[ BPP 2.7 179 KM] Problem z benzyną w baku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 lut 2013, 14:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
[ BPP 2.7 179 KM] Problem z benzyną w baku
Witam. Mam duży problem. Mianowicie, dzisiaj przy tankowaniu tata zalał 60 litrów benzyny do baku (PB 98). Na szczęście zorientował się przed odjechaniem ze stacji, tankował na fakturę. Nie odpalił samochodu, przepchał go na bok. Próbowaliśmy pompką spuścic z baku, udało się ok 10 litrów, a zbiornik ma chyba 80. Pytanie: Jak można spuścić paliwo z baku w tej A6?? Rocznik 2006, avant. Auto przecholowalismy do najblizszego warsztatu, ale z racji niedzieli - nie czynne. Może ktoś miał już taki problem?? Nie wiem jak dobrać się do baku. I czy może być problem ze wskaźnikami poziomu paliwa po tym wyczynie lub coś podobnego? Proszę o pomoc, pozdrawiam.
Audi - Przewaga, dzięki techince..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 lut 2013, 14:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odkreciłem na stacji spod tylnej kanapy dwie pokrywy, pod jedną był ciasno włozony zbiornik, pod drugą widac bylo jego kawałek ale zadnego dostępu
W sumie jest autocasco w Proama, ale jak już pod warsztatem zostało, to jutro chyba pojadę tam zeby spuścili, poniewaz samochód jest bardzo potrzebny. Myślicie, że wszystko bedzie ok po spuszczeniu do zera i zalaniu oleju napędowego? Dzwoniłem do znajomego mechanika i powiedział mi, że jeśli nie odpalałem samochodu to ogólnie w przewodach siedzi jeszcze ropa więc jest ok.
[ Dodano: 2013-02-24, 19:27 ]
I jeszcze jedno pytanie: czy wjadąc na kanał, jest pod zbiornikiem jakiś korek, otwór by to spuścić? Czy trzeba zdemontować zbiornik?

[ Dodano: 2013-02-24, 19:27 ]
I jeszcze jedno pytanie: czy wjadąc na kanał, jest pod zbiornikiem jakiś korek, otwór by to spuścić? Czy trzeba zdemontować zbiornik?
Audi - Przewaga, dzięki techince..
Dostep do zbiornika w avancie jest w bagazniku. Musisz wyciagnac klape przykrywajaca kolo zapasowe I tam bedzie taka jajowata klapka plastikowa a pod nia jest dostep do pompy paliwa. Odkreca sie ja stukajac lekko srubokretem plaskim jak w rowerze piaste przy pedalach.
Pozdro
Pozdro
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 lut 2013, 14:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
*chciałbym podpiąć mój problem do tego tematu, nie chce zakładać nowego a ten można trochę rozwinąć bo nie znalazłem w tym temacie wszystkich informacji, których szukam.
tak na wstępie to witam wszystkich, jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość
ostatnio mojej koleżance przytrafił się taki problem :
Pojechała na stację zatankować swoje A6 3.0 TDi, miała w baku rezerwe. Facet zatankował jej około 18litrów benzyny, po czym zorientował się, że źle leje, spanikował i resztę baku wypełnił już olejem napędowym, po czym kazał jej jechać do domu. DOdam, że do baku wchodzi około 80litrów, jest to wersja quattro.
Koleżanka na takiej "mieszance" zrobiła około 100km, i niby nic się złęgo nie stało, mówiła jedynie, że silnik troche ciszej pracuje...
Teraz samochód stoi bo powiedziałem by nim nie jezdziła, ale czy dla wtrysków już nie jest za późno to nie wiem..
Mam takie pytanie..
jak mogę spuścic jej to paliwo z baku?
Próbowałem pompką ręczną do paliwa bez wlew, ale nic nie dało,
próbowałem węzykiem, ale być może miałęm za krótki i nie chcialo leciec, Czy dałoby się spuścić paliwo albo jego większość z tego baku za pomocą wężyka?
Słyszałem, że mozna się dostać do czujnika paliwa, który znajduje się pod tylnim siedzeniem.
Próbowałem zdemontować ten tylni fotel, jednak nie bardzo wiedziałem jak a na siłę nic nie chciałem brać by nie pourywać czegoś.
Mógłby mi ktoś powiedzieć jak mogę wyciągnać tą tylną kanapę i jak zdemontować ten czunik by dostać się do paliwa i je wtedy spuscić?
Jeśli juz się uda wylać to paliwo i zalać ON do pełna, to czy jest jakas szansa, że wtryskom nic się nie stało?
Przebieg ma ok 200tys, a z tego co wyczytałem to podobno w 3.0 TDI wtryski "lubią się psuć "
Może warto kupić jakiś dodatek do paliwa który czyści wtryski?
Pozdrawiam wszyskich czytających ten post i proszę o odpowiedzi
tak na wstępie to witam wszystkich, jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość

ostatnio mojej koleżance przytrafił się taki problem :
Pojechała na stację zatankować swoje A6 3.0 TDi, miała w baku rezerwe. Facet zatankował jej około 18litrów benzyny, po czym zorientował się, że źle leje, spanikował i resztę baku wypełnił już olejem napędowym, po czym kazał jej jechać do domu. DOdam, że do baku wchodzi około 80litrów, jest to wersja quattro.
Koleżanka na takiej "mieszance" zrobiła około 100km, i niby nic się złęgo nie stało, mówiła jedynie, że silnik troche ciszej pracuje...
Teraz samochód stoi bo powiedziałem by nim nie jezdziła, ale czy dla wtrysków już nie jest za późno to nie wiem..
Mam takie pytanie..
jak mogę spuścic jej to paliwo z baku?
Próbowałem pompką ręczną do paliwa bez wlew, ale nic nie dało,
próbowałem węzykiem, ale być może miałęm za krótki i nie chcialo leciec, Czy dałoby się spuścić paliwo albo jego większość z tego baku za pomocą wężyka?
Słyszałem, że mozna się dostać do czujnika paliwa, który znajduje się pod tylnim siedzeniem.
Próbowałem zdemontować ten tylni fotel, jednak nie bardzo wiedziałem jak a na siłę nic nie chciałem brać by nie pourywać czegoś.
Mógłby mi ktoś powiedzieć jak mogę wyciągnać tą tylną kanapę i jak zdemontować ten czunik by dostać się do paliwa i je wtedy spuscić?
Jeśli juz się uda wylać to paliwo i zalać ON do pełna, to czy jest jakas szansa, że wtryskom nic się nie stało?
Przebieg ma ok 200tys, a z tego co wyczytałem to podobno w 3.0 TDI wtryski "lubią się psuć "
Może warto kupić jakiś dodatek do paliwa który czyści wtryski?
Pozdrawiam wszyskich czytających ten post i proszę o odpowiedzi
- krawcraf
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
- Imię: Krawiec
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
To jest bardzo dobre pytanie, może nic się nie stało i ma szczeście a może go nie ma jak mój kolega który zalał benzyne i szyna cr po 3km jazdy poszła w..... . Ja bym zaczął od tego żeby złożyć pisemną reklamację na działanie pracownika z prośbą o zabezpieczenie nagrań z monitoringu (w razie gdyby jednak coś się stało lepiej mieć dowód, że sama tego nie wlała), następnie opróżnić zbiornik. Nalać ropy, zrobić pare km i pojechać na sprawdzenie do jakiegoś dobrego warsztatu czy wszystko jest ok. Nawet do ASO. Kosztami oczywiście obciążyć stację.
PS. Pamietaj, że jak coś odpukać będzie nie tak to koszty mogą być bardzo duuuuże. Więc bezzwłocznie załatwcie rozmowę z kierownikiem stacji.
PS. Pamietaj, że jak coś odpukać będzie nie tak to koszty mogą być bardzo duuuuże. Więc bezzwłocznie załatwcie rozmowę z kierownikiem stacji.
Ostatnio zmieniony 28 lut 2013, 20:06 przez krawcraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Mody:
185@218PS, 395@450NM
Tempomat
Końcówki RS
Środek S-Line
Będzie:
Kamera cofania
TV
Bluetooth
Shadow Line
185@218PS, 395@450NM
Tempomat
Końcówki RS
Środek S-Line
Będzie:
Kamera cofania
TV
Bluetooth
Shadow Line
Mnie przez przypadek wlalo sie ok 6 litrow benzyny bezolowiowej do 2.7TDI to praktycznie ten sam motor konstrukcyjnie
dolalem do plena ropy I jezdzilem nic sie nie stalo logi wtryskow z vasa bez zmian. Problem bylby pewnie jakby nieswiadomie zalac auto benzyna w proporcji wiekszej niz 50% I jechac w trase.
Jesli masz obawy dolej dodatek uszlachetniajacy rope zwiekszajacy liczbe cetanowa I powinno byc ok

Jesli masz obawy dolej dodatek uszlachetniajacy rope zwiekszajacy liczbe cetanowa I powinno byc ok

Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
- Imię: Zbyszek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KIELCE
Ja osobiście bym nie ryzykował 5 litrów na osimdiesiąt to jeszcze idzie przeżyć ale 16 to jest już spore ryzyko. W sedanie musisz kanapę szarpnoć do góry są tam dwa spore plastyki po jednym na każdą stronę, a potem ukażą Ci się zaczepy i wyciągniesz kanapę. Odkręcisz kółko i ukaże Ci się pompka paliwa, możesz ją podłączyc na krótko i odpiąć wężyk a założyć podobny do karnistra lub jak masz ręczną pompkę to wyciągniesz ręcznie. Tylko wtedy z obu zbiorników.
pozdr
pozdr

Słuchajcie, ja już nie wiem za bardzo co począć..
Rozmawiam na PW z userami forum i każdy mi inaczej radzi
Spotkałem się z odpowiedzią, że skoro po 100 km jazdy na tej mieszance paliw nic się wtryskom nie stało to już im nic nie bedzie. Powinienem spuscić paliwo ile się da i dolać ON do pełna
Niektórzy własnie proponują mi specyfik który dostanę na stacji benzynowej zwany Cleanerem Diesel'a i chyba się na niego skuszę, koszt ok 30 zł
Wydaję mi się, że własnie zrobię tak, że spuszczę paliwa ile się da, zaleję ON do pełna + Cleaner do wtrysków
Mam nadzieję, że węzykiem mi się uda spuscić paliwo, jak nie to czeka mnie odkręcanie ..
czy orientujecie się drodzy Panowie, czy duzo trudu i umiejętnosci wymaga wyciągniecie tych czuników ze zbiornika by dostać się do paliwa i je wypompować ?
I proszę was o opinię czy warto kupić ten Cleaner? bo wydaje mi się, że nie zaszkodzi go kupić
Pozdrawiam
Rozmawiam na PW z userami forum i każdy mi inaczej radzi
Spotkałem się z odpowiedzią, że skoro po 100 km jazdy na tej mieszance paliw nic się wtryskom nie stało to już im nic nie bedzie. Powinienem spuscić paliwo ile się da i dolać ON do pełna
Niektórzy własnie proponują mi specyfik który dostanę na stacji benzynowej zwany Cleanerem Diesel'a i chyba się na niego skuszę, koszt ok 30 zł
Wydaję mi się, że własnie zrobię tak, że spuszczę paliwa ile się da, zaleję ON do pełna + Cleaner do wtrysków
Mam nadzieję, że węzykiem mi się uda spuscić paliwo, jak nie to czeka mnie odkręcanie ..
czy orientujecie się drodzy Panowie, czy duzo trudu i umiejętnosci wymaga wyciągniecie tych czuników ze zbiornika by dostać się do paliwa i je wypompować ?
I proszę was o opinię czy warto kupić ten Cleaner? bo wydaje mi się, że nie zaszkodzi go kupić

Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
- Imię: Zbyszek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KIELCE
Prościej się nie da wytłumaczone jak chłopu na granicy.Chociaż ja osobiście (jestem w tych sprawach laikiem) mając ręczną pompkę wolałbym wyciągnąć tylną kanapę odkręcić plastik od zbiornika, uchlić lekko pompkę, włożyć wężyk i wyciągnąć ręcznie. Nie ryzyka zapowietrzenia i dość skomplikowanych połączeń.Ale wybór zawsze należy do zainteresowanego.
Pozdr
Pozdr
