Samoczynne otwieranie
-
MarcinMierzyn
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 20
- Rejestracja: 07 sie 2011, 14:17
- Lokalizacja: Mierzyn/Szczecin
Samoczynne otwieranie
Witam, mam następujący problem z moją Audiśką. Po zamknięciu z pilota po jakimś czasie sama się całkowice otwiera i szyby też się opuszczają. Do dzisiaj działo się tak jak stała na słońcu i się nagrzała, tak więc w wakacje starałem się parkować w cieniu
Jednak wczoraj miałem problem z zamknięciem klapy bagażnika, dzisiaj rozebrałem i się okazało że rygiel zastrajkowal a cały mechanizm zamka działa prawidłowo. Rygiel rozebrałem na części pierwsze i mechanizm spryskałem WD-40, złożyłem wszystko do kupy i było ok, tzn. klapa się zamyka. Jednak jak wróciłem do auta po ok godzinie, niestety ku mojemu zdziwieniu stało całe otwarte
Nigdy nie przytrafiło mi się to zimą, noszę się z zamiarem wymiany modułu komfortu ale nei wiem czy to napewno przyczyna tych dolegliwości. Vag czasem pokazuje mi błędy dotyczące drzwi kierowcy. Czy można jednoznacznie ustalić że to moduł komfortu ?
-
Forum Audi A7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
MarcinMierzyn
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 20
- Rejestracja: 07 sie 2011, 14:17
- Lokalizacja: Mierzyn/Szczecin
Kiedyś był zalany trochę ale go osyszyłem, ogólnie chciałbym to jutro ogarnąć bo dzisiaj ze znajomymi wyszedłem ze squasha a tu cały otwarty, później wychodzę z biedrony i znowu otwarty. Jak w pon. pójdę do pracy na 8 h wrócę i będzie otwarty to lipa, zwłaszcza jak będą jakieś opady. Skórzana tapicerka chybaby tego nie przeżyła, ja zresztą teżgrzemo pisze:Ciężko o taką jednoznaczną diagnozę, ale warto zajrzeć czy czasem go nie zalało. Jak sucho to może jednak jest problem z elektroniką zamka.
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Sprawdź odpływy pod akumulatorem, najlepiej wywal stamtąd te gumowe uszczelki, kolega tak zrobił i ma spokój z zalewaniem.
Jak już sprawdzisz moduł komfortu i będzie suchy, tak jak radził wyżej kolega grzemo sprawdź elektronikę zamka.
Na zdjęciu zaznaczyłem czerwonym kółkiem obszar krańcówek odpowiedzialnych za otwieranie i zamykanie drzwi oraz za opuszczanie i domykanie szyb. Krótsze przytrzymanie tych krańcówek zamyka/otwiera drzwi, dłuższe dodatkowo domyka/otwiera szyby. Analogicznie do działania pilota. U Ciebie wygląda jakby to z nimi było coś nie tak. Sprawdź same krańcówki i ścieżki od nich na płytce. Dodatkowo możesz sprawdzić przewody (czy nie są przetarte, załamane) w gumie łączącej drzwi z budą.
Krańcówka oznaczona pomarańczowym kółkiem odpowiedzialna jest za info o zamknięciu drzwi, zapala światło po otworzeniu/zamknięciu auta, informuje buczkiem, że nie zgasiłeś świateł, odpowiada też za uzbrajanie alarmu.
![Obrazek]()
Jak już sprawdzisz moduł komfortu i będzie suchy, tak jak radził wyżej kolega grzemo sprawdź elektronikę zamka.
Na zdjęciu zaznaczyłem czerwonym kółkiem obszar krańcówek odpowiedzialnych za otwieranie i zamykanie drzwi oraz za opuszczanie i domykanie szyb. Krótsze przytrzymanie tych krańcówek zamyka/otwiera drzwi, dłuższe dodatkowo domyka/otwiera szyby. Analogicznie do działania pilota. U Ciebie wygląda jakby to z nimi było coś nie tak. Sprawdź same krańcówki i ścieżki od nich na płytce. Dodatkowo możesz sprawdzić przewody (czy nie są przetarte, załamane) w gumie łączącej drzwi z budą.
Krańcówka oznaczona pomarańczowym kółkiem odpowiedzialna jest za info o zamknięciu drzwi, zapala światło po otworzeniu/zamknięciu auta, informuje buczkiem, że nie zgasiłeś świateł, odpowiada też za uzbrajanie alarmu.

-
MarcinMierzyn
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 20
- Rejestracja: 07 sie 2011, 14:17
- Lokalizacja: Mierzyn/Szczecin
Po porzednim zalaniu wszystko już sprwadzone i wyczyszczone tylko nie wiem jak zweryfikować czy moduł wtedy nie uległ uszkodzeniu, na "oko" wygląda że jest OK.xoslox pisze:Sprawdź odpływy pod akumulatorem, najlepiej wywal stamtąd te gumowe uszczelki, kolega tak zrobił i ma spokój z zalewaniem.
W zeszłym roku regulowałem "naciąg" klamki zewnętrznej w drzwiach kierowcy bo łapała na samym końcu i zauważyłem że mam ułamane cięgno do rygla ale jakoś to skleiłem taśmą. Ale nie wiem czy to może mieć wpływ ? Tak czy inaczej idę rozebrać boczek i przyjrzę się temu zamkowi. Dzięki za zdjęcie.
Zazwyczaj wszyscy (w tym ja) jak mieli taki objaw to uszkodzony był moduł zamka (to co na zdjęciu zamieszczonym przez xoslox). Ja rozebrałem, ale ostatecznie kupiłem nowy, nieoryginalny na Allegro za około 150zł. I jest dobrze. A stary, oryginalny moduł leży i jak mnie natchnie to wymienię mikroprzełączniki.
-
MarcinMierzyn
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 20
- Rejestracja: 07 sie 2011, 14:17
- Lokalizacja: Mierzyn/Szczecin
Właśnie odłączyłem zamek i wokół złącza była wilgoć więc może to dobry trop. Jednak nie mogę odkręcić zamka, mam torx 40 (za mały) lub T45 (za duży) i stąd moje pytanie czy występują torx'y pomiędzy 40 a 45 ?
Ja przyszedłem to garażu to oczywiście auto znowu całe otwarte, teraz zamknąłem z odłączonym zamkiem od drzwi kierowcy (w ramach testu), jednak to mnie nie ratuje bo mam klamkę bez wkładki wstawioną wiec ręcznie nie zamknę z zewnątrz
Ja przyszedłem to garażu to oczywiście auto znowu całe otwarte, teraz zamknąłem z odłączonym zamkiem od drzwi kierowcy (w ramach testu), jednak to mnie nie ratuje bo mam klamkę bez wkładki wstawioną wiec ręcznie nie zamknę z zewnątrz
-
MarcinMierzyn
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 20
- Rejestracja: 07 sie 2011, 14:17
- Lokalizacja: Mierzyn/Szczecin
Masz rację kolego kupiłem taki właśnie klucz, ale niestety okazało się że już kiedyś musiał to nieumiejętnie lub złym kluczem odkręcać i jedna śruba jest na tyle zjechana że nie udało mi się odkręcićxoslox pisze:Z tego co wiem, ja kupowałem do tego specjalny klucz: nazywa się spline, rozmiar M8. Bo Torx nie pasował.
Ale już jestem pewien że winien jest ten zamek bo jak jest odłączony to auto się nie otwiera, a po ponownym podłączeniu zaczął przy mnie odrazu świrować.
Teraz nie wiem jak tą śrubę odkręcić żeby nie uszkodzić drzwi i wymienić zamek. Macie jakieś sugestie ?
-
daniel1997
-
MarcinMierzyn
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 20
- Rejestracja: 07 sie 2011, 14:17
- Lokalizacja: Mierzyn/Szczecin
Dzisiaj otrzymałem zamówiony w niedzielę moduł zamka, tak jak kolega rafals pisał 150 zł z przesyłką na Allegro.daniel1997 pisze:MarcinMierzyn, dobry klucz typu żabka i odkręcisz miałem taki problem i poszło pozdrawiam.
Co do okręcenia tej zjechanej śruby niestety samodzielnie się nie uporałem, ale jak kolega xoslox radził "dobry klucz typu żabka i odkręcisz " podjechałem do pobliskiego Feu Vert'a i tam chłopaki mieli odpowiednkęio dużą żabę
Także moduł wymieniony i wszystko hula aż miło i wrażenie jakby nowe drzwi były
Stary moduł rozkręciłem i mikrostyki wyglądają ok, ale za to wszechobecna wilgoć w środku jeden (mniejszy) silniczek przyrdzewiały z lekka, zaśniedzieła styki i ścieżki drukowane też jakieś niewyraźne. Mam nadzieję że problem rozwiązany na dobre.
Zostaje mi tylko podziękować wam chłopaki za zainteresowanie i pomoc, piwko dla wszystkich








