Koledzy, pomóżcie bo zwariować idzie.
Mam a6 1998r AFN (110km) z manualną 5-biegową skrzynią, naped na przód
W aucie wymienione zostały na rozsądnej jakosci (co prawie nic nie pomogło):
Wszystkie poduchy silnika i skrzyni (Lemforder+corteco)
Przednie zawieszenie (poza tym najwiekszym wahaczem - ponoc jest ok) na meyle HD
Kompletne sprzegło z dwumasą LUK
Wszystkie filtry i płyny (nic nie robiłem tylko ze skrzynia bo ponoc nei trzeba wymieniac oleju w manualu)
Rozrząd
jeden z wewnętrznych przegubów
OK, do rzeczy
Wsiadam do auta, odpalam silnik. Wrzucam jedynke i puszczam powoli sprzegło - zanim auto ruszy to cos jakby tam musiało dojśc na swoje miejsce, czuje/słysze stuk,szarpniecie i auto rusza. Nie mam czegos takiego jak normalne 'miekkie' ruszanie. Niezależnie czy dodaje gazu czy nie, przy ruszaniu jest tak samo. przy zmianie każdego biegu jest to samo z tym, że najmocniej przy jedynce a najsłabiej przy piątce. W czasie jazdy jak puszcze zupełnie gaz to jest stuk i czuc to na uacie, jak zaczynam dodawać gazu od zera to tak jak przy ruszaniu - cos tam musi dojść i nagle napęd zaczyna ciągnąć auto.
Intuicja i moje rozumienie mechaniki mówi mi ze to jakiś luz między silnikiem a kołem czyli coś na skrzyni/dyfrze/przegubach/półosiach ale niejeden mechanik mi to wykluczył
Szczerze mówiąc to mam nadzieje że sie mylą, bo jeśli to nie to - to co? beznadziejna sytuacja.
Wku.....rwia mnie to niesamowice bo poswiecilem temu mnóstwo czasu i pieniedzy.
Przeczytałem wszystkie watki w tematyce czesci o których tu mowa - dzieki forum wiele sie dowiedziałem i każda inwestycja w auto była uzasadniona. Zostało mi to pier...lone coś.
Zacie temat?? POMOCY
[ MANUAL] Luz w napedzie, puszczenie gazu, dodanie gazu, zmi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 lip 2012, 12:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
[ MANUAL] Luz w napedzie, puszczenie gazu, dodanie gazu, zmi
było A6C5 AFN, jest A6C6 BLB
- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
A jak to się dzieje to lewarek od zmiany biegó porusza się przód tył?
Nie wiem czy z AFNem w A6 jest tak samo ale w A4 tak jak mam teraz jest na przodzie samochodu taka jeszcze jakby poduszka która jak będzie miała luz to może stukać i szarpać silnikiem.
A jeśli nie to to ja bym szukał w skrzyni albo przegubach.
Nie wiem czy z AFNem w A6 jest tak samo ale w A4 tak jak mam teraz jest na przodzie samochodu taka jeszcze jakby poduszka która jak będzie miała luz to może stukać i szarpać silnikiem.
A jeśli nie to to ja bym szukał w skrzyni albo przegubach.
KrzysiekPZG pisze:Wrzucam jedynke i puszczam powoli sprzegło - zanim auto ruszy to cos jakby tam musiało dojśc na swoje miejsce, czuje/słysze stuk,szarpniecie i auto rusza. Nie mam czegos takiego jak normalne 'miekkie' ruszanie. Niezależnie czy dodaje gazu czy nie, przy ruszaniu jest tak samo. przy zmianie każdego biegu jest to samo z tym, że najmocniej przy jedynce a najsłabiej przy piątce. W czasie jazdy jak puszcze zupełnie gaz to jest stuk i czuc to na uacie, jak zaczynam dodawać gazu od zera to tak jak przy ruszaniu - cos tam musi dojść i nagle napęd zaczyna ciągnąć auto.
Kolego było już to omawiane na forum.
-manual-szarpanie-lewarkiem-vt41759.htm
Ja mam to samo i też nie mam pojęcia co dalej z tym zrobić. Poczytaj wyżej.
Na forum nie używamy takich słów. Mnie też to dobija i nie tylko chyba mnieKrzysiekPZG pisze:Wku.....rwia mnie to niesamowice bo poswiecilem temu mnóstwo czasu i pieniedzy.

Ja jeszcze będę sprawdzał podporę wału i krzyżak. Tylko to mi zostało

Pozdrawiam.
[ Dodano: 2013-02-11, 21:13 ]
Tak więc sprawdź to samo

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 lip 2012, 12:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
z lewarkiem nic sie nie dzieje - generalnie autkiem jeździ sie bardzo przyjemnie, SUPER!
Co do tej gumy z przodu - ma być ona tak ustawiona żeby miała z każdej strony (od góry i do dołu) taki sam luz. Jesli tego luzu nie ma - guma dotyka tego dokrecanego do silnika odlewu - to zaczyna trzesc budą.
Co do skrzyni - działa bardzo dobrze, wszystło łądnie pięknie, nie wydaje zadnych dziwnych dzwieków, biegi wchodza bardzo ok.
Tam jest gdzieś naprawde duzy luz a czuć go tylko jak auto jest na drodze - chodzi mi o to ze w warunkach warsztatowych czy na stacji diagnostycznej tego nei widzą;/
Co do tej gumy z przodu - ma być ona tak ustawiona żeby miała z każdej strony (od góry i do dołu) taki sam luz. Jesli tego luzu nie ma - guma dotyka tego dokrecanego do silnika odlewu - to zaczyna trzesc budą.
Co do skrzyni - działa bardzo dobrze, wszystło łądnie pięknie, nie wydaje zadnych dziwnych dzwieków, biegi wchodza bardzo ok.
Tam jest gdzieś naprawde duzy luz a czuć go tylko jak auto jest na drodze - chodzi mi o to ze w warunkach warsztatowych czy na stacji diagnostycznej tego nei widzą;/
było A6C5 AFN, jest A6C6 BLB
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 lip 2012, 12:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
Co do tych tematów - czytałem je po kilka razy.
Szukam kogoś kto sobie z tym poradził - np - po wymianie skrzyni wszystko ustąpiło
nie wspomniałem o tym ze na wstecznym jest to samo.
Jedna istotna sprawa.
Jak auto lekko toczy sie do tyłu a ja wrzuce jedynke i puszczam sprzegło to to stukniecie/cały luz jest o wiele mniejszy.
Odwrotnie tak samo - jak auto lekko toczy sie do przodu a ja dam wsteczny i puszczam sprzegło to auto reaguje prawie normalnie.
[ Dodano: 2013-02-11, 21:49 ]
Pastaldo - co do tej gumy - jeśli chodzi o ten 'kapturek' to stary jak i nowy u mnie musi mieć luz bo jest mniejszy od tej wneki w którą wchodzi - regulowałem to max górę i w doł ale nic nie pomagało, jedyna różnica to to że zaczynałem czuc drgnia w aucie. Moze w 2,5 jest to inaczej zrobione
Szukam kogoś kto sobie z tym poradził - np - po wymianie skrzyni wszystko ustąpiło
nie wspomniałem o tym ze na wstecznym jest to samo.
Jedna istotna sprawa.
Jak auto lekko toczy sie do tyłu a ja wrzuce jedynke i puszczam sprzegło to to stukniecie/cały luz jest o wiele mniejszy.
Odwrotnie tak samo - jak auto lekko toczy sie do przodu a ja dam wsteczny i puszczam sprzegło to auto reaguje prawie normalnie.
[ Dodano: 2013-02-11, 21:49 ]
Pastaldo - co do tej gumy - jeśli chodzi o ten 'kapturek' to stary jak i nowy u mnie musi mieć luz bo jest mniejszy od tej wneki w którą wchodzi - regulowałem to max górę i w doł ale nic nie pomagało, jedyna różnica to to że zaczynałem czuc drgnia w aucie. Moze w 2,5 jest to inaczej zrobione
było A6C5 AFN, jest A6C6 BLB
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 23 sty 2013, 16:32
- Lokalizacja: Neckarsulm/Badenia-Wirtembergia
Ta guma o której piszecie to dodatkowy wspornik przenoszący moment obrotowy zespołu napędowego (skrzynia silnik) na karoserie a w tym przypadku na poprzeczną belke łączącą dwie wzdłużnice nośne z przodu przed silnikiem. Takie coś znajdowało sie generalnie w dieslach przy benzyniakach tego nie było (nie pamietam jak jest w V8) ta guma powinna mieć tylko lekki luz ale nie za duży
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 lip 2012, 12:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
Koledzy,
a powiedzcie mi czy te cztery gumy/tuleje poprzez które przymocowana jest ława/sanki/trawers (jak to sie fachowo nazywa?) mogą mieć z tym cos wspólnego??
[ Dodano: 2013-09-02, 06:59 ]
Panowie - w desperacji wymieniłem skrzynie - bez najmniejszych zmian.
Czy jest możliwe ze przeguby/półosie mają luz którego ani ja ani żaden mechanik nie jest w stanie wykryc?? Wymieniłem już wszystko poza półosiami
a powiedzcie mi czy te cztery gumy/tuleje poprzez które przymocowana jest ława/sanki/trawers (jak to sie fachowo nazywa?) mogą mieć z tym cos wspólnego??
[ Dodano: 2013-09-02, 06:59 ]
Panowie - w desperacji wymieniłem skrzynie - bez najmniejszych zmian.
Czy jest możliwe ze przeguby/półosie mają luz którego ani ja ani żaden mechanik nie jest w stanie wykryc?? Wymieniłem już wszystko poza półosiami
było A6C5 AFN, jest A6C6 BLB