[ AKN 2.5 150 KM] Wymiana pierścieni
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
[ AKN 2.5 150 KM] Wymiana pierścieni
witajcie
chcę się upewnić jaki sposób docierania będzie lepszy.
spokojny czy dynamiczny ?
oraz na jakim oleju ? ( znajomi proponują olej mineralny na docieranie )
Oraz czy śruby korbowodów trzeba stosować nowe?
chcę się upewnić jaki sposób docierania będzie lepszy.
spokojny czy dynamiczny ?
oraz na jakim oleju ? ( znajomi proponują olej mineralny na docieranie )
Oraz czy śruby korbowodów trzeba stosować nowe?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 02 paź 2012, 21:12
- Lokalizacja: wielkopolska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 337
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 02 paź 2012, 21:12
- Lokalizacja: wielkopolska
Witam !vwpiotrek pisze:spth, przy wymianie pierścieni honuje się cylindry. Także trzeba docierać....
tłoki trzymają wymiary, także nie ma potrzeby wymiany.
caro86wlkp, czytałem na racingforum i masz całkowitą rację. Znany Evolution z wrocławia także zaleca docieranie na ostro...
Jeśli musiałeś szlifować gładzie i zostawiłeś stare tłoki to jest źle. Tłoki i pierścienie powinny być nadwymiarowe. Docieranie silnika stosuje się tylko przy jednostkach fabrycznie nowych i robi to fabryka. W dawnych czasach były napisy na szybach w nowych autach, ale to dotyczyło nie tylko motoru. W warunkach warsztatowych i przy wymianie kilku elementów można to nazwac szumnie "układaniem" silnika. W skrócie, przez kilkanaście kilometrów nie powinno wykorzystywać się maksymalnych osiągów silnika.
pzdr
Witam wszystkich . Chciałem zapytać jaka była u Ciebie przyczyna wymiany tych pierścieni tłokowych ? Pytam ponieważ obawiam się że czeka mnie również taka operacja, silnik bierze olej i nie jest to napewno turbina ani odma, może trochę uszczelniacze, czuć olej w spalinach ale żeby było ciekawie tylko na rozgrzanym silniku. Poza tym nic auto nie dolega, moc jest , silnik chodzi jak pszczółeczka ( jeśli oczywiście o dieslu można tak powiedziec Powiedz proszę jakie koszty takiej roboty , części itd, no i jak udało się docieranie
Niunia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
są dwa rodzaje pierścieni...
do wymiany pierścieni silnik idzie w mak...
więc jest sporo zabawy
najlepiej wywalić silnik na glebe lub kupić sobie stojak ( zapłaciłem 263zł z wys )
a robota iście piękna. Stojak obrotowy, blokowany w 8 pozycjach czyli co: 360stopni/8pozycji co daje nam regulacje co 45 stopni
tylko koło zamachowe trzeba dokrecić na glebie i ew tylny uszczelniacz
do wymiany pierścieni silnik idzie w mak...
więc jest sporo zabawy
najlepiej wywalić silnik na glebe lub kupić sobie stojak ( zapłaciłem 263zł z wys )
a robota iście piękna. Stojak obrotowy, blokowany w 8 pozycjach czyli co: 360stopni/8pozycji co daje nam regulacje co 45 stopni
tylko koło zamachowe trzeba dokrecić na glebie i ew tylny uszczelniacz
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga