
[A6 C6] bixenony swiecą zablisko
[A6 C6] bixenony swiecą zablisko
Witam wszystkich.Mam taki problem z bixenonami,a mianowicie nie swiecą zbyt daleko,co mnie bardzo irytuje.Miałem ten sam problem ze switłami krótkimi,ale po regulacji jest ok., po zmianie na długie d..a., nie ma większej różnicy.Barwa i natężenie swiatła wydaje się być w porządku tylko ten zasięg.Może jakies sugestie,porady z waszej strony np.wymiana żarnika na ten 85122+ cos pomoże.

Regulowałem na srubach tak jak napisałes na stanowisku u diagnosty,a długie swiatła działają tylko nie tak jak bym chciał, jak mam w innym aucie.Długie swiatla swiecą wszędzie tylko nie do przodu,może to wina soczewki albo samych lamp(odbłysników) ,może czas pomyslec o "nowych"tych po lifcie.Może będzie lepiej?Jak uważasz?0x4B25A pisze:gieras76, a w jaki sposób regulowałeś światła? Nie ma żadnych błędów na FIS? Jeśli nie widzisz różnicy między długimi a krótkimi, to może przesłony się nie podnoszą?
Jeśli nie ma błędów i przesłony działają to:
- adaptacja;
- ręczna regulacja na śrubach.
Panowie,może trochę sprecyzujmy nasze uwagi,co to znaczy "ogromny tunel".U mnie swiatła długie dzialają jak najbardziej,tylko tak od 50-70m (ciężko okreslić)snop swiatła się mocno rozprasza.Nie jeżdziłem inną a6-tką w nocy i ciężko mi jest powiedzieć czy to tylko mój problem,czy ten typ po prostu tak ma.Gdzies ktos na forum poruszał ten problem wczesniej,ze swiatła długie są zasłabe,były tak sugestie o wypalonych odbłysnikach.U mnie odbłysniki wygladają w porządku,jedyny "defekt"jaki zauważyłem to lekkie zmatowienie-zarysowanie klosza lampy na wysokosci soczewki.Może w tym tkwi problem? Najlepiej by było spotkać się z kims z okolic Białej Podlaskiej,Siedlec okolic.,i porównać nasze lampki po zmroku;/0x4B25A pisze:Dokładnie jak dukosz... coś jest nie tak z Twoimi lampami... problem techniczny...Gdy się podnosi przysłona, robi się ogromny 'tunel' ze światła...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 273
- Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
- Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol
to czy świecą słabo czy nisko to jest zasadnicza różnica.
bo tak na prawdę nie chodzi tu o subiektywną ocenę ale o spełnienie podstawowych założeń producenta lampy.
najpierw porównaj na ścianie jak wygląda rozkład plam świetlnych
najlepiej wklej zdjęcie żeby inni mogli się wypowiedzieć.
zasadę lini światłocienia chyba znasz, zresztą jest wiele zdjęć i rysunków w internecie
jeżeli lampy są wypalone to możesz odczuwać to jako dyskomfort oświetlenia, ale rzut na ścianę nie pokaże błędu. zresztą sam piszesz...
bo tak na prawdę nie chodzi tu o subiektywną ocenę ale o spełnienie podstawowych założeń producenta lampy.
najpierw porównaj na ścianie jak wygląda rozkład plam świetlnych
najlepiej wklej zdjęcie żeby inni mogli się wypowiedzieć.
zasadę lini światłocienia chyba znasz, zresztą jest wiele zdjęć i rysunków w internecie
jeżeli lampy są wypalone to możesz odczuwać to jako dyskomfort oświetlenia, ale rzut na ścianę nie pokaże błędu. zresztą sam piszesz...
to może być własnie ta przyczyna.jedyny "defekt"jaki zauważyłem to lekkie zmatowienie-zarysowanie klosza lampy na wysokosci soczewki
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko
gieras76
Ja mam też problem ze swoimi biksenonami. ÂŚwiatła krótkie świecą możliwie, natomiast długie to bardziej po koronach drzew. Dwa lata temu wymieniłem oba żarniki na Philipsy kupione na allegro, ale podejrzewam, że są to podróby. Jednak doszedłem do wniosku, że przyczyną słabych świateł jest wypalony odbłyśnik. Wkrótce zamierzam dobrać się do lamp, obejrzeć odbłyśniki i dać je do regeneracji. Wtedy też, przyjrzę się dokładnie żarnikom i ewentualnie kupię oryginały. W tej chwili, to o niebo lepiej świecą mi zwykłe lampy z żarówkami H7 w drugim aucie.
Ja mam też problem ze swoimi biksenonami. ÂŚwiatła krótkie świecą możliwie, natomiast długie to bardziej po koronach drzew. Dwa lata temu wymieniłem oba żarniki na Philipsy kupione na allegro, ale podejrzewam, że są to podróby. Jednak doszedłem do wniosku, że przyczyną słabych świateł jest wypalony odbłyśnik. Wkrótce zamierzam dobrać się do lamp, obejrzeć odbłyśniki i dać je do regeneracji. Wtedy też, przyjrzę się dokładnie żarnikom i ewentualnie kupię oryginały. W tej chwili, to o niebo lepiej świecą mi zwykłe lampy z żarówkami H7 w drugim aucie.
A czego spodziewasz się po samym biksenonie w Twoim roczniku? Tam nie ma dodatkowej żarówki, tylko ten sam żarnik, a jedynie przesłona się podnosi, stąd efekt 'świecenia po koronach drzew'... chyba, że masz faktycznie problem z jakością światła, to regeneracja odbłyśników pomoże na pewno... one już od nowości nie są idealnejarka70 pisze:natomiast długie to bardziej po koronach drzew

Ostatnio zmieniony 01 lut 2013, 10:01 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.
Koledzy efekt jaki opisał 0x4B25A to właśnie cecha tych bixenonów. Poczytajcie tematy o wymianie lamp na bixenon z LED. W tych lampach w miejscu dziennej żarówki jest wsadzona H7 albo H1 (nie pamiętam już) i zapala się na długich razem z odsłonięciem przesłonki bixenona. Za dzienne wtedy oczywiście robią LEDy. Sporo czasu spędziłem na forum w poszukiwaniu rozwiązań ale naprawdę skuteczne wydaje się wymiana lamp a gdzie to zrobić też było poruszone w odpowiednich tematach
W naszej C6 jeszcze zabieg nie został wykonany ale decyzja zapadła i jak zrobi się cieplej to sprawa ruszy dalej.
P.S. kosmetyka lamp w środku i na zewnątrz nie zrobiła praktycznie żadnej różnicy w moim przypadku.

P.S. kosmetyka lamp w środku i na zewnątrz nie zrobiła praktycznie żadnej różnicy w moim przypadku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 273
- Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
- Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol
zamiast polerowania, polecam co już pisałem w innym wątku, wymianę kompletnej soczewki na taką z nowszych modeli aut.
w większości przypadków są trochę większe a po drugie nowsza konstrukcja odbłyśnika daje trochę inne(czytaj lepsze) światło.
sam jestem po wymianie na soczewkę z A4 B8....niebo a ziemia...POLECAM!!!
jedyne z polerowania, to warto zrobić polerkę kloszy (zewn/wewn) z utwardzaniem UV kloszy....a wtedy mamy lampy jak NOWE
w większości przypadków są trochę większe a po drugie nowsza konstrukcja odbłyśnika daje trochę inne(czytaj lepsze) światło.
sam jestem po wymianie na soczewkę z A4 B8....niebo a ziemia...POLECAM!!!
jedyne z polerowania, to warto zrobić polerkę kloszy (zewn/wewn) z utwardzaniem UV kloszy....a wtedy mamy lampy jak NOWE
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 17 kwie 2011, 09:40
- Imię: Adam
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
No to podłącze się do tematu, a ja mam chyba inny problemik.
Otóż miałem jakiś błąd na xenonach związany z niskim napięciem na AKU, po skasowaniu jak ręką odjął.
Ale jak zwykle podkusiło mnie aby coś podłubać i ruchomiłem z VAG'a testowanie ustawiania zasięgu xenonów no i wywalił mi błąd.
Błąd świeci również na FIS'ie "Headlight range control defective", światła się podnoszą przy odpalaniu ale błąd się świeci i na VAG'u nie daje się skasować.
Wieczorkiem mogę wrzucić loga.
Jakieś pomysły?
Otóż miałem jakiś błąd na xenonach związany z niskim napięciem na AKU, po skasowaniu jak ręką odjął.
Ale jak zwykle podkusiło mnie aby coś podłubać i ruchomiłem z VAG'a testowanie ustawiania zasięgu xenonów no i wywalił mi błąd.
Błąd świeci również na FIS'ie "Headlight range control defective", światła się podnoszą przy odpalaniu ale błąd się świeci i na VAG'u nie daje się skasować.
Wieczorkiem mogę wrzucić loga.
Jakieś pomysły?