[ INNY] 3.0 TDI, kiedy usunięto wady fabryczne?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
- Imię: Zbyszek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KIELCE
Audi A6
Jestem na forum od niedawna.Przeczytłem okołom 50% postów,linków,tematów (Piotrusia 90% szacunek)Stwierdziłem że duża część Formuowiczów usilnie stara się zniechęcić do tego samochodu.Ja osobiście od 20 lat jeżdżę tą marką, od 3 lat A6 ,żona B4.Muszę przyznać że jest to nie przyjemność ale rozkosz z jazdy. Przecież jest demokracja i zawsze można wybrać Reno,Chewroleta czy Dacie Logan.3 lata temu byłem bliski kupna Opla Vektry załamka. Dziś nie samochodów bezawaryjnych.
Pozdrawiam i szerokości
Pozdrawiam i szerokości
Ja również śmigam już 3 edycją Audi . Oczywiście też posiadam ten "nieszczęsny" BMK (ale na razie odpukać zero problemów, prócz sekundowego tyrkotania przy odpalaniu). Nie zwracam uwagi na jego tyrkotanie. Zrobię kompletny rozrząd gdzieś w czerwcu (jak zdążę i wcześniej się nie rozsypie ). Ale auta produkowane po 2000r są niestety nic nie warte. Ze względu, że producenci celowo robią coś co ma się psuć za jakieś xxx kilometrów po to by właściciel auta pojechał i wymienił w serwisie i zasilił konta CCCO i oczywiście innych marek. Chcecie auta bezawaryjne? Proszę : Audi 80 B3. Jeździłem nim prawie 3 lata, po 2 latach założyłem LPG i do dziś (1.8 na gaźniku, przebieg obecny 632tys) nie ma z nim żadnych problemów. Przechodzi przeglądy, wymiany na czas i tylko lać... Taka prawda
Producenci po 2000 roku celowo robią buble i niestety dotyczy to już nie tylko francuskich czy włoskich, ale też niemieckich - kiedyś szanowanych aut.
Volkswagen jednak chociaż w Audi powinien się lepiej przykładać, bo to co wykonał w C6 to niszczenie wizerunku i utrata prestiżu, które budował latami, a traci momentalnie. Tak łatwo zejść na poziom jakościowy pokroju silników Fiata.
2.0 TDI = uznany za najgorszy silnik nie tylko w Audi C6 ale w całej historii koncernu VW, jedna wielka kompromitacja. Użytkownicy Passatów 2005r masowo rzucili się na fajne 2.0 TDI i do dziś klną, a opinie o VW Passat spadły w rankingach dekra i TUV o połowe.
2.7 / 3.0 TDI = dużo lepszy, ale też z poważnymi problemami dziwnym trafem pojawiającymi się po około 200.000 km... na myśl przychodzi tylko Apple z pierwszymi iPodami gdzie baterie miały padać po 12 miesiącach (nie do wymiany).
Polecam:
Nieznana historia zaplanowanej nieprzydatności
Volkswagen jednak chociaż w Audi powinien się lepiej przykładać, bo to co wykonał w C6 to niszczenie wizerunku i utrata prestiżu, które budował latami, a traci momentalnie. Tak łatwo zejść na poziom jakościowy pokroju silników Fiata.
2.0 TDI = uznany za najgorszy silnik nie tylko w Audi C6 ale w całej historii koncernu VW, jedna wielka kompromitacja. Użytkownicy Passatów 2005r masowo rzucili się na fajne 2.0 TDI i do dziś klną, a opinie o VW Passat spadły w rankingach dekra i TUV o połowe.
2.7 / 3.0 TDI = dużo lepszy, ale też z poważnymi problemami dziwnym trafem pojawiającymi się po około 200.000 km... na myśl przychodzi tylko Apple z pierwszymi iPodami gdzie baterie miały padać po 12 miesiącach (nie do wymiany).
Polecam:
Nieznana historia zaplanowanej nieprzydatności
Audi A6 C6 2005r 3.0 TDI Quattro Tiptronic
kiedyś stare Mercedesy to była niezawodna potęga, legenda i klasyk niezawodności, a teraz po przygodach z USA Mercedes robi najbardziej zawodne auta klasy premium.
no ale jak widać nie na długo, skoro Audi tak szybko potrafiło wydać jednorazówki, zaczęło się od C5 ale w C6 to już przegięli z 2.0 tdi. Ciekawe jak tam się sprawować będzie C7.
Co by nie mówić chociaż największa jednostka 3.0 V6 diesla powinna być lepiej wykonana, a nie z założeniem 200-250 tys km (wtryski, rozrząd itp.) 2.0 im zupełnie nie wyszło, no ale że robią coraz gorsze silniki nawet w innych jednostkach to już nie może być tylko przypadek, a przykra reguła.
no ale jak widać nie na długo, skoro Audi tak szybko potrafiło wydać jednorazówki, zaczęło się od C5 ale w C6 to już przegięli z 2.0 tdi. Ciekawe jak tam się sprawować będzie C7.
Co by nie mówić chociaż największa jednostka 3.0 V6 diesla powinna być lepiej wykonana, a nie z założeniem 200-250 tys km (wtryski, rozrząd itp.) 2.0 im zupełnie nie wyszło, no ale że robią coraz gorsze silniki nawet w innych jednostkach to już nie może być tylko przypadek, a przykra reguła.
Audi A6 C6 2005r 3.0 TDI Quattro Tiptronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
- Imię: Zbyszek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KIELCE
Nic dodać nic ująć do ostatnich komentarzy, doczekałem sie opini realnych o terazniejszych autach bo tak jest.Wiadomo że bryczka która kosztuje ponad 200 koło powinno trochę polatać, ale tak jak napisał KL4K50N ja mam audi 80 B4 1.9 TD od 17 lat a obecnie nim buja się małżonka to nawet na oleju kujawskim by pojechało tylko trochę za nim frytkami czuc było, i nie wiem czy nie przetrzyma mojej A6.Ale życzę wytrwałości za rozkosz jazdy A6 Quattro.
pozdr
pozdr
przykre jest to, że Audi zamiast walczyć z wadami fabrycznymi coraz głębiej się w nich pogrąża. Prezes VW mówił że zrobi z Audi nr1 wśród aut premium do roku 2020, ale jak nie zadba o jakość i trwałość to raczej mu się to nie uda.
Obiektywnie patrząc, mimo posiadania Audi, muszę przyznać że z aut premium wg mnie najbardziej niezawodne silniki w klasie premium robi BMW, nie słyszy się tyle o wadach np. porównywalnych jednostek 2,5 czy 3,0 z lat 2003-2005 co w C6. Małą wadę miał tylko 2,0 163 KM ale to i tak nic w porownaniu do "naszego" 2,0 tdi. Mercedesy z podobnymi jednostkami to wiadomo - awaria na kółkach, poza konkurencją.
Przykre, kiedy człowiek kocha Audi, a ono mu w zamian robi co generację gorsze samochody. Jak na złość coraz ładniejsze
Obiektywnie patrząc, mimo posiadania Audi, muszę przyznać że z aut premium wg mnie najbardziej niezawodne silniki w klasie premium robi BMW, nie słyszy się tyle o wadach np. porównywalnych jednostek 2,5 czy 3,0 z lat 2003-2005 co w C6. Małą wadę miał tylko 2,0 163 KM ale to i tak nic w porownaniu do "naszego" 2,0 tdi. Mercedesy z podobnymi jednostkami to wiadomo - awaria na kółkach, poza konkurencją.
Przykre, kiedy człowiek kocha Audi, a ono mu w zamian robi co generację gorsze samochody. Jak na złość coraz ładniejsze
Audi A6 C6 2005r 3.0 TDI Quattro Tiptronic
- darel
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 18:21
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Co do trwałości nowych aut to faktycznie podzielam zdanie, że dzisiaj już się nie robi takich aut jak kiedyś. Jako drugi samochód mam Forda Probe drugiej generacji z benzyną 2.5 V6. W tym roku stuknie mu równe 20 lat z czego do 12 jest w moim posiadaniu. Przejechane ponad 300 tys i totalnie nic się z nim nie dzieje poza normalnymi naprawami eksploatacyjnymi typu: klocki, olej, filtry, planowe wymiany rozrządu czy jakieś elementy zawieszenia (chociaż rzadko). Silnik chodzi cudnie i pomimo takiego wieku nie wiem co to korozja. Co do Audi to w tej klasie producent powinien dawać więcej w zakresie jakości, jednak niezależnie od tego odkąd zacząłem swoją przygodę z tą marką to do momentu jak będzie mnie stać nie chcę jeździć niczym innym pomimo niespodzianek jakie czasami się zdarzają Każde auto się psuje ale i tak uważam, że w klasie premium z Audi nie jest tak źle na tle konkurencji.
na tle konkurencji w postaci Mercedesów to jest bardzo dobrze na tle BMW 3,0 diesel z tego samego okresu co nasz wspomniany 3.0 tdi to już nie jest tak różowo z niezawodnością.darel pisze:Każde auto się psuje ale i tak uważam, że w klasie premium z Audi nie jest tak źle na tle konkurencji.
kiedyś świat wad fabrycznych był prosty: chciałeś mieć przygody i nie być pewnym czy dojedziesz do celu? kupowałeś Citroena, Renaulta czy Fiata. Chciałeś spokojnie i bez emocji podróżować, kupowałeś Audi, Bmw, Honde, Toyote.
Teraz w ostatniej dekadzie ten świat stanął na głowie, bo "liczby nie kłamią" a mówią tyle że np. VW / Audi 2,0 TDI są dużo bardziej awaryjne niż taki zwyczajny tani francuz jak Peugeot 407 2,0 diesel. Paranoja.
poprzednio miałem Honde Accord 2,0 benzyna 155 KM z 2004r i przez 8 lat zero awarii, całkowicie zero - tylko olej, filtry, klocki.
Może dziś już tylko Honda / Toyota i inne od lat niezawodne robią nadal dobre auta, bo niestety niemcy upadają w tej kwestii. Najpierw mercedesy, teraz audi-vw.
Mialem nadzieje, ze z A6 C6 3,0 będzie tak samo, ale już parę osób wyprostowało moje myślenie o bezawaryjności 3,0 tdi i wiem że czeka mnie m.in. rozrząd za 7.000zl i moze kiedys wtryski za 7.000zl..... cacy.
Audi A6 C6 2005r 3.0 TDI Quattro Tiptronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
No niestety, ale oglądając niemalże codziennie "Raport Turbo" zauważyłem, że coraz częściej słychać jest o akcjach serwisowych w Toyotach i Lexusachheca1 pisze:Może dziś już tylko Honda / Toyota
Wydaje się, że nowe A6 C7, odpowiednio traktowane, będą pięknie śmigać. Z drugiej strony, jest w tych autach tyle elektroniki, że już mogę wróżyć co się będzie działo za 2-3 lata, kiedy ludzie zaczną je kupować, jako "igły" i "perły".
co do wad 3,0 tdi, to cieszmy się że z łaski nowoczesności VW nie wcisnął nam multitronica bezstopniowego, bo byśmy mieli 3.cią kosztowną wadę do kompletu
co by nie mówić skrzynie Tiptronic są o klasę lepsze i wytrzymalsze od multitroniców, sama ich budowa i sposób działania w porównaniu z delikatnym multi sprawiają już lepsze wrażenie
Może ktoś jasno wytłumaczyć jak to było z tą akcją serwisową C6 na wtryski o której wspomniał powyżej Piotruś ? była czy nie była ? czy nie wszystkich 3,0 dotyczyła ?
PS
tak. toyota trochę akcji miała jak np. hamulce w USA, ale Honda chyba jest jedną z ostatnich znanych z solidnych aut firm która nadal nie ulega jednorazówkom w produkcji aut.
[ Dodano: 2013-02-28, 18:21 ]
nie wiem jaką akcję fabryczną w C6 z wtryskiwaczami miał na myśli Piotruś bo nic poza jego informacją nt. nie znalazłem:
co by nie mówić skrzynie Tiptronic są o klasę lepsze i wytrzymalsze od multitroniców, sama ich budowa i sposób działania w porównaniu z delikatnym multi sprawiają już lepsze wrażenie
Może ktoś jasno wytłumaczyć jak to było z tą akcją serwisową C6 na wtryski o której wspomniał powyżej Piotruś ? była czy nie była ? czy nie wszystkich 3,0 dotyczyła ?
PS
tak. toyota trochę akcji miała jak np. hamulce w USA, ale Honda chyba jest jedną z ostatnich znanych z solidnych aut firm która nadal nie ulega jednorazówkom w produkcji aut.
[ Dodano: 2013-02-28, 18:21 ]
nie wiem jaką akcję fabryczną w C6 z wtryskiwaczami miał na myśli Piotruś bo nic poza jego informacją nt. nie znalazłem:
audi nie stać na tak drogie akcje serwisowe jak wymiany wadliwych wtryskiwaczy, może robili jakąś prowizoryczną namiastkę naprawy problemu - nigdzie o takowej akcji fabrycznej info nie widzę.Problem wtryskiwaczy: Tylko początkowa faza produkcji modelu C6, a duża ilość egzemplarzy dawno ma ten problem za sobą m.in. dzięki akcji fabrycznej.
Audi A6 C6 2005r 3.0 TDI Quattro Tiptronic
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga