[ ALG 2.8 193 KM] Masło pod korkiem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 616
- Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
- Imię: Filip
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów
[ ALG 2.8 193 KM] Masło pod korkiem
Zauważyłem dzisiaj, ze mam masło pod korkiem oleju. Poczytałem trochę i może to być spowodowane tym że silnik nie zdązy sie rozgrzać a na dworze jest zimno i dlatego zostaje taka maź.
Druga sprawa to zanim silnik się nagrzeje leci mi z rury biały dym/para...
Czy to nie są objawy walniętej uszczelki pod głowicą. Dodam, ze auto jeździ bez problemu i prędkośc 220km/h bez problemu osiąga.
Czytałem też, że można zrobić jakiś test z kartą papieru ale nie wiem dokładnie w jakim celu się go stosuje i jak.
Olej na bagnecie jest czyściutki.
Druga sprawa to zanim silnik się nagrzeje leci mi z rury biały dym/para...
Czy to nie są objawy walniętej uszczelki pod głowicą. Dodam, ze auto jeździ bez problemu i prędkośc 220km/h bez problemu osiąga.
Czytałem też, że można zrobić jakiś test z kartą papieru ale nie wiem dokładnie w jakim celu się go stosuje i jak.
Olej na bagnecie jest czyściutki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
witam
maź moze byc spowodowana przez LPG zbiera sie woda i w reakcji z olejem tworzy sie maź , narazie sie tym nie przejmuj jesli wszystko jest ok, obserwuj płyn chłodniczy czy nie ubywa , jesli ubywa sprawdź wycieki , jesli ubywa i nie ma wycieków to moze byc uszczelka pod którąś z głowic , jesli nie ubywa a jest maź to bym sie nie przejmował w lato jej nie bedzie
co do pary z wydechu rano , to jesli masz LPG i tankujesz w polsce gdzie LPG jest rozwodniony efektem jego spalania jest woda która moze sie zbierac w środkowym tłumiki i w efekcie po odpaleniu auta rano po kilkunastu sekundach moze przez chwile parowac
test z kartka papieru robisz tak ze na biegu jalowym podczas postoju odkrecasz korek od wlewu oleju przykładasz lepiej husteczke łatwiej zaobserwowac i obserwujesz czy silnik zaciaga ja do środka czy wypycha
powinien zaciągac w innym wypadku jest cos nie tak z układem odpowietrzania głowic i skrzyni korbowej w efekcie moze wydmyuchac Ci uszczalki i ciec olej , wina moze byc niedrozna odma lub ezektor
pozdro
maź moze byc spowodowana przez LPG zbiera sie woda i w reakcji z olejem tworzy sie maź , narazie sie tym nie przejmuj jesli wszystko jest ok, obserwuj płyn chłodniczy czy nie ubywa , jesli ubywa sprawdź wycieki , jesli ubywa i nie ma wycieków to moze byc uszczelka pod którąś z głowic , jesli nie ubywa a jest maź to bym sie nie przejmował w lato jej nie bedzie
co do pary z wydechu rano , to jesli masz LPG i tankujesz w polsce gdzie LPG jest rozwodniony efektem jego spalania jest woda która moze sie zbierac w środkowym tłumiki i w efekcie po odpaleniu auta rano po kilkunastu sekundach moze przez chwile parowac
test z kartka papieru robisz tak ze na biegu jalowym podczas postoju odkrecasz korek od wlewu oleju przykładasz lepiej husteczke łatwiej zaobserwowac i obserwujesz czy silnik zaciaga ja do środka czy wypycha
powinien zaciągac w innym wypadku jest cos nie tak z układem odpowietrzania głowic i skrzyni korbowej w efekcie moze wydmyuchac Ci uszczalki i ciec olej , wina moze byc niedrozna odma lub ezektor
pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 616
- Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
- Imię: Filip
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów
Dzięki za odpowiedź, auto pokonuje codziennie dystans około 2km więc na pewno nie jest dogrzane. Jak robiłem 30-40km dziennie to nie było tej mazi. dzisiaj auto będzie przegonione 100km więc ta maź powinna zniknąć.
A powiedzcie mi jeszcze odnośnie twardości węzy chłodniczych. Jak auto jest rozgrzane i jest na jałowym biegu to węże są miękkie - to dobrze czy źle (czy może powinien sprawdzić węże jak ktoś da w palnik czy twardnieją? )
A powiedzcie mi jeszcze odnośnie twardości węzy chłodniczych. Jak auto jest rozgrzane i jest na jałowym biegu to węże są miękkie - to dobrze czy źle (czy może powinien sprawdzić węże jak ktoś da w palnik czy twardnieją? )
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Jak auto robi kilka kilometrów to zawsze zbiera się tzn. ''masło" normalna rzecz.
Biały dym to też norma, póki silnik się nie ugrzeje.
Węże chyba zawsze są miękkie. No chyba że stare sparciałe. Co za różnica czy zimny czy ciepły tam jest płyn to będzie miękkie.
Biały dym to też norma, póki silnik się nie ugrzeje.
Węże chyba zawsze są miękkie. No chyba że stare sparciałe. Co za różnica czy zimny czy ciepły tam jest płyn to będzie miękkie.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Jeżeli wypadnie pozytywnie tzn. kartka będzie zasysana to można stwierdzić że jest wszystko okej. Odma i ezektor drożne. ![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
Podczepiam się do tematu, również zauważyłem że czasem z wydechu wydobywa się biały dym lub para, dodam że wymieniłem odmę, przeczyściłem ezektor (po wymianie zasysa kartke, ezektor na 2 kroćcach puszcza w dwie strony na trzecim kroćcu tylko w jedną (chyba od serva jak dobrze pamiętam)). Nie wiem czy kopci na zimnym ale napewno na ciepłym się to zdarza, nie wiem czy u kolegi to występuję ale u mnie na biegu jałowym obroty lekko falują.
A i jeszcze zauważyłem że to kopcenie na biało występuje u mnie przy postoju, kiedy samochód jedzie chyba tego nie ma...
A i jeszcze zauważyłem że to kopcenie na biało występuje u mnie przy postoju, kiedy samochód jedzie chyba tego nie ma...
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 mar 2013, 16:50
- Lokalizacja: cardiff/uk
ja mialem podobny problem z ta mazia tylko miala kolor kakaowy , brat powiedzial ze to jest od krotkich dystansow i mial racje zaraz wyjasnie dlaczego
po zignorowaniu kakaowego masla mleczka , zaczelo sie ono pokazywac na bagnecie i uszczelaka pod glowica poszla w piz... ale ze brat zna sie to wymienil 2 dni walczylismy bez wszystkich nazedzi wiec trzeba bylo pozyczac, do sedna ... wiec mial racje bo po wymianie uszczelki na korku od wlewu oleju jak jezdze krotkie dystanse to sie czasami pojawia a jak jade dlugie trasy znika na dluzej
po zignorowaniu kakaowego masla mleczka , zaczelo sie ono pokazywac na bagnecie i uszczelaka pod glowica poszla w piz... ale ze brat zna sie to wymienil 2 dni walczylismy bez wszystkich nazedzi wiec trzeba bylo pozyczac, do sedna ... wiec mial racje bo po wymianie uszczelki na korku od wlewu oleju jak jezdze krotkie dystanse to sie czasami pojawia a jak jade dlugie trasy znika na dluzej

djadamski cardiff audi a6 1.8t 150KM