Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 ] kierownica "przeskakuje"

Układ kierowniczy
linekmks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 15 lip 2011, 09:18
Lokalizacja: Szczecin

[A6 C5 ] kierownica "przeskakuje"

Post autor: linekmks » 25 lis 2012, 11:23

Witam,

Zaczęły się poranne przymrozki i zaczęły się kłopoty z samochodem. Ostatnimi czasy przy próbie wyjechania z parkingu kierownica na początku nie chce kręcić ( jakby nie działała pompa? ) ale później rusza. Następnie podczas jazdy mam wrażenie jakby była zablokowana a gdy skręcę mocniej pojawia się odgłos jakby właśnie coś "przeskakiwało". Poczytałem post na temat problemu ze wspomaganiem ale to chyba nie to. Również przychylam się do opinii, że pompa działa albo nie działa a nie "działa co jakiś czas". Czy ktoś się spotkał z takim problemem?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: [A6 C5 ] kierownica "przeskakuje"

Post autor: kot919 » 11 gru 2012, 15:32

linekmks pisze:Witam,

Zaczęły się poranne przymrozki i zaczęły się kłopoty z samochodem. Ostatnimi czasy przy próbie wyjechania z parkingu kierownica na początku nie chce kręcić ( jakby nie działała pompa? ) ale później rusza. Następnie podczas jazdy mam wrażenie jakby była zablokowana a gdy skręcę mocniej pojawia się odgłos jakby właśnie coś "przeskakiwało". Poczytałem post na temat problemu ze wspomaganiem ale to chyba nie to. Również przychylam się do opinii, że pompa działa albo nie działa a nie "działa co jakiś czas". Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
Kolego sprawdź stan płynu hydraulicznego (czy nie jest pełen opiłków aluminium). W pompie wspomagania (na jej wyjściu) znajduje się zawór którego zadaniem jest utrzymanie określonego ciśnienia w układzie. Możliwe, że przycina się on przez co chwilami pompa nie jest w stanie dostarczyć Ci potrzebnego ciśnienia.

linekmks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 15 lip 2011, 09:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: linekmks » 11 gru 2012, 18:04

Kolego i co wtedy? Wymiana zaworu?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 11 gru 2012, 22:19

linekmks pisze:Kolego i co wtedy? Wymiana zaworu?
Nie badzmy zlej mysli ... Moze wystarczy wymiana plynu.

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 12 gru 2012, 08:22

Płyn i tak i tak wymień, butelka litrowa kosztuje ok 30 pln. Robiłem to u Siebie przedwczoraj bo też pompa zaczęła już zgrzytać lekko a po wymianie chodzi cichutko i duże lżej.

Płyn powinien być klarowny i zielony w zasadzie bez żadnego zapachu. Przechodzony jest brązowy i śmierdzi smażalnią ryb bo sezonie letnim w Sopocie.
Ja zalałem układ Febi Fe6162. Litry wystarczy na przepłukanie układu i zalanie ponownie tylko trzeba delikatnie :)
Fuck Fuel Economy

Kowal_80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 15 maja 2011, 17:06
Lokalizacja: Frombork

Post autor: Kowal_80 » 13 sty 2013, 12:15

a w którym miejscu go spuscic zeby było najlepiej?

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 15 sty 2013, 09:13

opcji jest kilka, najłatwiej odpiąć wąż przy zbiorniczku. Ja u siebie odciągałem dużą strzykawką bo jak to robiłem to było już ciemno i nie chciało mi się kombinować. ÂŚciągnąłem wszystko odpaliłem na 1-2 sec silnik, znowu wszystko wybrałem, pokręciłem kierownicą w obie strony i wybrałem po raz trzeci. Zalałem nowy, i jak wyżej wybrałem ponownie.
Zalałem prawie pod korek, odpaliłem silnik pokręciłem kierownica, dolałem do stanu i jest git.
Może i metoda trochę specyficzna, ale jak jest ciemno i zimno nie ma co wybrzydzać :)
Fuck Fuel Economy

daniel6666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 25 paź 2012, 12:43
Lokalizacja: góra siewierska

Post autor: daniel6666 » 15 sty 2013, 13:37

Witam,

Wczoraj wymieniłem płyn we wspomaganiu poszło dośc szybko i prosto wystarczy mieć dużą strzykawkę. Niestety zabieg nie pomógł i pompa po rozgrzaniu nie domaga na wolnych obrotach.


W związku z tym potrzebuję pompę do wspomagania kierownicy Audi A6 2.7T AJK. Przeszukałem forum i zdążyłem się dowiedzieć że nowe zamienniki pomp nie wytrzymują zbyt długo.
I teraz moje pytanie może ktoś ma jakieś namiary na pewnych sprzedawców używanych ORI bo przejrzałem allegro i dość że pomp jak na lekarstwo to jeszcze nigdy nie wiedomo co się kupi. Lub może kogoś kto regeneruje pompy w okolicach Katowic.

Proszę o jakieś namiary bo nie usmiecha mi się ASO kupować.

Kowal_80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 15 maja 2011, 17:06
Lokalizacja: Frombork

Post autor: Kowal_80 » 16 sty 2013, 15:41

ok,płyn wymieniony. przepłukałem 3 lub 4 razy czerwonym orlenem do przekładni. za kazdym razem nowy wlewałem. na koniec zalałem zielonym,podobno dedykowanym do Audi. problemu mi to nie rozwiązało,ale chociaz mam swiadomosc,ze układ zabezpieczony.
pozdrawiam

Tomciuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 30 gru 2012, 22:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomciuś » 28 sty 2013, 21:25

czasem kierownica przeskakuje przeważnie po połowie obrotu jak krzyżak nie wyrabia i wtedy w jedna strone cieżko sie przekreca dając takie skoki

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 28 sty 2013, 22:58

witam moze byc pompa albo tasma na kierownicy

olik1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 kwie 2011, 20:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: olik1989 » 24 lut 2013, 12:03

U mnie po dłuższej przerwie w jeździe przy skręcie w prawo kręci się bez problemów, natomiast w lewo czuć taki przeskok jakby coś na chwilę zblokowało a później puszcza. Po przejechaniu kawałka trasy problem znika.

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 25 lut 2013, 20:57

sprawdz tasme <okok>

olik1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 kwie 2011, 20:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: olik1989 » 25 lut 2013, 22:00

123Marcin123, nie bardzo wiem co to za "taśma". Charakterystyczne jest że tylko w jedną stronę się tak dzieje.

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 25 lut 2013, 22:13

kierownice należy ściagnąc i tam znajduje sie własnie specjalna tasma która między innymi odpowiada z płynne kręcenie w obie strony a jezeli jest uszkodzona lub zerwana to objawy są takie jak u ciebie pytanie czy dasz sam rade to zrobic <glupek> ja bym nie radził lub zawór albo maglownica cięzko powiedziec bez patrzenia he he podjeć do kogos kto ma pojecie pozdro :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja