[ AFB 2.5 150 KM] Wymiana termostatu i rozrząd czy trzeba śc
[ AFB 2.5 150 KM] Wymiana termostatu i rozrząd czy trzeba śc
Od jakiegoś czasu mam problem z termostatem nagrzewa się tak do 78°C (vcds), wskazówka prawie pionowo ale nie pionowo. Z uwagi na to że jest lato i można zabrać się za wymianę.
Jednak zawsze myślałem że aby wymienić termostat należy ściągać rozrząd. I tutaj moje pytanie czy jak ściągne cały przód będę musiał ściągać rozrząd czy dostanę się do termostatu bez problemu.
Bo jak dobrze widze rura od wody jest na dwóch śrubach tylko czy jest na tyle miejsca aby wyciągnąć ją
Aha i czytając znalazłem żeby kupić termostat w ASO, ale mam pytanie czy z termostatem jest wszystko, czyli uszczelki i inne pierdoły czy jest coś jeszcze potrzebne ?
Zdjęcia z neta
Jednak zawsze myślałem że aby wymienić termostat należy ściągać rozrząd. I tutaj moje pytanie czy jak ściągne cały przód będę musiał ściągać rozrząd czy dostanę się do termostatu bez problemu.
Bo jak dobrze widze rura od wody jest na dwóch śrubach tylko czy jest na tyle miejsca aby wyciągnąć ją
Aha i czytając znalazłem żeby kupić termostat w ASO, ale mam pytanie czy z termostatem jest wszystko, czyli uszczelki i inne pierdoły czy jest coś jeszcze potrzebne ?
Zdjęcia z neta
Chodziło mi o termostat, bo z każym co gadałem to mówili że to tyle roboty że się nie opłaca że musisz ściągać cały przód i wszystkie paski. Dlatego się nie wgłębiałęm ale tak popatrzyłem sobie na zdjęcia silników i widze że dojście do termostatu nie jest takie złe. Dlatego czy da się to zrobić bez ściągania rozrządu.0x4B25A pisze:A czy nie miałeś na myśli pompy wody?lgorek pisze:Jednak zawsze myślałem że aby wymienić termostat należy ściągać rozrząd.
A żeby wymienić pompe wody to wiem że należy ściągać rozdząd.
lgorek, podobno przy odrobinie kombinacji ten króciec od termostatu wychodzi pod paskiem. Ale możesz zluzować rozrząd i wsadzić zawleczkę do siłowniczka (drut 2 mm albo mały imbus). Napewno rozrząd nie ucieknie na żadnym kółku, a będizesz miał dużo łatwiej, bo zluzujesz właśnie tą stronę, po której jest termostat Jeśli dobrze pamiętam, to nawet paska klinowego nie musisz zdejmować. Chociaż warto go skontrolować...
Gdyby był kiepski, to nie kupuj Dayco - katalogi podają długość 2400, a ma być 2415:/ Robiłem w niedzielę, i musiałem poskładać na starym pasku
W zestawie jest jeden oring - ja dla pewności podsmarowałem trochę uszczelniaczem. Wkładasz w otwór termostat (koniecznie z kuleczką do góry), na niego wchodzi oring i króciec. Króciec jest stożkowato zakoĂączony, wygląda jakby to miało wystarczyć. Dalej Twoja decyzja, napewno ktoś jeszcze się wypowie.
Aha, ten króciec od termostatu jest na trzech śrubach - trzecia jest niedaleko mosiężnej zaślepki zastępującej czujnik w A8.
Gdybyś miał pytania to wal śmiało. Powodzenia :D
Gdyby był kiepski, to nie kupuj Dayco - katalogi podają długość 2400, a ma być 2415:/ Robiłem w niedzielę, i musiałem poskładać na starym pasku
W zestawie jest jeden oring - ja dla pewności podsmarowałem trochę uszczelniaczem. Wkładasz w otwór termostat (koniecznie z kuleczką do góry), na niego wchodzi oring i króciec. Króciec jest stożkowato zakoĂączony, wygląda jakby to miało wystarczyć. Dalej Twoja decyzja, napewno ktoś jeszcze się wypowie.
Aha, ten króciec od termostatu jest na trzech śrubach - trzecia jest niedaleko mosiężnej zaślepki zastępującej czujnik w A8.
Gdybyś miał pytania to wal śmiało. Powodzenia :D
- leszek90_1990
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
- Lokalizacja: Frampol
Da się kolego bez sciągania rozrządu, ja nawet nie poluzowywałem paska tylko trzeba go odpowiednio skręcić i Ci wyjdzie ten króciec gdzie jest termostat, da się nawet to zrobić nie sciągając przodu tylko że wtedy jest niewygodnie i mało miejsca a jak sciągniesz przód to się da elegancko:) Pozdrawiam:)
<<<Samochód który daje radość z jazdy>>>
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 sty 2013, 19:01
- Lokalizacja: Drunen
Tak, Wahler kupiony poza ASO jest wporządku. Ale i tak w okresie silnych mrozów wkładałem zasłonę przed skraplacz klimy. Mimo wszystko miało to nieznaczny wpływ na dogrzewanie silnika, ale głównie na temp oleju. Woda powracająca z chłodnicy przepływa przez chłodnicę oleju (chyba nie cała, ale częściowo napewno), więc po dogrzaniu silnika termostat otwierał obieg chłodnicy, a mocno schłodzona woda chłodziła olej. Zasłonięcie zespołu chłodnic pomagało silnikowi, a intercooler nie był na tyle zduszony, żeby wpływać na pracę silnika - między chłodnicami jest miejsce, więc trochę powietrza i tak dostawały:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 sty 2013, 19:01
- Lokalizacja: Drunen
No ja sie zastanawiam czy wymieniać,ponieważ za duże ryzyko uszkodzenia paska(idzie wiosna małymi krokam więcchyba) poczekam na remont rozrzadu kupiłem oslone pod silnik bo nie miałem też to nie wiele dało(oczywiście karton na chłodnicy też heh).Dodam że polecilem kumplowi żeby mi kupił termostat,myślałem że bedzie ori a tu patrze gates,powiedzial że dobra firma i że to robią w belgii to prawi niemcy ja mu na to bo nie prosilem go po to żeby mi zamienniki kupował.Nie wiem teraz co zrobić do sklepu ponad 1 tys km.Co myślićie o tych termostatach??Pozdrawiam Krzysiek
poniżej link do mojego fotostory
temperatura po wymianie termostatu działa jak należy, możliwe że nie jest to wina termostatu a jedynie uszczelki która jest wokół niego.
-a6-c5-wymiana-termostatu-25-tdi-fotostory-vt48993.htm
krzysiekgoz - w 2,5tdi nie można stosować kartonu na chłodnice ponieważ jest z przodu chłodnica oleju i możesz zajechać silnik.
Dodatkowo co do termostatu to po co kombinować jedziesz do najbliższego aso i kupujesz lub sklepu gdzie ściągnie wahlera. Koszt nowego to około 50zł
temperatura po wymianie termostatu działa jak należy, możliwe że nie jest to wina termostatu a jedynie uszczelki która jest wokół niego.
-a6-c5-wymiana-termostatu-25-tdi-fotostory-vt48993.htm
krzysiekgoz - w 2,5tdi nie można stosować kartonu na chłodnice ponieważ jest z przodu chłodnica oleju i możesz zajechać silnik.
Dodatkowo co do termostatu to po co kombinować jedziesz do najbliższego aso i kupujesz lub sklepu gdzie ściągnie wahlera. Koszt nowego to około 50zł
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga