Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Wymiana oleju w tip-tronic w woj. dolnośląskim

Układ napędowy i skrzynie biegów
Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 28 lut 2013, 19:44

Przemcio, Także jak ktoś chce niech wymienia i po kłopocie (a może właśnie wtedy kłopot się zacznie). Nie twierdzę, że tip jest nieśmiertelny. Ale skrzynia to część mechaniczna, wymienna więc na każdą przyjdzie czas i nie uzależnione jest to od tego czy olej był wymieniany czy nie. Także na zakończenie "co ma być to będzie" tego nie unikniemy :)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 lut 2013, 20:34

Panowie...

Tak jak obiecałem, przedstawiam oficjalne stanowisko ZFa w tej sprawie. Poniżej fragmenty naszej korespondencji:

________________________________________________________________________

Ja:

(...)
My question is related with an oil exchange in Tiptronic gearboxes (6HP19A). In most cases, Audi service claims that the oil shouldn’t be changed and it is for all component’s life.
As far as I know, it stands in contradiction to your position from service papers, where you claim that the oil exchange should be done in regular intervals (between 80 000km and 120 000km). Depending on driving style.
What is more, in Audi service we can hear that such exchange can be harmful for our Tiptronic and it is better not to do it.

I would be thankful for an answer which can 'dispel a myth' about changing oil in our gearboxes.
(...)


Technik ZF-Konzern:

(...)
As mentioned in the enclosed ZF list of lubricants TE-ML 11 we only recommend to change the gearbox oil if you drive your car under severe conditions as explained on page 4. If you drive your car in a normal way (normal operating conditions) an oil change is not recommended. In case of changing the oil it is very important only to use the released original oil and to do the oil change and oil level check according to the enclosed oil filling instructions.
(...)
________________________________________________________________________

Poniżej załączam 4. stronę wspomnianego dokumentu (kluczowy wycinek dot. naszych skrzyń):

Obrazek

Podsumowując, nie jest wprost i definitywnie napisane, że zawsze należy zmieniać przy określonym interwale km/lata ani też, że nie trzeba. Słowo klucz: 'normal operating conditions', o które można by się spierać... bo czy nie zdarza się wielu z Was: szybka jazda po autostradzie (zbliżona do maksymalnej), czy też agresywny i sportowy styl jazdy? Myślę, że tak... dlatego moim zdaniem warto wymieniać... i tak też będę robił...

Każdy postąpi tak, jak uzna za słuszne... <okok>


P.S. Poniżej załączam procedurę wymiany/dolewania oleju ATF...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2013, 08:45 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 4 razy.

igorw

Post autor: igorw » 28 lut 2013, 21:25

0x4B25A, super, dzięki. Skoro temat TIPa jest dokładnie wyjaśniony to może wie ktoś czy jest tam chłodnica oleju?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 lut 2013, 21:26

Cieszę się, że mogłem pomóc... :)

igorw pisze:Skoro temat TIPa jest dokładnie wyjaśniony to może wie ktoś czy jest tam chłodnica oleju?
Oczywiście. U nas jest ona 'w' chłodnicy wody... część chłodnicy obsługuje silnik, a część skrzynię biegów...

Obrazek

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 01 mar 2013, 07:05

Kszysztofie jestem bardzo wdzieczny.W koncu udalo sie to wyjasnic raz na zawsze.Ja w takim razie nie wymieniam gdyz nie znam faktycznej historii auta i wiecej zaszkodze anizeli pomoge mojemu tipowi.Po za tym jezdze w normalnych warunkach, bo gdyby jazda ekstremalna sie podpierac to musial bym wiecej niz 50% uzytkowania samochodu szalec nim na torze itp,ado tego to pewnie wymiana oleju w silniku musiala by nastepowacczasu ,a nie co 15 tysiecy km.

igorw

Post autor: igorw » 01 mar 2013, 07:58

0x4B25A, dzięki, tak właśnie kojarzyłem że w samej skrzyni nie ma, człowiek całe życie sie uczy.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 01 mar 2013, 08:24

Domel48 pisze:Kszysztofie jestem bardzo wdzieczny.
Nie ma sprawy Przemku <okok>

Domel48 pisze:Ja w takim razie nie wymieniam gdyz nie znam faktycznej historii auta i wiecej zaszkodze anizeli pomoge mojemu tipowi.
Przemku... tu już decyzja należy do Ciebie... wg. mnie jeśli masz w 100% sprawną skrzynię, to nic się nie stanie... jeśli jednak coś 'szwankuje', to na nowym oleju może to się dużo szybciej dać odczuć... stąd pewnie teoria, że nowy olej 'coś psuje'... <okok>

igorw pisze:0x4B25A, dzięki, tak właśnie kojarzyłem że w samej skrzyni nie ma, człowiek całe życie sie uczy.
Nie ma sprawy :) Prawdopodobnie miałeś informacje o tej samej skrzyni 09L w Audi A8, bo tam chłodnica oleju jest właśnie przy skrzyni:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 01 mar 2013, 11:50

Co do tego argumentu o ktorym piszesz to na mysli mi ale to tylko mi osobiscie przychodzi taka teza ze nowy olej wlasnie wymiesza sie z tym co miales na spodzie miski i co gorsza zacznie krazyc w olejowym skrzyni i ze skrzyni bedzie 'bubu". Zaczna sie problemy z tipami.Wiem ze Ci co wymieniali i wymieniaja nie zgodza sie z moimi przemysleniami i maja do tego prawo. Jednak dla mnie rzeczywiscie dziwnym trafem jest to ze po wymianie oleju jakos dziwnie skrzynie zaczynaja szwankowac i to daje mi chyba najwiecej do myslenia.

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 01 mar 2013, 13:57

Czyli wychodzi na to ,ze jak ktos sie uprze to niech sobie wymieni olej dla swojego psychicznego komfortu ale tylko i wylacznie jak olej byl wymianiany systematycznie i zapewne nie wyjdzie to na gorsze skrzyni tylko nalepsze.Jak nie wiadomo historii wymian to nie ruszac bo wiecej bałaganu niż pozytku moze byc a raczej wiecej niz pewne ze bedzie. I to by tłumaczylo stanowisko gruby jaka jest VAG .Nie ruszaja z wymiana oleju gdyz posypac mogly by sie reklamacje itp.Olej ma starczyc na cala zywotnosc skrzynki i tyle podczas normalnej eksploatacji samochodu.

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 01 mar 2013, 16:18

Piotrku przeczytałem bardzo dokladnie to co napisales i stwierdzam jedno,a mianowicie to ze nie bede popprawial takiego koncernu jakim jest Audi i juz. Nie pamietam jednak czy pisales gdzies ,ze tez wymieniles sobie olej w tipie ale to by wlasnie tlumaczylo Twoje wypowiedzi. Ci co chca niech sobie wymieniaja ich sprawa nie neguj tego.Ja tez chyba mam jakas pancerna skrzynie bo troche w autku mam najechane bez zadnej wymiany i poki co chodzi bez zastrzezen.I uwierz mi teraz nie odwayl bym sie wkladac tam lap w celu wymiany itp.Mam ku temu swoje powody,ale o tym mozna sobie poczytac w dziale tipow itp na tym forum.Rowniez milego weekendu i Pozdrawiam!

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 02 mar 2013, 12:24

Przemcio pisze:
rafal_m pisze:No to albo krotko zyjesz albo widziales malo TIP'ow w swoim zyciu. Notorycznie pekaja kosze i zarowno w 5HP (kosz forward) jak i 6HP (walek k3), niezaleznie od przebiegu rzeczywistego. Jedni maja 100tys inni 200 a jeszcze inni 500tys. km.
notorycznie przez nie wymienianie oleju czy przez wrzucenie D i nie poczekanie aż zasprzęgli i od razu gaz i start z szarpnięciem ? różnica jest dużo bo chodzi o wymiane oleju
.
W sumie to i tak bez wiekszego znaczenia, stwierdziles ze nie widziales uszkodzonego tipa, ja stwierdzilem ze widzialem i podalem przykladowa bolaczke, nie wazne z jakiego powodu sie rozpadl, wazne jest to, ze nie masz pojecia o czym mowisz.

Przy obnizonym cisnieniu roboczym (przytkany filtr) i przy zacierajacym sie sterowaniu, tez bedziesz mial stuki i uderzenia, ktore rownie dobrze rowniez moga spowodowac pekniecie kosza.
Przy za niskim cisnieniu, takze slabiej "skleja" Ci sie tarczki, co w rezultacie doprowadzi do ich "spalenia" i zajechania convertera. Fakt jest faktem, ze sporo ludzi przyjezdza na wymiane oleju, wtedy kiedy juz skrzynia nadaje sie do remontu i wymiane oleju po naprawie .
Przemcio pisze:
rafal_m pisze:Masz racje w najgorszym przypadku zrobisz swap na manuala, jak spora czesc, ktora kupila samochod, nie majac pieniedzy na jego utrzymanie.
był taki mądrala na forum co twierdził że nikogo nie stać na swoje auto <milczek> takie komenty zostaw dla siebie
Chcialbym zwrocic tylko delikatnie uwage, ze wiekszosc uzytkownikow tego forum, rowniez jak Ty, za naprawy placi w zlotowkach, tyle ze pensje bierze tez w zlotowkach a nie euro. I nie ma co sie oszukiwac, ze dla osoby pracujacej w Niemczech, te 6-8tys zl za naprawe skrzyni jest do "przelkniecia", dla pracujacych w PL juz nie. Wiec badz tak mily i niepodpowiadaj glupio innym narazajac ich na tego typu klopoty i koszty. Skoro twierdzisz ze nie naprawisz auta za 1/10 wartosci, jezdzisz do PL na naprawy (czy gdzie tam jezdzisz) to znaczy ze nie stac Ci na jego normalne serwisowanie nawet w serwisie "niemieckiego turka". Ze slow, ktore wypowiadasz, wnioskuje, ze starasz sie oszczedzic maksymalnie jak tylko sie da na kosztach ekploatacji samochodu. Koszt wymiany oleju (8l nawet po 30 euro/1l, filtr niech 50, i papierowa uszczelka 10 daje 300E/60tys km, 75E/15tys km, taniej jak serwis olejowy silnika).
Przemcio pisze:
rafal_m pisze:Ceny, ktore podalem to usrednione ceny zakupu takich sterowan (nowych). Jedne sa drozsze inne tansze. Gdybys choc troszke sie orientowal, wiedzialbys ze sterowan do 6HP (ich roznych konfiguracji) jest okolo 250sztuk. Odsiewajac te od BMW/Jaguara/Maseratti i innych zostaje okolo 120 do AUDI.
Posłuchaj dobrze na logikę po jaki **** mi wiedzieć ile co kosztuje skoro działa, Przed zakupem auta mam zrobić sobie na kartke z cenami części zamiennych? nie uważasz to za lekkie zboczenie? Jak coś sie psuje to sie kupuje i przy ladzie dostaje paragon z ceną, normalnemu człowiekowi to wystarczy
rafal_m pisze:W silniku tez nie wymieniasz, jak nie masz kwitu z ostatniej wymiany?
zaczyna piszczeć serwis, robie serwis,
Ja tylko informuje, ile moze kosztowac Ci ew. naprawa, przez zaniedbanie oraz informuje innych uzytkownikow, ze polecane przez Ciebie rozwiazanie niewymiany oleju, moze skonczyc sie niezlymi kosztami.

Swoja droga, stwierdziles, ze tak drogiej naprawy nie wykonasz - wiec sie nie dowiesz i nie wezmiesz rachunku;)
Przemcio pisze: W MMI nic na temat oleju w skrzyni nie mam, tym bardziej w instrukcji obsługi Auta <lol>
rafal_m pisze:Jak ktos nie chce robic wymiany... niech nie robi.
wiec po co twoje wypociny na temat wymian skoro tak właśnie jest,
Proponuje doczytac do konca wypowiedz, a nie cytowac wybiorczo wybrany fragment.

Jak dobrze rozumiem, nie wymieniasz plynow, ktorych serwis nie swieci Ci sie w mmi, miedzy innymi tez, plynu chlodniczego, plynu hamulcowego oraz innyh plynow eksploatacyjnych. Madrze, zawsze to tych kilka dodatkowych euro na podatek od diesla zostaje w kieszeni.

To teraz pomysl na logike, po co handluje sie filtrami olejami? Skoro wg. Ciebie w skrzyni biegow prawa fizyki nie obowiazauja, oleju sie nie wymienia bo nic sie nie zuzywa, tarcie nie wystepuje, to po co cala zabawa w filtry, magnesy, oleje?
W tym miejscu argument, ze miski/filtry i oleje sa do procedury po naprawie odpada, bo wg. Ciebie skrzynia jest elementem idealnym i jest niesmiertelna.
Skoro olej to taka 'pierdola' to po co te wszystkie specyfikacje olejow? Proponuje przejrzec karte oleju i zobaczyc na ile jest szacowana jego trwalosc.

KL4K50N pisze:292tys bez wymiany oleju.
Skad wiesz? Zrobiles to 292tys, czy kupiles juz samochod, ktory mial iles tam nalatane? Skad pewnosc, ze poprzedni wlasciciel( o ile nie jestes pierwszym wlascicielem) nie zrobil serwisu oleju skrzyni?
To raz;
dwa podczas aktualizacji oprogramowania w audi, byly zmiany oleju.
Na poczatku byl olej LifeGuard6, oryginalnie zalewany do skrzyn 6HP [slomkowy]. W dokumentacji audi, gdyby ktos doczytal, bylo ze po updacie softwaru szedl LifeGuard6+ (niebieski), a na samym koncu, szedl LifeGuard8(zielony), ten sam ktory stosowany jest w najnowszych 8-biegowych skrzyniach 8HP. Kazdy z tych olejow, ma inna charakterystyke pracy, stad zmiany oprogramowania sterujacego. Z tego co wiem, zmiany byly wykonywane statycznie, a oleje sa mieszalne.
Przemcio pisze:
KL4K50N pisze:292tys bez wymiany oleju. Skrzynia idealnie chodzi w każdym trybie. Zero szarpań, ślizgów i innych pierdół. Autko aktualnie po chipie i nic się nie dzieje. Oleju również nie wymienię w skrzyni. Jak się sypnie to się zrobi bądź kupi drugą. Każdy ma swoje zdanie na temat wymieniać czy nie. Ale dodam, że czytając różne fora na temat tip to jakoś dziwnym trafem skrzynie klękają zaraz po wymianie oleju...
Przecież dokładnie tak jest, tylko nie którzy na śniadanie jedzą zeszyty serwisowe i próbują z normalnych zjadaczy chleba zrobić serwisanta <radocha>
[/quote]

I widzisz osoba, ktora zjada zeszyt, jak to okresliles, probuje pomoc takiemu, ktory nie zjada zeszytu w zrozumieniu pewnego tematu, a wyrywa sie inny, ktory nie ma zielonego pojecia na dany temat, "cos" mu sie "wydaje" i uparcie twierdzi ze oleju sie nie wymienia bo nie ma takiej potrzeby... sorry ale czasy ursus'a, poloneza i fiat'a 126P minely. Mamy troche inne samochody, z troche wiekszym stopniem komplikacji, i takie pierdoly jak olej w obecnych czasach sie wymienia, nie dla zartow i nie dla zyskow koncernow produkujacych oleje, tylko dla zapewnienia optymalnych warunkow pracy danego komponentu.
KL4K50N pisze:Przemcio, Także jak ktoś chce niech wymienia i po kłopocie (a może właśnie wtedy kłopot się zacznie). Nie twierdzę, że tip jest nieśmiertelny. Ale skrzynia to część mechaniczna, wymienna więc na każdą przyjdzie czas i nie uzależnione jest to od tego czy olej był wymieniany czy nie. Także na zakończenie "co ma być to będzie" tego nie unikniemy :)
To samo mozna byloby powiedziec o silniku, czesc mechanicza, ktora sie wymienia. Cena nawet tych dwoch podzespolow jest podobna, wiec dlaczego wymieniasz olej i filtr w silniku. Dlaczego, niektore opracowania techniczne, podparte badaniami, twierdza zeby nawet robic to czesciej, niz zaleca interwal w tym wypadku serwisu audi? Ot taki glupi przyklad silnikow FSI i oleju LL, nie co 30tys km tylko co 15tys km, zeby nie zatkac kanalow od napinaczy lancuchow rozrzadu. W silniku tez nie wymieniaj, jak sie zepsuje to sobie wymienisz silnik, normalna czesc eksploatacyjna;) A zaoszczedzisz dobre 400zl / 15tys km.
Nigdy sie nie zaglebialem w ten temat glebiej, ale mozna bylo by sprawdzic, czy np. BMW / Maseratti/Aston Martin i inni tez nie zalecaja wymiany oleju w 6HP, bo ta skrzynia jest nie tylko w AUDI.

Na tym zakanczam moja dyskusje na temat wymian olejow, bo jest to bez sensu, prawie jak walenie glowa w sciane. Kto mial zrozumiec to zrozumial, reszta i tak nie pojmie bo jest zbyt skomplikowane.

Pozdrawiam

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 02 mar 2013, 14:56

rafal_m pisze:Skad wiesz?
Bo kupiłem auto od Holendra. A tutaj Ci którzy jeżdżą właśnie takimi autami wszystko załatwiają w autoryzowanym serwisie, czyli w Audi. Co za tym idzie? A to, że jak tam pojedzie to z góry dostaje info, że "producent nie przywiduje wymiany oleju w TIP" a więc? Holender mu wierzy, bo przecież to bardzo wyuczona osoba. Byle jakiego mechanika nie zatrudnią więc mu wierzy. Dlatego wiem, że u mnie nie było wymiany oleju. Chcesz wymieniaj u siebie co 60tys. Ja nie będę wymieniał. Tak jak napisałem jak się posypie to się naprawi. I wiadomo, że jak mam pecha to np. za kilka dni, tygodni bądź miesięcy zamieszczę post, że padł mi tip... Ale równie dobrze moge kolejne 100.000 przejeździć i sprzedać auto...

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 02 mar 2013, 17:21

Panowie... skończcie proszę z tymi osobistymi 'wycieczkami'...

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 02 mar 2013, 22:07

0x4B25A, easy man :) to jest tylko ostra debata czy wymieniać olej czy nie :) Nie stresujmy się :]. Wiadomo, że i tak każdy będzie robił jak chce. Ja osobiście boje się wymieniać olej w skrzyni. Odpowiedź jaką dostałem z Sopy serwis była taka, że nie dają gwarancji na wymiane oleju i nie widzą czy po wymianie skrzynia się popsuje czy nie... W sumie nawet nie mam kiedy wymienić tego oleju i postanowiłem jeździć z tym do momentu jak nie klęknie :>

smialek77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 11 gru 2011, 17:33
Lokalizacja: AnderslĂśv

Post autor: smialek77 » 02 mar 2013, 23:12

panowie każdy z nas ma swoje zdanie na ten temat ,miałem trochę automatów i w każdym wymieniałem olej jakieś pół roku temu wymieniłem olej w tipie i nie mam żadnych problemów /dla mnie jest proste jeżeli coś posiada filtr to nie będzie wieczny , bo olej się starzeje i podzespoły się ścierają po to są te magnesy żeby wyłapywać opiłki .Po ściągnięciu miski każdy zobaczy jaki szlam się osadza , nawet ciężko magnesy widać
Ja jestem za wymianą choćby dla swojego sumienia <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja