Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKN 2.5 150 KM] Wymiana pierścieni

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

[ AKN 2.5 150 KM] Wymiana pierścieni

Post autor: vwpiotrek » 04 lut 2013, 10:52

witajcie
chcę się upewnić jaki sposób docierania będzie lepszy.

spokojny czy dynamiczny ?
oraz na jakim oleju ? ( znajomi proponują olej mineralny na docieranie )
Oraz czy śruby korbowodów trzeba stosować nowe?

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 04 lut 2013, 17:07

1. zmiń znajomego głupoty gada! olej wyłacznie syntetyczny
2.1000km max obroty 3tys
3. srub nie trzeba wymieniac ale nalezy dokrecic je z odpowiednim momentem odpowiednim kluczem.

dzban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 paź 2008, 07:45
Lokalizacja: Torun

Post autor: dzban » 04 lut 2013, 19:23

Dokładnie jak lukwoj21 powiedział + jak podają podręczniki przy tego typu remontach stosujemy nowe śruby i dokręcamy z odpowiednim momentem (poszukaj na necie). Wtedy będziesz miał pewność i zapewniony spokój.

caro86wlkp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 02 paź 2012, 21:12
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: caro86wlkp » 04 lut 2013, 19:38

tylko dynamiczny oczywiście po rozgrzaniu wody do chociaż 60*C, kontroluj temp oleju!!!
najlepiej na torze. dociera się rozpędzając i hamując silnikiem. olej mineralny. po 20km nowy olej. znowu ostro i po 100km znowu nowy ale już docelowy

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 04 lut 2013, 20:59

według mnie powinieneś dotrzeć delikatnie żeby pierścieni nie przegrzać przynajmniej tak delikatnie 1500km bo pierścienie muszą się ułożyć i dopasować olej syntetyczny, mineralny
do takich silników się nie leje. (to nie U-330) Olej zmień po 100km

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 04 lut 2013, 21:35

caro86wlkp, właśnie potwierdzasz moją aktualną wiedzę ale Daniel1555, lukwoj21, niestety zasiali niepokój...

caro86wlkp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 02 paź 2012, 21:12
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: caro86wlkp » 04 lut 2013, 22:15

poszukaj na racingforum o docieraniu na ostro, tam masz konkretne informacje jak silniki jeżdżą po takim docieraniu

Awatar użytkownika
spth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 19 maja 2012, 16:55
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: spth » 04 lut 2013, 22:27

Witam !
Docieranie stosuje sie w nowych silnikach. Jeżeli wymieniałeś tylko pierscienie to mija sie z celem takie coś. Wał, tłoki, cylindry pewnie te same. To co ma sie układać ? ÂŚruby stopek, jeżeli nie są poprzeciągane można stosować ponownie. Olej, wg instrukcji.
pzdr

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 04 lut 2013, 22:47

spth, przy wymianie pierścieni honuje się cylindry. Także trzeba docierać....
tłoki trzymają wymiary, także nie ma potrzeby wymiany.
caro86wlkp, czytałem na racingforum i masz całkowitą rację. Znany Evolution z wrocławia także zaleca docieranie na ostro...

Awatar użytkownika
spth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 19 maja 2012, 16:55
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: spth » 05 lut 2013, 19:41

vwpiotrek pisze:spth, przy wymianie pierścieni honuje się cylindry. Także trzeba docierać....
tłoki trzymają wymiary, także nie ma potrzeby wymiany.
caro86wlkp, czytałem na racingforum i masz całkowitą rację. Znany Evolution z wrocławia także zaleca docieranie na ostro...
Witam !
Jeśli musiałeś szlifować gładzie i zostawiłeś stare tłoki to jest źle. Tłoki i pierścienie powinny być nadwymiarowe. Docieranie silnika stosuje się tylko przy jednostkach fabrycznie nowych i robi to fabryka. W dawnych czasach były napisy na szybach w nowych autach, ale to dotyczyło nie tylko motoru. W warunkach warsztatowych i przy wymianie kilku elementów można to nazwac szumnie "układaniem" silnika. W skrócie, przez kilkanaście kilometrów nie powinno wykorzystywać się maksymalnych osiągów silnika.
pzdr

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 08 lut 2013, 10:40

spth, Czyli do 3,5 tyś obr czy do 2,5 tys obr można spokojnie jeździć ?

Awatar użytkownika
spth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 19 maja 2012, 16:55
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: spth » 08 lut 2013, 21:28

vwpiotrek pisze:spth, Czyli do 3,5 tyś obr czy do 2,5 tys obr można spokojnie jeździć ?
Witam !
Ważniejsze jest by nie katować silnika gdy jest zimny. Spokojnie i delikatnie można do 3,5 - na ciepłym.
pzdr

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 08 lut 2013, 22:17

spth, Dzięki wielkie ;)
w poniedziałek zabieram się za składanie AKN-a

Awatar użytkownika
tommilan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 sty 2011, 10:21
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: tommilan » 20 lut 2013, 10:42

Witam wszystkich :). Chciałem zapytać jaka była u Ciebie przyczyna wymiany tych pierścieni tłokowych ? Pytam ponieważ obawiam się że czeka mnie również taka operacja, silnik bierze olej i nie jest to napewno turbina ani odma, może trochę uszczelniacze, czuć olej w spalinach ale żeby było ciekawie tylko na rozgrzanym silniku. Poza tym nic auto nie dolega, moc jest , silnik chodzi jak pszczółeczka ( jeśli oczywiście o dieslu można tak powiedziec :)) Powiedz proszę jakie koszty takiej roboty , części itd, no i jak udało się docieranie :)
Niunia

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 20 lut 2013, 13:05

są dwa rodzaje pierścieni...

do wymiany pierścieni silnik idzie w mak...

więc jest sporo zabawy

najlepiej wywalić silnik na glebe lub kupić sobie stojak ( zapłaciłem 263zł z wys )

a robota iście piękna. Stojak obrotowy, blokowany w 8 pozycjach czyli co: 360stopni/8pozycji co daje nam regulacje co 45 stopni ;)

tylko koło zamachowe trzeba dokrecić na glebie i ew tylny uszczelniacz

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga