Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MANUAL+Q] Jak dbać o Quattro

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[ MANUAL+Q] Jak dbać o Quattro

Post autor: zarzyk » 28 gru 2012, 12:28

Na wstepie dodam, że szukałem i nie znalazłem nic, sporo uwag jak jeździć i takie tam ale chodzi mi o:

Czy trzeba i jak i gdzie oleje wymienać jakies przekłanie smarować coś z wałem może jakieś zalecenia do skrzyni, łozysk gumek i tak ogolnie jak dbać by napęd był sparwny długo długo :)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 28 gru 2012, 13:45

Generalnie producent zaleca wymianę tylko w tiptronicu (co 60 tys. km) ewentualnie w skrzyni manualnej. W Torsenie oleju się nie wymienia tylko sprawdza poziom i uzupełnia. Ale osobiście uważam że nie zaszkodzi wymienić. Tyle jeżeli chodzi o sprawy organizacyjne.
Co do techniki jazdy to nie wolno zaciągać ręcznego w Quattro (podczas jazdy każdy wie co mam na myśli). Po kilku razach nic nie będzie ale z biegiem czasu przekładania planetarna może ulec zniszczeniu. Po za tym Quattro można eksploatować bez ograniczeń. Przyczepności... <lol>
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 28 gru 2012, 15:45

piotrek24dm,
Witam -to co zauważylem po przeczytaniu kilkudziesięciu postów na forum to ASO nie przewiduje wymiany oleju przy tiptroncu natomiast warsztaty tak od 80 do 100 tys Km.Przy mulititronicu co 60 tys.Przy manualu tak jak piszesz tylko dolewka,ale spotkałem się że po 200 tys dobrze jest wymienić całkowicie bo nie wiadomo na czym się jeżdzi,a technika idzie do przodu.
Pozdr. i szerokości <luzik>

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 28 gru 2012, 18:17

łeee no to fajna sprawa :) tro za 8tyś trzeba bedzie się rozglądać za olejem :)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 29 gru 2012, 08:07

Napisałem że producent skrzyni ZF (Tiptronic) zaleca wymianę. ASO Audi ma inne zdanie na ten temat i to jest błąd ! Powinno się wymieniać olej i to koniecznie w automacie. Chyba że ktoś lubi bawić się remonty po 3k.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 29 gru 2012, 12:04

no ok Rozumiem ale w manualu nie zaszkodzi wymienic a przy najmniej sprawdzić :) Dzięki za informacje. ;)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 30 gru 2012, 10:12

ja mam 290k km przebiegu i nie sprawdzałem stanu oleju, bo nie ma wycieków ani innych objawów :)

Michal_Shock
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 lut 2013, 18:37
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Michal_Shock » 01 mar 2013, 22:59

lgorek pisze:ja mam 290k km przebiegu i nie sprawdzałem stanu oleju, bo nie ma wycieków ani innych objawów :)
Nie masz wyciekow, bo nie masz oleju <rotfl>

Awatar użytkownika
kolo98
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 16 gru 2009, 19:08
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: kolo98 » 02 mar 2013, 23:47

napewno nie kręć kółek w miejscu bo zaraz półośki zniszczysz a tu jest wydatek, tak poza tym to chyba poziom oleju tylko sprawdzić i cieszyć się jazdą, widziałem że ktoś olej w torsenie wymienił na hipol no ale to glupota już lepiej zostawić ten fabryczny skoro producent nie przewiduje wymiany.

spiderpp1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 22 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: spiderpp1 » 04 mar 2013, 22:26

a jaki olej najlepiej lać do manuala?? mam akurat wyjęta skrzynie to przy okazji można wymienić ;p

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 04 mar 2013, 23:06

mam pytanie co do działania skrzyni.... Wrzucam bieg obojetnie jaki. rozpędzam się, i puszczam wszystko autko na biegu toczy się a ja bez sprzęgła moge zrzucić bieg na luz czy to coś nie tak z czymnś jest? kiedyś w poprzednim aucie zdażyło mi się wsadzić bieg bez sprzęgła ale za to z dużym zgrzytem ale zeby zdjąć bieg leciutko to dziwna sprawa. moze ktoś sprawdzić jak trzymam noge na gazie to nie ma szans bym bez sprzegla zdjął bieg ale jak puszcze gaz i sprzęgło to jak najbardziej zdejme bieg i bez sprzegła nie wcisne kolejnego biegu.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

Post autor: LesiU » 05 mar 2013, 12:58

Wszystko rozbija się o moment a raczej o różnicę w momentach (dodatnia bądÂź ujemna) między wałkiem wejściowym a wyjściowym, jaka pojawi się w skrzyni biegów. To ona "trzyma" zapięty bieg na swoim miejscu.
Jeśli zdejmiesz nogę z gazu przy małej prędkości, to pojawi się różnica w momentach ale nie na tyle duża byś miał problem z wypięciem biegu... zależy, jak mocne masz hamowanie silnikiem względem oporów toczenia, mechanicznych i oporów nadwozia, które hamują samochód... zwykle wystarczy wówczas dodać delikatnie gazu by tą różnicę w momentach zniwelować i wtedy bieg Ci ładnie wyskoczy po lekkim zachęceniu z Twojej strony ;-)
To samo dotyczy zapinania biegu. Jak zrobisz to z wyczuciem i we właściwym momencie, to niewiele trzeba użyć siły by zapiąć bieg bez sprzęgła. Kwestia wprawy.

mirkirst

Post autor: mirkirst » 07 mar 2013, 18:38

podepne się do tematu :] czy w qatro mechanizmy różnicowe są blokowane? są ciaśniej spinane jak ,,szpera" w tylnio napędowych BMW ??

caro86wlkp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 02 paź 2012, 21:12
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: caro86wlkp » 07 mar 2013, 22:07


mirkirst

Post autor: mirkirst » 09 mar 2013, 09:37

dzieki , fajny opis w tym linku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga