[A6 C5 ] kierownica "przeskakuje"
[A6 C5 ] kierownica "przeskakuje"
Witam,
Zaczęły się poranne przymrozki i zaczęły się kłopoty z samochodem. Ostatnimi czasy przy próbie wyjechania z parkingu kierownica na początku nie chce kręcić ( jakby nie działała pompa? ) ale później rusza. Następnie podczas jazdy mam wrażenie jakby była zablokowana a gdy skręcę mocniej pojawia się odgłos jakby właśnie coś "przeskakiwało". Poczytałem post na temat problemu ze wspomaganiem ale to chyba nie to. Również przychylam się do opinii, że pompa działa albo nie działa a nie "działa co jakiś czas". Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
Zaczęły się poranne przymrozki i zaczęły się kłopoty z samochodem. Ostatnimi czasy przy próbie wyjechania z parkingu kierownica na początku nie chce kręcić ( jakby nie działała pompa? ) ale później rusza. Następnie podczas jazdy mam wrażenie jakby była zablokowana a gdy skręcę mocniej pojawia się odgłos jakby właśnie coś "przeskakiwało". Poczytałem post na temat problemu ze wspomaganiem ale to chyba nie to. Również przychylam się do opinii, że pompa działa albo nie działa a nie "działa co jakiś czas". Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: [A6 C5 ] kierownica "przeskakuje"
Kolego sprawdź stan płynu hydraulicznego (czy nie jest pełen opiłków aluminium). W pompie wspomagania (na jej wyjściu) znajduje się zawór którego zadaniem jest utrzymanie określonego ciśnienia w układzie. Możliwe, że przycina się on przez co chwilami pompa nie jest w stanie dostarczyć Ci potrzebnego ciśnienia.linekmks pisze:Witam,
Zaczęły się poranne przymrozki i zaczęły się kłopoty z samochodem. Ostatnimi czasy przy próbie wyjechania z parkingu kierownica na początku nie chce kręcić ( jakby nie działała pompa? ) ale później rusza. Następnie podczas jazdy mam wrażenie jakby była zablokowana a gdy skręcę mocniej pojawia się odgłos jakby właśnie coś "przeskakiwało". Poczytałem post na temat problemu ze wspomaganiem ale to chyba nie to. Również przychylam się do opinii, że pompa działa albo nie działa a nie "działa co jakiś czas". Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Płyn i tak i tak wymień, butelka litrowa kosztuje ok 30 pln. Robiłem to u Siebie przedwczoraj bo też pompa zaczęła już zgrzytać lekko a po wymianie chodzi cichutko i duże lżej.
Płyn powinien być klarowny i zielony w zasadzie bez żadnego zapachu. Przechodzony jest brązowy i śmierdzi smażalnią ryb bo sezonie letnim w Sopocie.
Ja zalałem układ Febi Fe6162. Litry wystarczy na przepłukanie układu i zalanie ponownie tylko trzeba delikatnie
Płyn powinien być klarowny i zielony w zasadzie bez żadnego zapachu. Przechodzony jest brązowy i śmierdzi smażalnią ryb bo sezonie letnim w Sopocie.
Ja zalałem układ Febi Fe6162. Litry wystarczy na przepłukanie układu i zalanie ponownie tylko trzeba delikatnie

Fuck Fuel Economy
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
opcji jest kilka, najłatwiej odpiąć wąż przy zbiorniczku. Ja u siebie odciągałem dużą strzykawką bo jak to robiłem to było już ciemno i nie chciało mi się kombinować. ÂŚciągnąłem wszystko odpaliłem na 1-2 sec silnik, znowu wszystko wybrałem, pokręciłem kierownicą w obie strony i wybrałem po raz trzeci. Zalałem nowy, i jak wyżej wybrałem ponownie.
Zalałem prawie pod korek, odpaliłem silnik pokręciłem kierownica, dolałem do stanu i jest git.
Może i metoda trochę specyficzna, ale jak jest ciemno i zimno nie ma co wybrzydzać
Zalałem prawie pod korek, odpaliłem silnik pokręciłem kierownica, dolałem do stanu i jest git.
Może i metoda trochę specyficzna, ale jak jest ciemno i zimno nie ma co wybrzydzać

Fuck Fuel Economy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 paź 2012, 12:43
- Lokalizacja: góra siewierska
Witam,
Wczoraj wymieniłem płyn we wspomaganiu poszło dośc szybko i prosto wystarczy mieć dużą strzykawkę. Niestety zabieg nie pomógł i pompa po rozgrzaniu nie domaga na wolnych obrotach.
W związku z tym potrzebuję pompę do wspomagania kierownicy Audi A6 2.7T AJK. Przeszukałem forum i zdążyłem się dowiedzieć że nowe zamienniki pomp nie wytrzymują zbyt długo.
I teraz moje pytanie może ktoś ma jakieś namiary na pewnych sprzedawców używanych ORI bo przejrzałem allegro i dość że pomp jak na lekarstwo to jeszcze nigdy nie wiedomo co się kupi. Lub może kogoś kto regeneruje pompy w okolicach Katowic.
Proszę o jakieś namiary bo nie usmiecha mi się ASO kupować.
Wczoraj wymieniłem płyn we wspomaganiu poszło dośc szybko i prosto wystarczy mieć dużą strzykawkę. Niestety zabieg nie pomógł i pompa po rozgrzaniu nie domaga na wolnych obrotach.
W związku z tym potrzebuję pompę do wspomagania kierownicy Audi A6 2.7T AJK. Przeszukałem forum i zdążyłem się dowiedzieć że nowe zamienniki pomp nie wytrzymują zbyt długo.
I teraz moje pytanie może ktoś ma jakieś namiary na pewnych sprzedawców używanych ORI bo przejrzałem allegro i dość że pomp jak na lekarstwo to jeszcze nigdy nie wiedomo co się kupi. Lub może kogoś kto regeneruje pompy w okolicach Katowic.
Proszę o jakieś namiary bo nie usmiecha mi się ASO kupować.
kierownice należy ściagnąc i tam znajduje sie własnie specjalna tasma która między innymi odpowiada z płynne kręcenie w obie strony a jezeli jest uszkodzona lub zerwana to objawy są takie jak u ciebie pytanie czy dasz sam rade to zrobic
ja bym nie radził lub zawór albo maglownica cięzko powiedziec bez patrzenia he he podjeć do kogos kto ma pojecie pozdro 

