Witam.
Odkąd mam auto czasami podczas jazdy lub postoju kontrolka świec zaczyna się żarzyć(świeci nie pełnym światłem). Nie ma zależnośći, zapala się poprzez powolne włączenie albo mignie i potem żarzy się. Czasami włącza się/wyłącza po przejechaniu przez dziure/wyrwe/krater w drodze, innym razem przy wciśnięciu gazu, co ciekawe, wogóle nie reagje na pedał hamulca-wykluczam problem stopu. Nic się nie dzieje, błędów brak, wkurza i stresuje awarią(obcych kierowców/pasażerów). Dobieram się na dniach do zegarów i dlatego zastanawiam się, czy ktoś może wie skąd bierze się zasilanie tej kontrolki? Czy np z przekaźnika świec żarowych? Czy z ecu? Może jakoś doszedłbym po nitce do kłębka, chociaż największy problem to to, że odkąd mam auto, nie udało mi się przyłapać tej kontrolki jak miałem pod ręką miernik żeby sprawdzić ewentualny prąd na świecach.
Czy możliwe jest że od luźnych fajek na świecach od drgań indukuje się prąd? Albo gdzieś w zegarach? Idiotyczne ale wszystko jest możliwe :P
Na forum golfa jak się im żarzy to gasną 1z-ety, tutaj nic tylko stresuje kierowcę. Najgorzej w nocy, spokojna trasa i nagle j*b po oczach żółtym i jak skieruje się wzrok na zegary to już 'po zawodach' <smuty>
Dziękuje za wszelkie sugestie
[100 c4 aat] ÂŻarzy się kontrolka świec żarowych
Hincó, Witam, mam pytanie czy w końcu doszedłeś jak była przyczyna świecenia kontrolki ? Mam to samo u siebie - zaczęło się jak wpadłem kiedyś w dziurę i żarzy do teraz - raz z mniejszą raz większą intensywnością . Po podłączeniu do komputera pokazywało "zero" błędów - więc zgłupiałem. Nic z autem się nie dzieje spalanie średnie na poziomie 7/8 litrów./ moc również w normie...tylko wkurza ciągle oko to świecenie-żarzenie. Elektryk którego mam u siebie olał mnie mówiąc że skoro nie pokazuje komputer błędów to wszystko jest OK...jeśli możesz a już rozwiązałeś problem, liczę na pomoc - tommytrex@o2.pl
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
tommytrex, u mnie przestawała żarzyc jak odpiąłem pin za to odpowiedzialny (do testów) z wtyczek zegarów. Elektryk powiedział mi że można szukać jakiego przebicia, ale może być tak że przekopie całe auto i nic z tego, moze w kompie coś się dzieje jak idzie lewy prąd z zegarów i gdieś sobie masę znajduje w ecu, może od drgań gdzieś coś się indukuje (ale to mówił ze śmiechem) więc troche szukanie dziury w całym... Narazie u mnie wymiana zegarów spowodowała brak świecenia kontrolki ;P tzn teraz mam ac/bc i pewnie problem istnieje ale nie wychodzi na światło dzienne... Elektryk mówił mi ze jakbym chciał to żeby znaleźć diode i odpowiedni rezystorek itp, dioda ma jakieś graniczne napiecie czy prąd świecenia i może nie będzie reagować na te 'wybryki' w instacji. Odpuściłem temat bo rzadko się to działo ostatnimi czasy
Bardzo proszę o pomoc!!!
Mam problem z moim Audi(skrzynia automatyczna) ... po przekręceniu zapłonu mruga kontrolka świec żarowych, gdy włączam Drive samochód nie ma siły i nie wchodzi na obroty. Stwierdzam że przyczyną jest mały bezpiecznik który się przepala w momencie gdy puszczam hamulec po wrzuceniu na drive i próbie ruszenia( bezpiecznik znajduje się w skrzynce obok komputera pod podszybiem). Po przepaleniu bezpiecznika wyskakują błędy(01282, 01028, 01262, 01265, 00553, 01375) które później kasuję na Vagu, zmieniam bezpiecznik na nowy i wszystko jest elegancko. Samochód na postoju wchodzi na obroty lecz gdy znów próbuję ruszyć po puszczeniu hamulca dzieje się ten sam schemat który opisałam wcześniej... proszę bardzo o pomoc ... bo już na prawdę nie wiem co mam zrobić
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga