Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Wymiana napinacza paska alternatora

Elektryka
ODPOWIEDZ
darksys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 04 lip 2011, 13:54
Lokalizacja: małopolska

Wymiana napinacza paska alternatora

Post autor: darksys » 27 lut 2013, 09:12

Witam nie mogę sobie dać rady z wymianą napinacza. Nowy napinacz strasznie ciężko się składa i nie mam sposobu jak go dociągnąć, aby śrubki założyć. Wczoraj rozebrałem i założyłem z powrotem stary. Jak można domowym sposobem dociągnąć tą silną sprężynę która naciąga pasek. W załączniku jest zdjęcia próbowałem w zaznaczonym na czerwono miejscu dociągać ale bez efektu.
Proszę o rade
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Wymiana napinacza paska alternatora

Post autor: kot919 » 27 lut 2013, 12:49

darksys pisze:Witam nie mogę sobie dać rady z wymianą napinacza. Nowy napinacz strasznie ciężko się składa i nie mam sposobu jak go dociągnąć, aby śrubki założyć. Wczoraj rozebrałem i założyłem z powrotem stary. Jak można domowym sposobem dociągnąć tą silną sprężynę która naciąga pasek. W załączniku jest zdjęcia próbowałem w zaznaczonym na czerwono miejscu dociągać ale bez efektu.
Proszę o rade
Nie wiem jak Ty się Kolego zabrałeś za tą wymianę. Ja u siebie zrobiłem to tak:
- odciągnąłem napinacz (za pomocą klucza) i zdemontowałem pasek
- odkręciłem napinacz
- przykręciłem nowy napinacz
- odciągnąłem nowy napinacz (za pomocą klucza) i zamontowałem pasek
Nie orientuję się jak wygląda Twój napinacz, ale tą samą metodą wymieniałem napinacz w Clio oraz Mondeo.

darksys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 04 lip 2011, 13:54
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darksys » 27 lut 2013, 13:29

Witam właśnie ja mam problem z tym odciągnęciem napinacza. Tam jest bardzo mało miejsca i nie mam pomysłu jak odciągnąć napinacz. Stary dynda znacznie lżej i jego mi się udaje ociągnąć a nowy jest strasznie ciężko ruszyć. Próbowałem brechą czy rurką ale jest strasznie mało miejsca.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 27 lut 2013, 19:45

darksys pisze:Witam właśnie ja mam problem z tym odciągnęciem napinacza. Tam jest bardzo mało miejsca i nie mam pomysłu jak odciągnąć napinacz. Stary dynda znacznie lżej i jego mi się udaje ociągnąć a nowy jest strasznie ciężko ruszyć. Próbowałem brechą czy rurką ale jest strasznie mało miejsca.
Aby spełniał swoją funkcję musi mieć mocną sprężynę.
TU masz link do pdf'a z instrukcją luzowania paska wielorowkowego dla twojego samochodu
W skrócie napiszę, że luzujesz napinacz zgodnie z poniższym rysunkiem :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

darksys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 04 lip 2011, 13:54
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darksys » 28 lut 2013, 07:42

Witam dzięki za instrukcje kot919. Wymieniłem wczoraj pasek i napinacz ale ... nie wiem dlaczego ten napinacz się tłucze jak się wychyla. Nie wiem dlaczego tak się dzieje. Pasek jest napięty ale jak wrzuce bieg i chce ruszać to się tłucze.

Nakręciłem filmik dostępny tutaj
Dlaczego tak sie może dziać
pozdrawiam

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 28 lut 2013, 17:00

darksys pisze:Witam dzięki za instrukcje kot919. Wymieniłem wczoraj pasek i napinacz ale ... nie wiem dlaczego ten napinacz się tłucze jak się wychyla. Nie wiem dlaczego tak się dzieje. Pasek jest napięty ale jak wrzuce bieg i chce ruszać to się tłucze.

Nakręciłem filmik dostępny tutaj
Dlaczego tak sie może dziać
pozdrawiam
Nie za bardzo rozumiem co masz na myśli 'tłucze', a youtube wywala mi błąd 'Ten film wideo jest prywatny.' i nie jestem w stanie go zobaczyć :-(

darksys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 04 lip 2011, 13:54
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darksys » 28 lut 2013, 17:15

Witam kot919 filmik już działa był jako prywatny. Zobacz na filmiku co boli moja niunie
:>
pozdrawiam

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 28 lut 2013, 17:42

darksys pisze:Witam kot919 filmik już działa był jako prywatny. Zobacz na filmiku co boli moja niunie
:>
pozdrawiam
<szok> co się z nim dzieje. U mnie napinacz stoi w miejscu - nawet delikatnie nie pływa.
Jako że pisałeś, że bardzo ciężko się napinało sprężynę zakładam że nowy napinacz jest w porządku
Pierwsze możliwa przyczyna - Pasek montowałeś nowy czy założyłeś stary? - pytam bo może jest już wytarty miejscami co powoduje wibracje napinacza.
Druga możliwa przyczyna - Może być uszkodzone któregoś z kół pasowych (luzy na łożyskach lub zniekształcenie koła) co powoduje, ze pasek raz jest napięty a raz luźny - napinacz będzie spełniał swoją funkcję i dociskał pasek - stąd mogą być drgania. Może to właśnie wykończyło poprzedni napinacz.

Na początek przyjrzyj się dobrze wszystkim kołom pasowym - czy nie mają wyraźnego bicia i daj znać co zaobserwowałeś :-)

darksys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 04 lip 2011, 13:54
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darksys » 28 lut 2013, 18:43

Witam kot919 samochód znowu na kanale. Sprawdzałem koła i tylko na pompie od wspomagania jest malutki luz(ale trzeba się wczuć więc to raczej nie to). Pasek wymieniony na nowy getz sprawdziłem i wad nie widzę w postaci wytarcia czy skaz. Jedno jest ciekawe zaczyna latać napinacz tylko jak dam Drive lub do tyłu i dodatkowo gdy kręce kierownicą to trzeszczy. Co ciekawe gdy kręde kierownicą i nie mam biegu to nie trzeszczy. Kminie czy to coś ze wspomaganiem nie ma wspólnego. A czy ma znaczenie jak się zakłada pasek bo w opisie w pdf jest o tym wzmianka ale nie widzę na pasku zaznaczonego kierunku ? Co mogłoby być innego ? Jak sprawdzić co daje w kość

pozdrawiam

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 28 lut 2013, 19:14

darksys pisze:Witam kot919 samochód znowu na kanale. Sprawdzałem koła i tylko na pompie od wspomagania jest malutki luz(ale trzeba się wczuć więc to raczej nie to). Pasek wymieniony na nowy getz sprawdziłem i wad nie widzę w postaci wytarcia czy skaz. Jedno jest ciekawe zaczyna latać napinacz tylko jak dam Drive lub do tyłu i dodatkowo gdy kręce kierownicą to trzeszczy. Co ciekawe gdy kręde kierownicą i nie mam biegu to nie trzeszczy. Kminie czy to coś ze wspomaganiem nie ma wspólnego. A czy ma znaczenie jak się zakłada pasek bo w opisie w pdf jest o tym wzmianka ale nie widzę na pasku zaznaczonego kierunku ? Co mogłoby być innego ? Jak sprawdzić co daje w kość
Kierunkowość zakładania paska jest ważna jak montujesz go ponownie (układa się on do pracy w jednym kierunku), dla nowego nie ma to znaczenia.
Jak kręcisz kierownicą to wprowadzasz dodatkowy opór dla paska, ale dlaczego ma to taki dobry wpływ na te drgania to nie wiem.
A jak delikatnie naciśniesz gaz to też 'skacze'? Może akurat dla biegu jałowego silnik ma zbyt duże drgania co przenosi się na napinacz.
Niestety nie mam innych pomysłów :/

darksys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 04 lip 2011, 13:54
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darksys » 28 lut 2013, 19:37

Witam dzięki za wyjaśnienia. Sprawdziłem jeszcze osiowość paska i nie widzę żeby gonił np na boki. Na biegu jałowym patrzyłem od spodu i na wolnych obrotach też delikatnie lata napinacz. Napinacz to nie jest tania podróba tylko ina.
Wygląda mi na to, że napinacz jest w położeniu takim, że jest rozłożony prawie całkowicie i to tucznie to jest o ogranicznik w napinaczu. Dodatkowo pasek jest słabo naciągniety dlatego tak dynda. Pasek sprawdzałem wg katalogu mam poprawny czyli gates 5PK1303. A gdybym kupił krótszy pasek to wtedy napinacz by się bardziej złożył i napiął pasek i nie byłby w położeniu końcowym. Czy to jest dobre wyjście ? O ile wtedy kupić krótszy pasek ?

Edycja: Temat rozwiązany kupiłem pasek 5PK1300 czyli 3 mm mniejszy. Temat został rozwiązany już nie telepie. Dziękuję wszystkim za pomoc.

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja