Wymiana napinacza paska alternatora
Wymiana napinacza paska alternatora
Witam nie mogę sobie dać rady z wymianą napinacza. Nowy napinacz strasznie ciężko się składa i nie mam sposobu jak go dociągnąć, aby śrubki założyć. Wczoraj rozebrałem i założyłem z powrotem stary. Jak można domowym sposobem dociągnąć tą silną sprężynę która naciąga pasek. W załączniku jest zdjęcia próbowałem w zaznaczonym na czerwono miejscu dociągać ale bez efektu.
Proszę o rade
Proszę o rade
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Wymiana napinacza paska alternatora
Nie wiem jak Ty się Kolego zabrałeś za tą wymianę. Ja u siebie zrobiłem to tak:darksys pisze:Witam nie mogę sobie dać rady z wymianą napinacza. Nowy napinacz strasznie ciężko się składa i nie mam sposobu jak go dociągnąć, aby śrubki założyć. Wczoraj rozebrałem i założyłem z powrotem stary. Jak można domowym sposobem dociągnąć tą silną sprężynę która naciąga pasek. W załączniku jest zdjęcia próbowałem w zaznaczonym na czerwono miejscu dociągać ale bez efektu.
Proszę o rade
- odciągnąłem napinacz (za pomocą klucza) i zdemontowałem pasek
- odkręciłem napinacz
- przykręciłem nowy napinacz
- odciągnąłem nowy napinacz (za pomocą klucza) i zamontowałem pasek
Nie orientuję się jak wygląda Twój napinacz, ale tą samą metodą wymieniałem napinacz w Clio oraz Mondeo.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Aby spełniał swoją funkcję musi mieć mocną sprężynę.darksys pisze:Witam właśnie ja mam problem z tym odciągnęciem napinacza. Tam jest bardzo mało miejsca i nie mam pomysłu jak odciągnąć napinacz. Stary dynda znacznie lżej i jego mi się udaje ociągnąć a nowy jest strasznie ciężko ruszyć. Próbowałem brechą czy rurką ale jest strasznie mało miejsca.
TU masz link do pdf'a z instrukcją luzowania paska wielorowkowego dla twojego samochodu
W skrócie napiszę, że luzujesz napinacz zgodnie z poniższym rysunkiem

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Witam dzięki za instrukcje kot919. Wymieniłem wczoraj pasek i napinacz ale ... nie wiem dlaczego ten napinacz się tłucze jak się wychyla. Nie wiem dlaczego tak się dzieje. Pasek jest napięty ale jak wrzuce bieg i chce ruszać to się tłucze.
Nakręciłem filmik dostępny tutaj
Dlaczego tak sie może dziać
pozdrawiam
Nakręciłem filmik dostępny tutaj
Dlaczego tak sie może dziać
pozdrawiam
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Nie za bardzo rozumiem co masz na myśli 'tłucze', a youtube wywala mi błąd 'Ten film wideo jest prywatny.' i nie jestem w stanie go zobaczyćdarksys pisze:Witam dzięki za instrukcje kot919. Wymieniłem wczoraj pasek i napinacz ale ... nie wiem dlaczego ten napinacz się tłucze jak się wychyla. Nie wiem dlaczego tak się dzieje. Pasek jest napięty ale jak wrzuce bieg i chce ruszać to się tłucze.
Nakręciłem filmik dostępny tutaj
Dlaczego tak sie może dziać
pozdrawiam

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
<szok> co się z nim dzieje. U mnie napinacz stoi w miejscu - nawet delikatnie nie pływa.darksys pisze:Witam kot919 filmik już działa był jako prywatny. Zobacz na filmiku co boli moja niunie
![]()
pozdrawiam
Jako że pisałeś, że bardzo ciężko się napinało sprężynę zakładam że nowy napinacz jest w porządku
Pierwsze możliwa przyczyna - Pasek montowałeś nowy czy założyłeś stary? - pytam bo może jest już wytarty miejscami co powoduje wibracje napinacza.
Druga możliwa przyczyna - Może być uszkodzone któregoś z kół pasowych (luzy na łożyskach lub zniekształcenie koła) co powoduje, ze pasek raz jest napięty a raz luźny - napinacz będzie spełniał swoją funkcję i dociskał pasek - stąd mogą być drgania. Może to właśnie wykończyło poprzedni napinacz.
Na początek przyjrzyj się dobrze wszystkim kołom pasowym - czy nie mają wyraźnego bicia i daj znać co zaobserwowałeś

Witam kot919 samochód znowu na kanale. Sprawdzałem koła i tylko na pompie od wspomagania jest malutki luz(ale trzeba się wczuć więc to raczej nie to). Pasek wymieniony na nowy getz sprawdziłem i wad nie widzę w postaci wytarcia czy skaz. Jedno jest ciekawe zaczyna latać napinacz tylko jak dam Drive lub do tyłu i dodatkowo gdy kręce kierownicą to trzeszczy. Co ciekawe gdy kręde kierownicą i nie mam biegu to nie trzeszczy. Kminie czy to coś ze wspomaganiem nie ma wspólnego. A czy ma znaczenie jak się zakłada pasek bo w opisie w pdf jest o tym wzmianka ale nie widzę na pasku zaznaczonego kierunku ? Co mogłoby być innego ? Jak sprawdzić co daje w kość
pozdrawiam
pozdrawiam
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kierunkowość zakładania paska jest ważna jak montujesz go ponownie (układa się on do pracy w jednym kierunku), dla nowego nie ma to znaczenia.darksys pisze:Witam kot919 samochód znowu na kanale. Sprawdzałem koła i tylko na pompie od wspomagania jest malutki luz(ale trzeba się wczuć więc to raczej nie to). Pasek wymieniony na nowy getz sprawdziłem i wad nie widzę w postaci wytarcia czy skaz. Jedno jest ciekawe zaczyna latać napinacz tylko jak dam Drive lub do tyłu i dodatkowo gdy kręce kierownicą to trzeszczy. Co ciekawe gdy kręde kierownicą i nie mam biegu to nie trzeszczy. Kminie czy to coś ze wspomaganiem nie ma wspólnego. A czy ma znaczenie jak się zakłada pasek bo w opisie w pdf jest o tym wzmianka ale nie widzę na pasku zaznaczonego kierunku ? Co mogłoby być innego ? Jak sprawdzić co daje w kość
Jak kręcisz kierownicą to wprowadzasz dodatkowy opór dla paska, ale dlaczego ma to taki dobry wpływ na te drgania to nie wiem.
A jak delikatnie naciśniesz gaz to też 'skacze'? Może akurat dla biegu jałowego silnik ma zbyt duże drgania co przenosi się na napinacz.
Niestety nie mam innych pomysłów

Witam dzięki za wyjaśnienia. Sprawdziłem jeszcze osiowość paska i nie widzę żeby gonił np na boki. Na biegu jałowym patrzyłem od spodu i na wolnych obrotach też delikatnie lata napinacz. Napinacz to nie jest tania podróba tylko ina.
Wygląda mi na to, że napinacz jest w położeniu takim, że jest rozłożony prawie całkowicie i to tucznie to jest o ogranicznik w napinaczu. Dodatkowo pasek jest słabo naciągniety dlatego tak dynda. Pasek sprawdzałem wg katalogu mam poprawny czyli gates 5PK1303. A gdybym kupił krótszy pasek to wtedy napinacz by się bardziej złożył i napiął pasek i nie byłby w położeniu końcowym. Czy to jest dobre wyjście ? O ile wtedy kupić krótszy pasek ?
Edycja: Temat rozwiązany kupiłem pasek 5PK1300 czyli 3 mm mniejszy. Temat został rozwiązany już nie telepie. Dziękuję wszystkim za pomoc.
pozdrawiam
Wygląda mi na to, że napinacz jest w położeniu takim, że jest rozłożony prawie całkowicie i to tucznie to jest o ogranicznik w napinaczu. Dodatkowo pasek jest słabo naciągniety dlatego tak dynda. Pasek sprawdzałem wg katalogu mam poprawny czyli gates 5PK1303. A gdybym kupił krótszy pasek to wtedy napinacz by się bardziej złożył i napiął pasek i nie byłby w położeniu końcowym. Czy to jest dobre wyjście ? O ile wtedy kupić krótszy pasek ?
Edycja: Temat rozwiązany kupiłem pasek 5PK1300 czyli 3 mm mniejszy. Temat został rozwiązany już nie telepie. Dziękuję wszystkim za pomoc.
pozdrawiam