakby dostawał "małego kopa"?
Po odpowiedzi na powyższe być może będę mógł pomóc.

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 05 mar 2013, 11:06

Kaiser26 pisze:Napisz czy ubywa płynu chłodniczego. Czy na bagnecie coś widać "innego" niż czysty zasmolony olej jak to w aqj?
Czy podczas jazdy ze stałą prędkością i nagle jak delikatnie wciśniesz gaz czuć jakby dostawał "małego kopa"?
Po odpowiedzi na powyższe być może będę mógł pomóc.
Płynu minimalnie ubywa ale to przez wężyk odpowietrzający z tyłu zbiornika - króciec się uszkodził i kapie tak po kropelce, a ja czasu nie mam wymienić zbiornika.

Olej ostatnio wymieniałem w czerwcu i na chwilę obecną ma kolor ciemno bursztynowy (na pewno nie czarny) i nie ma na nim jakiś dziwnych śladów (np. G12)

Co do małego kopa to hmm... chyba tak czasem jest ale to raczej wynika ze skrzyni biegów. Ale nie jest to tak ze wciskam gaz i po chwili dopiero reaguje. Na benzynie jest bardzo szybka i zdecydowana reakcja o ile jadę powyżej 3k rpm. Na niższych obrotach jest raczej nieco mułowaty ale jest to wina wydechu z RS6...

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Re: Olej na minimum? Zatkany kanały powrotu cz

Post autor: Dagoth » 05 mar 2013, 11:20

Blade05 pisze:
Na pewno planuję przejść na VR1 5W-50...

lepiej pozniej niz wcale kolego... ;)


po zimie rozne cuda sie dzieja... ja tez walcze z kontrolka cisnienia oleju przy wysokich obrotach(a sprawdzane manometrem i jest OK) nie wiem czy u ciebie tez jest czujnik poziomu w misie ,jak jest to wyjac przeczyscic i powinno byc OK
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto ;)
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 05 mar 2013, 15:16

Ale widzisz... latam po mieście to jest wszystko OK. A często kręcę go 4-7k RPM i nic. A tu trasa jazda ze stałą prędkością, niskie obciążenie, małe obroty i taki numer. Po wczorajszych oględzinach wyszło, ze łącznie na dystansie 1200km ubyło ok 0.5L. ÂŚmierdzi przypalanym olejem. Mogę ponownie ściągnąć pokrywy zaworów i zastosowac silikon na załamaniach, wymienić zatyczki wałków które raczej są OK bo już je wymieniałem... bardziej mnie zastanawia dlaczego tak kurde się dzieje ze co chwile gdzieś ten olej znowu ucieka no i ta kontrolka wariuje...

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 05 mar 2013, 19:50

te czujniki wariują często znajomi mieli takie problemy, akurat tam było 1.9 , ale czujnik tylko zewnętrznie się różni. Prawda też jest taka, te czujniki opierają się na gęstości oleju co wpływa na opór prądu który przez czujnik przepływa. Więcej zagłębiał się nie będę bo dobrze nie pamiętam budowy, lecz Twój problem wg. mnie polega na gęstości oleju. 10W60 jest dosyć gęstym olejem, a przy wysokiej stałej temperaturze może nie mieścić się w granicach tolerancji, co innego chwilowo co może dla czujnika być jazda po mieście

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 05 mar 2013, 23:20

Czyli sugerujesz wymianę oleju na 5W-50 ew. połączoną z czyszczeniem czujnika?

A co sądzisz o zastosowaniu przed tym zabiegiem płukanki?


No ale nadal pozostaje pytanie dlaczego rzyga mi olejem... Dzisiaj sprawdziłem i leci ewidentnie z okolicy pompy od wspomagania (zapewnie spot pokrywy zaworów). Wymieniana już tutaj była uszczelka pokrywy oraz samego nastawnika...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja