[ ACK 2.8 193 KM] 2.8 Quattro tiptronic LPG Dusi się na zimn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
[ ACK 2.8 193 KM] 2.8 Quattro tiptronic LPG Dusi się na zimn
Witam
Mam koledzy taki problem, po odpaleniu , rzadko kiedy pali na dotyk, wszystko jest niby w normie silnik wkręca się na 1100 obr/min chodzi równo ale jeszcze na biegu jałowym gdy chce dodać lekko gazu to zaczyna się dławić , natomiast gdy depnę do dechy to bez zastanowienia wkręca się na wysokie obroty,następnie przy ruszaniu i dodawaniu delikatnie gazu strasznie nim szarpie i się dławi, słychać jakby takie ciche strzały z silnika jakby nie palił na wszystkie gary, natomiast jak depnę do dechy to idzie normalnie, dlatego jak jest zimny silnik jedynym sposobem na "normalną" jazdę jest tryb manualny i gaz wciśnięty do dechy i szybka zmiana biegu na możliwie jak najwyższy, w przypadku gdy delikatnie naciskam gaz auto się dławi i zaczyna szarpać,do tego wskaźnik temperatury fiksuje bo po odpaleniu wskazanie temp. oleju rośnie temperatura cieczy leży, natomiast gdy po przejechaniu małego dystansu zgaszę go i zapale to wskazówka zaczyna wędrować do góry przełącza się na gaz i już jeździ normalnie. Dodam że ostatnio wymieniłem cały rozrząd termostat i wszystkie świece na NGK. Myśle że do wymiany jest czujnik temperatury w ale czy może być on przyczyną takiej pracy silnika?
Mam koledzy taki problem, po odpaleniu , rzadko kiedy pali na dotyk, wszystko jest niby w normie silnik wkręca się na 1100 obr/min chodzi równo ale jeszcze na biegu jałowym gdy chce dodać lekko gazu to zaczyna się dławić , natomiast gdy depnę do dechy to bez zastanowienia wkręca się na wysokie obroty,następnie przy ruszaniu i dodawaniu delikatnie gazu strasznie nim szarpie i się dławi, słychać jakby takie ciche strzały z silnika jakby nie palił na wszystkie gary, natomiast jak depnę do dechy to idzie normalnie, dlatego jak jest zimny silnik jedynym sposobem na "normalną" jazdę jest tryb manualny i gaz wciśnięty do dechy i szybka zmiana biegu na możliwie jak najwyższy, w przypadku gdy delikatnie naciskam gaz auto się dławi i zaczyna szarpać,do tego wskaźnik temperatury fiksuje bo po odpaleniu wskazanie temp. oleju rośnie temperatura cieczy leży, natomiast gdy po przejechaniu małego dystansu zgaszę go i zapale to wskazówka zaczyna wędrować do góry przełącza się na gaz i już jeździ normalnie. Dodam że ostatnio wymieniłem cały rozrząd termostat i wszystkie świece na NGK. Myśle że do wymiany jest czujnik temperatury w ale czy może być on przyczyną takiej pracy silnika?
Quattro i długo długo nic 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
Już próbowałem ale jazda na samym pb 98 nic nie dała, pojechałem do serwisu w tychach i gosciu stwierdził ze to na bank wtryskiwacze paliwa i że trzeba wymienić , ale moim zdaniem gdyby to były wtryskiwacze to auto już na biegu jałowym by się dławiło i źle pracowało a on chodzi równiutko jak szwajcarski zegarek.Tymbardziej jak doda się gaz do dechy również wkręca się bez problemu na wysokie obroty. Zastanawiam się również czy to może pompa paliwa , na gazie auto chodzi idealnie, a błędy na Vagu niestety nie wyskakują .
Quattro i długo długo nic 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
nie masz wycieków ? ezektor sprawny ? odmy? jakie wartosci dla przepływki ?
jesli nie ma błedów to wykluczył bym sondy i katy
dziwne ze na gazie chodzi dobrze a na PB wariuje zazwyczaj jest na odwrót , moze złe dawkowanie paliwa jest?, filtr wymieniany ?
powiem szczerze ze mozna sobie gdybac , auto trzeba zlogowac i tyle bo tak to bedziesz wymianiał wszysko po kolei i nic to moze nie dac
jesli nie ma błedów to wykluczył bym sondy i katy
dziwne ze na gazie chodzi dobrze a na PB wariuje zazwyczaj jest na odwrót , moze złe dawkowanie paliwa jest?, filtr wymieniany ?
powiem szczerze ze mozna sobie gdybac , auto trzeba zlogowac i tyle bo tak to bedziesz wymianiał wszysko po kolei i nic to moze nie dac
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
po pierwsze wymiana czujnika temperatury, złe wskazania mogą prowadzić do podawania nieodpowiedniej dawki paliwa. druga sprawa czy na ciepłym silniku dzieje się tak samo i czy po odpaleniu zimnego na gazie są też te objawy. mam podobny problem z tym że występuje sporadyczne i nie przeszkadza mi za bardzo więc nic z tym nie robię. natomiast przyczyną mogą być rozjechane korekty, jeśli masz zbyt ubogą dawkę gazu to komputer adoptuje się do tych wskazań i zwiększa dawkę, potem taką samą podaje benzyny, przy odpaleniu zimnego silnika się zalewa. to tak w skrócie, jest sporo na forum opisane w tym temacie więc jak jesteś zainteresowany to poczytaj.
ale jak na początku napisałem najpierw wymiana czujnika temperatury, bo kombinacje jak czujnik padnięty nioe mają sensu, jeśli po wymianie objawy nie ustąpią wtedy dalsze sprawdzanie
ale jak na początku napisałem najpierw wymiana czujnika temperatury, bo kombinacje jak czujnik padnięty nioe mają sensu, jeśli po wymianie objawy nie ustąpią wtedy dalsze sprawdzanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
Tak właśnie zrobię, wymienię czujnik i dam znać, zastanawiam się też czy to może być już niedomaganie pompy paliwa, bo co prawda wymieniłem ją dwa lat temu ale ostatnio strasznie głośno chodzi. Dzisiaj jadę w krótką trasę ok 80 km i jak się nagrzeje sprawdzę jak będzie jechał na benzynie
[ Dodano: 2012-11-12, 09:37 ]
Mam jeszcze pytanie, jak się zorientować jaki czujnik kupić, dzwoniłem do Magro tychy i gościu mi powiedział ze są dwa za 90 zł i za 140 zł i do mnie bedzie pewnie ten droższy
[ Dodano: 2012-11-12, 09:37 ]
Mam jeszcze pytanie, jak się zorientować jaki czujnik kupić, dzwoniłem do Magro tychy i gościu mi powiedział ze są dwa za 90 zł i za 140 zł i do mnie bedzie pewnie ten droższy

Quattro i długo długo nic 

- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jedź do ASO, kupisz taki jak trzeba i taniej niż u Tego sklepikarza, z tego co pamiętam za swój zapłaciłem coś koło 80 zyla.Krzysiek84 pisze:Tak właśnie zrobię, wymienię czujnik i dam znać, zastanawiam się też czy to może być już niedomaganie pompy paliwa, bo co prawda wymieniłem ją dwa lat temu ale ostatnio strasznie głośno chodzi. Dzisiaj jadę w krótką trasę ok 80 km i jak się nagrzeje sprawdzę jak będzie jechał na benzynie
[ Dodano: 2012-11-12, 09:37 ]
Mam jeszcze pytanie, jak się zorientować jaki czujnik kupić, dzwoniłem do Magro tychy i gościu mi powiedział ze są dwa za 90 zł i za 140 zł i do mnie bedzie pewnie ten droższy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
niestety takie są ceny, ale niema co oszczędzać bo za zamiennik zapłacisz 50 zyla i nie wiadomo jak długo wytrzyma. mi wytrzymał jakieś pół roku.
jak wymienisz czujnik i nadal będziesz miał dotychczasowe problemy to trzeba skasować korekty, robisz to przez vaga lub jak gdzieś na forum czytałem odłączasz aku na ok pół godziny, potem trzeba pojeździć trochę na benzynce aż silnik zaadoptuje się do nowych warunków. problem powinien na jakiś czas zniknąć i masz pewność że to jest przyczyną. wtedy do gazownika na zestrojenie na nowo i po problemie
jak wymienisz czujnik i nadal będziesz miał dotychczasowe problemy to trzeba skasować korekty, robisz to przez vaga lub jak gdzieś na forum czytałem odłączasz aku na ok pół godziny, potem trzeba pojeździć trochę na benzynce aż silnik zaadoptuje się do nowych warunków. problem powinien na jakiś czas zniknąć i masz pewność że to jest przyczyną. wtedy do gazownika na zestrojenie na nowo i po problemie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Dostęp do diagnostyki (kabelek i program vag), bardzo pomocna rzecz przy naszych autach. Polecam poczytać i zainwestować, a inwestycja bardzo szybko się zwróci i będzie bardzo pomocna w dizgnozie ewentualnych usterek.kamilo021 pisze: dostęp do vaga?? nie czaje
Przykładowy kabelek do Twojego auta i nie tylko http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/vag-us ... ieski.html