Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ ALG 2.8 193 KM] Masło pod korkiem

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

[ ALG 2.8 193 KM] Masło pod korkiem

Post autor: diabeelek » 01 mar 2013, 09:26

Zauważyłem dzisiaj, ze mam masło pod korkiem oleju. Poczytałem trochę i może to być spowodowane tym że silnik nie zdązy sie rozgrzać a na dworze jest zimno i dlatego zostaje taka maź.
Druga sprawa to zanim silnik się nagrzeje leci mi z rury biały dym/para...
Czy to nie są objawy walniętej uszczelki pod głowicą. Dodam, ze auto jeździ bez problemu i prędkośc 220km/h bez problemu osiąga.
Czytałem też, że można zrobić jakiś test z kartą papieru ale nie wiem dokładnie w jakim celu się go stosuje i jak.
Olej na bagnecie jest czyściutki.

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 01 mar 2013, 10:11

witam

maź moze byc spowodowana przez LPG zbiera sie woda i w reakcji z olejem tworzy sie maź , narazie sie tym nie przejmuj jesli wszystko jest ok, obserwuj płyn chłodniczy czy nie ubywa , jesli ubywa sprawdź wycieki , jesli ubywa i nie ma wycieków to moze byc uszczelka pod którąś z głowic , jesli nie ubywa a jest maź to bym sie nie przejmował w lato jej nie bedzie

co do pary z wydechu rano , to jesli masz LPG i tankujesz w polsce gdzie LPG jest rozwodniony efektem jego spalania jest woda która moze sie zbierac w środkowym tłumiki i w efekcie po odpaleniu auta rano po kilkunastu sekundach moze przez chwile parowac

test z kartka papieru robisz tak ze na biegu jalowym podczas postoju odkrecasz korek od wlewu oleju przykładasz lepiej husteczke łatwiej zaobserwowac i obserwujesz czy silnik zaciaga ja do środka czy wypycha

powinien zaciągac w innym wypadku jest cos nie tak z układem odpowietrzania głowic i skrzyni korbowej w efekcie moze wydmyuchac Ci uszczalki i ciec olej , wina moze byc niedrozna odma lub ezektor

pozdro

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 01 mar 2013, 10:18

Dzięki za odpowiedź, auto pokonuje codziennie dystans około 2km więc na pewno nie jest dogrzane. Jak robiłem 30-40km dziennie to nie było tej mazi. dzisiaj auto będzie przegonione 100km więc ta maź powinna zniknąć.
A powiedzcie mi jeszcze odnośnie twardości węzy chłodniczych. Jak auto jest rozgrzane i jest na jałowym biegu to węże są miękkie - to dobrze czy źle (czy może powinien sprawdzić węże jak ktoś da w palnik czy twardnieją? )

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 01 mar 2013, 15:02

Jak auto robi kilka kilometrów to zawsze zbiera się tzn. ''masło" normalna rzecz.

Biały dym to też norma, póki silnik się nie ugrzeje.

Węże chyba zawsze są miękkie. No chyba że stare sparciałe. Co za różnica czy zimny czy ciepły tam jest płyn to będzie miękkie.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 01 mar 2013, 18:29

co do twardosci węzy to powinny byc miekkie

Awatar użytkownika
LeszekMX5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 09 paź 2012, 17:01
Lokalizacja: Leszno / Wielkopolska

Post autor: LeszekMX5 » 02 mar 2013, 20:11

Wracając do testu z kartką papieru - czy można stwierdzić, że jeśli wspomniany test wypadnie pozytywnie, nie musimy martwić się o drożność odmy i ezektora ?
Pozdrawiam. Leszek

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 03 mar 2013, 07:26

Jeżeli wypadnie pozytywnie tzn. kartka będzie zasysana to można stwierdzić że jest wszystko okej. Odma i ezektor drożne. :]
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 04 mar 2013, 10:24

Masło znikneło po trasie, test na karte papieru wyszedł pozytywny czyli zassało, płyn chłodniczy nie ucieka ale tak po około 100 km stałem na światłach(na luzie) i widziałem ze jednak leci dym/para z wydechu.

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 04 mar 2013, 14:57

Podczepiam się do tematu, również zauważyłem że czasem z wydechu wydobywa się biały dym lub para, dodam że wymieniłem odmę, przeczyściłem ezektor (po wymianie zasysa kartke, ezektor na 2 kroćcach puszcza w dwie strony na trzecim kroćcu tylko w jedną (chyba od serva jak dobrze pamiętam)). Nie wiem czy kopci na zimnym ale napewno na ciepłym się to zdarza, nie wiem czy u kolegi to występuję ale u mnie na biegu jałowym obroty lekko falują.

A i jeszcze zauważyłem że to kopcenie na biało występuje u mnie przy postoju, kiedy samochód jedzie chyba tego nie ma...

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 04 mar 2013, 19:32

duża część spalin z lpg to para wodna, więc to co opisujecie to normalna sprawa. tym bardziej przy niskich temperaturach będzie to zauważalne.

djadamski777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: cardiff/uk

Post autor: djadamski777 » 11 mar 2013, 17:19

ja mialem podobny problem z ta mazia tylko miala kolor kakaowy , brat powiedzial ze to jest od krotkich dystansow i mial racje zaraz wyjasnie dlaczego

po zignorowaniu kakaowego masla mleczka , zaczelo sie ono pokazywac na bagnecie i uszczelaka pod glowica poszla w piz... ale ze brat zna sie to wymienil 2 dni walczylismy bez wszystkich nazedzi wiec trzeba bylo pozyczac, do sedna ... wiec mial racje bo po wymianie uszczelki na korku od wlewu oleju jak jezdze krotkie dystanse to sie czasami pojawia a jak jade dlugie trasy znika na dluzej <lol>
djadamski cardiff audi a6 1.8t 150KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl