Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Wymiana termostatu i rozrząd czy trzeba śc

Silniki wysokoprężne
lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

[ AFB 2.5 150 KM] Wymiana termostatu i rozrząd czy trzeba śc

Post autor: lgorek » 26 cze 2012, 19:07

Od jakiegoś czasu mam problem z termostatem nagrzewa się tak do 78°C (vcds), wskazówka prawie pionowo ale nie pionowo. Z uwagi na to że jest lato i można zabrać się za wymianę.

Jednak zawsze myślałem że aby wymienić termostat należy ściągać rozrząd. I tutaj moje pytanie czy jak ściągne cały przód będę musiał ściągać rozrząd czy dostanę się do termostatu bez problemu.

Bo jak dobrze widze rura od wody jest na dwóch śrubach tylko czy jest na tyle miejsca aby wyciągnąć ją ??

Aha i czytając znalazłem żeby kupić termostat w ASO, ale mam pytanie czy z termostatem jest wszystko, czyli uszczelki i inne pierdoły czy jest coś jeszcze potrzebne ?

Zdjęcia z neta
Obrazek
Obrazek

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 26 cze 2012, 19:35

lgorek pisze:Jednak zawsze myślałem że aby wymienić termostat należy ściągać rozrząd.
A czy nie miałeś na myśli pompy wody? <okok>

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 26 cze 2012, 22:05

0x4B25A pisze:
lgorek pisze:Jednak zawsze myślałem że aby wymienić termostat należy ściągać rozrząd.
A czy nie miałeś na myśli pompy wody? <okok>
Chodziło mi o termostat, bo z każym co gadałem to mówili że to tyle roboty że się nie opłaca że musisz ściągać cały przód i wszystkie paski. Dlatego się nie wgłębiałęm ale tak popatrzyłem sobie na zdjęcia silników i widze że dojście do termostatu nie jest takie złe. Dlatego czy da się to zrobić bez ściągania rozrządu.


A żeby wymienić pompe wody to wiem że należy ściągać rozdząd.

Wajcheuszy

Post autor: Wajcheuszy » 26 cze 2012, 22:16

lgorek, podobno przy odrobinie kombinacji ten króciec od termostatu wychodzi pod paskiem. Ale możesz zluzować rozrząd i wsadzić zawleczkę do siłowniczka (drut 2 mm albo mały imbus). Napewno rozrząd nie ucieknie na żadnym kółku, a będizesz miał dużo łatwiej, bo zluzujesz właśnie tą stronę, po której jest termostat <lol> Jeśli dobrze pamiętam, to nawet paska klinowego nie musisz zdejmować. Chociaż warto go skontrolować...
Gdyby był kiepski, to nie kupuj Dayco - katalogi podają długość 2400, a ma być 2415:/ Robiłem w niedzielę, i musiałem poskładać na starym pasku :/


W zestawie jest jeden oring - ja dla pewności podsmarowałem trochę uszczelniaczem. Wkładasz w otwór termostat (koniecznie z kuleczką do góry), na niego wchodzi oring i króciec. Króciec jest stożkowato zakoĂączony, wygląda jakby to miało wystarczyć. Dalej Twoja decyzja, napewno ktoś jeszcze się wypowie.

Aha, ten króciec od termostatu jest na trzech śrubach - trzecia jest niedaleko mosiężnej zaślepki zastępującej czujnik w A8.

Gdybyś miał pytania to wal śmiało. Powodzenia :D

Awatar użytkownika
leszek90_1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
Lokalizacja: Frampol

Post autor: leszek90_1990 » 26 cze 2012, 23:47

Da się kolego bez sciągania rozrządu, ja nawet nie poluzowywałem paska tylko trzeba go odpowiednio skręcić i Ci wyjdzie ten króciec gdzie jest termostat, da się nawet to zrobić nie sciągając przodu tylko że wtedy jest niewygodnie i mało miejsca a jak sciągniesz przód to się da elegancko:) Pozdrawiam:)
<<<Samochód który daje radość z jazdy>>>

marlitkos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: marlitkos » 27 cze 2012, 15:30

tak jak kolega leszek90_1990, piszę da radę. Ja robiłem to na zdjętym przodzie bo miałem do wymiany pompę wody. Niestety pozakładaliśmy paski a tu się okazało, że zapomnieliśmy o termostacie <lol>
Pozdrawiam

Maniacy COOO łączmy się.
Forum dyskusyjne.

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 27 cze 2012, 15:57

Czyli już wiem wszystko, teraz pasuje tylko zamówić części i zamówić ładną pogodę :)

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 01 lip 2012, 09:34

Jak będziesz kupował termostat w ASO to w moim przypadku... oringa nie było w komplecie i należy go dokupić osobno (koszt za termostat plus oring to około 105 zł). Kupowałem do AKE jakieś 6 miesięcy temu w Auto Special Kraków (modlniczka).
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM

Wajcheuszy

Post autor: Wajcheuszy » 01 lip 2012, 09:38

Ja w c4(też 2.5 tdi) i teraz w c5 mam oryginalnego Wahlera kupionego w sklepie i sprawował się idealnie (dogrzewał się krócej, niż z Vernetem). Serio jest potrzeba kupować w serwisie? 60 za Wahlera a 105 za Ori to jest duża różnica, a Wahler pewnie produkował na pierwszy montaż...

krzysiekgoz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 24 sty 2013, 19:01
Lokalizacja: Drunen

Post autor: krzysiekgoz » 16 lut 2013, 09:25

Jak po wymianie termostatu??temperatura odpowiednia??

Wajcheuszy

Post autor: Wajcheuszy » 16 lut 2013, 12:54

Tak, Wahler kupiony poza ASO jest wporządku. Ale i tak w okresie silnych mrozów wkładałem zasłonę przed skraplacz klimy. Mimo wszystko miało to nieznaczny wpływ na dogrzewanie silnika, ale głównie na temp oleju. Woda powracająca z chłodnicy przepływa przez chłodnicę oleju (chyba nie cała, ale częściowo napewno), więc po dogrzaniu silnika termostat otwierał obieg chłodnicy, a mocno schłodzona woda chłodziła olej. Zasłonięcie zespołu chłodnic pomagało silnikowi, a intercooler nie był na tyle zduszony, żeby wpływać na pracę silnika - między chłodnicami jest miejsce, więc trochę powietrza i tak dostawały:)

krzysiekgoz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 24 sty 2013, 19:01
Lokalizacja: Drunen

Post autor: krzysiekgoz » 17 lut 2013, 12:02

No ja sie zastanawiam czy wymieniać,ponieważ za duże ryzyko uszkodzenia paska(idzie wiosna małymi krokam więcchyba) poczekam na remont rozrzadu kupiłem oslone pod silnik bo nie miałem też to nie wiele dało(oczywiście karton na chłodnicy też heh).Dodam że polecilem kumplowi żeby mi kupił termostat,myślałem że bedzie ori a tu patrze gates,powiedzial że dobra firma i że to robią w belgii to prawi niemcy ja mu na to <spadaj> bo nie prosilem go po to żeby mi zamienniki kupował.Nie wiem teraz co zrobić do sklepu ponad 1 tys km.Co myślićie o tych termostatach??Pozdrawiam Krzysiek

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 17 lut 2013, 14:36

poniżej link do mojego fotostory

temperatura po wymianie termostatu działa jak należy, możliwe że nie jest to wina termostatu a jedynie uszczelki która jest wokół niego.

-a6-c5-wymiana-termostatu-25-tdi-fotostory-vt48993.htm

krzysiekgoz - w 2,5tdi nie można stosować kartonu na chłodnice ponieważ jest z przodu chłodnica oleju i możesz zajechać silnik.
Dodatkowo co do termostatu to po co kombinować jedziesz do najbliższego aso i kupujesz lub sklepu gdzie ściągnie wahlera. Koszt nowego to około 50zł

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 17 lut 2013, 15:19

lgorek pisze:w 2,5tdi nie można stosować kartonu na chłodnice ponieważ jest z przodu chłodnica oleju i możesz zajechać silnik.
lgorek, <szok> <szok> <szok> gdzie masz chłodnicę oleju z przodu ???
Części samochodowe online - Motostacja pl

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 17 lut 2013, 22:29

krzysiekgoz,

kiedyś montowałem termostat Gates i działał prawidłowo. Ale mam doświadczenie tylko z 1szt więc nie dużo sie wypowiem.

Na pewno alternatywą dla oryginalnego jest Wahler lub Behr

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga