Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Wymiana licznika na pełny Fis

Elektryka
ODPOWIEDZ
jakosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
Imię: Zenek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Osówka - lubelskie

Post autor: jakosek » 12 gru 2012, 21:22

Tak, prędkościomierz w angliku jest inaczej wyskalowany. Można to zmienić kombinując z zawartością wsadu ale nie jest to takie proste.

amoon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 13 cze 2011, 09:30
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: amoon » 12 gru 2012, 22:11

Czyli nie ma sensu się w to bawić, najlepiej kupić licznik w kilometrach. Szkoda bo już miałem w dobrych pieniądzach nagrany licznik z anglika. Jeszcze jedno pytanko, czy łatwiej jest wyskalować licznik z anglika czy z diesla do benzyny ?
Było:
A6 C4 1.9 TDI 1Z 90 KM

MMichael
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 13 mar 2010, 11:02
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: MMichael » 17 gru 2012, 10:00

witam, pozwolę podpiąć się do tematu wymiany fis. w skrócie mój problem polega na tym ze od pewnego czasu centralny Fis przestał świecić tak jak należy. zamówiłem zamiennik lcd i znajomy dokonał montażu. wszystko byłoby idealnie gdyby nie fakt ze od tego momentu linia odpowiadająca za całkowity przebieg auta zniknęła (całkowicie).
w miarę jak auto się rozgrzewa i dłużej jeździ zaczynają pojawiać się kolejne cyfry (maksymalnie 4 z 6 które powinny się pojawić).
zdjęcia obrazują zaistniały problem.
czy ktoś doradzi w jaki sposób spróbować zdiagnozować usterkę ?
[audi a6 c5 2.5 rocznik 98]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 17 gru 2012, 12:11

To akurat proste... sprawdź czy ta blaszka co trzyma wyświetlacz dobrze dociska te gumy co są przy wyświetlaczu... one przewodzą i wygląda jakby nie miały styku... - dociśnij porządnie i powinno ładnie świecić...

MMichael
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 13 mar 2010, 11:02
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: MMichael » 20 gru 2012, 15:29

Jacek_max pisze:To akurat proste... sprawdź czy ta blaszka co trzyma wyświetlacz dobrze dociska te gumy co są przy wyświetlaczu... one przewodzą i wygląda jakby nie miały styku... - dociśnij porządnie i powinno ładnie świecić...
Dzięki wielkie Jacek_max - faktycznie ponowne rozkręcenie i dociśnięcie wszystkich elementów załatwiło sprawę.
Aż dziw bierze jakie to wszystko delikatne...

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 29 gru 2012, 17:02

Witajcie!! Ja dziś wypiąłem swój licznik i zauważyłem tam tylko 3 kostki, to jest patrząc od strony siedzenia kierowcy z lewej strony jest kostka koloru błękitnego 32 pinowa, z prawej jest zielona też 32 pinowa i na środku od góry ze środka licznika wychodzą 3 przewody żółty/czerwony/czarny które są wpięte są kostką u dołu licznika.

ÂŻadnej kostki koloru czerwonego lub szarego nie ma...

A moje auto to 2000r, licznik z cyfrowym zegarkiem, numer licznika to 4B0 920 900 K, marka Jaeger.

Ktoś powie co z tymi kostkami?? Czy moj licznik jest jakiś nienormalny?? Da się go zamienić na licznik z pełnym FISem (teraz mam 1/2).



--------------------------------------------------

OK, juz wiem, że mój licznik jest z CANem, stąd mam tylko dwie kostki... Tylko jeszcze pytanie, czy kupując nowy licznik z takimi samymi kostkami tu też będzie trzeba przepinać jakieś piny?? Czy wszystko będzie P&P??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Patryk1.8t
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 22 lis 2012, 22:32
Lokalizacja: Sląsk-SGL/ czasem OAL

Post autor: Patryk1.8t » 13 sty 2013, 21:48

Witam! pacjent to c5 1.8t awt. z 2000r. Mam licznik 1/2 fis, ale chyba jest coś nie tak z procesorem bo jedyne dobre wskazania to te z prędkościomierza i obrotomierza, choć ten drugi podczas przyspieszania nie idzie gładko wraz ze wzrostem obr tylko delikatnie "skacze". Na wyświetlaczu przy prawie każdym włączeniu pojawia sie "serwis", choć po podpięciu vaga nie ma żadnego info o jakiejkolwiek inspekcji. Postanowiłem więc wymienić licznik na pełny fis i mam w związku z tym kilka pytan.
1. Skoro mam zegary z elektronicznym zegarkiem, to moge wymienić je na takie same bądz poliftowe gdyż mam CAN?
2. Czy jeśli kupię zegary z diesla to wystarczy przekodowanie obrotomierz i wymiana tarczy na tą od benzyny?
3. Czy jesli kupie manetke z avanta to będę mógł jej normalnie użyć w sedanie nie podłączając po prostu tylnej wycieraczki.
4. Mogę ew. przełożyc sam manetkę fis od a4 sedana?

Z góry dziekuję za pomoc. :)
A3 > A6
A6 stan bdb, od dziadka niemca, mało jeżdżony ;)

Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 13 sty 2013, 21:55

hej odpowiadając na twoje pytania w największym skrócie...

1. tak - ze względu na immo powinieneś wymienić na taki sam tzn z elektronicznym zegarkiem - zaoszczędzisz na dodatkowej pracy...
2. Tak możesz i pomieszać we wsadzie - to jest do zrobienia ale znowu będzie wymagało dodatkowej pracy... więc lepiej szukaj benzyny... (chociaż tarcze weźmiesz od siebie i nie jest to wielki kłopot zmienić)
3. tak
4. lepsze rozwiązanie niż pkt 3...

pzdr ;)

Patryk1.8t
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 22 lis 2012, 22:32
Lokalizacja: Sląsk-SGL/ czasem OAL

Post autor: Patryk1.8t » 13 sty 2013, 22:26

Krótko i na temat - wielkie dzięki :)
A3 > A6
A6 stan bdb, od dziadka niemca, mało jeżdżony ;)

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 04 lut 2013, 21:20

Witam!

ÂŻeby nie spamować, podpinam się tutaj :]
A6 C5 2000r. Po swapie silnika z 2.7 AZA na 2.7 AJK, komp jest od AJK, kluczyk również, zegary zostały z immo silnika AZA.
Do europejskich zegarów (AZA) wrzuciłem wsad z angielskich (AJK) wraz z immobilizerem. Miała to być tylko chwilowa zmiana, ale jeżdżę tak już kilka miesięcy :] Czas to w końcu przerobić :)

Problem polega na tym iż prędkościomierz ma wielkie przekłamania no i wskaźnik temperatury oleju nic nie pokazuje.

Czy jest szansa na przerzucenie samego immo z zegarów angielskich do europejskich?

Dodam tylko że wsad oryginalny ( z AZA - europa) wciąż posiadam.
Rozumiem, że będę go musiał wgrać z powrotem do zegarów + przeprowadzić adaptacje zegarów z aktualnym komputerem (AJK)?

Proszę o w miarę czytelny opis w jaki sposób to zrobić :)

Pozdrawiam Serdecznie

Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 05 lut 2013, 10:30

możesz napisać jakie masz numery liczników tego anglika i europy ??? i jakie tam siedzą immo ???

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 05 lut 2013, 10:47

Jedyne co mogę na ta chwile stwierdzić to fakt iż obydwa auta są z 2000roku, obydwa liczniki z pełnym fis, pól-lifty.

Pozdrawiam

Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 05 lut 2013, 10:53

z forum passata :

Tu masz ten licznik z immo3 (pewnie taki masz) skopiuj więc z anglika do europy te zaznaczone fragmenty i powinno ruszyć... :-) (nie zapomnij zachować oryginały wsadów - gdyby jednak nie zadziałało ;) )



Obrazek

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 05 lut 2013, 14:38

Dzięki serdeczne.
Nie ma łatwiejszego sposobu?

Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 05 lut 2013, 14:45

Jeżeli napisałeś że kopiujesz sobie wsady to założyłem że masz albo kabelek i wiedzę albo kogoś kto to ogarnia... w każdym razie dla takiej osoby ta informacja powyżej to 3 minuty roboty... :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga