Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ALF 2.4 165 KM] Zbyt duże spalanie.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RogerOlo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 lut 2013, 21:55
Lokalizacja: Siedlce

[ ALF 2.4 165 KM] Zbyt duże spalanie.

Post autor: RogerOlo » 19 lut 2013, 23:19

Witajcie,mam pewien problem odnośnie spalania w moim audi. Samochód posiada silnik 2.4 165km z automatyczną skrzynią + Tiptronic z napędem quattro. Instalacja (sekwencja) była zakładana we wrześniu/październiku 2012 roku. Po licznych ustawieniach,wymianie padniętego termostatu wraz z płynem spalanie wynosi w granicach 23-25l/100 km w mieście,trasa 16l/100km przy spokojnej jeździe.
A więc mam takie pytanie,czego może to być wina? Czy tak po prostu musi być?

Pozdrawiam. :)

tomekpoznan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 30 paź 2012, 10:38
Lokalizacja: Poznan

Post autor: tomekpoznan » 20 lut 2013, 04:20

Powodów może być wiele:sonda,czujnik temperatury.A jakie spalanie masz na PB

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 20 lut 2013, 08:50

spalanie przy identycznym silniku jazda mieszana 14-16l trasa 10-11l
ewidentnie coś nie tak. tak jak kolega wcześniej pisał sprawdź spalanie na benzynie i podłącz pod vag-a, może wykaże jakieś błędy

Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Zajcu » 20 lut 2013, 09:28

sondy , czujnik temp , zła regulacja lpg , filtr powietrza , ewidentnie duzo za duzo ci pali

Awatar użytkownika
RogerOlo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 lut 2013, 21:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: RogerOlo » 20 lut 2013, 22:38

Na samym początku myślałem,że automat + napęd quattro + silnik v6 to musi tyle palić,ale po jakimś czasie mnie to zaczeło zastanawiać,wymieniałem termostat jakieś 2 tygodnie temu,bo silnik (z tego co mówił mechanik) pracował teoretycznie tylko na 30 stopniach. (myślałem,że chociaż delikatnie spalanie sie zmniejszy) Na samym początku po włożeniu instalacji gazowej facet,który to robił mówił,że sonda jest do wymiany. Głównie chodziło o to,że samochód szarpał,czasem nie chciał wchodzić na obroty,ale po wymianie przewodów zapłonowych i świec problem zniknął. Jutro ogarne czy nie ma błędów,a potem zobaczymy co dalej.

Zobacze jeszcze spalanie na PB,ale to dopiero na początku nowego miesiąca,bo chwilowo brak pieniędzy. :)

Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 21 lut 2013, 10:21

Koniecznie musisz to posprawdzać. Spalanie na pewno jest zbyt wysokie - silniki 4,2 pewnie tyle palą w automacie i z napędem quattro. Moje średnie spalania wahają się od 12,5L do 15,0L na setkę km w cyklu mieszanym.
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 21 lut 2013, 17:05

witam

jakie masz graty od LPG ?

jaka miedź , reduktor , wtryski i ile ma najechane juz ?

ps. podstawa to VAG do auta sprawdź czy nie wywala błedu sondy albo czujnika a w blokach pomiarowych mozesz zobaczyc jak pracuje lambda i jakie wartosci pokazuje czujnik temp obie te rzeczy wplywaja na mieszanke paliwowa

sonda bada ilosc telnu w spalinach jesli jest za duzo to zwieksza mieszanke na banku , moze prowadzic to do wibracji silnika nierównej pracy , wysokiego spalania

czujnik tem działa tak ze jak na ECU idzie błedny odczyt czyli auto jest rozgrzane a czujnik pokazuje np 50 st to mieszanka i tak jest dawana bogatsza aby dogrzac szybciej silnik

przyczyna moze byc tez LPG wtryski moga zalewac , źle ustawiony czas wtrysku za duzy

tak w skrócie co i jak

polecam zalac PB odłaczyc LPG , skasowac korekty posmigac tak ze 100-120KM na benzynie i zobacyc jakie spalanie i co wyjdzie na vagu wszystko bedzie jasne

jesli spalanie na PB w normie to wina LPG regulacja albo wtryski

jesli spalanie wysokie nadal to zapewne lambda , czujnik temp , lub to i to sama lambda raczej nie spowoduje spalania +10l

pozdr

olik1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 kwie 2011, 20:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: olik1989 » 24 lut 2013, 11:37

Przy błędnie wskazującym czujniku temp. cieczy możesz mieć problemy z odpalaniem zwłaszcza przy niższych temperaturach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja